terıos

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan el!f Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 69
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,012
Ynt: terıos


İyi Aksamlar 2007 Gold Model Daihatsu Teriosumu Takas a Vermeden Once Sizlere Haber Vermek istedim.Mayıs 2007 Cıkıslı ilk Sahibiyim Kazasız Boyasız 37900 km'de
8 lt / 100km. de İlgilenen Arkadaslar bana 05334525904 ten Ulasabilirler[Konu dısında olduysa ozur diler yerine koymanızı rica ederim.]
 

Etiketler
Ynt: terıos

Sevgili Formdaşlar;

Bir emekli vatandaş olarak R9 spring 96 model aracımı takasa(4.500) vererek 2003 model dx 1.3 164.000 km'de teriosu 9,500 fark vererek 14.000'e aldım. Vergisinden korkum yoktu. Jeepe binecektim 84+84 Tl ile bir yılı tamamlayacaktım. Yağ değiştirmesi,hava filtresi de uygun bir fiyata sahipti. 10 tl hava 5 tl yağ filtresi. O ne ala hem jeep hemde binek oto fiyatına yedek parça.Yeme de yanında yat. Ancak şu oksijen sensörü(müşürü yok mu ) alt tarafı parmak kadar birşey ancak servis benden 460 tl istiyor.
Aksaray'a inip 2003 modele uygun müşürü bulup arababını altına yatıp. Parçanını yerini elimdeki parçayla karşılaştırıp bulmaya müteakip civatayı söküp elektirik konnektörünü çıkarıp yenisini yerine sıkmak ve konnektörü takmaya müteakip. Uyarı ışığı sönmezse bilgisayara 30 tl ye girip işi çözebilirsem o ne ala . Emekli olduğuma ve Terios sahibi olduğuma şükür edeceğim.

Çok sevdim bu makinayı. Hem düşük hacim hem dört çeker hem de sınırlı da olsa difreansiyel kilidi de var. Hem de vergisi düşük hem de yakıtı az . 0,33 kr yakıyor.Arızaya rağmen. Fabrika değerinin de altında 46 lt depo vardı ben 43,155 lt benzin ile fulledim. 170 km yol yaptım. Tekrar zamlı 4,04 tl'den fulledğimde 56,03 tl lik yakıtla depo tıkladı. hesabladım. 0,33.

Tüp taktırıp bagajı rezil etmeye hiç gerek yok. Alet bölümünün altına 20-25 lt lik bir depo uydurabilirsem. Bagaj kapası en çok 5-10 cm kalkmasına izin vermek kaydı ile depo lpg 'ye geçerim. Aslında bizim o alana uygun depo yapılsa ne harika olur. Birde yüksek model eco terioslarda problem nasıl çözülmüş bir foto koysalar. Çok yardımcı olacak
 

Ynt: terıos

Merhaba,
Servisler felaket;

Emekli biri olarak 1996 model R9'mu satıp. En küçük hacimli motora sahip vergisi düşük dört çeker olarak Terios 2003'ü aldım. Korkularım vardı. Parça ve servis pahalıdır diye. Korkularım kat be kat gerçekleşti.

R9'umun ateşleme sistemini,soğutma sistemini ve 40 yıllık araç kullanan tecrübeli biri olarak ufak tefek silecek,kapı kolu ayna tamirlerini hep kendim yapardım. Parça nispeten ucuzdu ve her köşe başında mevcuttu.Emekli olarak vaktimiz bol olması sebebiyle ve elimizden geldiğinden sorunlarımı çözerdim.

Bu Japon zübbesi Terios( EPI ışığı sebebiyle canımı sıkmakta).Neymiş efendim. Sistem kendini kontrol eder ve arıza durumunda uyarı verince bu meşhur chevrolet logosuna benzeyen sarı ışıklı ikaz yanınca servise gitmek lazımmış. Tamam anladık yararlı ve güzel bir özellik.

Her neyse ben R9'u 4,500 Tl'ye bırakıp Terios'u 14.000 ' e 2 el olarak servisin 2 el bölümünden aldık. Moturu çalıştırdım. Standart bir sürü ışık yandı (kemer,akü,yap ışığı bir de bu sarı EPI ışığı ) marşa bastık sırasıyla hepsi söndü. Bu sarı ışık sönmedi. Bizde arabaya acemiyiz ya. Devam ettik önemsemedik.Ceviz<libağ, Davutpaşa caddesinden Topkapıy' a giderken aklıma DANK etti. Katalitik konverörlü bir araçı çeyrek deponun altında, ancak ikaz lambası yanmaz bir şekilde teslim etmelerinin bir servis için etik olmaması gerektiğini düşündüm.Sürekli bizi bu konuda uyaran,kitaplarda konu edilen hususta Bir servis uzman olması gereken servis. 3-5 kuruş benzin hesabı nedeniyle araçı tehlikeye atıyor. Her neyse hemen yoldan 2.el satan servisi aradım. Durumu izah edip.Nedir bu ışık ve bu durum dedim. Verdiği cevap önemli değil. Acil bir durum yok. Aküyü takviye ettiklerinden yanıyordur.Yarın gelin bakalım dedi. Tamam dedim. Ancak pirelenmedim de diyemem.
Ertesi gün servise arabayı aldığım bölüme gittim. Arabayı arkadaki servise götürdüler. Bizde beklemeye başladık. Servisin içinde dolaşmaya başladım. Tamir edilen araçların tamirini seyretmeye başlayınca rahatsız oldular. Ve bir tanesi "usta arabanı test etmek üzere trafiğe çıktı.Trafik sıkışık birazdan gelir açıklamasını. Beklememin birinci saati dolduğunda yaptı. Tamam dedik bulduk belamızı kıytırık bir sarı ışık tespiti için ustanın bizim terios ile trafikte bir saat dolaşması gerekiyormuş.Artık gerçeği araştırmak için dostoyvski olmaya gerek yok diyip bir derin nefes aldım.

Birazdan usta geldi. "Oksijen müşürü arızalı. Acil değil ancak çok yakar tamiri 450 tl +30 tl işçilik 30 tl işçiliği almayalım." Tamam bir emekli olarak bulduk belayı. Ulan moruk sana kim dedi bizim yarı yerli know-how'lu R9 varken ne işin var "big in japanla".İçimden ustaya bir ..iktir çekip "Tamam kardeşim ben bir satış bölümü ile konuşayıp. Arızalı arabayı satmaları ayıp değil mi en azından söyleyin be kardeşim. 500 Tl 'ye yakın masrafı var diye. Aklıma Ağır romandaki laf geldi. " insanlık g.t olmuş". aynen öyle diye içimden geçirdim.Satış temsilcisine durumu anlattım. Bende arabamı burada ypatırmıyorum.Çok pahalı hemen arkadaki sanayiye git.Bir de not yazdı. Dediği ustayı buldum notu gösterdim. Her halde ketenpereye getirildik ki. Adam notu okumasına rağmen.Ben el süremem o arabalardan anlamam servisi yapar dedi. Döndüm Satış temsilcisine. Başladı kıvırmaya. Daha fazla sinirimi bozmamak için, birde hiç 14,500'den 14.000 tl'ye düşmüş olmaları sebebiyle .Başımın çaresine bakmak üzere konuşmadan ayrıldım oradan. Arabayı aldığımda 43,155 lt 95 ile depoyu fullemiştim. B u hikayenin sonunda evedöndüğümde 4,04 tl'den 56,03 Tl'lik yakıt ile yeniden fulledim. 170 km yol yapmışım ve 56,03 Tl benzin harcamışım hesabı yaptım. 0,33 kr.100 km'de 8,2 lt.Fabrika değerlerinin bile altında.Ki hikayede trafiğin sıkışık olduğunu ustanın o trafikte bir saat araba kullandığını da hesaba katarsak.Ki Ben Arnavutköy'de trafiğin olmadığı bir yerde yaşıyorum. Benim Arnavutköy'de kullanımım inanıyorum ki 0,28-0,30'u aşmaz. Şimdi çözüm peşindeyim. Oksijen sensörünü (müşürü) Aksaray piyasasından temin edip. Makinenin altına yatıp parçanın yerini tahmin ettiğim yerde arayacağım. Bulduğumda ki tahminim Reno megandaki gibi bir parçadır. Gövdeye sabiyleyen bir dişli ile elektirik devresine entegre edilen bir konnektörü vardır. Onları yerine takıp.MIL ikazı sönmezse Bizim Arnavutköy'de(bir serviste cihaz mevcut) Bilgisayara 30 tl'ye girip .İkazı sildirmeyi planlıyorum. Bakalım neler yaşayacağım. Herşeye rağmen Terios'tan soğumak yok.
 

Ynt: terıos

Öncelikle geçmiş olsun ve güle güle kullanın aracınızı :smiley:
Teriostan soğumak o kadar kolay değil...
İlerleyen zamanlarda iyiki aldım diyeceksiniz.
Bu arada tüp taktırdığınızda masrafınız %40 kesin düşecek bilgi olarak belirteyim :smiley:
 

Ynt: terıos

Terios ' unuz hayırlı olsun, gerçekten aracı aldığınız yer tarafından ciddi katakülleye getirilmişsiniz. Bende de 2003 SX AT var. Aracı aldığımda benim araçta da aynı problem vardı. Fakat ben sahibinden aldığım için aracın sahibi sensör fiyatını aracın fiyatından düştü. ucuza getirmek için ben de sizin gibi çok uydurmaya çalıştım ama başarılı olamadım. Dilerim siz yaparsınız. Gelişmeleri buradan bizimle paylaşırsanız seviniriz. Bu arada aracınız manuel vites mi ?
 



Ynt: terıos

Sn.Olman abimiz.hikayenizi keyifle okudum ayrıca tarzınız da hoşuma gitti.Meseleyi ne ettiniz .çözebildiniz mi?.Aynı sorunu bende opel corsada yaşıyorum.Kimi 950 kimi bilmem ne dedi.....şaklar.Gecente sanayi de sordum alt sensör ise parca 40 lira falan dediler.öyle duruyor.yaklaşık 3 den fazladır öyle biniyorum.hiçbir ipim de olmuyor.kafaı takmazsan gitsin yansın.Fazla yakar bilmem ne diyorlar,vallah ne olduğu belli değil.hal mesele böyle.size kolaylıklar diliyorum.Birde bu aralar 1.3 terios bakıyorum yorumlarınız benim için önemli.Şimdiden teşekürler ve iyi paylaşımlar diliyorum.
 

Ynt: terıos

Oksijen sensörünü yaptırsanız iyi olur, yanlış yakıt/oksijen karışımı motoru yıpratabilir.
Yani yakıt fazla olsa acil sorun değil belki ama oksijen fazlaysa motorun ömründen yer.
 

Ynt: terıos

O zaman değiştireyim.biraz tembellik yoksa zor şey değil.Servise kızdım erteledim.
 

Ynt: terıos

O zaman değiştireyim.biraz tembellik yoksa zor şey değil.Servise kızdım erteledim.

Yani fark şurada.. eski teknoloji araçlar en iyi ihtimalle 300 binde rektefiye görürken yeni araçlar için en az 400-450bin gider deniyor. Bu fark nereden kaynaklanıyor sizce? Motorun derdinden anlayan elektronik ıvır zıvırın bunda bence katkısı büyük. Siz 400bin dayanan reno9 gördünüz mü?
 

Ynt: terıos

2008 MODEL 1500 CC TERİOS'UMUN MTV ÖDEMESİNİ YAPTIM. DARISI BAŞINIZA

MTV ÖDEMESİ.jpg
 



Ynt: terıos

doğru yer olmayabilir ama en yakın burası geldi.terios uma alarm takdırdım ama takıldıktan sonra hava yastıkları lambası yandı panelde.4 farklı serviste cihaza bağlattım fakat ya okumadılar yada bi sorun bulamadılar.paylaşmak istedim belki bir fikir nasihat veren olur diye.
 

Ynt: terıos

tabiatdostu' Alıntı:
doğru yer olmayabilir ama en yakın burası geldi.terios uma alarm takdırdım ama takıldıktan sonra hava yastıkları lambası yandı panelde.4 farklı serviste cihaza bağlattım fakat ya okumadılar yada bi sorun bulamadılar.paylaşmak istedim belki bir fikir nasihat veren olur diye.

koltukların altındaki emniyet kemerlerinin bahlantı fişlerini bir kontrol ettirin bu fişler bazen koltukları ileri geri alırken yerinden oynıya bili yor
 

Ynt: terıos

Dursun ustam teşekkürler ama sorun alarm ı bağlarken montajcı airbağ kablosunu şase yaptırmış ve beyni yakmış.beğin değişti 100 tl...
 

Ynt: terıos

bu tamircilerden çektiğimiz nedir yahu, bende aracımıda yağ sızıntısı diye bir şey bilmezdim bir gün yolda giderken yağ lambası yandı hemen sağa çektim havanın karanlık olması dolayısıyla ve evimin yakınında olduğum için aracı park edip evime gittim. ertesi gün aracın motor yağına baktım tamdı ve tekrar aracı çalıştırdığımda yağ lambası söndü. her zaman gittiğim ustayı aradım muhtemelen müşür arızalanmıştır getir aracı bakalım dedi.bende gözüm yağ lambasında sanayiye kadar gittim, usta; şimdi piyasada kaliteli müşürde yok nasıl yapalım böyle devammı etsen diye düşünürken, olurmu usta dur yetkili servisi arıyayım fiyat uygunsa olmadı orjinal müşiri alalım dedim. aradım mitsubishi servisini piyasada 10-15 tl ye sayılan müşire 45 tl dediler, atladıım hemen aldım geldim. (müşir dedikleride madeni 1 tl den küçüktür ha) kalfa müşüri takmak için aracın altına yattı ve kısa bir sürede taktıkaçak varmı diye denemek için çalıştırdı ve...sen müşiri takarken fazla sık ve ismini sonradan öğrendiğime göre yağ spotunu çatlat. sayısız söküp takmalar, yağ spotunu kaynatmaları ve hatta 100 tl verdiğim çıkma spotuda çatlatmaları sonucu, yağ akıtmayan aracım ile sabah gittiğim sanayiden akşam geç saatte altından yağ damlata damlata aracım ile çıktım. hatta gün içerisinde bir ara kızdım ve orjinal spot için servisi aradım ancak 750 tl lik fiyatı duyunca geri adım attım. peki şimdi nemi yapıyorum yollara yağ akıta akıta kalfanın kulaklarını çınlata çınlata geziyorum, bu vesile ile en azından geliğim yolları kaybetmiyorum ;D
yıllarca gittiğim tamircim ile son zamanlarda başımdan geçen hayal kırıklıklarından sadece bir tanesi sayesinde aracımdanda soğudum bakım yapasım dahi gelmiyor :(
demekki 12 senelik tamircimin miadı dolmuş..yeni bir macera lazım bize yada yeni bir araç :D
 

Ynt: terıos

beyler bu terios iç hacim meselesi olmazsa pek iyi olacak ama ,evet amma velakin ,insan orada duruyor.bu ara yine kafam karışıyor.iyi paylaşımlar.
 



Ynt: terıos

Arkadaşlar Terios'uma garaj yaptım. Başından bu güne kadar 15 gün geçti. Demir kapı da yapılacak. 2-4 gün de kapı ile uğraşsam- 18 günde iyice bir garaj yapmış oldum. Aranızda garaj yapmaya heveslenenler için söylüyorum garaj zemini ile yol arası seviye farkı olmazsa işiniz kolay ve ucuz olur. Bizim bahçe yoldan 1 metre alçaktaydı, hafriyat ile doldurmak(5 kamyon), kepçe ile düzlemek vb. 350 tl etti ve 3-4 gün sürdü. Ardından 6 adet direği 25-30 cmlik çukurlara gömdük ve çimento harç ile çukuru kapattık. Ardından zemini beton ile kaladık. Demirci ustası ile 1 günde ondilin, kaynak işleri yaptık. Maliyet 1600-1700 tl arasında.

1. Kamyon.jpg


1. Kamyon b.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst