Ynt: terıos
Merhaba,
Servisler felaket;
Emekli biri olarak 1996 model R9'mu satıp. En küçük hacimli motora sahip vergisi düşük dört çeker olarak Terios 2003'ü aldım. Korkularım vardı. Parça ve servis pahalıdır diye. Korkularım kat be kat gerçekleşti.
R9'umun ateşleme sistemini,soğutma sistemini ve 40 yıllık araç kullanan tecrübeli biri olarak ufak tefek silecek,kapı kolu ayna tamirlerini hep kendim yapardım. Parça nispeten ucuzdu ve her köşe başında mevcuttu.Emekli olarak vaktimiz bol olması sebebiyle ve elimizden geldiğinden sorunlarımı çözerdim.
Bu Japon zübbesi Terios( EPI ışığı sebebiyle canımı sıkmakta).Neymiş efendim. Sistem kendini kontrol eder ve arıza durumunda uyarı verince bu meşhur chevrolet logosuna benzeyen sarı ışıklı ikaz yanınca servise gitmek lazımmış. Tamam anladık yararlı ve güzel bir özellik.
Her neyse ben R9'u 4,500 Tl'ye bırakıp Terios'u 14.000 ' e 2 el olarak servisin 2 el bölümünden aldık. Moturu çalıştırdım. Standart bir sürü ışık yandı (kemer,akü,yap ışığı bir de bu sarı EPI ışığı ) marşa bastık sırasıyla hepsi söndü. Bu sarı ışık sönmedi. Bizde arabaya acemiyiz ya. Devam ettik önemsemedik.Ceviz<libağ, Davutpaşa caddesinden Topkapıy' a giderken aklıma DANK etti. Katalitik konverörlü bir araçı çeyrek deponun altında, ancak ikaz lambası yanmaz bir şekilde teslim etmelerinin bir servis için etik olmaması gerektiğini düşündüm.Sürekli bizi bu konuda uyaran,kitaplarda konu edilen hususta Bir servis uzman olması gereken servis. 3-5 kuruş benzin hesabı nedeniyle araçı tehlikeye atıyor. Her neyse hemen yoldan 2.el satan servisi aradım. Durumu izah edip.Nedir bu ışık ve bu durum dedim. Verdiği cevap önemli değil. Acil bir durum yok. Aküyü takviye ettiklerinden yanıyordur.Yarın gelin bakalım dedi. Tamam dedim. Ancak pirelenmedim de diyemem.
Ertesi gün servise arabayı aldığım bölüme gittim. Arabayı arkadaki servise götürdüler. Bizde beklemeye başladık. Servisin içinde dolaşmaya başladım. Tamir edilen araçların tamirini seyretmeye başlayınca rahatsız oldular. Ve bir tanesi "usta arabanı test etmek üzere trafiğe çıktı.Trafik sıkışık birazdan gelir açıklamasını. Beklememin birinci saati dolduğunda yaptı. Tamam dedik bulduk belamızı kıytırık bir sarı ışık tespiti için ustanın bizim terios ile trafikte bir saat dolaşması gerekiyormuş.Artık gerçeği araştırmak için dostoyvski olmaya gerek yok diyip bir derin nefes aldım.
Birazdan usta geldi. "Oksijen müşürü arızalı. Acil değil ancak çok yakar tamiri 450 tl +30 tl işçilik 30 tl işçiliği almayalım." Tamam bir emekli olarak bulduk belayı. Ulan moruk sana kim dedi bizim yarı yerli know-how'lu R9 varken ne işin var "big in japanla".İçimden ustaya bir ..iktir çekip "Tamam kardeşim ben bir satış bölümü ile konuşayıp. Arızalı arabayı satmaları ayıp değil mi en azından söyleyin be kardeşim. 500 Tl 'ye yakın masrafı var diye. Aklıma Ağır romandaki laf geldi. " insanlık g.t olmuş". aynen öyle diye içimden geçirdim.Satış temsilcisine durumu anlattım. Bende arabamı burada ypatırmıyorum.Çok pahalı hemen arkadaki sanayiye git.Bir de not yazdı. Dediği ustayı buldum notu gösterdim. Her halde ketenpereye getirildik ki. Adam notu okumasına rağmen.Ben el süremem o arabalardan anlamam servisi yapar dedi. Döndüm Satış temsilcisine. Başladı kıvırmaya. Daha fazla sinirimi bozmamak için, birde hiç 14,500'den 14.000 tl'ye düşmüş olmaları sebebiyle .Başımın çaresine bakmak üzere konuşmadan ayrıldım oradan. Arabayı aldığımda 43,155 lt 95 ile depoyu fullemiştim. B u hikayenin sonunda evedöndüğümde 4,04 tl'den 56,03 Tl'lik yakıt ile yeniden fulledim. 170 km yol yapmışım ve 56,03 Tl benzin harcamışım hesabı yaptım. 0,33 kr.100 km'de 8,2 lt.Fabrika değerlerinin bile altında.Ki hikayede trafiğin sıkışık olduğunu ustanın o trafikte bir saat araba kullandığını da hesaba katarsak.Ki Ben Arnavutköy'de trafiğin olmadığı bir yerde yaşıyorum. Benim Arnavutköy'de kullanımım inanıyorum ki 0,28-0,30'u aşmaz. Şimdi çözüm peşindeyim. Oksijen sensörünü (müşürü) Aksaray piyasasından temin edip. Makinenin altına yatıp parçanın yerini tahmin ettiğim yerde arayacağım. Bulduğumda ki tahminim Reno megandaki gibi bir parçadır. Gövdeye sabiyleyen bir dişli ile elektirik devresine entegre edilen bir konnektörü vardır. Onları yerine takıp.MIL ikazı sönmezse Bizim Arnavutköy'de(bir serviste cihaz mevcut) Bilgisayara 30 tl'ye girip .İkazı sildirmeyi planlıyorum. Bakalım neler yaşayacağım. Herşeye rağmen Terios'tan soğumak yok.