Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan aslanahmet Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6,038
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 923,507

Etiketler
Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

mayıstosböce' Alıntı:
Ben bu işte en ucuz ve mantıklı çözümün yurt dışından tanıdığınız,tanımadığınız farketmez birisi ile anlaşıp ,campır-alkovan isteğinize göre, 2.el aracı Türkiyeye getirerek mümkün olduğunu düşünüyorum. İşinize yarar herşeyi söktüreceksiniz vidasına kadar(sonuçta içiboş yanlızca dışı dahi gitse sorun yok)hatta eğer elinizde alkovanlı araç varsa o araca göre getirtin kasaları da değiştirirsiniz aynı mantıkla campır içinde bu fikir uygundur diye düşünüyorum,aracı getiren arkadaş kendi ülkesine dödüğünde o şekilde ne isterse yapsın zaten campır olursa fazla zarar edilmez sonuçta elinde panelvan olur alkovana gelince dediğiniz kadar fark varsa zaten kardasınız,geriye hurdacıya bile verseler zarar olmaz.Tanıdığınız varsa bu çok daha ucuz halolur.Orada hurdacıya bile satsa parayı bile geri alırsınız.
Ayni fikirdeyim. Bir farkla. Alkovanli karavanlar yurdisinda once mobilyalar koyularak yapiliyor. Mobilyalar konstruksiyon gorevi de goruyor. Paneller ise en son takiliyor. Yani mobilyalari cikarip kendi karavaniniza takmaniz gelendeki etkiyi yaratmayacaktir. Ama kamperler icin daha oncede yazmistim. t3de uygulayanlari duymustum. Orjinal westfalya mobilyalarini ve tavani almak icin bu uygulanmis.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

aslında bu çözümde herkes hemfikir ama şunu merak ediyorum türkiyeye girerken karavanın üzerindeki donanımlar türkiyeye girerken işleniyor mu? çıkarken soruluyor mu?
 


Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

Yurt dışında tanıdığımı yok. Yoksa T4 için uygulardım. Fiyatlar ucuzlamış 15000 TL ye 2000 model ABS li klimalı T4 ler var.
 



Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

Bir süredir kafamı kurcalayan bir soru var.Çok da önemli olduğunu düşünmediğim için ayrı başlık açmadım.Buradan sorayım:

Motokaravan-camper türü araçların kullanımında karşılaşılabilecek zorluklar nelerdir? Daha önce böyle cüsseli araçlardan kullanmadım.Boyutlarına belki zamanla alışılır ancak manevraları otomobile göre oldukça farklı olmalı.İçiniz rahat olarak sıkışık şehiriçi trafiğe çıkabiliyor musunuz mesela? 20 yıllık B sınıfı ehliyet sahibiyim. Tecrübeli ve dikkatli bir sürücüyümdür ama mesela seyir halinde iç dikiz aynası ile arkayı göremeden araç kullanma fikri kabus gibi geliyor.Yan aynalar yeterli oluyor mu? mutlaka kör noktaları vardır. Aynı durum geri manevralar için de geçerli. Yanımızda muavin taşıyamayacağımıza göre?...Geri görüş kameraları falan var biliyorum ama sonuçta maliyet meselesi. Nedir bu işin incelikleri?
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

onbes yılı askın suredır panel ve arka gorusu olmayan arac kullanıyorum. iş geregı degıl sadece alıstım ve sevıyorum.
ılk baslarda oldukca urkmus ve de hareket kabılıyetım oldukca azalmıstı cunki saga bak,sola bak. arkayı gormuyorum (acaba neler oluyor) dıreksıyorunu sıkmaktan ellerım terlıyordu. kendımce bır sıstem gelıstırdım . once mumkun oldugu kadar orta serıdı kullanmalıyım eger yol kenarında park eden bır aracın arkasında sıkısıp kalmamalıyım. kullandıgım serıtte hıc hata yapmamalıyım ve suratımı sabıt tutmalıyım. aksı halde sızı korna seslerı ıle saskına cevırebılırler ( ne yaparsın boylelerıde var). ayrıca onunuzdekı aracla aranızı sabıt takıp mesafesınde tutmaya calısılmalıdır (aralarda dırıftıng yapanlar cok oluyor). anı fıren yapmaktan da kacınılmalı. ben boyle baslamıstım gıdecegınız yolunuzu mantık olcusunde dogru kullanırsanız yan aynalarada fazla bakmak gerekmıyor. (hıc bakmayın demedım yanlıs anlasılmasın) gerı manevramı? ıste ben de onu pek fazla kıvıramıyorum. gerıye calan dut dut dut ıkazımda var ama park halındekı arabalar duymuyorlar . hos bazı ınsanların da aldırdıgı yok ancak kasa kendılerıne tosunca '' hop ne oluyor onune baksana'' dıyorlar . halbukı ben gerı gıtmeye calısıyorum. o nedenle mumkun oldugu kadar gerı gıtmemeye calısıyor ve dar yollarda ,bılmedıgım yerlerde fazla rızıkoya gırmıyorum . en ıyısı onunuze bırını alın venı onu takıp edın en azındanbıraz tecrube edınene kadar bırde zıhnınızde tekerleklerın nerelere bastıgını tahmın yetenegı kazanıncaya kadar . ben sımdımı? artık alıstım ve de sevdım zaten. ara sıra sol serıde cıktıgım oluyor artık daha ırı bır sey kullandıgım fıkrıne alıstım. bu yuzden bınek aracım bana kusmus akuyu de yemıs calısmıyor.
ben boyle alıstım bu bır fıkır ıse yararsa dıye yazdım.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

    Şu anda binek türü camlı-koltuklu kangoo araç kullanıyorum. Aynı modelin arka(yan) camsız panel versiyonunu kullanırken bile köşelerdeki ölü noktalar yüzünden inanılmaz hatalar yaptım.Sanırım bu tür araçlara otomobil muamelesi yapmamak gerekiyor.Püf noktası ani manevralardan kaçınmak yavaş kullanmak planlı-ölçülü hareket etmek galiba.Otoyollarda panelvanlarla sağdan soldan makas atarak gidenlere de rastlıyorum.Araca hakim olsa bile çok da kontrollü oldukları söylenemez sanırım.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

işyerinde kapalı kasa doblo var inanın t4 le geri gitmekten daha zor onunla geri gitmek
t4 ümü ilk aldığımda çok geniş caddeleri bile 2 kerede dönüyordum geri gitmek zor geliyordu ama 2 ay içinde normal arabadan hiç farkı kalmadı daha büyüğünüde alsam 1 ay içinde alışırım diye düşünüyorum
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

Sizin altinizdakiler motorsiklet. Benim kullandigim oyle zorki. Kullandiginiz genislikten daha genis bir kasa var arkada. Tekerleklerden daha genis. Yani bir aradan gecebilirsiniz ama kasa kalabilir. Iste bu korkudan dolayi ilk 1 ay parkta yatti karavanim. Herseye alisiyor insan simdi aralardan nasil gectigime inanamiyorum. Oyle kolayki. Yalniz o bir aydan sonraki cikislarimdan birinde kaza yaptim. Yol tikandi bende geriye takip aradan kacmayi deneyecektim. Arkasi bombos ve gummm. Ceki demiri adamin tamponuna girmis. Adamin on tampon dagildi. Yani diyecegim arkadaki araba hic ama hic gozukmuyor. Geri gideceksem bir kac kere inmem gerekebiliyor arkaya. Kamera takmakta kulfetli geliyor. Ama cozumu var iste. Kamera. Gunduz golgeden gece farlarindan arkamda araba oldugunu anliyorum.
Giderken sorun yok. Herkes yol veriyor. Hic ama hic zor degil. Donusleri de biraz acik aldiniz mi muhtesem. Benim mercedesin neyseki turu cok genis ve firt diye donuyorum o da ayri guzellik.
Simdi en dar sokaklarda ve en yogun trafikte geziyorum. Bir tek aklima gelen dikkat etmek gereken su vvar. Yaninizda sizden yuksek bir duvar veya tir var. Giderken bir cukura giriyorsunuz ve sizin ustunuz saga yatarken veya salinirken hop yana carpiveriyor. Benim en buyuk korkum bu. Ayrica giderken bir sesle karsilasabilir aman allahim kaza yaptim diye bagirabilirsinis. Sakin olun yolun kenarindaki dallara surtuyorsunuzdur. Yani giderken one asagi ve yukarida bakacaksiniz. Evet sonuc dert edecek birsey degil. Once alin sonra alisin.
 




Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

Günaydınlar...

Panelvan kullanmanın binek araç kullanmaktan çok daha zevkli olduğunu en azından kendi adıma söyleyebilirim...

Not: Havalar ısınıyor, yürekler pır pır etmeye başlıyor herhalde... :D
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

panelvanla İlk t5 uzun şase ile tanıştım öyle bir alıştımki (adap için tabi)çarşıda ki heryere her şekilde hiç çekinmeden girdim hemen alışıyor insan.Sonra vito aldık oda hemen hemen aynı büyüklükte ama bunun kullanımı t5 ten çok daha kolay direksiyon dönüş çapı klasik olararak adaha fazla olduğundan hiç korkmuyorsun.Artık arka kameralar var bence herkes taktırsın kullanmadım ama rahatlığını düşünemiyorum.Kör noktaya gelnce araçların doğası gereği bu hep olacak tabi direksiz araç olursa farklı.Connect okadar ferah geniş bir iç hacme sahipken oturuş açımı değiştirmediğim için(diğer aracın benle aynı süratte olması ve biraz yukardan gelmem) görüş mesafesi 200-300 mt olduğu etrafta tek bir ağacın bile olmadığı tarla kadar düz bir yerde ,kavşakta araçla burun buruna kaldık aynalar artık büyüdü direğide kattığınızda büyük bir kör nokta oluşuyor,inanın bu olaydan sonra uzun süre paronaya gezdim.Bu kör noktalar panelvan araçlarda araç büyüdükçe daha da artıyor,dış bükey aynalarla sorun biraz hafifliyor ayrıca sayın insel ben çekme karavanlarda ön çamurluğu takılan aynalar gördüm bayada büyük bu alkovanda faydalı olmazmı.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

Günaydın,

Panelvanlar, en-boy-yükseklik ve doğal olarak hacim açısından çok büyük farklılıklar göstermektedir. Yaklaşık olarak, 5 m3'den 17 m3'lere değin gidebiliyor. Bu durum, kullanım konusunda önemli ayrılıkları da birlikte getirmekte. Örneğin, benim kullandığım panelvan, küçük panelvanlar grubundan; Mitsubishi L300. Yaşadığım kent, 100.000 nüfuslu ve bu kentin her noktasına (dar ve çıkmazlar da dahil) girip çıkıyorum. Aynı şekilde bu araçla, İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa gibi büyük kentlerde de bir sıkıntı yaşamadım. İlk aldığımızda, eşim biraz tereddütle yaklaşmıştı ama yüksekliği ve geniş görüş açısını görünce, beğenmişti.

Aslında panelvan büyüklüğü konusu, tercihlerimizle bağlantılı. Büyük, ferah, ayakta durabileceğimiz bir panelvanın kullanımı daha zor(özellikle kent içinde), düşük hacimli yani yaşam açısından olumsuz özellikler sunan panelvanın ise kullanımı çok kolay olmakta. Bu konuyu "Üsmen Aga" ile bağlayayım, "Ne ka ekmek, o ka küfte!" (İstanbul Türkçesiyle söylersek, "Ne kadar ekmek, o kadar köfte'"

Cavid Sezen
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

aslanahmet' Alıntı:
Sevgili Yusuf, güzel bir konuya parmak basmışsınız. Mesela Camperi olanlar Pazar sabahı erkenden salacak sahiline sıra sıra park edip karavanın önünde poğoçalarını yiyip karavanında demlediği çayı ince belli bardağında içebilir. Görenlerin karavan hakkında bir fikri olur. Özellikle westfalia T2 - T3 ler çok dikkat çeker.
Bak bu çok doğru, T3 de demlenen çay çok tatlı oluyor :smiley:))))
 



Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Karavan Dünyası)

orsaalabanda' Alıntı:
Bir süredir kafamı kurcalayan bir soru var.Çok da önemli olduğunu düşünmediğim için ayrı başlık açmadım.Buradan sorayım:

Motokaravan-camper türü araçların kullanımında karşılaşılabilecek zorluklar nelerdir? Daha önce böyle cüsseli araçlardan kullanmadım.Boyutlarına belki zamanla alışılır ancak manevraları otomobile göre oldukça farklı olmalı.İçiniz rahat olarak sıkışık şehiriçi trafiğe çıkabiliyor musunuz mesela? 20 yıllık B sınıfı ehliyet sahibiyim. Tecrübeli ve dikkatli bir sürücüyümdür ama mesela seyir halinde iç dikiz aynası ile arkayı göremeden araç kullanma fikri kabus gibi geliyor.Yan aynalar yeterli oluyor mu? mutlaka kör noktaları vardır. Aynı durum geri manevralar için de geçerli. Yanımızda muavin taşıyamayacağımıza göre?...Geri görüş kameraları falan var biliyorum ama sonuçta maliyet meselesi. Nedir bu işin incelikleri?
2008 Eylül sonundan beri T3 ile istanbul trafiğindeyim. Küçük araba almadım ve hiç bir sıkıntı yaşamıyorum. Akşam yemeğinden, sinemaya, alışveriş merkezinden ,bara akraba ziyaretinden cenazeye kadar hep onu kullanıyorum. Acemi bir söferdiğilseniz alışmanız çok kolay. Bagzen arabada iç orta ayna varmı diye unutuyorum.Zira iki dikiz aynası her şeyiçözüyor. Birtek koşeleri dönerken biraz acıkdan almanızda faydavar :smiley:)))
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,847
Mesajlar
1,524,502
Kayıtlı Üye Sayımız
166,644
Kaydolan Son Üyemiz
sailortr

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst