Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Vecihi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 136
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 55,403
Ynt: Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

ksd' Alıntı:
Levent Bey,
Aracınız giderek daha mükemmel oluyor. Bu arada ben de sizden ilham alarak aracıma alt koruma yaptırıp yükselttirdim. Bu sayede sizinle tanışmıştık, yardımlarınız için tekrar çok teşekkür ederim. İzninizle buraya benim aracın birkaç resmini koyuyorum. Aracın off-road kabiliyeti bu işlemlerden sonra kesinlikle arttı ve son gezimizde (Amanoslar yüzenbilir..) arabanın altı hiçbir yere değmedi. Chip tuning uygulaması ile 156 PS güç ve 354 NM tork üretir hale gelmesi de bu iyileşmeye katkıda bulundu. Ama ne yalan söyleyeyim sizin araç daha bir güzel görünüyor...

Kenan bey yorumlarınız için çok teşekkürler, bende de sırada box tuning var. Artık sırada ön ızgaraya sarı sis farları arkaya da çeki demiri var. çok selamlar
 

Etiketler


Ynt: Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

Ben grand vitarama alt karuma yaptrıdım. Port bagaj taktım. lastik 235 65 r17 olart AT TOYO olarak değiştirdim. Sırada yükseltme düşünebilirim. Ancak bu iş için kit kullanılyormuş. Bide yükseltme sonrası lastikleri tekrar büyütmek gerekirse mliyet çok artar. Vecihi bey yükseltme ile birlikte lastik değişimi yapmış. Kenan Beyi lastik değişimini merak ediyorum.
Birde yükseltme nasıl yapılmakta biraz ayrıntılı anlatabilrmisiniz? Ne gibi malzeme ve nekadar bir maliyet gerektiriyor? Yükselme sonrası ağırlık merkez yerden daha yukarıda olacağından aracın devrilme riski artmaz mı? Bu iş için kitler mi bulunmakta?
 

Ynt: Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

ksd' Alıntı:
Levent Bey,
Aracınız giderek daha mükemmel oluyor. Bu arada ben de sizden ilham alarak aracıma alt koruma yaptırıp yükselttirdim. Bu sayede sizinle tanışmıştık, yardımlarınız için tekrar çok teşekkür ederim. İzninizle buraya benim aracın birkaç resmini koyuyorum. Aracın off-road kabiliyeti bu işlemlerden sonra kesinlikle arttı ve son gezimizde (Amanoslar yüzenbilir..) arabanın altı hiçbir yere değmedi. Chip tuning uygulaması ile 156 PS güç ve 354 NM tork üretir hale gelmesi de bu iyileşmeye katkıda bulundu. Ama ne yalan söyleyeyim sizin araç daha bir güzel görünüyor...

arabanızı iyi günlerde kazasız belasız kullanınız :smiley:
benim fikrim siyah cam filmi çektirmeniz aracınızı çok degiştircegine inanabilirsiniz :smiley:
 



Ynt: Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

mdilek' Alıntı:
Kenan Bey,
Yükseltme sonrası lastik ebatlarınızı değiştirdiniz mi?
Evet, Orjinali 225/65/17, ben BP Goodrich 245/70/16 yaptım ve gayet memnunum (özellikle arazide).

karsuçamur' Alıntı:
arabanızı iyi günlerde kazasız belasız kullanınız :smiley:
benim fikrim siyah cam filmi çektirmeniz aracınızı çok degiştircegine inanabilirsiniz :smiley:
Teşekkür ederim, araştırmaya başladım bile..
 

Ynt: Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

mdilek' Alıntı:
Birde yükseltme nasıl yapılmakta biraz ayrıntılı anlatabilrmisiniz? Ne gibi malzeme ve nekadar bir maliyet gerektiriyor? Yükselme sonrası ağırlık merkez yerden daha yukarıda olacağından aracın devrilme riski artmaz mı? Bu iş için kitler mi bulunmakta?

Yükseltme amortisör değişikliği ve getler ile yapıldı, fiyat değişmiş olabilir Murat ustaya sormanız uygun olur(0533.434.34.37)
yaklaşık 6 aydır kullanıyorum dengesinde bir problem yaşamadım, selamlar
 

Ynt: Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

mdilek' Alıntı:
..... Yükselme sonrası ağırlık merkez yerden daha yukarıda olacağından aracın devrilme riski artmaz mı? Bu iş için kitler mi bulunmakta?

Teoraik olarak evet, araç yükseldiğinde denge merkezi yukarıya kayar ve eski haline kıyasla devrilme limiti daha düşük olur.
Bunun önüne geçmek için spacer (esas amacı bu olmasa da) kullanılarbilir. Böylece lastikler dışa doğru açılacak, taban genişliği artacaktır ve yukarıya kayan denge merkezinin etkisini azaltacaktır.

Pratikte ise araca off-road amaçlı modifikasyonlar yapıldıkça aracın yol limitlerinin azaldığını bilip daha düşük hızda daha temkinli kullanmaya başlıyorsunuz.
 

Ynt: Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

Nejat Bey selamlar,
Spacerın çalışma prensibi nedir nereye takılır nası bir şeydir ?
Bizi aydınlatıcagınızdan eminim teşekkürler :smiley:
 

Ynt: Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

Spacer tekerlekleri dışarıya doğru almak için jant ile bijon arasına konulan bir parça. Böylece aracın iz genişliği artar.
En fazla kullanım şekli, araca daha geniş lastik takıldığı zaman dönüşlerde lastiğin iç tarafa sürtmesini engellemesidir.

Spacer.jpg
 



Ynt: Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

Levent Bey,
Aracınızın yen, modifiyeli hali hayırlı olsun. İyi günlerde, dilediğiniz gibi kullanırsınız İNŞALLAH.
Cahilliğime verin AMA birbiriyle bağlantılı birkaç sorum olacaktı. "Sorulmuştu" diye hatırlıyordum AMA bu konuyu baştan sona taradım, cevabı göremedim.

Özellikle 2006'dan önceki eski kasa Grand Vitaralara uygulanan tolerans üstü yükseltmelerde bazı aksamların-parçaların açıları değiştiğinden, bunların açı ve yüksekliklerinin yeniden ayarlanması gerekiyordu. (AMA bu ayarlamanın sadece orjinal ebat dışında yüksek lastik takılınca mı yoksa amortisör/get ile yapılan yükseltmelerde mi yapılması gerektiğini veya nelere/nerelere yapılması gerektiğini hatırlamıyorum ve bilmiyorum)

Sorum şu:
Sizin aracınıza -hatırladığım kadarıyla amortisörle uygulanan- yükseltme izin verilen/tolerans ölçülerinin dışında mıydı?
ÖYLE ise; bazı aksamların/parçaların değişen açı ve yüksekliklerinin yeniden ayarlanması gerekti mi?
Yeniden ayarlanma gerekti ise nelere/nerelere, hangi aksam/parçalara yeniden ayarlama yapıldı?

Cevaplamanız ümidiyle...
 

Ynt: Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

BRAVEHEART' Alıntı:
Levent Bey,
Aracınızın yen, modifiyeli hali hayırlı olsun. İyi günlerde, dilediğiniz gibi kullanırsınız İNŞALLAH.
Cahilliğime verin AMA birbiriyle bağlantılı birkaç sorum olacaktı. "Sorulmuştu" diye hatırlıyordum AMA bu konuyu baştan sona taradım, cevabı göremedim.

Özellikle 2006'dan önceki eski kasa Grand Vitaralara uygulanan tolerans üstü yükseltmelerde bazı aksamların-parçaların açıları değiştiğinden, bunların açı ve yüksekliklerinin yeniden ayarlanması gerekiyordu. (AMA bu ayarlamanın sadece orjinal ebat dışında yüksek lastik takılınca mı yoksa amortisör/get ile yapılan yükseltmelerde mi yapılması gerektiğini veya nelere/nerelere yapılması gerektiğini hatırlamıyorum ve bilmiyorum)

Sorum şu:
Sizin aracınıza -hatırladığım kadarıyla amortisörle uygulanan- yükseltme izin verilen/tolerans ölçülerinin dışında mıydı?
ÖYLE ise; bazı aksamların/parçaların değişen açı ve yüksekliklerinin yeniden ayarlanması gerekti mi?
Yeniden ayarlanma gerekti ise nelere/nerelere, hangi aksam/parçalara yeniden ayarlama yapıldı?

Cevaplamanız ümidiyle...

Keşke buna cevap verebilseydim, ben sadece Murat ustaya güvendim ve teknik olarak ne yaptı bilemiyorum ama sorarım,
yükseltme ve lastiklerden sonra tekrar bir rot ve açı ayarı lastik balans servisinde yapıldı, zaten benim de denge ve sürüş olarak
hiç bir şikayetim yok, oldukça istikrarlı 8)
 

Ynt: Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

En fazla kullanım şekli, araca daha geniş lastik takıldığı zaman dönüşlerde lastiğin iç tarafa sürtmesini engellemesidir.
[/quote]

Ben lastikleri dışa alma olayını jantlarla oynanarak sağlandıgını düşünüyordum ögrendigim iyi oldu çok teşekkürler.
 

Ynt: Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis

karsuçamur' Alıntı:
Ben lastikleri dışa alma olayını jantlarla oynanarak sağlandıgını düşünüyordum ögrendigim iyi oldu çok teşekkürler.

O da diğer bir yöntem. Off-set'li jant da aynı işi yapar. Eğer jant değiştirmek istemiyorsanız spacer tek alternatif.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,876
Mesajlar
1,524,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,662
Kaydolan Son Üyemiz
staria

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst