Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8,705
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 598,621
Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

dino967' Alıntı:
Nadir Bey,bu mastar çok faydalı oldu,ancak sanırım sivil kullanım için oluşturulmuş,çünkü cj nin arazi performansının çok daha üstün olduğunu biliyorum,askeri kaynak göstermem şu an için imkansız,ancak Mudanyalının avatar fotosuna iletkiyi koyup ufuk çizgisi ile marşpiyer çizgisini ölçerseniz 47 dereceyi sizde görebilirsiniz,bu da teoride verilen 100% eğimin üzerinde bir rakam...
Önemli not:burada yazdıklarımı lütfen resmi veri olarak hiçbir arkadaşım değerlendirmeye alıp uygulamaya kalkmasın,Nadir Bey'in açıklamaları teknik verilere dayanmaktadır,dolayısyla rasyonel ve bilimsel olan bunlardır.Benim yazdıklarım deneysel ve tekrarlanabilirliği ispatlanmamış şeylerdir. saygılar

Hocam kusura bakmayın ama askeri kullanım ve sivildeki kullanımda açılar değişiyor mu ?
 

Etiketler
Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

__ C J 7 __' Alıntı:
birinci resimde açı 44 ikinci resimde 41 derece ölçtüm (belki +,- 1 derece hata olabilir)

ancak kendi yorumumu da eklemek istiyorum
bu araç hızlanmadan rampanın başında ön tekerleği duruyorken kalkıp rampanın sonuna kadar çıkabiliyo mu ?

bu şartlar altında fabrika verisi olarak 45 derece ile unimogdan daha iyi bir değere sahip araç hiç duymadım (hummer da dahil)
Birazdan yükleyeceğim fotolardaki açılara dikkat lütfen ve önemli bir hatırlatma burada amaç kesinlikle "marka" polemiği yaratmak değildir...
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

araçların kabiliyetleri konusunda limitleri merak eden arkadaşlar için www.zukiworld.com video paylaşımları ve fotolar da mevcut.daha önce de yazdığım gibi amaç "marka" polemiği yaratmak değildir...

Resize of Enterstan2.jpg
 


Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

yasarergun' Alıntı:
Hocam kusura bakmayın ama askeri kullanım ve sivildeki kullanımda açılar değişiyor mu ?


askeri araçlarda günlük kullanım değil ekstrem koşullar ve mühimmat yükü ön plandadır,1974 Kıbrıs Barış harekatında Beşparmak Dağlarındaki M48A2C tankının çıktığı yer gözönüne alınırsa ki tankın boş ağırlığı 40 ton savaş ağırlığı 42 tondur.askeri cj ler 3 ileri 1 geri vitestir sivilde rastlamadım,çamurda saplanabilir(standart dışına çıkılmadığı için) ancak mania yetenekleri üst seviyededir.Aracın mania yeteneği iz mesafesi+aks genişliği+motor gücü+ağırlık merkezi+zemin ve pilotaj yeteneği ile doğru orantılıdır.standart dışı modifli araçlarda (örn:derin çamur geçişi için aşırı yükseltilmiş araçlar gibi) bu özellikler farklılık gösterecektir.tırmanma araçlarında iz mesafesini arttırmak için spoon jant ya da flanş kullanılır.selamlar...
 



Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

45 derecenin üzerindeki açılarda (>%100 EĞİM) teorik olarak aracın arkaya doğru takla atma riski artmıyor mu ?

eğer başka bir araç yukarıdan vinçleme yaparsa ve vinçleyen aracın halatı sarma hızı ile tırmanan aracın tırmanma hızı senkronize olursa o zaman %100 eğimden fazlaya tırmanabilir diye düşünüyorum.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

dino967' Alıntı:
daha önce de yazdığım gibi amaç "marka" polemiği yaratmak değildir...

marka da problem yok zaten abim suzukileri severim keşke 80 dereceye de tırmansalar ;)

ama benim demek istediğim şey( marka model önemli değil) araçta bir hız varsa düz duvar olarak tabir edilen yerlere de (60-70 derece falan sanırım) çıkabilir.
rampa başından hızlanmadan bu rampaları çıkabiliyo mu ? asıl demek istediğim bu
hızlanmadan çıkılabilen en yüksek açı 45 derece olduğu içinde %100 eğim olarak 45 derece kabul ediliyor
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

yasarergun' Alıntı:
45 derecenin üzerindeki açılarda (>%100 EĞİM) teorik olarak aracın arkaya doğru takla atma riski artmıyor mu ?

eğer başka bir araç yukarıdan vinçleme yaparsa ve vinçleyen aracın halatı sarma hızı ile tırmanan aracın tırmanma hızı senkronize olursa o zaman %100 eğimden fazlaya tırmanabilir diye düşünüyorum.

kesinlikle tırmanır yaşar abi ancak extra şeyler lazım
mesela vinç veya rampaya hızlı girmek lazım
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

yasarergun' Alıntı:
45 derecenin üzerindeki açılarda (>%100 EĞİM) teorik olarak aracın arkaya doğru takla atma riski artmıyor mu ?

eğer başka bir araç yukarıdan vinçleme yaparsa ve vinçleyen aracın halatı sarma hızı ile tırmanan aracın tırmanma hızı senkronize olursa o zaman %100 eğimden fazlaya tırmanabilir diye düşünüyorum.

bana sorarsanız emniyet almadan 30 dereceyi bile zorlamam,eğer aracın tırmanma yeteneğini(ki burda aracın statiğinden çok motor ve aktarma organlarının performansı öne çıkar) sorguluyorsak yukarda verdiğim siteye girip 90 dereceye tırmanan araçları(özellikle turuncu vitaraya dikkat) 90% anlaşılmasın lütfen,90 derece görebilirsiniz ancak önden emniyeti alınmış şekilde.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

__ C J 7 __' Alıntı:
marka da problem yok zaten abim suzukileri severim keşke 80 dereceye de tırmansalar ;)

ama benim demek istediğim şey( marka model önemli değil) araçta bir hız varsa düz duvar olarak tabir edilen yerlere de (60-70 derece falan sanırım) çıkabilir.
rampa başından hızlanmadan bu rampaları çıkabiliyo mu ? asıl demek istediğim bu
hızlanmadan çıkılabilen en yüksek açı 45 derece olduğu içinde %100 eğim olarak 45 derece kabul ediliyor

sevgili sezgin sitede çok hoş bir hummer görüntüsü var,hızlanmadan platforma çıkıyor,videonun hangi forumda olduğunu unuttum ama inan hem çok şaşıracak hem de çok beğeneceksin ve lütfen özellikle açıya dikkat.bana müsaade yarın İstanbul yolcusuyum kısmetse spoon jant ile yedek mt takım yapıcam.sohbet çok hoştu,her zaman derim offroadçu olsun çamurdan olsun,sevgiyle kalın... :smiley:
 



Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)
« Yanıtla #5299 : Bugün 23:11:34 »

Arkadaşlar iyi geceler..

şu açı polemiğini lütfen bitirelim...

o açılara çıksak ne çıkmasak ne? lafın gelişi yazdık,iletki ile ölçtük yazmadık ki..resimler size kaç derece olabileceği hk.bilgi veriyor?oralara tırmandığımızda gerçek.tartışılacak birşey kaldımı?bence yok.
 




Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

dino967' Alıntı:
sevgili sezgin sitede çok hoş bir hummer görüntüsü var,hızlanmadan platforma çıkıyor,videonun hangi forumda olduğunu unuttum ama inan hem çok şaşıracak hem de çok beğeneceksin ve lütfen özellikle açıya dikkat.bana müsaade yarın İstanbul yolcusuyum kısmetse spoon jant ile yedek mt takım yapıcam.sohbet çok hoştu,her zaman derim offroadçu olsun çamurdan olsun,sevgiyle kalın... :smiley:

o videoyu biliyorum abi (siyah bi hummerdı sanırım) ancak onda sadece ön teker çııyor ve açı 70 derece idi sanırım ;)

jant lastiğin şimdiden hayırlı olsun bol çamurlu günlerde kullanman dileğiyle ;)
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,778
Mesajlar
1,523,710
Kayıtlı Üye Sayımız
166,595
Kaydolan Son Üyemiz
anilcanats

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst