Toyotacılar Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tugsan75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19,670
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 701,633
Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

cihanülker' Alıntı:
valla çağlar o yaylarla arabayı düşünemiyorum bakalım sabah göreceğiz :eek:

basit şeyler benim için çağlar ön arka yaylar enfazla 3 saat değiştirmek ;D
 

Etiketler
Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Mücahitcim ve arkadaşlar,daha önce biryerlere yazmıştım ama bulamadım,gene kısa ve öz şekilde yazayım.

Aracımız sürekli 4 çeker sistem.Aracımızı normal çamurlı arazide ve karda high(normal sürüş posizyonumuz)konumdan Low(ağır devir )konumuna alıyoruz.Bu bize şanzumanı orta kilit(center lock)konumunada alıyor.Faydası şu;Ağır devirde olduğumuzdan ve aracımız otomatik olduğundan,araç kaba tabirle,zırt pırt vites deyiştirmiyor.Böylece vites konumunu sürate bağlı yükseltmek ve yavaşlamaya bağlı olarak düşürmeyi engelliyoruz.Araç High(normal pozisyon)konumundaysa zırt pırt vites deyiştireceğinden, bir anda farkında olmadan şanzumana bağlı olarak vites küçültmesinden dolayı,tekerlerimizi kitleyecek ve bir bakmışsınızki,aracın arkası yanımıza gelmiş.

Yani Low konumda araç ABS sistemini iptal ve orta kilidi devreye sokuyor.Bu konumdayken süratimiz zaten temkinli gitmemiz gerektiğinden dolayı max 60 km olmalı.

Gelelim direksiyonun sol tarafında bulunan kilit sistemini kullanmaya.Bu sistem zaten Low konumunda çalışır.Bir tur sağa çevirdiğimizde arka kilitlerimiz devreye girer.Max sürat 40 km.Eğer ihtiyaç duyar ve bir kademe daha çevirirsek,ön kilitlerde devreye girer ve max sürat 20 km olması lazım.Sebebi ise araç full kilit konumundadır.Battığınız yerden çıkıp,hemen kapatacaksınız.Bu aeacın içindede yazar.

Kilitleri kapatma kuralı ise şudur;Aracı battığımız yerden çıkdıkdan sonra durdurun,kilitleri kapatın ve TIK sesi gelene kadar(tahminen 2 veya 3 metre)geriye gidin.Sonrada yola devam.

Eğer aracınız battı ve kilitleri açmayı unuttunuz,yapacak birşey yok.Aracınızda bulunan vinç veya kazma kürek yardımıyla aracınızı hareket edebilecek konuma getiriyorsunuz.Yoksa kilitler battığınız yerde devreye girmez.

Özetle;

Low konum orta kilit yani şanzuman kilidi
Kilit tuşunu tek kademe sağa çevirmek;Arka kilt
Kilit tuşunu bir kademe daha sağa çevirmek full kilit.

Bundan başka nasıl açıklanabilir bilemiyorum,umarım anlaşılmıştır. ;D
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

O kadar kolay kurtulmak yok. Devam
Burada en can alici kitler durduğunda işe yaramıyor doğrumudur. Çamurda batik kilidi acarsak kilitlemiyor peki patinaj çekerse kilitlemiyor mu
Ect ne şartlarda kullanılıyor.
Ağır devirde dişlilerin arasına takviye gibi bir dişli gidiyor mu yoksa sadece yüksek devir içinmi
Bu arada iyiki varsın bu kadar şey deneyerek hayata öğrenilmez.
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Batıp kalınca kilitler açık deyilse sabaha kadar patinaj çeksende boşuna malesef. :D

ECT sistemide aracın torklu ve yüksek devir gitmesini sağlıyan yani bir nevi power(spor)konum.Kilit sistemiyle alakası bile yok. ;D
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

alt korumalar

P20-08-09_14.29.jpg
 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

sonunda kuçulduler

Çaglar benım basamak alti muhafazalarım yandan gözukmuyorlar.

P20-08-09_14.27[02].jpg
 


Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

80 deki kilitler elektrikli kilit diye tabir edilen tiptemi?
Batılan yerden çıktıktan sonra geri gidilmezde ileri devam edilirse kilitler devre dışı kalmazmı?
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

istetme askıdabırakıyor hep bencıkardım mucahit..
 




Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Bir soru daha

Battığı yerde low a alsa, hareket etmeden orta kilit te mi kilitlemez?
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

valla tusnın yazdığı şeyler doğru ama nebileyim ben bukilitleri devreye sokarken bu uygulamaları yapmıyorum 2 yıldırda bi sorun yaşamadım ejt düğmesini filan seride 60 70 km de aniden çamur veya ıslak zeminde devreye soktuğum olmuştur diff kilitlerde geri gitmeden çıyo bilmiyorum ama öyle hiç sorun yaşamadım..
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Mücahit bey sizin korumalarda çok güzel olmuş, bende FJ40 için düşünmüştüm bir benzerini
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Arkadaşlar,ECT sistemiyle kilitlerin hiçbir alakası yok,istediğiniz zaman açın kapayın,Ect sistemi aracın daha torklu ve yüksek devirli gitmesini sağlar.

Kilitleri kapatıp ileriyede devam edebilirsiniz,bu kilidin uzun ömürlü olması için tavsiye edilen uygulama.

Sistem diferansiyelin ütündeki motor sayesinde yani elektrikli sistem denilen uygulama sayesinde çalışıyor.

Batınca Lowa alın,araç tekerleri boşta oldu için orta kilidin size faydas olmayacak,hatta kilitler açık olsa bile olmazzz,tekerin tutunacak yeri olmadıkdan sonra araçda 1000 tane kilit olsada işe yaramaz.

Aracın batması demek tekerlerin illaki tamamının boşa çıkması demek deyildir.4 teker boşda olunca kilitleri devreye sokmanız işe yaramaz.Bir veya iki teker temas ediyorsada kilidin çalışması için hareket etmelisiniz.

Bunun nasıl bukadar anlaşılmayacak bir konu haline geldiğine açıkcası şaşırıyorum.Siz eğer bir yeri geçmekde zorlanacağınızı düşünüyorsanız açın kilitleri geçin o yeri ve sonra kapatın.Battıysanız ve tekerler boşdaysa boşuna tırmalamayın.

Yanlış anlamayın ama 3 seferdir aynı şeyleri yazıyorum, eğer hala anlaşılmadıysa,bildiğiniz gibi yapın demekden başka çarem yok malesef kusura bakmayın.
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

tugsan75' Alıntı:
Arkadaşlar,ECT sistemiyle kilitlerin hiçbir alakası yok,istediğiniz zaman açın kapayın,Ect sistemi aracın daha torklu ve yüksek devirli gitmesini sağlar.

Kilitleri kapatıp ileriyede devam edebilirsiniz,bu kilidin uzun ömürlü olması için tavsiye edilen uygulama.

Sistem diferansiyelin ütündeki motor sayesinde yani elektrikli sistem denilen uygulama sayesinde çalışıyor.

Batınca Lowa alın,araç tekerleri boşta oldu için orta kilidin size faydas olmayacak,hatta kilitler açık olsa bile olmazzz,tekerin tutunacak yeri olmadıkdan sonra araçda 1000 tane kilit olsada işe yaramaz.

Aracın batması demek tekerlerin illaki tamamının boşa çıkması demek deyildir.4 teker boşda olunca kilitleri devreye sokmanız işe yaramaz.Bir veya iki teker temas ediyorsada kilidin çalışması için hareket etmelisiniz.

Bunun nasıl bukadar anlaşılmayacak bir konu haline geldiğine açıkcası şaşırıyorum.Siz eğer bir yeri geçmekde zorlanacağınızı düşünüyorsanız açın kilitleri geçin o yeri ve sonra kapatın.Battıysanız ve tekerler boşdaysa boşuna tırmalamayın.

Yanlış anlamayın ama 3 seferdir aynı şeyleri yazıyorum, eğer hala anlaşılmadıysa,bildiğiniz gibi yapın demekden başka çarem yok malesef kusura bakmayın.

Şimdi oldu, sizin batmaktan kastınız şasenin tamamen oturması :D
 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

anlamamak degil emin olmak sorun.
herkezin aklinda soyle bir mantik var. lastik donerken kilit açildiginda yeri geldiginde birbirini tutacagidir. demekki mantikla bizim kilitler bagdaşmiyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,843
Mesajlar
1,524,412
Kayıtlı Üye Sayımız
166,640
Kaydolan Son Üyemiz
Emirkktn

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst