Toyotacılar Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tugsan75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19,670
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 701,618
Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Bu ne yaa??
Benimkini anlatayım ;D ;D ;D
H4 düğmesine basıyorsun 4x4 oluyor.
Kolu L4'e çekiyorsun ağır devir 4x4 oluyor.
H4 e basmadan L4'e alırsan otomatik olarak ağır devir 4x4 oluyor.
Arkadaki %100 kilit otomatik. batsanda çıksanda otursa da oturmasa da çalışıyor ;D ;D ;D ;D
 

Etiketler
Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

selamlar arkadaşlar.tuğsanın anlatmak istediği dereyi görünce paçaları sıvayın,içine girince sıvarsanız ıslanmış olursunuz çoktan ;D ;D

engeli,, kilitsiz lowda (orta kilitli-yani arkadan bir önden bir teker çalışıyor) geçmeyi gözünüz kesiyorsa kitlemeden devam edin.
ama engel şaiibeli , çok balçık, yumuşak taşlık ,kaya tırmanışı vs.gibiyse girmeden kitleyin gazlamadan sakin geçin sonra kapatın anlamında....


birde ect nedir abi bende yok o hareket.pwr la aynı sanıyorum.spor mod.
 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Yanliz sizin eksozun yeri degişik olabilir. bazilarina maşpiyerin içinden gidiyormuş komple
 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

vx80 için kilit konusunda anlatılanlara ilave olarak,

normalde aracınız H pozisyonunda ilerlerken tekerlerden herhangi birisi patinaja düşerse araç ilerleyemez, kalırsınız,
ama aracınız L pozisyonunda ise orta defransiyel kilidiniz de otomatik olarak devrede demektir ve bu durumda üretilen güç %50 öne, %50 arkaya olarak bölünmüş oluyor, dolayısıyla aracın ilerleyememesi için önden bir + arkadan bir tekerin patinaja(boşa) düşmesi gerekir,
direksiyonun solundaki düğmeden 1. çevirmede arka tekerler, 2. çevirmede ön tekerler %100 kilitleniyor,
bu durumda arabanın ilerleyememesi için dört tekerinde patinaja(boşa) çıkması, yada göğsünün üzerine oturması gerekiyor.

selamlar.

not: arkadaşımın 94 model vx80 ninde H konumunda giderkende orta defransiyel kilidini bir tuşla devreye sokabilmenin mümkün olduğunu biliyorum,
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Felice' Alıntı:
not: arkadaşımın 94 model vx80 ninde H konumunda giderkende orta defransiyel kilidini bir tuşla devreye sokabilmenin mümkün olduğunu biliyorum,

çok değişik uygulamaları var bu toyotanın...bizde low a almayınca ortayı kilitlemiyor.
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Mesut bey nerde o dugme

dubai versıyonunu gordum maslak toyotada araç otomatık konsolda ıkı dugme var yesıl biri onleri boşaltiyor. otekini anlamadım bıle ayrıca aracta hupda vardı. gri curuk bakimsiz bir arabaydi.
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Mücahit bey bahsettiğiniz dubai versiyonu olan bakımlı bir araç Antalya dan geziye katılacak, bu aracın başka artıları var, görünce ne demek istediğimi anlayacaksınız, ama kilit konusunda önlerde dediğiniz gibi huplar var.

benim bahsettiğim orta defransiyel düğmesi direksiyonun sağında,
arka ve ön kilit düğmeleri ise bildiğiniz üzere direksiyonun solundadır.
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Bir ay daha sabredin,yada Off-road oyunlarına gelecek varsa orada da uygulamalı gösteririm.Mesut abinin bahsettiği model bizim sistemden önceki model.Yani önlerde HUB olan araçlarda olan sistem.Bu sistemi ayrıca 4x2 de olabiliyor.Bunun bir üstü sürekli 4x4 olan ve merkezi kilidi gene düğme yardımıyla devreye sokan model.Enson model ise bizimkiler yani sadece LOW konumuna alınca merkezi kilidi devreye sokan model.

Araçları kullanırken batmadan önce kilit sistemini devreye sokmak hep unutulduğu için adamlar enazından LOW konumuna alınsında sistem devreye öyle otomatik girsin demiş ve düğmeyi kaldırmışlar.Ön arka kilidi düğmeli yapmalarının sebebi isede,kilidler devredeyken yürünmemesi gerektiğidir.

Kilitlerin çalışma prensibiyle ilgili detaylı konu başlığı açacağım.Ama yazıları düzgün tercüme etmeliyim,google a tercüme ettirince saçmalıyor 8)
 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

TUĞSAN bizim 100 ler iyi hoşlar ama süspansiyonlar salıncaklı, hiç bizaman 80 ler gibi olamıyor, usa da dikkat et ağır offroad yapanlarda 100 kasaların altında 80 kasanın diffransiyelleri ve süspansiyonları var.
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Farkındayım abi hatta bazıları abartıp kendilerine başdan kovan yaptırıyorlar.Yurtdışı forumlarında bir adam vardı,Toyotada çalışmış,o bir yazı yazmıştı.Salıncak sistemine geçmekle,Toyota araziden ve kaya tırmanışından uzaklaştı,konfor uğruna yapmak zorunda kalmışlar.Adamlarda haklı bu araçları genelde ilk alanlar ve o kadar para verenler asfaltda kullanıyor,sonraki sahipleri,hakkını veriyor. ;D Rekabetden dolayı gerçek arazi taşıtı kalmadı,baksana Roverin haline,nerde o eski Rangeler,discolar,defender bile otokar satış fiyatı 70.000 tl den başlıyor. ???
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

XXSİLVERADOXX' Alıntı:
TUĞSAN bizim 100 ler iyi hoşlar ama süspansiyonlar salıncaklı, hiç bizaman 80 ler gibi olamıyor, usa da dikkat et ağır offroad yapanlarda 100 kasaların altında 80 kasanın diffransiyelleri ve süspansiyonları var.

Heytem bey aslında iki tür çıkmış 100 ler önde rijit aks olan 105 diye çıkmış, Türkiyeye ve avrupa pazarına pek girmemiş ,afrika , amerika avustralya için opsiyonel.

http://www.mainstreet-supply.com/landcruiser-105-station-wagon.html
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Birde video 105

http://www.youtube.com/watch?v=gVgXZl-F4Ug&mode=related&search=
 




Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Sedatın yurtdışındaki kasalar,burada yok onlar malesef.Bu arada Yavuz abi seni Toyotaya karşı ilgilimi gördüm ne ;D Geri dönüş projelerimi var acaba bak ben af yasası çıkarırım senin için. ;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,842
Mesajlar
1,524,397
Kayıtlı Üye Sayımız
166,640
Kaydolan Son Üyemiz
Emirkktn

SON KONULAR



Geri
Üst