TÜV TURK Üzerine

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan karavan1 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 77
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 49,882

Etiketler
Ynt: TÜV TURK Üzerine

yaybek' Alıntı:
Aşağıdaki videoyu izlemenizi öneririm çok güzel açıklıyor durumu. ;D ;D ;D ben çok güldüm.

http://www.vidivodo.com/385249/tuvturk-tayfun-talipoglu-roportaji

Daha önce videoyu görmüştüm, yine de teşekkürler.

Bildiğim kadarıyla, katalitik konvertörlerin ömrü 80.000 km. Ülkemizde 30-40 yıl öncesinin teknolojisi ile üretilen araçlar K.Konvertör olmadan yıllardır yollarda cirit atıyor, atmaya da devam ediyor. Bizim suçumuz araçlarımızda fabrikasyon olarak bu parçanın mevcut olması mı ?
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine


Motor yakıtı yakarken çevreye zararlı gazlar üretir. Bu zararlı gazların çevreye dağılmasını
önlemek için egsoz hattına bağlanan "katalitik konvertör"ler yapılmıştır. İçerinde "katalizör" denilen
kimyevi maddeler bulunur. Katalizör kendisi etkilenmeden diğer kimyevi maddeler arasında reaksiyonlar
yaratır. Böylece katalitik konvertörlerde içlerindeki katalizör vazifesi gören kimyevi maddeler egsozdaki
zehirli maddeler arasında reaksiyon başlatıp, bir nevi zararlı gazların zararsız gazlara dönüşmelerini sağlar.

Çalışma sistemine gelince, zararlı gazlar bir tür çelik kutu görünümündeki katalitik konvertöre girerler,
içinde aluminyum oksit, platin ve rodyum vardır. Bu kimyevi maddeler karbon monoksit ve hidrokarbonları
su buharına ve karbondiokside dönüştürür.

Hani egzost çıkışından su damlatan araçlar vardır ya ..
Onların hepsi yıkamadan az önce çıkan araçlar değildir aslında...
O su damlalarının kaynağı katalitik könvertördür...!!!

Daha yeni konverterler iki kısımdan oluşur. Ön kısım "üç yollu" katalist olup çeşitli zehirleri yakar,
hidrokarbonları azaltır. Etkili egsoz azaltımı için bu tip konverterler tam yakıt ve hava karışımına
ihtiyaç duyarlar. Arka kısımları ise normal oksidasyon katalistleri olup hidrokarbon ve karbon monoksitleri
dahada azaltırlar.

Bu üniteyle ilgili bir çok modifikasyon uygulanagelmiştir...
katalitik konvertörü ve orta susturucuyu iptal ettirerek yerine düz boru veya düz susturucu taktırmak,
standart son susturucuyu çıkartarak yerine direkt bir susturucu taktırmak bunlardan bazılarıdır. Sözü geçen
bu uygulamalar da motorun egzost gazını atmasını bir ölçüde kolaylaştırmakta, kimi zaman ve kimi devir
aralıklarında artı güç sağlamaktadır. Fakat maalesef bunlar, baştan sona mühendislik hesapları ve
uygun malzemeler ile üretilerek çok kez denendikten sonra piyasaya sürülmüş ve devir bandının başından
sonuna kadar maksimum ek güç getiren orjinal performans sistemleri kadar faydalı olmayacaktır…
Ama atmosferi ...yani torunlarımızdan bize emanet olan temiz havayı bolca ve geri dönüşümsüz olarak
kirletecektir.

sevgiler
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

Selim Bey, emek harcamışsınız, bilgilendirme için çok teşekkürler. Bu parçanın gereksiz olduğunu kimse söyleyemez. Ancak ;

Benim araç 1998 model ve 230.000 km de, K.Konvertör de sökülmedi.
Bildiğim kadarıyla bu km. lerde K.Konvertörün işlevi yok. Şimdi bu araca yeni K.Konvertör temin edip taktırmam mı gerekiyor ?

Atasözlerimizi severim ve dikkate alırım. Tüvtürk adı geçince her zaman aklıma gelen bir Atasözünü herkesle paylaşmak istiyorum.

"Ayranı yok ............................ "

Selamlar.
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

Ben katalitik konvertörü taktırdırdım (450tl, yerli üretim) taktırdıktan sonra arabanın özellikle geri vitesinde yük altında iken garip gürültüler gelmeye başladı. Bayır tırmanırken ileri viteslerde de biraz var. Tam şanzımanı dağıttık derken biraz araştırdım meğerse orjinal olmayan egzoz sistemleri böyle problemler çıkartabiliyormuş, ezgoz sistemindeki titreşimler başka biryerden geliyormuş gibi algılanabiliyormuş. Yani ya en az 1500 - 2000 liraya bu aletin orijinalini taktıracaksınız ya da yan sanayi olanların çıkartabildiği böyle garip problemlere razı olacaksınız.
 



Ynt: TÜV TURK Üzerine

olasiliksiz' Alıntı:
Ben katalitik konvertörü taktırdırdım (450tl, yerli üretim) taktırdıktan sonra arabanın özellikle geri vitesinde yük altında iken garip gürültüler gelmeye başladı. Bayır tırmanırken ileri viteslerde de biraz var. Tam şanzımanı dağıttık derken biraz araştırdım meğerse orjinal olmayan egzoz sistemleri böyle problemler çıkartabiliyormuş, ezgoz sistemindeki titreşimler başka biryerden geliyormuş gibi algılanabiliyormuş. Yani ya en az 1500 - 2000 liraya bu aletin orijinalini taktıracaksınız ya da yan sanayi olanların çıkartabildiği böyle garip problemlere razı olacaksınız.

İyi akşamlar, geçmiş olsun.
Günümüzde 450 TL. sabit gelirli insanlar için ciddi bir rakam. Muayeneden geçebilmek için takdırdığınızı biliyorum. Tüm araçlar için zorunlu olsa itirazım olmazdı.
Bahsettiğiniz sesler, takılan parçanın ve diğer egzos elemanlarının şasi veya kupaya kısa süreliğine dokunmasından kaynaklanabilir. Araç lifte alındıktan sonra, çalıştırılıp gaz verilerek, egzos sistemine ait parçaların şase yada kupaya dokunup dokunmadığı kontrol edilebilir.
Selamlar.
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

Arkadaşlar bu topik için emeği geçen tüm katılımcılara teşekkür ederim, katalitik konvertörlerin kabaca ne işe yaradığını bilmekle beraber sizler sayesinde derinlemesine olayı inceleme ve anlama şansını elde ettitm...
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

sevgili dostlar
araç muayene istasyonunda yaşadığım ilginç olayı anlatmak istiyorum,ben çok gülmüştüm sizde gülersiniz belki;

2006 model VW carevelle sahibiyim.
2007 yılında ilk muayeneye gittiğimde muayene raporu sonucunda hafif kusurlu olarak geçtim.
- far ayarları bozuk ( hiç dokunmadım ) [ far ayarı 2 de kullanıyorum ]
- geri vites lambası yanmıyor ( lambasını değiştirdim )
- camlar film kaplı ( arka tarafı içerisi görünmesin diye kaplamıştım ]

2008 yılında tekrar muayeneye gittim ve muayenemi yapan arkadaş
- abi geçen senede aracının ben muayene yapmışım, tüm arızalarını gidermişsin bravo tebrik ederim, ancak ruhsatında araç N1 olarak görünüyor M2 olması lazım o sebeble aracında ağır kusur var muayeneyi geçemedin
dedi , ruhsat işlemlerini düzelttirerek muayeneden geçebildim. [ far ayarını 0 a aldım ]

2009 yılındaki muayeneye tekrar gittiğimde hafif kusurlu olarak geçtim
- far ayarı bozuk [ far ayarını sıfırlamayı unuttum ]

ayarlı farları olan arkadaşlar far ayarınızı sıfırlayın lütfen
bende bir ayarsızlık olduğunu düşünüyorum ama muayene istasyonumu bulamıyorum hehe
 

Ynt: Tüv Turk Üzerine

Arkadalar,

Motokaravanımı fenni muayene için TUV'e götürdüğümde yeni bir uygulama ile karşılaştım ve ağır kusur sayıldığı için geçiremedim.

2012 yılında Araçların İmal, Tadil Ve Montajı Hakkında Yönetmeliğinde yapılan bir değişiklik ile boyu 6 metreyi veya eni 2.1 metreyi geçen araçlarda yan eteklerde sıralı izleme ışığı, ön üstte ve arka üstte öne doğru beyaz yana doğru ve arkaya doğru sarı renkli ışık koyma zorunluluğu getirişlmiştir.

Araç boyutları bu ebadı aşan karavanlar için bu tedbiri almadan muayeneye gitmemenizi öneriyorum. Bakıp bakmayacaklarını bilemem ama tedbirli olmakta fayda var.

Saygılarımla

Erdal Ötügen
 





Ynt: Tüv Turk Üzerine

berkcantp' Alıntı:
Örnek olarak, bu isteği gösterecek bir fotoğraf karesi varmı.

bütün ticari araçlarda iz ışığını taktırdılar, sıra karavanlara gelmiş anlaşılan, bizim camper tarzı için sorun yok alkovenli karavanlara istiyorlar İlhan ağbi
 

Ynt: Tüv Turk Üzerine

İlgili yönetmelik maddesine ulaşamadım ancak oradaki yetkilinin söylediğine göre boyu 6 mt. ve eni 2.1 mt. geçen her araca istiyorlar. Camperinizin boyu 6 metreden fazla ise onada isteyebilirler.
 


Ynt: Tüv Turk Üzerine

supergezgin' Alıntı:
İlgili yönetmelik maddesine ulaşamadım ancak oradaki yetkilinin söylediğine göre boyu 6 mt. ve eni 2.1 mt. geçen her araca istiyorlar. Camperinizin boyu 6 metreden fazla ise onada isteyebilirler.
Erdal başkan, sevincim kursağımda kaldı, bizim miniğin uzunluğu 6.30 mt x en 1.80 mt
 



Ynt: Tüv Turk Üzerine

İlhan bey,

Biliyorsunuz ki TUV'de her uzman aynı konulara bir diğeri kadar ilgi göstermeyebiliyor. Yani senin muyaneni yapan kişi bu konuya dikkat etmeye bilir ama her muayenende bu konu soren da olabilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,755
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst