Truma Trumatic E 2400 Eberspacher D2 ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gezmen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 101
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 52,740
Ynt: Truma Trumatic E 2400 Eberspacher D2 ?

sıcaklık kaç dereceydi dışarda,mazot aşırı soğuklarda hafif katılaştıysa ondanda duruyor,benim başıma gelmişti,depo dışardaydı ve gece mazot çok hafif katılaşmıştı,gündüz soğuk kırılıp mazot çözülünce sorunsuz çalıştı,bu nedenle aşırı soğuklarda mazota gazyağı ilavesi öneriliyor,birde d2 nin mazot deposunu ve mazotu ileten boruları izolasyon yapmak gerekiyor,
yanlışlıkla irtifaya bağlanmış olabilirmi problem,yükseğe çıktıkça geceler çok soğuk olabilir,-10 derecelerde bu olabiliyor
 

Etiketler
Ynt: Truma Trumatic E 2400 Eberspacher D2 ?

Aliço' Alıntı:
Arif Bey. 2009 yılı eylül ayında monte edildi. 1855 mt de 12 saat çalıştıktan sonra sustu. Onarıldığı akşam
Kastamonu da tüm gece sorunsuz çalıştı. Yeniden denediğim 1855 mt de bu sefer 5 saat çalıştı. Bu arada kurum bağladığı için alçak irtifada da çalışmadı.
Her ne kadar kurum, yetersiz oksijenin nedeni gibi görülsede, parlama noktası yükselen yakıt ile gerçekleşen yanmada da görülür. O yüzden sadece sorunu rakıma bağlamak gerekir diye düşünüyorum.
Saygılarımla
Rıza
 

Ynt: Truma Trumatic E 2400 Eberspacher D2 ?

Hava sıcaklığı gece -15 civarındaydı. İkinci denemede gündüz -5 idi. İlk dağa ulaştığımda yani 12 saaat ısıtıcı çalıştığında , ısıtıcı Ankara dan başlayarak çalışır durumdaydı. Isıtıcı temizlendikten sonra ki denemede ısıtıcıyı dağ da çalıştırmaya başladım. Bunu belirtme nedenim. Isıtıcı ilk çalışma da daha fazla enerji ve oksijene gereksinim duyuyor.


Mazotu, ısıtıcıya giden boruyu çıkartarak kontrol etmiştim akışkandı. Mazot kalitesizliği de bu tür sorunlara neden oluyormuş. Ancak bendeki sorun mazottan değildi. Bir başka arıza nedeni de cihazın içinde ki buji nin çalışmamasından da olabiliyormuş.


Dün Ankara da montajı yapan servis ısıtıcıyı söktü. Bir gün önce temizlenen ısıtıcı yeniden kurum içindeydi.
Servis de arızayı oksijen yetersizliğine bağladı. Ancak ısıtıcının içinde ki hava ayarında da sorun olduğunu söyledi. Bu ayarsızlık önceden de olmuş olabilir, Kastamonu da ki sökülme de de olmuş olabilir. Kastamonu da ki temizleme 15 dakika da biterken Ankara da ki temizleme ve ayar 1.5 saat kadar sürdü.

Meraklıları için ısıtıcının temizlenmesi için sökülmesi gerekiyor. Aracın altında ki 4 civatayı söküp mazot hortumunu çıkarmalısınız. Aracın üzerindeki elektrik soketlerini de çıkardığınızda ısıtıcı serbest kalıyor. Bir kez dikkatlice sökülmesini ve sıralamasını izlerseniz bir fırça ve biraz benzinle en azından geçici temizliği yapıp ısıtıcıyı çalışır hale getirmek mümkün. 10 numara tornavida civata sökücü ve ufak buji anahtarı ve tornavida yeterli.


Bu arada iki geceyi ufak tüplü ısıtıcı ve uyku tulumlarının içine attığımız sıcak su şişeleri ile sorunsuzca geçirdik. Karavanlar da kış gezileri için sıcak su termoforları bulundurmakta yarar var
 





Ynt: Truma Trumatic E 2400 Eberspacher D2 ?




" Haldun Bey,
Truma Vent sisteminin hava kanallarının sonunda ayarlı klapeler var (ya da olmalı).
Bunları kısıp açarak ayarlayabiliyor ve ısı dağılımını dengeleyebiliyorsunuz... "

Evet, oynar kapaçıklar var ve ayarlayabiliyorum ama çok fazla bir şey değişmiyor. Truma'ya en yakın ve düz hat kapının yanına denk geliyor ve en sıcak havayı oraya üfleyebiliyor, ki orası da en uygun yer zaten. Çünkü kapı aralığından rüzgarlı havalarda biraz soğuk hava girebiliyor. Fakat dediğim gibi bir sorun yaşamıyorum ısı açısından. Aslında kullanma talimatında 7. kademeden sonra fanı çalıştırın demese hiç çalıştırmayacağım zaten. Teşekkürler.
 

Ynt: Truma Trumatic E 2400 Eberspacher D2 ?

Aliço' Alıntı:
Hava sıcaklığı gece -15 civarındaydı. İkinci denemede gündüz -5 idi. İlk dağa ulaştığımda yani 12 saaat ısıtıcı çalıştığında , ısıtıcı Ankara dan başlayarak çalışır durumdaydı. Isıtıcı temizlendikten sonra ki denemede ısıtıcıyı dağ da çalıştırmaya başladım. Bunu belirtme nedenim. Isıtıcı ilk çalışma da daha fazla enerji ve oksijene gereksinim duyuyor.


Mazotu, ısıtıcıya giden boruyu çıkartarak kontrol etmiştim akışkandı. Mazot kalitesizliği de bu tür sorunlara neden oluyormuş. Ancak bendeki sorun mazottan değildi. Bir başka arıza nedeni de cihazın içinde ki buji nin çalışmamasından da olabiliyormuş.


Dün Ankara da montajı yapan servis ısıtıcıyı söktü. Bir gün önce temizlenen ısıtıcı yeniden kurum içindeydi.
Servis de arızayı oksijen yetersizliğine bağladı. Ancak ısıtıcının içinde ki hava ayarında da sorun olduğunu söyledi. Bu ayarsızlık önceden de olmuş olabilir, Kastamonu da ki sökülme de de olmuş olabilir. Kastamonu da ki temizleme 15 dakika da biterken Ankara da ki temizleme ve ayar 1.5 saat kadar sürdü.

Meraklıları için ısıtıcının temizlenmesi için sökülmesi gerekiyor. Aracın altında ki 4 civatayı söküp mazot hortumunu çıkarmalısınız. Aracın üzerindeki elektrik soketlerini de çıkardığınızda ısıtıcı serbest kalıyor. Bir kez dikkatlice sökülmesini ve sıralamasını izlerseniz bir fırça ve biraz benzinle en azından geçici temizliği yapıp ısıtıcıyı çalışır hale getirmek mümkün. 10 numara tornavida civata sökücü ve ufak buji anahtarı ve tornavida yeterli.


Bu arada iki geceyi ufak tüplü ısıtıcı ve uyku tulumlarının içine attığımız sıcak su şişeleri ile sorunsuzca geçirdik. Karavanlar da kış gezileri için sıcak su termoforları bulundurmakta yarar var
- 15 derecede zaten mazot buz tutmuyor,yine akışkan oluyor ama çok hafif bir yoğunlaşma oluyor,bu durumda d2 mazotu yakamıyor,akışkan olması mazotun katılaşmadığını göstermiyor
 

Ynt: Truma Trumatic E 2400 Eberspacher D2 ?

Kurumun varlığı oksijen azlığının göstergesidir. Yani yakıtın çok, havanın az olduğunu belirtir. Tamam, dizeli inceltmek için gaz yağı kullanılır ama burada problem havanın az olması. Bu arada yakıt az, hava fazla olursa kurum oluşmaz, yakıt yakılmadan atılır. Böyle bir durumun başımıza geldiğini anlamak için , yani kurum şüphesi varsa , egzoz çıkışına bakın. Duman siyah ise hava azdır ve kurum bağlıyordur.
Problem bujide de olabilir. Buji fazla yakıt gönderiyorsa yine kurum bağlar. D2 yi temizlettikten sonra çalıştırınca egzoz dumanını kontrol etmek gerekir. Hala siyah duman varsa problem bujidedir. (Egzozda biriken kurum aldatabilir, bir süre çalıştırmak gerekebilir)
 

Ynt: Truma Trumatic E 2400 Eberspacher D2 ?

Herkese merhaba. 90 model hymerimdaki truma soba en kısıkta bile bizi pişiriyor. Gece uyanip kapatmak zorunda kaliyorum. Sonra soguyunca da tekrar yakmak benim uykumu mahvediyor. Bu konuda fikri olan var mi? Gece dış sogukluk +5 derece idi. Herkes boyle yakip yakip sonduruyor mu bu mereti.
 

Ynt: Truma Trumatic E 2400 Eberspacher D2 ?

insel' Alıntı:
Herkese merhaba. 90 model hymerimdaki truma soba en kısıkta bile bizi pişiriyor. Gece uyanip kapatmak zorunda kaliyorum. Sonra soguyunca da tekrar yakmak benim uykumu mahvediyor. Bu konuda fikri olan var mi? Gece dış sogukluk +5 derece idi. Herkes boyle yakip yakip sonduruyor mu bu mereti.

Hangi türden bir Truma ısıtıcı olduğunu yazarsanız üretici firmasıyla görüşür bilgi alabilirim. Truma firması bize yakın. Ben karavandaki sobanın bakımını orada yaptırıyorum.
 



sayın arkadaşlar
lpg kullanan otomobillerde olduğu gibi karavan a da tüp yerine lpg tankı koymanın olabilirliği mümkünmü?(tüv muayenesi ve pratikte kullanma açısından) ayrıca yurt dışı gezilerinde istasyonlarda lpg dolumu yapma imkanıda var sanıyorum
teşekkürler
 

sayın arkadaşlar
lpg kullanan otomobillerde olduğu gibi karavan a da tüp yerine lpg tankı koymanın olabilirliği mümkünmü?(tüv muayenesi ve pratikte kullanma açısından) ayrıca yurt dışı gezilerinde istasyonlarda lpg dolumu yapma imkanıda var sanıyorum
teşekkürler
Sadece ısıtıcı için lpg tankı maliyeti için lüks gibi olur. Karavanda gazla çalışan boiler,buzdolabıda varsa 4 ekipman için tank iyi olur. truma'nın ürünleri lpg tüketiminde cimri ürünlerdir.
 

Sadece ısıtıcı için lpg tankı maliyeti için lüks gibi olur. Karavanda gazla çalışan boiler,buzdolabıda varsa 4 ekipman için tank iyi olur. truma'nın ürünleri lpg tüketiminde cimri ürünlerdir.
Sayın Güngör
Aslında yukardaki soruyu asıl sorma amacım,sıcak su ve Isınma içindi.bu ihtiyacı karşılayacak Truma nın 4/4E combisi var ama 2500 Euro.genellikle yazın kullanacağım bir karavan için bu parayı vermek pek doğru gelmiyor.şimdi asıl siz tecrübeli dostlardan Öğrenmek istediğim şudur;evlerde kullanılan kat kaloriferi sistemi(LPG yle çalışan hermetic combi veya yoğuşmalı kombi,sıcak su ve Isınma için) 1 veya 2 adet uygun ebatta panel radyatör kullanarak bu sistemin karavanda kullanılabilir olup olamayacağı.teşekkürler
 

Avrupa’da karavanlarda tankın yerini tank tüpü „Tankflasche „ alıyor. Bu tüpü diğer tüplerin olduğu yere koymak mümkün. Ilave bağlantıları sayesinde lpg olan akaryakıt istasyonlarında aynı lpg tankı gibi doldurmak mümkün. Fiyatları hakkında bu linkte bilgi edinmek mümkün.
Einzelflaschen - WYNEN Gas GmbH
 




Sayın Güngör
Aslında yukardaki soruyu asıl sorma amacım,sıcak su ve Isınma içindi.bu ihtiyacı karşılayacak Truma nın 4/4E combisi var ama 2500 Euro.genellikle yazın kullanacağım bir karavan için bu parayı vermek pek doğru gelmiyor.şimdi asıl siz tecrübeli dostlardan Öğrenmek istediğim şudur;evlerde kullanılan kat kaloriferi sistemi(LPG yle çalışan hermetic combi veya yoğuşmalı kombi,sıcak su ve Isınma için) 1 veya 2 adet uygun ebatta panel radyatör kullanarak bu sistemin karavanda kullanılabilir olup olamayacağı.teşekkürler
sn.hdermesin,
karavanda kat kaloriferi uygulaması hiç aklıma gelmemişti, ilk deneyen siz olursunuz. selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst