Unimog 406

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan khasici Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 152
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 58,411
Ynt: Unimog 406

Bu boya işleri sürerken bir taraftan da kasa yapılıyordu.Tüm eski kapakları çöpe attık ve sadece alt platform u kullanmaya karar verdik.

[attachment=2]



 

Etiketler
Ynt: Unimog 406

Tabi kapakları attık derken tüm o tasarım harikası kilit ve bağlantıları aynen yeni kapaklara monte ettik.

[attachment=3]





 

Ynt: Unimog 406

Kasaya uzun zamandır sağlı sollu oturaklar yapmaya karar vermiştik ama nasıl olacağını bir türlü kararlaştıramadık.Önce altına dolap yapalım dedik.Sonra Mert'in mükemmel fikri geldi.Oturaklar kapaklardan açılıp kapanacaktı.





 

Ynt: Unimog 406

Mert'in bu güzel fikrine bir de demir ustasının harika tasarımı eklenince ortaya çık pratik bir oturak sistemi çıktı.İlk denemelerde tahtayı metal aksamın içine oturtmayı düşündük ama sonra baktık ki çok küçük olacak daha büyük dışarı taşan tahtalar aldık.

[attachment=5]









 

Ynt: Unimog 406

Bu büyük tahtaları monte ettik.Ahşabı Mert'in de havuz kenarına döşediği,su içinde 50 sene dayanıklılığı olduğunu söyledikleri fırınlanmış çam ağacından seçtik.Bu montaj tamamlanınca baktık ki sırt dayama yeri çok aşağıda ve kolay açılıp kapanmayı engellemekten başka işe yaramıyor.2 dakika geçmedi ki ustamızdan ikinci bir usta çözüm geldi.Arkalığı da inip kalkabilen şekilde yapacaktı.







 



Ynt: Unimog 406

Birkaç saat çalışmanın sonunda işte harika oturak sistemi.





 

Ynt: Unimog 406

Bu arada ufak tefek sipariş verdiğim yedek parçalardan bahsedeyim size.

Aşağıda görünen parçalar ve fiyatlarını yazıyorum;

Geri vites lambası--------------------------------- 18,91 dolar
4 ad motor kapağı tutacağı------------------- 26,37 dolar
2 adet stop lambası----------------------------- 44,46 dolar
2 adet kelebek camı kilidi---------------------- 52,75 dolar

38 dolar gibi bir kargo ücretiyle birlikle toplam 180 dolar tuttu.

Bu ürünleri aldığım kişi ebay üzerinden satış yapıyor.1 hafta gibi kısa bir sürede parçalar elimde oldu.Güvenerek satın alabilirsiniz.
http://stores.ebay.com/Westfield4x4

[attachment=1]

 

Ynt: Unimog 406

Bir diğer sipariş verdiğim yer www.eurotruck-importers.com.Bu satıcı Amerika'dan satış yapıyor.Belki Almanya'da daha uygun bulabilirsiniz bu parçaları ama hem almancam olmadığından hem de bu sitedeki fiyatlar uygun geldiğinden ben ekstra araştırma yapmadım.

Parçalar ve fiyatlar aşağıdaki gibi;

Orijinal start butonu--------------------------- 7 dolar
2 ad Çamurluk altı lastik---------------------- 58 dolar
2 ad sinyal kapağı------------------------------ 58 dolar
Kaput kilidi--------------------------------------- 19 dolar
2 ad Pedal lastiği------- ------------------------ 3 dolar

50 dolar kargo ücreti ile yaklaşık 190 dolar gibi tuttu.









 

Ynt: Unimog 406

Bir de ufak uyarıda bulunayım. www.expedition-importers.com adlı siteden aracın önünde bulunan unimog yazısı ve 2 adet amblemi sipariş verdim.Piyasadaki en ucuz o görünüyordu.(Sonradan öğrendim ki bu parçalar Mercedes Türkiye de daha ucuz) Kredi kartını verdim, ve işleminiz tamamlandı yazdı.Aradan 2 hafta geçmesine rağmen kargo numarası vs ile ilgili hiçbir bilgi alamadım.İkinci mailimin üzerine lütfen bir cevap yazdılar ve doğu avrupa ülkelerinden sahte kartlarla alışverişin çok olduğu ve bu yüzden kimliğimin fotokopisini mail atmamı istediler.Kabul etmedim tabi.Kartımdan para çekilmemiş ama kart bilgilerimi girdiğimle kaldım.O yüzden bu siteye pek yanaşmamanızı tavsiye ederim.
 

Ynt: Unimog 406

emeğinize sağlık. Arka oturak süper olmuş. Okul sırası gibi ;D
Çok güzel olacak çok.Güle güle binin.(MAŞŞALLAH) ;D ;D
 



Ynt: Unimog 406

Bende severek takip ediyorum. bir maşallahda bende kazasiz belasiz
 

Ynt: Unimog 406

Başarılar...Severek ve ilgiyle takip ediyorum....Ayrıca cesaretinizden dolayı sizi kutluyorum...Birde sorum olacak ,sanırım orjinal dizel değilmi?Turbosu varmı?Selamlar...
 

Ynt: Unimog 406

Yuvarlak kupalı unimoglarda (U403,421,406,416 v.b) turbo motor bulunmaz.Genelde OM352 motor vardır(Eski 302 otobüslerin motoru)
Köşeli kupalılarında bazılarında bulunur.Modele göre farklılık gösterir.Turbo motor tipleri genelde OM352A, 366A motorlarıdır.
OM366LA ise turbo-intercooler dizeldir.Bu son model genellikle ağır hizmet unimoglarına konulur( U1850 , 2150,2450 gibi )
 

Ynt: Unimog 406

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..Resmi bir kuruma alınan 89 model köşeli kupa unimog u inceleme fırsatım oldu....Ruhsatında U1300L yazıyordu...Motorunun 352 olduğunu söylediler..ancak ayrıntısını bilmiyorum..Selamlar..
 

Ynt: Unimog 406

Sitedeki unimog kulanıcılarından birinin B tipi ehliyetle kullanamıyorsunuz dediğinini okudum...Acaba hangi türü için geçerli yada ruhsatta ne yazarsa B tipi kullanabilir....Selamlar.....
 



Ynt: Unimog 406

Doğrudur.U1300L'lerde 6 silindir OM352 dizel motor bulunmaktadır.Bu tip aynı zamanda U435 diye geçer.U1300 lerde ise turbo-dizel OM352A motor bulunmaktadır.Bunlarında üretim tipleri U425'dir.
B tipi ehliyetle unimog kullanılmaz diyen arkadaş yanlış bilgiye sahipmiş.Önemli olan ruhsatta ne yazdığıdır.Arazi aracı,kamyonet yazıyorsa B sınıfı ehliyet ile kullanabilirsiniz.Kamyon diye geçiyorsa E sınıfı ehliyet gereklidir.Örneğin benim unimog ruhsatta kamyonet diye geçiyor ve ehliyetim de B sınıfı.