Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyr-ü zafer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,172
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 197,780
Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

albatroshaski' Alıntı:
yeni konu yada yeni gezinotları nasıl giriliyor bir macera yaşadım samandağ gezisi yaptım foto yükleyecem ama nasıl oluyor çözemedim .bir yardım lütfen

Konuyu açacağınız kategoriye gidip ekrandaki 'yeni konu' düğmesine basın.
 

Etiketler
Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Zafer bey gezi yazılarınızı keyifle okuyorum,fotograflarda çok güzel ve değerli olanda gezebiliyor olmanız.
Kuzey afrika ve italya turunuz çok hoştu ancak benim hedefimdeki kuzey afrika ve güney avrupa tam tur yapabilmek ancak
özellikle tunus dan sonrası için karayolu ile fas ve cebelitarık geçişi yapılabilirmi bilmiyorum bu konudaki mevcut savaş durumu
dışında kaynak bilgi varmı? ne zaman diye sormayın çünki kısa vadeli plan değil. Selamlar.
 


Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

güngör' Alıntı:
benim hedefimdeki kuzey afrika ve güney avrupa tam tur yapabilmek

Bunu hayal eden epeyce var gibi... :smiley:

Cavid Sezen
Not: Zafer Bey, biz (karavan bölümü) sizi taşıyamadık ama siz bizi buraya taşıdınız... :D
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

gezmen' Alıntı:
Bunu hayal eden epeyce var gibi... :smiley:

Cavid Sezen
Not: Zafer Bey, biz (karavan bölümü) sizi taşıyamadık ama siz bizi buraya taşıdınız... :D

Karavan bölümünü de takip etmeye çalışıyorum :smiley:

güngör' Alıntı:
Zafer bey gezi yazılarınızı keyifle okuyorum,fotograflarda çok güzel ve değerli olanda gezebiliyor olmanız.
Kuzey afrika ve italya turunuz çok hoştu ancak benim hedefimdeki kuzey afrika ve güney avrupa tam tur yapabilmek ancak
özellikle tunus dan sonrası için karayolu ile fas ve cebelitarık geçişi yapılabilirmi bilmiyorum bu konudaki mevcut savaş durumu
dışında kaynak bilgi varmı? ne zaman diye sormayın çünki kısa vadeli plan değil. Selamlar.

Levent Bey,
Takip ettiğiniz ve beğendiğiniz için teşekkürler.
Benim başlangıç planım söylediğiniz biçimdeydi. Fas'a kadar gidip İspanya Fransa, Portekiz'i de katacaktım. Tunus'dan sonra Cezayir'e geçiş var.Çöl bölgesinde turistik seyahat kısıtlı, bazı bölümlerde yasak. Sahil yolu kullanılabiliyor. Cezayir ile Fas arasındaki kara sınırı tamamen kapalı, hiçbir şekilde geçilemez. Cezayir'den İspanya'ya feribot var. Fas'a gidebilmek için önce İspanya'ya sonra tekrar feribotla Fas'a geçmek gerekiyor.
Tüm bunları öğrendikten sonra paşa paşa Palermo'dan girip tüm İtalya'yı geçmeye, diğer Akdeniz Avrupası ülkelerini ve Fas'ı başka geziye bırakmaya karar vermiştim...
 



Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Aslında ana soru şu camper le yapsaydım bu gezilerde değişen ne olurdu,bunun yanıtını yalnızca çölde yaptığınız geziler belirleyecek yani 4x4 mekanik aracınıza ihtiyaç duydunuzmu.Eğer altım da ki camper olsaydı şuraya gidemezdim ve bende eksiklik olurdu dediğiniz yerler varsa o zaman doğru araçtasınız ama bunun cevabını da böyle bir gezi yaptıktan sonra verebilirdiniz.İki araç karşılaştırması için değilde tarzların karşılaştırılması için soruyorum.Zaten sizin gibi bir gezgin e gerçek 4x4 ,büyük olmayan bir karavanımı tercih edersiniz diye sormak,tilkiye pişmiş tavuk yermisin diye sormak olur.Çünkü yaptığınız gezi reno torosla da yapılabilir(gittiğim yaylaların hemen hemen hapsine gidebilecek bir araç)artı değeri sağlayacak araç zaten karavandır.Karar verdikten sonra sağlam bir araç araştırması yapılır.Bende sizin gibi tek araç düşünen kişilerdenim,bende ki T5 le düğünede cenazeyede yemeklere de her yere gidiyorum,arkamda ocağımın,buzdolabında kahvaltılıklarımın ve tuvaletimin olduğunu bilmek bana çok büyük bir keyif veriyor.Hele sizin gibi çadır kampçılığından geliniyorsa.Yani size arkası bomboş bir camper bile olsa siz çok keyif alırsınız inanıyorum,zaten Güngör hocamın aracı şu anda hemen hemen öyle.Koltuğu yatak yapıyor ve yalnızca ısıtıcısı ve masa sandalye küçük tüp var o kadar.Hoş benimkinde daha düne kadar onlar bile yoktu,yer yatağı ve tuvalet göçebe gibi geziyorduk(2 günlük geziler bunu aylara dahi çıkartabilirsiniz)Ayrıca cavid hocamın söylediği bir şey var yurt dışına çıktığınız için aracınızı çok daha ucuz fiyata yapabilirsiniz.


Gelelim Gezinize,vespaları görmek hemen içimi açtı.Mekanların bizim buralarda ki salaşlığa sahip olması izlerken tatlı bir iyimserliğe (bende buralara giderim,keyifte alırım düşüncesine) itiyor.Dün akşam cep telefonundan belki 10 sefer girmeye çalıştım yazıları görüyordum ama fotoğrafları açmıyordu nasip bu sabahaymış.
Çok keyifli bir serüven yaşatıyorsunuz çölden şehre direk geçişi hala sindiremediğimi hissediyorum,aydan dünya ya düşmek gibi geliyor hala bana yada kurgu hatası varmış gibi,ya buradan buraya geçilmezki yönetmen yanlış kurgu yapmış demek geliyor içimden.Yada Zafer hocam bize potbori yapıyor, gibi.
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

aslında hem camper hemde 4x4 araçlarda var en basitinden wv syncro lar var ancak onlarında eski modellerinin bile fiyatları biraz uçuk..
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Evet yukarıda bahsettiğim Güngör hocamın da aracı syncro.
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

benim özellikle merak ettiğim gümrüklerde giriş çıkişlarda ödenen para onlar ne tutar yaklaşık.
 




Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

mayıstosböce' Alıntı:
Aslında ana soru şu camper le yapsaydım bu gezilerde değişen ne olurdu,bunun yanıtını yalnızca çölde yaptığınız geziler belirleyecek yani 4x4 mekanik aracınıza ihtiyaç duydunuzmu.Eğer altım da ki camper olsaydı şuraya gidemezdim ve bende eksiklik olurdu dediğiniz yerler varsa o zaman doğru araçtasınız ama bunun cevabını da böyle bir gezi yaptıktan sonra verebilirdiniz.İki araç karşılaştırması için değilde tarzların karşılaştırılması için soruyorum.Zaten sizin gibi bir gezgin e gerçek 4x4 ,büyük olmayan bir karavanımı tercih edersiniz diye sormak,tilkiye pişmiş tavuk yermisin diye sormak olur.Çünkü yaptığınız gezi reno torosla da yapılabilir(gittiğim yaylaların hemen hemen hapsine gidebilecek bir araç)artı değeri sağlayacak araç zaten karavandır.Karar verdikten sonra sağlam bir araç araştırması yapılır.Bende sizin gibi tek araç düşünen kişilerdenim,bende ki T5 le düğünede cenazeyede yemeklere de her yere gidiyorum,arkamda ocağımın,buzdolabında kahvaltılıklarımın ve tuvaletimin olduğunu bilmek bana çok büyük bir keyif veriyor.Hele sizin gibi çadır kampçılığından geliniyorsa.Yani size arkası bomboş bir camper bile olsa siz çok keyif alırsınız inanıyorum,zaten Güngör hocamın aracı şu anda hemen hemen öyle.Koltuğu yatak yapıyor ve yalnızca ısıtıcısı ve masa sandalye küçük tüp var o kadar.Hoş benimkinde daha düne kadar onlar bile yoktu,yer yatağı ve tuvalet göçebe gibi geziyorduk(2 günlük geziler bunu aylara dahi çıkartabilirsiniz)Ayrıca cavid hocamın söylediği bir şey var yurt dışına çıktığınız için aracınızı çok daha ucuz fiyata yapabilirsiniz.


Çok keyifli bir serüven yaşatıyorsunuz çölden şehre direk geçişi hala sindiremediğimi hissediyorum,aydan dünya ya düşmek gibi geliyor hala bana yada kurgu hatası varmış gibi,ya buradan buraya geçilmezki yönetmen yanlış kurgu yapmış demek geliyor içimden.Yada Zafer hocam bize potbori yapıyor, gibi.


Bu gezi özelinde düşünürsem 4*4 şarttı. Özelikle Ürdün Vadi Rum, Mısır Batı Çölü geçisi ve Tunus'un Libya'nın bazı parkurlarında. Sırf 4*4 gerekli mi diye emin olabilmek için aracı son raddeye kadar 2 çekerde tuttum. Gidemez hale geldiğim anda dört çekere(grand vitara'nın bu yönünü seviyorum 2-4 çeker seçeneği var bu sayede düz yolda 7 l/100 km'nin altına bile inilebiliyor, çamurda iki çekerde kalıp drift yapıp deşarj olabiliyorsunuz, zemin yapısıyla iki dört çeker seçeneklerini ilişkilendirmek açısından sürüş tecrübesini çok arttırıyor.) geçtim. 4*4 olmasaydı yanına kadar gelip göremeyeceğim yerler vardı. Bülent Bey , haklısın bu gezi aslında herhengi bir binek otomobille yapılabilir, ama görülen yerler azalır. Bir ayrıntı daha var eklemem gereken, yürüyen aksamın dayanıklılığı. 4*4 özelliği kullanılmasa bile dört çeker araçların şasi ve yürüyen aksamı daha sağlam. Örneğin Güney Tunus'da karayolunda giderken eğimin gizlediği bir kum tepesinden uçmuştum, dört tekerlek de yerden kesildi. Bu olay binek otomobille başıma gelseydi kırım kaçınılmazdı. Benzer biçimde Arap ülkelerinde binlercesinden geçtiğim yol üstü hız tümseklerinden de birkaç tane kaçırdım. Oralarda da ön aksam büyük ihtimalle dağılırdı. Yani sadece dört çeker özelliği değil, buna bağlı sağlamlığı da dikkate almak gerek. İtalya'dan İzmir'e kadar ise 4*4'ün sağladığı temel avantaj yoldan çıkıp ormanlarda ve yamaçlarda kuytu kamp köşeleri bulmamı sağlamasından ibaretti. Sanırım her yolculuk için mutlak avantajlı bir araç yok.

Diyelim ki yeni kasa bir Unimog üzerine Kamper yaptık. Daha güzel şey var mıdır dünyada? İlk bakışta yoktur, ama yola çıkınca bu araç bile bazı aşamalarda acı çektirebilir. Eğer doğanın yanında büyük şehirleri de kapsayan bir yolculuk yapıyorsanız, önünüze çıkacak ondan fazla engeli tek nefeste sayabilirim. Unimogla Kahire caddelerine dalmak...Hayal etmesi bile güç. Tüm bunlar kamper isteğimi köreltyor mu? Hayır. Birgün mutlaka...


Çölden aniden yağışlı-serin Avrupa iklimine geçiş aynen dediğin gibi olmuştu, aydan dünyaya düşmek gibi, yada sanki aradaki büyük bölüm çıkartılmış gibi.. Bak şimdi yine özledim ıssız çölleri. :smiley:

turkakreb' Alıntı:
aslında hem camper hemde 4x4 araçlarda var en basitinden wv syncro lar var ancak onlarında eski modellerinin bile fiyatları biraz uçuk..

mayıstosböce' Alıntı:
Evet yukarıda bahsettiğim Güngör hocamın da aracı syncro.

Syncro iyiymiş. İnernette performans videolarına baktım, kesinlikle çok yönlü, uzun turlar için ideal bir araç. Yine de mevcutlar epey yıllanmış durumda. 20-25 bin km blok tura dayanabileceklerinden emin değilim.


albatroshaski' Alıntı:
benim özellikle merak ettiğim gümrüklerde giriş çıkişlarda ödenen para onlar ne tutar yaklaşık.

Ülkeye göre değişiyiyor. Ülke ismi belirtirseniz ayrıntılı cevaplayabilirim. Kabaca söylersem, benzinden sonra yolculuğun ikinci büyük masraf kalemidir.
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Dağ, Deniz, Orman, Tarih: Basilicata

İtalya’da, tabir yerindeyse güzellik ortalaması şimdiye dek gördüğüm birçok ülkenin üzerinde. Başından sonuna ilgiyi uyanık yutan bu tarz ülkelere ayrı bir hayranlık ve saygı besliyorum. Benzer duyguyu Mısır ve İran’da da yaşamıştım. Elbette bunlar üzerinde yaşayan insanların eklediklerinden önce sözkonusu coğrafyanın yaratılışından kaynaklanan özellikler. Bir yerde taş yoksa taş evlerden oluşan mimari de görülmez, iklim çeşitli bitkiler ve hayvanlar yetiştirmeye müsait değilse, o ülkenin mutfağının zengin olması beklenemez. İtalya genel anlamda çoğu nimetin bahşedildiği ve burada yaşayan insanlar tarafından o nimetlerin kıymetinin bilindiği bir ülke. Doğa tahribatı en düşük seviyede tutulmaya çalışılıyor, mimariden yemeğe, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkılıyor. Bu sayede İtalyanlar hem kendi yaşam kalitelerini koruyor hem de tüm bunları görmek üzere ülkelerine gelenler üzerinden büyük kazanç elde ediyorlar.

Gözlemlediğim kadarıyla İtalyanlar, turizm aktivitesini Roma, Floransa, Milano, Venedik gibi büyük şehirlerin merkezlerinde tutmayı tercih ediyorlar. Böylelikle kitle turizminin getirdiği kaçınılmaz yıkım kontrol altında tutuluyor. Oysa ülkede üst gelir grubundan turistler veya benim gibi peynir ekmek yiyerek, benzin parasına seyahat eden sefil gezginler için görülecek güzel ve sapa yerler mevcut.

Basilicata Bölgesi görsel çeşitlilik açısından ülkenin en albenili kısımlarından. Doğasıyla, mimari güzellikleri ve kalabalıklardan uzak huzur veren atmosferiyle İtalya içindeki yolculuğumu epey yavaşlattı diyebilirim...
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

İon Denizi’ne bakan antik liman kenti Maratea bölgedeki en sevdiğim kasabaydı. 13. yüzyıldan kalma yerleşim bölgesiyle, denize dik inen 700 metre yüksekliğindeki bir dağın zirvesine dikilmiş 20 metreden uzun ‘Kurtarıcı Mesih’ heykeli ve muhteşem manzarasıyla benim için unutulmazdı.


Maratea

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

IMG_9141p.jpg


IMG_9143p.jpg


IMG_9145p.jpg


IMG_9147p.jpg


IMG_9148p.jpg
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,766
Mesajlar
1,523,426
Kayıtlı Üye Sayımız
166,580
Kaydolan Son Üyemiz
mmehmet

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst