Turkiye'de Karavan Donusumu Hk. Bilgi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tezcatcatl Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 219
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 39,285
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
.

Ben 10 sene üzeri elektrikle çalışan ısı pompası kullandım. Ama sıcak su kazanmak içindi. Pompanın bulunduğu oda serin oluyordu ama alet klimanın birkaç katı büyüklüğündeydi. Bu yolun bize uyarlanması mümkün olsaydı, bunu bulanlar aptal değil, çoktan yaparlardı..
 

Etiketler
Paneli güneşin altına koyup sen gölgeye geçeceksin arada da kablo olacak
Yada aküleri de güneşin altına panelin yanına koyacaksın
Depolasın dursun enerjiyi
Karavanda ki akü zayıfladıkça götür,dolmuş aküyle değiştir :smiley:

LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

.

Portatif panel tam bir teorik yaklaşım. Tablet, telefon doldurmak ya da marş aküsünü desteklemek için düşünülebilir ve de zaten uygulanıyor.
Fakat daha büyük ihtiyaçlar için pratikte karşılığı yok. Çok fazla disiplin istemesi bir yana panellerin araçta depo ve sahada çalınma sorunu var. Kaç senedir yollarda olduğum halde böyle 3-5 panelli bir çözüm görmedim.
Olmayacak dua için daha fazla detaylara girmeyeyim. Yoksa başka argümanlar da var.

Üstelik bu bile yaşam aküsünü destek amaçlı, klimayı ise konuya dahil bile etmedim.

.
 
Son düzenleme:

LPG ile çalışan klima
Bu haberle lpg ile çalışan klima olabileceğini gördük
Eğer lpg ile çalışan mobil klima üretilebilirse
Bence karavanlar için en mantıklı sistem
Isıtıcı-klima-ocak-şohben-buzdolabı hepsini tüple halletmek
Küçük bir panel ve küçük bir akü ile aydınlatma-tv-şarj vb.

LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aracın deposundaki sıvı haldeki LPG gazını separatöre kadar sıvı halde getireceksin orada buharlaştıracaksın gaz haline gelen LPG yi motora yollayacaksın. Peki fayda sağlıyacak kadar soğukluk elde etmek için buharlaştırdığın lpg gazının fazlası ne olacak? Olsa olsa gümbürt olur.Allah korusun
 

Herşey kompresörlü çalıştırmakta kitleniyor çünkü.

Yok yok vatandaş arabasına yakıt niyetine aldığı sıvılaştırılmış LPG gazındaki var olan gaz sıvı dönüşümü enerjisini kullanalım diyor
 



Herşey kompresörlü çalıştırmakta kitleniyor çünkü.

Yok yok vatandaş arabasına yakıt niyetine aldığı sıvılaştırılmış LPG gazındaki var olan gaz sıvı dönüşümü enerjisini kullanalım diyor


Yok yok ben de haberi atladığım için :confused: sonradan yazıya ilave yaptım.

Yani şimdi herşey berkemal olmalı ? :yum:

Bu çözümde;
* Araç devamlı yollarda değil ama biralar dolapta.
* Dolap da devamlı çalışmak istemiyor icabında.
* v.s...
 
Son düzenleme:

Aynen ayrıca bu tür dolaplı araçta her nefes alışınızda o nefesi kokusundan içinde gaz varmı diye analizde etmeniz gerekiyor hani ufak bir kıvılcım...... her şey berhava oldu gitti.... neymiş efem rahmetli hesaplı sogutucu yapmışti....
 


Aynen öyle abi.

Lpg nin ısı toplama özelliği eminim çok çok azdır. Yoksa çok pahalı argon, freon vb. yerine lpg kullanılırdı..

Lpg, yakıt olarak makul ki heryerde kullanılıyor. Zaten lpg li buzdolaplarında lpg nin yanma özelliğinden faydalanıyor.

Bir kabın içersindeki amonyak vb., lpg nin alevi ile ısıtılıyor.. amonyak gaz haline geçip basıncı arttığı için, minik delikten ilerlemeye başlıyor.. bu basınçla zorla ittirme hareketi, kompresör görevini görüyor.

zihni sinir fikir gibi olacak, 3 lü soğutuculu dolaplarda yada sadece amonyaklı soğutucu dolaplardaki mantıkla,amonyak gazı radyatör tipi evapotarör den geçrilerek ortam ısının düşürülmesi, dönen amonyak gazın lpg ile ısıtılarak tekrar çevrim yapılması...ortam ısısını 10-15 derece düşürse de yeterli olabilir.Tabii tüketilecek lpg miktarını , kullanılacak olan evaporatör boyu vs ler ancak işi bilen makine mühendisinin yapacağı mühendislik hesapları ile belirlenebilinir.
 

zihni sinir fikir gibi olacak, 3 lü soğutuculu dolaplarda yada sadece amonyaklı soğutucu dolaplardaki mantıkla,amonyak gazı radyatör tipi evapotarör den geçrilerek ortam ısının düşürülmesi, dönen amonyak gazın lpg ile ısıtılarak tekrar çevrim yapılması...ortam ısısını 10-15 derece düşürse de yeterli olabilir.Tabii tüketilecek lpg miktarını , kullanılacak olan evaporatör boyu vs ler ancak işi bilen makine mühendisinin yapacağı mühendislik hesapları ile belirlenebilinir.
Benzer bir düşünce daha önce tartışılmıştı
Dur bir bakalım
Bulabilecek miyim

LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




Böyle birşey varmış
2d207bc7ca2111cf72baf4d9b032ed85.jpg

LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Karavan teknik
Soğutma
Başlığında var

LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

zihni sinir fikir gibi olacak, 3 lü soğutuculu dolaplarda yada sadece amonyaklı soğutucu dolaplardaki mantıkla,amonyak gazı radyatör tipi evapotarör den geçrilerek ortam ısının düşürülmesi, dönen amonyak gazın lpg ile ısıtılarak tekrar çevrim yapılması...ortam ısısını 10-15 derece düşürse de yeterli olabilir.Tabii tüketilecek lpg miktarını , kullanılacak olan evaporatör boyu vs ler ancak işi bilen makine mühendisinin yapacağı mühendislik hesapları ile belirlenebilinir.
Bence hesaplamaya pek gerek yok. Çünkü bahsettiğiniz şey aslında büyük bir buzdolabı :smiley: baya büyük hem de :smiley:
 




Böyle birşey varmış
2d207bc7ca2111cf72baf4d9b032ed85.jpg

LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Epeyce tavan tipi mini klima baktım. Sadece uyku alanını perde ile bölüp kullanabileceğim, 100w civarı bişey var mı diye araştırmıştım.

Bu aleti hiç görmemiştim. Biraz okudum ama anlamadım açıkçası.

Soğutucu gaz yok, kompresör yok, yakıt tüketmiyor ve su deposu var. Yalnızca havanın nemini alıp, depoya su olarak biriktiyor gibi geldi. Ama suyu niye depolasın ki? Aksın doğaya gitsin..

Ön soğutma prensibi ile çalışır, düşük soğutma ihtiyacı olanlar için tasarlanmıştır diyor..

Ön soğutma prensibi nedir bilen var mı? :smiley:
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst