Subaru Forester Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dr_musty Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 70
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,653
Ynt: Subaru Forester Yardım

GezenGen' Alıntı:
100-120 bin km üzerinde tanıdıktan olmadığı sürece Forester almamanızı öneririm.
hocam o konuya katılmıyorum..ben aracımı 168.000km de aldım..şu ana kadarda ciddi herhangibir problem yaşamadım....
 

Etiketler
Ynt: Subaru Forester Yardım

sahibinden ilanlarında 2009 forester 160 bin km de gerisini siz düşünün 1999 veya 2003 serinin 160 binde olan araçın km sine ne kadar güvene bilirsiniz

benim aracım 270 bin km de 210 binde km. aldığın şahıs motor yaptırmış servise o zaman için 4800 tl harcamış servisde kaydı vardı ama almadım şuan o servis de subaru yu bıraktı bayraktara sorduğum zamanda araçla ilgili servis kaydı yok diyolar bunların tümü göreceli işler benim arabayı aldığım şahısa motor yaptırdıkdan sonra km sdüşürelim demişler ben o işe yanaşmam vebali var demiş ben aracımı sırf motoru yeni yapıldığı için aldım kaporta yada boya benim için önemli değil di ama şansıma gram boya da yok değişende yok artı full aksesuarlı yan basak bagaj tutacağı paçalıklar çamurluk çıtaları hepsi var biraz da şans işi bu işler allah gönlünüze göre versin
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

Yurtdışında Subaru servisleri ve normalde kullanıcıların araçlarını düzenli bakıma götürmesiyle ülkemizdeki durum bence kıyaslanamaz. Ayrıca servislerinde ne yazıkki kalitesi ortada. Bir zamanlar yetkili olan serviste LPG dönüşümümü yaptırmıştım, montajında çıkan hatalar ve sonrasında bile aylarca uğraştım.
Yüksek km.deki araçlarla ilgili görüşümü biraz daha açmam gerekiyor sanırım. Özellikle turbolu olan araçlarda, turbo kullanım (stop etmeden birkaç saniye fazladan çalıştırmak gibi) bilinci pek olmadığından dikkatli olmak gerekiyor ikinci el araçta. Şuanki aracım LR DII TD5 ve bende 160bin km'de aldım. Ancak Hüseyin usta gibi çok iyi bir usta ile güvenerek aldım. Yılların getirdiği sorunlar hariç süprizle de karşılaşmadım çok şükür.
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

evet turbolu konusunda bi nebze haklısınız..bizim ülkede turbolu araclar stop edılırken 1-2 dakıkada rolantıde çalıştırıp turbonun soğumasını bekleme alışkanlığı yok denecek kadar az.ya da turbolu aracı "turbotımer" taktıracak bilinç hala oluşmamış durumda...birde yetkılı servıstekı ustalardan öğrendıgım turbolu aracın şehirçi kullanımlardan ziyada uzun yolda kullanılması yönünde beni bilgilendirme yapmışlardı..
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

subaru club tr den alıntıdır,
bilgiler doğru fakat turbo timer stock araçlar için konuşuyorum , tamamen gereksiz bir durumdur.
Çok ciddi yüklenilmiş arabalar pistte sıkıştırıldığında belki kullanmak faydalı olabilir lakin bugün WRC kadar sıkıştırılan bir Subaru daha yok demek yanlış olmaz, fakat WRC de bile kullanma gereği görülmüyor.

Yada Subaru dışında başka araçlardan örnek verelim. 500 hp gücünde turbo dizel kamyonlar, arkalarında 30 ton luk ağırlıklar ile, kontak kapamadan saatlerce gidip, duracakları zaman kontağı direkt kapatıyorlar.

Örneğin benim Legacy turbo 160 bin km de ve hiç timer bağlanmamış ve ne turbomda ne de pallerde bir sorun yok.


Kendi şahsi bilgim ve görüşlerimdir,
fabrika çıkışı turbolu araçlar zaten bu bilinçde yapılıyor. istesek de stok bir aracın turbo pallerine durduktan sonra aracı kapatarak kısa veya uzun vadede zarar veremeyiz.
keza kullandığımız turbo timer aracı ne kadar sıkıştırırsan sıkıştıralım aracı kapattıktan sonra turboya besleme yapmadı. oda lap diye kapandı.

bahsettiğiniz durum diğer turbolu dizel araçlar için bir gereklilik olabilir belki, ama subaruda bu tip bir gereksinime, cihaza veya araç durduktan sonra beklemeye gerek yok.
bu bahsettiğimi impreza wrx-sti 300-500 beygirlik dakikada 9000 devir ceviren makinalarda bile gereksiz olduğunu savunan ve bunu deneyen bir çok kişi var.

kaldiki yurt dışı forumlarında da (subaru frumlarında) bu bekleme zamanının hiçbir önemi ve yararı olmadığından bahsedildiğini okumuştum.
 



Ynt: Subaru Forester Yardım

erolkan' Alıntı:
evet turbolu konusunda bi nebze haklısınız..bizim ülkede turbolu araclar stop edılırken 1-2 dakıkada rolantıde çalıştırıp turbonun soğumasını bekleme alışkanlığı yok denecek kadar az.ya da turbolu aracı "turbotımer" taktıracak bilinç hala oluşmamış durumda...birde yetkılı servıstekı ustalardan öğrendıgım turbolu aracın şehirçi kullanımlardan ziyada uzun yolda kullanılması yönünde beni bilgilendirme yapmışlardı..

http://www.subaruclubtr.com/928/turbo-timer-nedir-ne-ise-yarar/

Erol bey ne bilinci? niye taktırayım turbo timer? aşağıda verdiğim linkteki yazıları siz okuyup cevap yazmadınızmı? orda da bahsediliyor kullanan arkadaşlar bekleme zamanı gereksiz. turbo timer ile deneyenler gereksiz diyor.
ben denedim çalışmadı bi türlü, araç gerek görmedi turboyu yavaşlatmaya.

Sizin bu danıştığınız usta kim çok merak ediyorum bi yazın telini şuraya arayıp soracam valla.
yok uzun yol yok kısa yol....
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

mossin nagant' Alıntı:
http://www.subaruclubtr.com/928/turbo-timer-nedir-ne-ise-yarar/

Erol bey ne bilinci? niye taktırayım turbo timer? aşağıda verdiğim linkteki yazıları siz okuyup cevap yazmadınızmı? orda da bahsediliyor kullanan arkadaşlar bekleme zamanı gereksiz. turbo timer ile deneyenler gereksiz diyor.
ben denedim çalışmadı bi türlü, araç gerek görmedi turboyu yavaşlatmaya.

Sizin bu danıştığınız usta kim çok merak ediyorum bi yazın telini şuraya arayıp soracam valla.
yok uzun yol yok kısa yol....
Alıntı..
Turbo Timer sizin kullanmanıza göre arabanızın kontağı kapandıktan sonra nekadar çalışacağını hesaplayan bir cihazdır. Bunu yapmasındaki neden ise turbonun palleri çok yüksek devirler çevirmektedir siz 5 binde giderken 80 90 hatta 150 bin devirlere çıkabilmektedir doğal olarak turbonun durması sizin motorunuzdan 10 kat daha yavaş olacaktır. Bundan dolayı hemen arabanızı kaparsanız yağlama işlemi biteceğinden turbonun mili yağsız kalacak ve durana kadar kendine zarar verecektir buda balansının bozulmasın neden olacağından belli bir süreden sonra balans bozukluğundan çok yüksek devirlerde Paller sağa sola çarparak küçülecekleri için performans kaybına turbonuzun basınç basmamasına neden olur Bunların hepsini TurboTimer ile önleme şansımız var

2 çeşit Turbo Timer Var:
Type 0 :
Bu tip Turbo Timer da sadece turbonun dönüş zamanını hesaplıyorlar sadece zaman var.
Type 1 :
Bu tip Turbo Timerlarda zaman, lap time, cronometre, batery, hız, devir gibi seyler mevcuttur
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

o yazıya cevap yazdıgım zanman bundan yaklaşık 1 sene önceydi ve aracımı yeni almıştım..bu konularda o kadar bilgim yoktu..ama zamanla okuyarak,sorarak kafamda net fıkırler oluşmaya başlayınca düşüncelerımde değişti..siz hemen stop etmıyor olabılırsınız o sizi bağlar..ama kendım turbo arac alırsam ben mumkun oldugunca bunlara dıkkat etmeye çalışırım..sonuçta herkesın fıkrı kendını bağlar.. :smiley:
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

Ya arkadaşım bu turbotimer'ın ne işe yaradığını anlatıyor.
bu bizim araçlarımızda turbo timer kullanmamıza ihtiyaç olduğu veya aracımızı beklemeden kapattığımızda turbomuzun zarar göreceğini göstermiyor.

ben sizi anlamakta zorluk çekiyorum.

diğer forumda bu konunun ustaları olan yıllardır wrx-sti subaru kullananlar bile bunun gereksiz olduğunu söylüyor sizde okuyorsunuz ama hala bu benim fikrim diyor ve bu fikrinizi ustalardan falan öğrendiğinizi yazıyorsunuz.
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

mossin nagant' Alıntı:
Ya arkadaşım bu turbotimer'ın ne işe yaradığını anlatıyor.
bu bizim araçlarımızda turbo timer kullanmamıza ihtiyaç olduğu veya aracımızı beklemeden kapattığımızda turbomuzun zarar göreceğini göstermiyor.

ben sizi anlamakta zorluk çekiyorum.

diğer forumda bu konunun ustaları olan yıllardır wrx-sti subaru kullananlar bile bunun gereksiz olduğunu söylüyor sizde okuyorsunuz ama hala bu benim fikrim diyor ve bu fikrinizi ustalardan falan öğrendiğinizi yazıyorsunuz.
Bu arada ben kımseden iyi bildiğimi savunmuyorum..girersiniz google la ..yazarsınız turbolu arac kullanımı diye ..çıkan sonuçları okuyabılırsınız..Alıntıdır..
Aracımızı çalıştırdık. Yol aldık. Ve şimdi de stop edeceğiz. Peki nasıl?

Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

Ama nedir bunun mantığı?

Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner.

Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır.

Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur..
buda turbolu araç sahıbı başka bır arkadaşın görüşü..Yanı görüşler farklı farklı herkes istediği şekılde uygulama yapar..
 



Ynt: Subaru Forester Yardım

arkadaşım subaruclub da da yazmışlardı sana, bence sen subarunu sat bi clio falan al.
gerçekten diyorum. kullananların ,bilimsel verilerin aksine sen sürekli bişeyler kopyalayıp yapıştırıyorsun.
bizim turbo pallerimiz ve rulmanlarımız aracı kapattıktan sonra zarar görecek devirleri atmıyor.
keza 2.5 turbo wrx-sti ların ki de o devirleri atmadığını bizzat kullanıcıdan duydunuz ve okudunuz.
ama bunlar size yetmedi. fabrika verileri de bu konuda bir bildirim yapmamış.
yurt dışı forumlarında bunun çok komik ve gereksiz olduğunu anlatıyorlar.

bahsettiğimiz araç subaru. dizel bir araç değil. eşşek gibi intercooler'ı olan ,8-9 bin devir atsada motoru hararet yapmadan beslenebilen bir makina. şu kopyala yapıştır olayını bırakıp bilimsel veri veya kendi tecrübelerinizden pay biçeceğimiz şeyleri yazın lütfen.
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

mossin nagant' Alıntı:
arkadaşım subaruclub da da yazmışlardı sana, bence sen subarunu sat bi clio falan al.
gerçekten diyorum. kullananların ,bilimsel verilerin aksine sen sürekli bişeyler kopyalayıp yapıştırıyorsun.
bizim turbo pallerimiz ve rulmanlarımız aracı kapattıktan sonra zarar görecek devirleri atmıyor.
keza 2.5 turbo wrx-sti ların ki de o devirleri atmadığını bizzat kullanıcıdan duydunuz ve okudunuz.
ama bunlar size yetmedi. fabrika verileri de bu konuda bir bildirim yapmamış.
yurt dışı forumlarında bunun çok komik ve gereksiz olduğunu anlatıyorlar.

bahsettiğimiz araç subaru. dizel bir araç değil. eşşek gibi intercooler'ı olan ,8-9 bin devir atsada motoru hararet yapmadan beslenebilen bir makina. şu kopyala yapıştır olayını bırakıp bilimsel veri veya kendi tecrübelerinizden pay biçeceğimiz şeyleri yazın lütfen.
arkadaşım bilimsel veri dediğin nedir?turbolu aracların hemen stop edılmesınde turbonun zarar görmedıgıne dair bilimsel veri varsa paylaşsanda benım gıbılerde bilgilense..
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

Şimdiye kadar eksisi ile artısı ile Forester hakkında birçok konu açtığımı görebilirsiniz. Bu ve başka forumlardan/sitelerden ve araç kullanım kitapçıklarından okuduğum en önemli bilgi turbolu araçlarda motorun ani olarak kapanmaması gerektiği (özellikle araç çok sıkıştırılmış ise). Buna uyup uymamak herkesin kendi bileceği şey.
Turbo araçlarda atmosferik motordan daha farklı ve masraflı sorunlar çıkarabiliyorlar. Örneğin turbo hortumu patlaması, turbo waste'in arızalanması, turbonun contasının yanması, turbonun kendisinin bozulması vs.. Kısaca tecrübelerim sonucunda bu muhtemel sorunlardan dolayı bir turbo (özellikle parçası az bulunuyorsa) aracı düşük km veya bakımlarından %100 eminsem yüksek km almayı tercih ederim.
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

1. subaruların kitapçıklarında ve manuel lerinde bu tarz bir bilgi yok.
2. turbo timer'ı taktığınızda naparsanız yapın arac kapandıktan sonra turbo timer devreye girip aracı açık bırakmıyor. turbo zaten o devri bulmuyor.
3. yurt dışında ve yurt içindeki kullanıcılar subarularda turbo timer a gerek olmadığını yazmışlar.
4. fabrikanın bu konuda hiç bir tavsiyesi yok.

gerçi sizin üstün usta bilgileriniz bir çok konuda farklı şeyler söylüyor.
mesela turbolu araçlara lpg olmaz falan gibi :smiley:
sallamayın lütfen.
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

zaten yurtdışı forumlarda illa turbotimer takın demıyorlar..eger turbotımer yoksa aracınızı 30sn ile 1dk arasında rolantıde çalıştırın diye yazmışlar..
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,925
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst