Ynt: Sizce 4x4 Pazarında En İyi Araç Hangisidir?
navaraextreme' Alıntı:
Ben oldum olası ingiliz kontlarını (land) anlayamadım bana Amerikan özgürlüğü Alman lüksü Japon elektroniği arasında kalmış gibi geliyorlar belkide ülkenin konumu yüzünden
Amerikanın sertliği ve tamiri hoşuma gidiyor oraya biraz kaynak bi kalas iki çekiç bi röle iki ampul makina çalışmadımı ver biraz avans yürüsün vs ...
Japonun teknolojisi ve beklenmeyen performansı karmaşası tamir zorluğu ama onunda kendine göre bi tadı var suşi gibi seven çok sever sevmeyen nefret eder ...
Almanın lüksü konforu işçiliği sağlamlığı teknolojisi mükemmeliyet merakı ama zayıf arazi kabiliyeti (unimog G serisi vs hariç)...
İngiliz hepsinden birazcık almış ama iyi yönleri ile beraber bazı kötü yünlerinide almış seveni ona aşık ama biraz platonik bir aşk ...
Biraz uzun olacak ama ancak bukadar kırpabildim;
Arabalar elbise gibidir, arazi araçarının boy göstereceği yeri sahne sayarsak, eski seri Jeep , unimog vs. bunlar hep sahne kıyafetidir , janjanlı, lame, püsküllü, rengarenk ama sahne dışında bunarı giyersen , kimse seni ciddiye almaz.
İşte bu yüzden dışarıda başka elbise giyer, sahne kıyafetini bavulunda taşırsın.
Cadillac, RR sport, Posrche vb. Kaliteli itayan takım elbise gibidir, sahneye çıkmazsın ama üzerinde taşıdığında kaliteni, mali durumunu, satatünü belli eder, prestijini ortaya koyarsın.
işte LR (1945-2007 Defender, 1975-1995 RR, 1989-1998 Discovery ) in ayrıldığı yer buradadır,
Çok tutucudur, neredeyse yürüyen takımı hiç değişmez, yürüyende minimum elektronik kullanır yada hiç kullanmaz,
Toyota LC defenderin yürüyenini taklit etmiştir , başarısının sırrı buradadır, Hiç bir amerikan aracında benzer yürüyen aksam yoktur (bağlantı şekliyle ilk ve tektir),
Tüm modelleri alüminyum karosere sahiptir,
Dünyanın kullanılmadığı coğrafyası yoktur, Kutuplardan afrika çöllerine en tanınan araçtır,
Tüm üretilen araçlarının % 70 i hala tafiğe kayıtlı olduğu hala yürür durumda olan tek markadır.
Jeep , Unimog vb. gibi kısa menzil aracı değildir , tam expedisyon aracıdır, Camel Trophy için önce 81 yılında jeep kullanılmasına karar verilmiş , büyük hayal kırıklığından sonra Landrover tercih sebebi olmuş, 98 yılına kadar çeşitli modelleri kullanılmış, Camel trophy nin değişmez markası olmuştur. Camel trophy araçları vinç ve snorkel haricinde tamamen standard donanımlı araçlardır.
Aynı yıllara ait modellerdeki tüm motor yelpazesi tektip şanzıman , arazi ve yürüyen kullanır, bazı markalar gibi aynı yılda 4-5 yürüyen takım kullanmaz.
Hangi model olursa olsun Parçalarını hurdacılardan, çıkmacılardan değil gidip bayisinden sıfır alırsınız, Fiyatları çıkmacılardan ucuzdur.
Her parçası ve aksesuarı için marka bağımlılığı yoktur, her parçanın onlarca farklı üreticisini bulabilirsiniz, bazıları orjinallerinden kat be kat üstündür.
Sürekli 4 çekeri, Helezonu kullanan ilk firmalardandır, rakiplerinin bu üstünlükler keşfetmesi LR dan 10-15 yıl sonra olmuştur.
Standard haliyle bile arazide çoğu babayiğidi cebinden çıkarır.
Baştaki konumuza dönersek Rahat gündelik elbise gibidir , ister sahneye çıkar tozu dumana katarsınız, isterseniz günlük kullanırsınız .
Kısaca LR anlatılmaz yaşanır, 500 km düz yolda gidip arazide debelendikten sonra , kaputu açmadan 500 km geri gelebilceğin tek araçtır. Bunarı yazarken Lada Niva , Chevy Blazer S10, Toyota 4 runner, Toyota LC Vx 80, Jeep Cj7 den sonra LR sahibi olduğumu hatırlatır , Ruhu olan bir araç olduğunu ancak kullandıkça anlayabileceğini belitmek isterim .
Selamlar