Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan onat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 41
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,985

onat

Toyota Land Cruiser FJ60
Mesajlar
394
Tepkime Puanı
24
Yer
Bursa
87 model 110 kasa benzinli aracıma sandık motor atmaya karar verdik. Önce satıp orjinal 300tdi alma niyetindeydik ama kendimize göre sebeplerden dolayı sandık motor alıp araca takarak sıfır km araç yapmak daha mantıklı geldi. Hazır konusu açılmışken benzinli araca dizel motor işletmesi konusundaki sorularada cevap vereyim. Onay kurumu TSE dir ve tse de diyorki "tadilat yönetmeliğinde BENZİNLİDEN DİZELE TADİLATLARDA motor biloğunun yeni olması durumunda fatura vs. evraklarla ısptlanması durumunda projeniz onaylanacaktır" bu cümleyi direk tse den kopyalamış paylaşan kişi. Gidip itü den kağıt alıyoruz aldığımız motorunda eski yada yeni olması önemli değilmiş faturalı olması gerek sadece faturasız motor ise işletemiyoruz. Daha sonra otokar dan rapor alıyoruz bu aracın yani Land Rover Defender ın orjinal olarak fabrika çıkış dizel motoruda vardır tarzında bir rapor ondan sonra olay çözülüyor. Eğer Defender sadece benzinli olarak üretilseydi ozaman dizel motor koyamıyorduk sanırım ama dizelide olduğu için işletebiliyoruz. Bu konu bu şekildeymiş bildiklerim bukadar yani. Geleyim asıl konumuza araca puma veya bd30 tarzı bi motor koymak istemiyoruz çünkü bu motorlar land rover ın orjinalinde yok araç tamamen orjinal ve sıfır km olsun istiyoruz. Ben Defender ın orjinal td5 motorlusu olduğunu yeni öğrendim bunu öğrendikten sonrada listeye td5 de katıldı. Yoksa tek seçeneğimiz 300tdi dı oda orjinalinde var diye. Madem orjinalde td5 i de var bu aracın ozaman onuda düşünebiliriz artık. Tartışmasız td5 300tdi dan daha performanslı ancak biri mekanik biri elektronik. Aracı kullanım amacımız safari uzun yol ve yeri geldiğindede ufak tefek off road macerası.Ancak gidipte off road yarışlarına katılma gibi bi amacım yok maksat beni arazide yolda bırakmasın ki bırakmaz çünkü o bir defender .) ve uzun yolda performanslı rahat sorunsuz bir araç olsun. Araç ömürlük olucak yani yaptıktan sonra satma gibi bir niyetimiz yok motoruda sıfır km alıcağmız için herşeyi sorunsuz çalışır vaziyette olucak bize düşen araca takıp tepe tepe binmek. Bunu göz önüne alırsak siz olsanız hangisini tercih ederdiniz sıfır km 300tdi mı yoksa sıfır km td5 mi ve hangi sebeple?
 

Etiketler



Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

aranan cevapları aşağıdaki linklerden alabilirsiniz

http://www.landroverexpedition.com/engines/300tdi/
http://www.landroverexpedition.com/engines/td5/

mühim olan bir özellik: td5 te ve 300tdi de orijinal r380 vardır. ama 300tdi ile lt77 uygulanması pek zor değil.

benim kanımca en kullanışlısı halen 200tdi. bunun yanıtıda da 300tdi linkinde veriliyor.
td5 te uygulanmış olan ECU benim için defenderde hala bir soru işareti, tabiiki defenderi kim nasıl kullanmak istiyorsa başka bir fikire sahip olabilir...

tarık
 



Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

300 tdi daha rahat akuple edebileceginiz bi motor bence Def e,
Fiyatlari ne durumda ? Birde kim takacak bu motorlari oda diger onemli bir husus bence .
Burak
 

Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Bir yanıt da ben vereyim;

Aslında hep aynı yanıtı veriyorum.
Eski düz dizel bir araca sandıkla gelen bir 300 tdi tabii ki uygulanabilinir fakat gelen motorun üzerinde ne eksoz ne emme manifoldları,ne orjinal hava giriş hortumları ne ona uygun soğutma suyu radyatörü ne intercooler ve hortumları hatta motoru söktüğünüzde yeni motor yerine oturmayacak motor kulakları,gaz teli ne bileyim aklıma gelmeyen bir çok şeyi de motorla beraber temin ederseniz neden olmasın.

Eğer para yönünden hiçbir sıkıntım yok macerayı dağlarada değil de sanayide aramak istiyorum derseniz sizin bileceğiniz iş,Ama bu işi yapan biri olarak benim tavsiyem hazır bir 300 tdi alıp ona aksesuar takarak keyif alınmasından yanayım.
Yoksa sonradan monte ettiğiniz her şey 2 kat sorun teşkil edecektir.
Malum biliyorsunuz ustalara paradan ziyade iş yaptırmak bir hayli zor,sizin keyfiniz kaçtıktan sonra bu işin de manası yok gibi geliyor bana...Tabii şahsi fikrimdir katılıp katılmamak sizin tercihiniz...
 

Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Şunu da ekleyeyim Eski düz dizel motoru söküp üzerine TD5 uygulamak sandığınız gibi bir şey değil.Land rover onarımı yapan (ben) bunu söylüyorsam...!
 


Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

euphrat' Alıntı:
aranan cevapları aşağıdaki linklerden alabilirsiniz

http://www.landroverexpedition.com/engines/300tdi/
http://www.landroverexpedition.com/engines/td5/

mühim olan bir özellik: td5 te ve 300tdi de orijinal r380 vardır. ama 300tdi ile lt77 uygulanması pek zor değil.

benim kanımca en kullanışlısı halen 200tdi. bunun yanıtıda da 300tdi linkinde veriliyor.
td5 te uygulanmış olan ECU benim için defenderde hala bir soru işareti, tabiiki defenderi kim nasıl kullanmak istiyorsa başka bir fikire sahip olabilir...

tarık
paylaştığın linkler gerçektende çok güzel ve fazlasıyla yararlı paylaşım için teşekkürler
 



Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

rica ederim
motor dönüşümünü merakla takip edeceğim!
tarık
 

Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Merhaba,
Ben seçeneklere Puma'yı da ilave etmek isterim. Biliyorsunuz yeni Defender'lar Puma ile geliyor. Buradaki sorun 1987 modele yeni versiyon motorların iyi bir ustayla ve az maliyetle uyarlanabilmesi. Bence büyük sorun Td5'de yaşanır, çok fazla sensör ve elektronik malzeme gerekecek, bakımı ve parçaları da en pahalı olanı. 300 tdi en kolayı ve en sorunsuzu bence. Ama Puma kullanan arkadaşlarım da çok memnun gözüküyorlar, sonuçda daha yeni ve performanslı bir motor. Sonuçda 300 tdi ve Puma (120 veya 130 hp)arasında tercih yapılmalı diye düşünüyorum.
Sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
Def 110 300 tdi
 

Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Size tavsiyem var istekleriniz doğrultusunda var olan bir araç almanız. Forumda bakarsanız, motor bulma, yaptırma, işletme hepsi ayrı bir dert yaşanmış ve yazılmış olarak var. Çoğu da pek hoş bir süreç değil.
 


Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

He he tabi aslında doğrudan hedef arabaya ne kadar yakın araba alınırsa o kadar iyi ama :smiley:
Şimdi benim arabanın yapılmışı, neredeyse düz dizelinden 2 kat pahalı ve hepi topu 10 tane var...
Dolayısıyla motor işletme ve koyma aslında bu durumda elzem.. ve kısmen mantıklı...

ama o kadar uğraş sonunda 300TDI bir 110'a ulaşacaksanız ki bundan irili ufaklı yüzlerce variasyonda
zaten hazır araba var. Çekilecek dert değil.

Ancak doğru arabaya doğru motoru doğru zamanda koyup, çok özel arabalar yapabilenler olmadı değil :smiley:
 



Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Eğer gerçekten çok uğraşmak istiyorsanız şunu yapabilirsiniz. Motor olarak iki alternatifiniz şunlar olabilir mesela. Isuzu 4BJ1T ya da 4BD1T. BJ olan standard 2,8 Litre 100HP, 4BD olan ise Cummins benzeri 3,9L 122HP. İki motor da arabada fazla oynama yapmanıza gerek bırakmıyor.
3,9 olan Amerika'da çok populer, 2.8 olan Avustralya, Yeni Zellanda, İngiltere ve Avrupa'nın diğer yerlerinde çok kullanılıyor. Internetten bakarsanız Isuzu diesel swap diye, değişim kitleri bile hazır satılıyor. Avustralya, Yeni Zellanda, İngiltere ordularında bu araçların bir kısmı Isuzu motorla üretilip gönderildi ve hala kullanılmakta.
İki motor da döküm olduğundan, patlama çatlama sorunu yok, silindir gömlekleri çelik olduğundan da tamiri kolay sadece gömlek değişitirip devam ediyorsunuz.
Modifiye açısından baktığınızda ise burası biraz daha enteresan, 2,8L olan sadece egzos, pompa ayarı ve hava filitresi değişimi ile 130HP güç ve 1500RPM/350Nm çok rahat ulaşıyor yalnız şanzıman kaldırmayabilir.
2,8L olan Isuzu NKR motoru, 3,9L olan NPR motoru, 2500 - 3000 TL arasında hurdacılarda var. Toplam 5/6Bin TL ile, aracınıza bu motor iç bakımı (değişecek parçalar ucuz, kamyon motor tamircileri yapıyor) yapılmış bir şekilde taktırabilirsiniz. Bu motorun ucuz olmasının sebebi de yeni motorlar elektronik olduğundan uygulayamazsınız, en yeni eski tip makina ise 93 model.
Motorun ömrü konusunda da şunu söyleyebilirim, aldığınız motor kamyon motoru, nazik bir şey almıyorsunuz yani dayanıklı bir makinaya bakıyorsunuz.
Şunu da belirteyim benim Defender yok sadece uzaktan bakıyorum benim Td5'le uğraşmak daha eğlenceli. Nette bu araç hakkında bayaa bir araştırma yapmıştım zamanında. Yabancı sitelerden edindiğim bilgiler doğrultusunda bunları yazıyorum. Eğer konu ile hala ilgileniyorsanız bulabilirsem size bu motor hakkında diğer linkleri de burada yayınlarım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst