TÜV TURK Üzerine

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan karavan1 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 77
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 49,882

Etiketler
Ynt: TÜV TURK Üzerine

Herkese hayırlı akşamlar.Bugün aracımı tüv istasyonuna muayeneye götürdüm.Aracım LADA NİVA .Sabah sızdırmazlık raporunu aldım(lpg için).Tüv istasyonuna gittim.Sıraya girdim her vatandaş gibi.Ancak baktımki bazı vatandaşlar kayırılıyor,trafik takipçileri ve parası olanlar.. onlara mudahale ettim.Oradan bi kıllandılar bana.Daha sonra sıramız gelince muayeneye girdi araç ve uzun bi bekleyişten sonra karşı tafa araç çıktı.Ancak kusurları vardı.Ön fren boruları ağır kusur ve arka koltuklarım projesizmiş yani onaysızmış.Nasıl olur dediğimde ise aracımın ruhsatında 4 kişiliktir yazıyormuş ve bu araç aslında 5 kişilikmiş.Tabi bunu oradaki görevli diyor 5 işilik olduğunu çok akllı ya.Çok bilmiş görevlinin ifadesini duyunca köpürdüm aynen.Az sakinleşince ne olacağını sordum dedilerki sen ek -1 belgesi alacaksın ve uygunluk belgesi düzenlenecek ve olacak.Dedimki fabrika bunları 4 kişilik çıkarıyor.. kime anlatıyorsun.Hiç kimse dinlemiyor.Ukalalıkta cabası...Benim arkamdan bir amca vardı 2004 niva sı var oda kaldı.Trafiğe gittik ama onlarda şaşırdılar nasıl bişey bu bunlar kafayımı yemiş dediler.Ancak sonuç yok.Fabrikadan uygunluk belgesi getirin dediler Çelik motordan İbrahim bey ile görüştüm sağolsun çok ilgilendi ve bana AT uygunluk belgesi diye bir evrak faxladı.Fax ı kaptığım gibi gene istasyona.İstasyondaki görevli elimde evrağı görünce hemen aldı ve uzuuuuuun uzuuun inceledi.İçimden dedimki şimdide aslı nı istiyolarmı Allahtan istemediler.Bakalım yarın işimiz olacak ama yenim ederimki elimden bi kaza çıkacaktı bugün ve belkide gazetelere manşet olacaktık.
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

bigalı' Alıntı:
Herkese hayırlı akşamlar.Bugün aracımı tüv istasyonuna muayeneye götürdüm.Aracım LADA NİVA .Sabah sızdırmazlık raporunu aldım(lpg için).Tüv istasyonuna gittim.Sıraya girdim her vatandaş gibi.Ancak baktımki bazı vatandaşlar kayırılıyor,trafik takipçileri ve parası olanlar.. onlara mudahale ettim.Oradan bi kıllandılar bana.Daha sonra sıramız gelince muayeneye girdi araç ve uzun bi bekleyişten sonra karşı tafa araç çıktı.Ancak kusurları vardı.Ön fren boruları ağır kusur ve arka koltuklarım projesizmiş yani onaysızmış.Nasıl olur dediğimde ise aracımın ruhsatında 4 kişiliktir yazıyormuş ve bu araç aslında 5 kişilikmiş.Tabi bunu oradaki görevli diyor 5 işilik olduğunu çok akllı ya.Çok bilmiş görevlinin ifadesini duyunca köpürdüm aynen.Az sakinleşince ne olacağını sordum dedilerki sen ek -1 belgesi alacaksın ve uygunluk belgesi düzenlenecek ve olacak.Dedimki fabrika bunları 4 kişilik çıkarıyor.. kime anlatıyorsun.Hiç kimse dinlemiyor.Ukalalıkta cabası...Benim arkamdan bir amca vardı 2004 niva sı var oda kaldı.Trafiğe gittik ama onlarda şaşırdılar nasıl bişey bu bunlar kafayımı yemiş dediler.Ancak sonuç yok.Fabrikadan uygunluk belgesi getirin dediler Çelik motordan İbrahim bey ile görüştüm sağolsun çok ilgilendi ve bana AT uygunluk belgesi diye bir evrak faxladı.Fax ı kaptığım gibi gene istasyona.İstasyondaki görevli elimde evrağı görünce hemen aldı ve uzuuuuuun uzuuun inceledi.İçimden dedimki şimdide aslı nı istiyolarmı Allahtan istemediler.Bakalım yarın işimiz olacak ama yenim ederimki elimden bi kaza çıkacaktı bugün ve belkide gazetelere manşet olacaktık.

Arka koltuklarda fabrikasyon 2 adet emniyet kemeri vardır, nasıl oluyor da 3 kişilik koltuk sayabiliyorlar?
TÜV de takipçilere yardım ettiklerini biliyordum...
Ani sinirlenen bir kişi olduğumdan son derece sakin olarak gidip 3 maymunu oynadım orada...
Ziyadesiyle kibardım... :D
Lakin şu gözlemimi söyleyebilirim...
Doğuş grubu araçlarına ciddi tolerans var (VW,Audi, Skoda vb)...
Hocam, sen en iyisi yarın gittiğinde klasik Türk geyiğine sardır "sizinde işiniz zor, kimbilir ne tip insanlarla karşılaşıyorsunuzdur vb" gibi... :D
Sonra cezaevine sigara, temiz çamaşır getirme durumunda bırakma bizleri... ;D
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

"2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nda değişiklik söz konusu. Sıfır araçlar 3 yılın sonunda muayene olmak zorunda. Sonra her 2 yılda bir muayene oluyorlar. Yeni düzenleme ile 3 yılın sonundaki ikişer yıllık periyodların birer yıla indirilmesi gündemde. Yani 4 yaşından sonra araçlar her yıl muayene olmak zorunda kalacak."
 





Ynt: TÜV TURK Üzerine

taiga' Alıntı:
"2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nda değişiklik söz konusu. Sıfır araçlar 3 yılın sonunda muayene olmak zorunda. Sonra her 2 yılda bir muayene oluyorlar. Yeni düzenleme ile 3 yılın sonundaki ikişer yıllık periyodların birer yıla indirilmesi gündemde. Yani 4 yaşından sonra araçlar her yıl muayene olmak zorunda kalacak."

Bizim otomobillerin bir espirisi kalmıyor o zaman. Sırf muayene yüzünden kamyonet ruhsatlı araçlardan uzak duruyordum. Biraz da iyi yönünden bakmak lazım :D ;D artık uzak durmamıza gerek yok demek ki. ;)
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

TÜV_TÜRK'ten açıklama.
http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/199649-Araclarin-yuzde-40i-kusurlu.aspx

Cavid Sezen
********************************************************************************************************

Araçların yüzde 40'ı kusurlu


TÜVTURK, 5 milyon 100 bin araç muayenesinde ilk etapta geçemeyen araçların yüzde 40'lık bir pay oluşturduğunu açıkladı

10 Ocak 2010 Pazar, 11:12

[attachment=1]

TÜVTURK Araç Muayene İstasyonları Genel Müdürü Naci Başerdem, 2009 yılında 5 milyon 100 bin adet aracın muayenesini yaptıklarını ve bu araçların yüzde 40'ının birinci muayenelerinde başarılı olamadığını bildirdi.

Başerdem, AA muhabirine yaptığı açıklamada, İstanbul'da araç parkının yaşının, motosikletler ve traktörler hariç 12 olduğunu ifade ederek, Anadolu'da bu rakamın, motosiklet ve traktör hariç 17'lere çıktığını, İstanbul'a göre 4-5 yaş fark olduğunu belirtti.

''2009 yılında 5 milyon 100 bin araç muayenesi yapıldı. Bu araçların yüzde 40'ı birinci muayenelerinde başarılı olamadı. Bu araçların toplam adedi 2 milyon 60 bin. Bunların bir kısmı emniyetsiz bir kısmı da ağır kusurluydu. Muayene tekrarları ücretli yeniden muayeneler ile birlikte istasyonlarda yapılan toplam muayene adedi 7 milyon 250 bin adet'' diyen Başerdem, 2009 yılının Aralık ayında İstanbul Samandıra'da yeni bir araç muayene istasyonu açtıklarını, böylece İstanbul'daki araç muayene istasyon sayısını 13'e çıkardıklarını anlattı.

Başerdem, Samandıra'da açılan yeni istasyonla birlikte, Anadolu Yakası'nda 6, Avrupa Yakası'nda ise 7 istasyonları olduğunu, 2010 yılında ise 6 yeni istasyon daha açacaklarını bildirdi.

Naci Başerdem, şunları söyledi:

''Ocak ayında 2 istasyonumuz daha açılacak. Bir tanesi Gerede'de bir tanesi de Gebze'de. Gebze'deki 6 kanallı bir istasyon, Gerede'deki ise 2 kanallı bir istasyon olacak. Bu istasyonların inşaatları bitti, son kontrolleri yapılıyor. Yine 2010 yılının ilk yarısında Bursa Gemlik'te bir 6 kanallı istasyonumuz açılacak. İzmir'de çalışmalarını sürdürüyoruz, 2010 yılında orada da açılacak. Kırıkkale'de, Ankara'da bir istasyon daha açacağız. 2010 yılında yeni açacağımız 6 tane yeni istasyonla bu sayıyı 196'ya çıkartacağız.

Bu açtığımız ve açacağımız istasyonları bir kapasite eksikliğinden açmadık. İstanbul'da şu anda 12 istasyonun kapasitesi 2 milyon 300 bin adet araç muayene etmeye müsait mevcut eleman sayısı ile. Ama ne kadar fazla lokasyonda bulunursanız insanlara rahatlık sağlamış oluyorsunuz. O yüzden açıyoruz. Yoksa bir kapasite eksikliğinden değil. 2009 yılında İstanbul'da 1 milyon 355 bin adet araç muayenesi yapıldı. Bizim kapasitemiz 2 milyonun üzerinde, yeni açtığımız istasyon Samandıra, 150 bin ilave kapasite daha getirdi. Biz neredeyse ihtiyacın iki katı kapasiteyle yürüyoruz İstanbul'da. Türkiye'de de ihtiyacın yüzde 30-35 fazla kapasitemiz var. Hizmet kalitesini artırmak adına ihtiyaç olursa yeni istasyonlar açmaya devam edeceğiz.''

Kendilerine ''Şehir merkezinde neden istasyon açmıyorsunuz?'' diye talep geldiğini belirten Başerdem, şehir merkezlerinde araç muayene istasyonlarına ruhsat verilmediğini ve istasyonların konut dışı alanlarda olması gerektiğini belirtti.

Başerdem, geçen yıl aralık ayında açtıkları Samandıra'daki 5 kanallı araç istasyonunun kendilerine anahtar teslim 5 milyon liraya mal olduğunu dile getirerek, araç istasyon maaliyetlerinin değiştiğini, alt yapı ve inşaatına bağlı olarak fiyatının oluştuğunu kaydetti.

VERİLER ANLIK İZLENİYOR

6 kanallı bir araç muayene istasyonun kendilerine maliyetinin her şey dahil 3 milyon 500 bin dolar civarında olduğunu vurgulayan Başerdem, bu rakamın 500 bin dolarının ekipmandan, yaklaşık 500-700 bin dolarının altyapı ve arsa hazırlık giderlerinden, geri kalanının da inşaat giderlerinden oluştuğunu söyledi.

Başerdem, Ulaştırma Bakanlığı ile aralarında güzel bir iş birliği ve diyalogları olduğunu vurgulayarak, kendilerinin özel sektör mantığı ile uygulama yaptıklarını ve biraz kamuya yaklaştıklarını, bu iş birliği sayesinde regülasyonu getiren Kamu'nun da özel sektöre yaklaştığını ifade etti.

Araç muayenesi yaparken girdikleri bütün dataların merkeze aktarıldığını ve bu dataları sadece kendilerinin değil, Ulaştırma Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığı'nın da izleyebildiğini, Maliye Bakanlığı ile anlık sorgulama yapılabildiğini anlatan Başerdem, ''İstasyonda açtığımız data kayıt bizim merkezden işlem yapıyor ve aynı anda Ulaştırma Bakanlığı'nda da görülüyor. Şimdi çok iyi işbirlikleri yapabilecek durumdayız sigorta sektörüyle, Maliye Bakanlığı ile. Elimizde çok kaliteli data ve bilgi birikimi var. Ulaştırma Bakanlığı bu bilgilerin gerçek sahibi. Onların izin verdiği ölçüde bu dataları paylaşacaktır. Bunun paylaşım esaslarını Ulaştırma Bakanlığı belirleyecektir. Onlardan izinsiz bu bilgileri üçüncü kişilere veremiyoruz'' diye konuştu.

Başerdem, TÜVTURK olarak, alt işletici kadrolarıyla birlikte Türkiye genelinde 3 bin 100 adet çalışanları olduğunu kaydetti.

SAHTE ARAÇ MUAYENELERİ

Son günlerde, sahte araç muayenesi yapanlara yönelik operasyonlara da değinen Başerdem, bu konuda 2009 yılının son 3-4 ayında, gerek jandarmanın gerek de emniyet müdürlüğünün ilgili birimlerinin çok güzel bir çalışma gerçekleştirdiklerini ifade etti.

Naci Başerdem, araç muayene damgaları ve Sticker'lerin (etiket) sahtesinin de Çin'de yaptırıldığını belirterek, ancak aslolanın elektronik denetim olduğunun unutulduğunu kaydetti.

Kendilerinin de halkı bilinçlendirmeye yönelik çaba sarf ettiklerine değinen Başerdem, muayene istasyonuna gelmemiş bir aracın, her ne kadar belgeleri tamamlansa da, elektronik kaydı yapılamayacağından muayenesinin yapılmamış olduğunu belirtti.

Başerdem, bu tür bir durumda araç sahiplerinin sırf muayenesi yapılmadığı için ceza ödemekle kalmayacaklarını, sahteciliğe karıştıkları için de ciddi koğuşturmaya uğrayacaklarını vurguladı.

Artık emniyet güçlerinin elektronik denetim yaptığına işaret eden Başerdem, artık ''Ruhsatını ver, damga vur, geç'' döneminin kapandığını, ellerindeki el bilgisayarına plaka girişi yapmak suretiyle ile o aracın muayenesinin olup olmadığının görüldüğünü anlattı.

Başerdem, bir aracın TÜVTURK'te muayenesinin yapılıp yapılmadığın herkesin görebileceğini belirterek, gerek www.tuvturk.com.tr internet sitesine girerek, gerekse 0212 444 80 08 numaralı çağrı merkezini arayarak, araç bilgi sorgulamalarına ulaşılabileceğini ifade etti.

''AYRIK OTLARI TEMİZLİYORUZ''

Son dönemdeki bu tür operasyonların süreceğini ancak insanlarda bilinçlenmenin artmasıyla araç muayenesinde bu tür olayların her geçen gün azalacağını dile getiren Başerdem, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Artık araç muayenelerinde korkacak bir şey yok. Aracınızda bir şey yoksa aracınız muayeneden kalmıyor. Aracınız gerekli güvenlik donanımlarına sahipse, kullanan veya trafikteki diğer sürücülere bir tehdit oluşturmuyorsa, muayeneden başarılı geçer. Muayeneye gelmeden araç muayenesi yapılmaz. Araç mutlaka ruhsatı ile birlikte istasyona gelecek. İstasyon dışında bir muayene söz konusu değil.

Bu arada kendi içimizde de gerekli tedbirleri alıyoruz. 3 bin kişi istihdam ediyoruz. Bu kadar kişi içinde işini doğru yapmayanlar da olabilir Bugüne kadar yaklaşık 400 kişi ile yollarımızı ayırdık. Biz bir şeyi ispat edeceğiz. Bu memlekette işini düzgün yapacak teknisyen olduğunu herkese ispat edeceğiz ki, bu da var. Sadece kötülerin sesi daha fazla çıkıyor, iyiler çoğunlukta.

Her geçen gün içimizdeki ayrık otları temizliyoruz, temizlemeye de devam edeceğiz. Bunu da denetimlerle, bizim, elini yüzünü görmedikleri insanlar, hiç bilinmeyen araçlarla feyk muayeneler yaptırmaya çalışıyorlar, tekliflerde bulunuyorlar. Bazen oltaya bu balıklar düşüyorlar. Düştükleri anda onlarla ilişkimizi kesiyoruz. Ama şu anda o sirkülasyon azaldı. İstasyonda şimdi daha bilinçli arkadaşlar çalışıyorlar.''

DEMOKRASİ PROJESİ

Başerdem, yaptıkları çalışmalarla bir yılda şikayetlerin azalmasını sağladıklarını, bu yılda hedeflerinin ''Teşekkürlerin'' artmasını sağlamak olduğunu kaydetti.

Naci Başerdem, ''Bizim proje aslında Türkiye'nin en büyük demokrasi projelerinden birisidir. Her yerde eşit uygulama yapıyoruz. Yani Hakkari'de muayene prosedürleri neyse Batı'da da aynı. Yani, 'Oranın koşulları farklı, ona biraz esnek olalım'', yok, öyle bir şey yapamayız. Türkiye'nin her yerinde aynı standartlarda istasyonlar aynı ekipmanlar var, aynı eğitim var ve aynı tip personel var. Bütün standartlar Türkiye'nin her yerinde aynı uygulanıyor'' diye konuştu.

Yeni ortakları olan İngilizlerin ekim ayında geldiğini anımsatan Başerdem, yeni ortaklarının bir yatırım şirketi olduğunu, yönetime ve operasyona karışmadıklarını söyledi.

Başerdem, yeni ortaklarının zaten başarılı buldukları ve para kazanılacağına inandıkları için yatırım yaptıklarını anlatarak, İngiliz ortaklarının yönetimden de, ekip performansından da, işin gidişinden de memnun ve gayet pozitif olduklarını vurguladı.

Bu arada 20 tane istasyonda Avrupa ülkelerine yük taşımacılığı yapan kamyon, çekici ve römork gibi araçların bu ülkelerde seyri için zorunlu olan ''Yola Elverişlilik Belgesi'' düzenleyebileceklerini bildiren Naci Başerdem, bunun yanında 130-140'a yakın istasyonlarında da egzoz emisyon denetiminin yapılabileceğini ifade etti.

Başerdem, Şimdiye kadar araç muayene istasyonlarında 6 tane kafeterya açabildikleri, bu sayıyı bu yıl 30'a çıkartacaklarını belirterek, bu yıl da hizmet kalitesini artıracak çalışmalarda bulunacaklarını ifade etti.

2010 yılının, 2009 yılına göre daha iyi bir yıl olacağını düşündüğünü ifade eden Başerdem, çok tedbirli senaryolarla bütçeler yaptıklarını ve 2009 yılına göre yüzde 10 daha fazla gelir bütçelediklerini kaydetti.

Naci Başerdem, otomotiv sektöründe bu yıl ilave destekler olmazsa satışların 2009 yılının altında kalacağını belirterek, bu durumda sigorta sektöründe de sıkıntıların olabileceğini belirtti.

Başerdem, bu yılın, ekonomide yaraların sarılacağı bir yıl olacağını dile getirerek, ekonomide ''Asıl kalkışın'' 2011 yılında ve sonrasında görülebileceğini sözlerine ekledi.

manset_ic_199649.jpg
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

taiga' Alıntı:
"2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nda değişiklik söz konusu. Sıfır araçlar 3 yılın sonunda muayene olmak zorunda. Sonra her 2 yılda bir muayene oluyorlar. Yeni düzenleme ile 3 yılın sonundaki ikişer yıllık periyodların birer yıla indirilmesi gündemde. Yani 4 yaşından sonra araçlar her yıl muayene olmak zorunda kalacak."

Eğer binek araçlarda muayene yılda bir kez olur ve bu kanunlaşırsa bu kadarınada pes derim artk
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

Şimdiye kadar olan gözlemlerimde TÜV araç muayenelerinde ben şahsen olumsuz bir izlenim edinmedim.Kendi aracımın muayenesine de gittiğmde aracım bakımlı ve donanımları eksiksiz olduğundan çok önemli bir gereklilik olan araç muyenesinde eskiye nazaran çok daha olumlu gelişmeler ve teknikle birlikte genel anlamda iyi puan alıcı bir yaklaşım buldum.Yani kısa sürede işler eskisinden daha sağlam,emin ve kaliteli.Başarılar.
 



Ynt: TÜV TURK Üzerine

Bügün arabayı tuvturke muayeneye götürdüm. Eski sahibi katalitik konvertörü söktürmüş geçmedi. Yeni bir katalitik konvertörün fiyatını yazmayacağım bilen bilir. Benim anlamadığım yanımızda 1970 model bir murat/şahin benzeri bir araba vardı. Onda katalitik konvertör olduğunu hiç zannetmiyorum onlar çevreyi kirletmiyor mu? Orjinalinde yoksa sorun değil deyip geçiriyorlar ama yeni araçlar geçemiyor. Saçmalık değil de nedir? Bu arada kara duman atan kamyonlar nasıl geçiyor denetimden? Onlara kimse katalitik konvertör sormamış herhalde... Anlayamadım.
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

Gayet mantıklı, bahsettiğiniz eski arabalar bir gün gelecek ve ya doğal olarak yada arada bir uygulamaya sokulan 20 yaş üstü araçların trafikden çekilmesini destekleme yasalarıyla, bir gün bitecek..Ama örnek olarak 2005 model bir aracın katalitik konverteri varda sahibi pahalı diye takmıyorsa bu bir çevre katliamı, araç yeni model olduğu için aracı trafikden kaldırmak mümkün deyil...
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

Sevgili Olasılıksız, Trafikteki çevreye zaralı gazlar yayan eski araçlar konusunda size katılıyorum ama çevreci yeni nesil araçlardan katalitik konvertörün sökülmesi ağır kusurdur. Çoğunlukla performans ve modifiye amaçlı sökülen bu cihazlar ile 10-15 bg ekstra güç elde edilmekte. Çevreye ise inanılmaz derecede zarar vermektedir. Katalitik konvertörler yüksek teknoloji ürünü olup zehirli gazları su buharı gibi zararsız gazlara dönüştürmektedir. Tabii ki fiyatları da anormal derecede yüksektir. TUVTürk'ün Avrupa stanadartlarındaki uygulamaları ile artık piyasada istediği gibi at koşturmamıyor insanlar.

Aracınızın eski sahibi konvertörü söktüğüne göre iyi bir fiyata satmış anlaşılan. Çünkü genellikle modifiyeciler gerektiğinde yeniden devreye alınmak üzere, lambda sensörü denilen parçyı devre dışına çıkartarak chip'i yeniden programlarlar, Böylece katalitik konvertör de istendiğinde kullanılabilir olur. -Ki bence bu bile yasaklanmalıdır.

Kusura bakmazsanız bu konudaki yakınmanızı biraz haksız buluyorum.
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

Ne guzel yani katalitik konvertörü olmayan araç belki %10-15 daha fazla karbon monoksit attığı için çok kirletiyor çevreyi ama yanından geçerken ortalığı dumana boğan 30m arkasından gitseniz nefes alamadığınız kamyonlar eski teknoloji olduğu için daha bir 5-10 sene yollarda olacaklar. Devletin belediye otobusleri de dahil buna... Saygılarımı sunuyorum bu anlaşıya.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,755
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst