Ynt: Subaru Forester Yardım
mossin nagant' Alıntı:
Ya arkadaşım bu turbotimer'ın ne işe yaradığını anlatıyor.
bu bizim araçlarımızda turbo timer kullanmamıza ihtiyaç olduğu veya aracımızı beklemeden kapattığımızda turbomuzun zarar göreceğini göstermiyor.
ben sizi anlamakta zorluk çekiyorum.
diğer forumda bu konunun ustaları olan yıllardır wrx-sti subaru kullananlar bile bunun gereksiz olduğunu söylüyor sizde okuyorsunuz ama hala bu benim fikrim diyor ve bu fikrinizi ustalardan falan öğrendiğinizi yazıyorsunuz.
Bu arada ben kımseden iyi bildiğimi savunmuyorum..girersiniz google la ..yazarsınız turbolu arac kullanımı diye ..çıkan sonuçları okuyabılırsınız..Alıntıdır..
Aracımızı çalıştırdık. Yol aldık. Ve şimdi de stop edeceğiz. Peki nasıl?
Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.
Ama nedir bunun mantığı?
Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.
Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.
Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.
Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.
Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner.
Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.
Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır.
Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.
Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur..
buda turbolu araç sahıbı başka bır arkadaşın görüşü..Yanı görüşler farklı farklı herkes istediği şekılde uygulama yapar..