Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan arslan1961 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3,377
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 819,472
Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

yaybek' Alıntı:
Arkadaşlar İveco'nun donanımı bayağı güzel şu ana yaptırmaya verseniz o fiyata yapmazlar ama şu varki o araçlar zaten hantal araçlar birde eski model ve turbo muhtemelen yok hem yakıtı fazla hem hacimli bir araç şehir içi kullanımda sıkıntı olabilir gerçi ticari olarak şehir içinde kullanılıyor ama binek amaçlı İstanbul'da zor,bir diğer husus deri meselesi o deri koltuklar minderler yazın insanı hamama girmiş gibi terletir oldum olası araçta deri koltuğa karşıyım,ben Ducato kullanıyorum şehir içindede tek aracım olduğu için her türlü kullanıyorum sıkıntı olmuyor ama psa gurubu İveco'lardan daha pratik araçlar bence bir psa gurubu araç bakarsanız hem servisi bol hem daha ekonomik hem daha seri.
bende deri koltuk düşünüyordum toz yerleşmez,çabuk silinir diye fakat hamama girmiş gibi terleten koltukta istemem bir daha düşünmeye sevk ettiğiniz teşekkür ederim
 

Etiketler
Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Merhaba arkadaşlar,
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-karavan-motokaravan-volkswagen-lt-28-genis-ferah-bir-arac-isteyenlere-1986-mod/detay linkindeki aracı 3 veya bazen 4 kişilik ailem ile kullanmayı düşünüyorum. Bu aracın parçalarını rahat bulabilir miyim? Izmir'de iyi bir servisi bulabilir miyim? Bu araçla yurt dışı geziye gitmem çok mu büyük bir hayal veya macera olur? Aracın 6 silindirli olmasının bir sakıncası olabilir mi?
Bilgileriniz ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Iyi bir yaz ve bolca keyifli geziler dilerim.
Uğur Tandoğan
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

ugutan' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar,
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-karavan-motokaravan-volkswagen-lt-28-genis-ferah-bir-arac-isteyenlere-1986-mod/detay linkindeki aracı 3 veya bazen 4 kişilik ailem ile kullanmayı düşünüyorum. Bu aracın parçalarını rahat bulabilir miyim? Izmir'de iyi bir servisi bulabilir miyim? Bu araçla yurt dışı geziye gitmem çok mu büyük bir hayal veya macera olur? Aracın 6 silindirli olmasının bir sakıncası olabilir mi?
Bilgileriniz ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Iyi bir yaz ve bolca keyifli geziler dilerim.
Uğur Tandoğan
selam

ilan tarihi 2005 yılı gözükmekte bu araç satılmış olabilir :eek: veya gecen 5 yıl zarfında bu sekilde kalmamış olabilir ;D
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Arkadaşlar güney karavan (Ankara) hakkında görüşlerinizi öğrenmek istiyorum. www.guneykaravan.com Panelvan içinin karavana dönüştürülmesi (beyaz ve elektronik eşya hariç) için 5.000 TL gibi bir fiyat vermişler. Makul mü sizce?
Selam sevgiler
Uğur Tandoğan
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

ugutan' Alıntı:
Arkadaşlar güney karavan (Ankara) hakkında görüşlerinizi öğrenmek istiyorum. www.guneykaravan.com Panelvan içinin karavana dönüştürülmesi (beyaz ve elektronik eşya hariç) için 5.000 TL gibi bir fiyat vermişler. Makul mü sizce?
Selam sevgiler
Uğur Tandoğan

alt yapı olmadan var olan mobilyanın bir kıymeti yok, mobilya döşendikten sonra alt yapıyı yapmak çok zor
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

buralpdi' Alıntı:
alt yapı olmadan var olan mobilyanın bir kıymeti yok, mobilya döşendikten sonra alt yapıyı yapmak çok zor

Bu söze sonuna kadar katılıyorum ve küçük bir ekleme daha yapmak istiyorum: ''Alt yapı olmadan kullanılacak aksesuarların da kıymeti yok.''

Karavanınızı webasto, boiler,inverter, buzdolabı, tv, dvd...istediğiniz kadar lüks ve orjinal malzeme ile donatabilirsiniz... Ama alt yapınız uygun değilse bu araçları kullanamazsınız. Bu nedenle uygulamalarda tecrübeye dayalı ve akılcı çözümler kullanılmalı...

Örneklendirmek gerekirse: Uygun olmayan su ve elektrik sistemleri, aracın sürüş dinamiklerini etkileyecek dengesiz bir yükleme ve gereksiz ağırlıklar, doldurulamayan, boşaltılamayan, temizlenemeyen, iyice sabitlenmeyen su depoları, şarj edilemeyen aküler, yolculuklarda açılan dolap ve havalandırma kapakları, zamanla esneyen, deforme olan mobilya bağlantıları, oradan buradan sızan sular, pratik olmayan açılır-kapanır mekanizmalar zamanla araçtan alacağınız keyfin önüne geçer. Dahası yaşamsal risk oluşturur.

Bu nedenle tecrübe ile kalitesini ispatlamış yerli ve yabancı firmaların mobilya bağlantı elemanlarından, dolap kilitlerinden, havalandırma kapaklarından tutun da su ve elektrik sistemlerine kadar olan uygulamalarını ve kullandıkları malzemeleri iyice bir inceleyip ona göre kıyaslama yapmak daha doğru olacaktır. Arada cin fikirler, zihni sinir projeler geliştirilebilir ama iki kuruş daha ucuza mal edebilmek için Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek olmadığını düşünüyorum... ''Hallederiz abi'' mantığıyla yapılan işler ileride büyük problemlere neden olur.

Bahsi geçen firmanın katalog fotoğraflarından anlaşıldığı kadarıyla kaliteli bir malzeme ve işçilikten bahsedemeyiz. Zaten fiyatlar da bunu ortaya koyuyor. Ancak yine de ülkemiz ekonomik gerçekleri doğrultusunda bazı durumlarda bu gibi firmalar fayda üretebilir. Yeterli bilgi donanımına sahip birileri tarafından altyapı önceden hazırlanmak ya da kontrollü olarak işin başında bulunmak kaydıyla iş yaptırılabilir gibi geliyor. Elinden iş geldiği ve bilgisi olduğu halde malzeme ve çalışacak yer sıkıntısı olanlar için tercih edilebilir. Ancak şurası unutulmamalıdır ki, bahsi geçen firmanın yapacağı işi ve kullanacağı malzemeyi beğenmeyip değiştirmek isteyeceğiniz her ayrıntı ekstra maliyet olarak karşınıza çıkacaktır. Mobilyalar suntalam değil de kontraplak olsun, minibüs havalandırması değil de orjinal karavan havalandırması olsun, aküsü jel olsun, buzdolabı danfoss kompresörlü olsun dediğinizde toplam maliyet pyasadaki pahalı bulduğunuz kalitesini ispatlamış firmaların fiyatlarına yaklaşacaktır.

Karavan yapımında asıl meblağı işçilik değil, kullanılan aksesuarlar belirliyor... Yine örneklendirmek gerekirse; Toptancısından 600 $' a alacağınız güneş paneli ve regulatörünü kaportacıya, elektrikçiye 100-150 TL. işçilik verip taktırmakla kalitesini ispatlamış bir karavan firmasına en doğru şekilde 1100 TL.'na taktırmak arasında büyük farklar bulunmuyor.

5.000 TL. verip o şekilde gittiği yere kadar kullanmak isteyenler için sözüm olamaz... Bu iş biraz da gönül işidir. Araç tavanına monte çadırla da yapılır, panelvanın arkasına atılan çek-yat, piknik tüpü ve musluklu bidonla da...Ama sonradan geliştirmeyi düşünenler alt yapı konusunu ciddiye almalıdır...

Bu saydıklarım camper için geçerli... Alkovanlı motokaravan imali çok ciddi bir iştir. Kişisel görüşüme göre bu işi herkes yapamaz... Bazı alkovanlı motokaravanlara yandan motorsiklet çarptığında diğer taraftan hasar almadan çıkabiliyormuş ;D

Tüm bunların haricinde ''kendi üretimleri olmayan motokaravan fotoğraflarını kullanmalarını saymazsak'' web sitelerini yeniledikleri için Güney Karavan'ı tebrik ediyorum. Diğer karavan üreticisi firmalara da örnek olması umuduyla...
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Karavan yapacak veya mazisi olmayan firmalarda yaptırmayı düşünen arkadaşlar karavanlı gezilerin asfalt otobanlarda yapılmayacağını akıldan çıkarmamaları en önemli konu bence.Ben yer değiştiren buz dolabı bile gördüm ankarada yapılmış bir mobil karavanda.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

orsaalabanda' Alıntı:
Bu söze sonuna kadar katılıyorum ve küçük bir ekleme daha yapmak istiyorum: ''Alt yapı olmadan kullanılacak aksesuarların da kıymeti yok.''

Karavanınızı webasto, boiler,inverter, buzdolabı, tv, dvd...istediğiniz kadar lüks ve orjinal malzeme ile donatabilirsiniz... Ama alt yapınız uygun değilse bu araçları kullanamazsınız. Bu nedenle uygulamalarda tecrübeye dayalı ve akılcı çözümler kullanılmalı...

Örneklendirmek gerekirse: Uygun olmayan su ve elektrik sistemleri, aracın sürüş dinamiklerini etkileyecek dengesiz bir yükleme ve gereksiz ağırlıklar, doldurulamayan, boşaltılamayan, temizlenemeyen, iyice sabitlenmeyen su depoları, şarj edilemeyen aküler, yolculuklarda açılan dolap ve havalandırma kapakları, zamanla esneyen, deforme olan mobilya bağlantıları, oradan buradan sızan sular, pratik olmayan açılır-kapanır mekanizmalar zamanla araçtan alacağınız keyfin önüne geçer. Dahası yaşamsal risk oluşturur.

Bu nedenle tecrübe ile kalitesini ispatlamış yerli ve yabancı firmaların mobilya bağlantı elemanlarından, dolap kilitlerinden, havalandırma kapaklarından tutun da su ve elektrik sistemlerine kadar olan uygulamalarını ve kullandıkları malzemeleri iyice bir inceleyip ona göre kıyaslama yapmak daha doğru olacaktır. Arada cin fikirler, zihni sinir projeler geliştirilebilir ama iki kuruş daha ucuza mal edebilmek için Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek olmadığını düşünüyorum... ''Hallederiz abi'' mantığıyla yapılan işler ileride büyük problemlere neden olur.

Bahsi geçen firmanın katalog fotoğraflarından anlaşıldığı kadarıyla kaliteli bir malzeme ve işçilikten bahsedemeyiz. Zaten fiyatlar da bunu ortaya koyuyor. Ancak yine de ülkemiz ekonomik gerçekleri doğrultusunda bazı durumlarda bu gibi firmalar fayda üretebilir. Yeterli bilgi donanımına sahip birileri tarafından altyapı önceden hazırlanmak ya da kontrollü olarak işin başında bulunmak kaydıyla iş yaptırılabilir gibi geliyor. Elinden iş geldiği ve bilgisi olduğu halde malzeme ve çalışacak yer sıkıntısı olanlar için tercih edilebilir. Ancak şurası unutulmamalıdır ki, bahsi geçen firmanın yapacağı işi ve kullanacağı malzemeyi beğenmeyip değiştirmek isteyeceğiniz her ayrıntı ekstra maliyet olarak karşınıza çıkacaktır. Mobilyalar suntalam değil de kontraplak olsun, minibüs havalandırması değil de orjinal karavan havalandırması olsun, aküsü jel olsun, buzdolabı danfoss kompresörlü olsun dediğinizde toplam maliyet pyasadaki pahalı bulduğunuz kalitesini ispatlamış firmaların fiyatlarına yaklaşacaktır.

Karavan yapımında asıl meblağı işçilik değil, kullanılan aksesuarlar belirliyor... Yine örneklendirmek gerekirse; Toptancısından 600 $' a alacağınız güneş paneli ve regulatörünü kaportacıya, elektrikçiye 100-150 TL. işçilik verip taktırmakla kalitesini ispatlamış bir karavan firmasına en doğru şekilde 1100 TL.'na taktırmak arasında büyük farklar bulunmuyor.

5.000 TL. verip o şekilde gittiği yere kadar kullanmak isteyenler için sözüm olamaz... Bu iş biraz da gönül işidir. Araç tavanına monte çadırla da yapılır, panelvanın arkasına atılan çek-yat, piknik tüpü ve musluklu bidonla da...Ama sonradan geliştirmeyi düşünenler alt yapı konusunu ciddiye almalıdır...

Bu saydıklarım camper için geçerli... Alkovanlı motokaravan imali çok ciddi bir iştir. Kişisel görüşüme göre bu işi herkes yapamaz... Bazı alkovanlı motokaravanlara yandan motorsiklet çarptığında diğer taraftan hasar almadan çıkabiliyormuş ;D

Tüm bunların haricinde ''kendi üretimleri olmayan motokaravan fotoğraflarını kullanmalarını saymazsak'' web sitelerini yeniledikleri için Güney Karavan'ı tebrik ediyorum. Diğer karavan üreticisi firmalara da örnek olması umuduyla...

Bu türden değerlendirmelere daha sık aralıklarla gereksinim var Cem; kalemine sağlık...

Cavid Sezen
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Değerli arkadaşlar; Alp, Levent, Enver, Cem ve Cavit beyler,
Uyarılarınızdan, verdiğiniz bilgilerden ve forumlardaki paylaşımlardan kamper işinin bir iç inşaat işi olduğunu ve inşa edilen evin de sürekli 8-10 şiddetinde hatta yerine göre daha da fazla şiddette depremlere, yaklaşık 100 km civarında fırtınaya maruz kalacağı düşünülerek tasarlanması gerektiğini anlıyorum. Bu nedenle en kötü şartlar düşünülerek bize her koşulda uzun süre sorunsuz hizmet verecek malzemelerin seçilmesinin gerekli olduğu uyarısı yapmanız hem benim hem de bu işe heveslenen diğer arkadaşlar için çok önemli. Aksi halde fiyat cazibesinin peşine takılıp, sonradan çok daha maliyetli (verdiği sıkıntıyı da maliyete dahil ediyorum) araçların peşine düşebiliyoruz.
Paylaşımlarınız, uyarılarınız ve detaylı açıklamalarınız için sonsuz teşekkürler.
Sorunsuz ve keyifli kamplar dileklerimle.
Uğur Tandoğan
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

İnsel bey, yardımlarınız ve yönlendirmeleriniz için çok teşekkür ederim. İlgilendiğim araçta parça problemi yaşayacağım anlaşıldı. Dizaynını çok beğendiğim halde, hem eski hem de Türkiye'de çok nadir bulunan ve parçası başkalarınkiler ile ikame edilemeyen bir araç olduğu anlaşılıyor. Bunu kendi ithalatçıları ile konuştum, soyledikleri tek cümle "aman uzak dur" oldu. Bir ümit ışığı çıkmadı maalesef. Bilgilendirmek istedim.
Kendinize iyi bakın,
Uğur Tandoğan.
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

ugutan' Alıntı:
İnsel bey, yardımlarınız ve yönlendirmeleriniz için çok teşekkür ederim. İlgilendiğim araçta parça problemi yaşayacağım anlaşıldı. Dizaynını çok beğendiğim halde, hem eski hem de Türkiye'de çok nadir bulunan ve parçası başkalarınkiler ile ikame edilemeyen bir araç olduğu anlaşılıyor. Bunu kendi ithalatçıları ile konuştum, soyledikleri tek cümle "aman uzak dur" oldu. Bir ümit ışığı çıkmadı maalesef. Bilgilendirmek istedim.
Kendinize iyi bakın,
Uğur Tandoğan.

Ugur bey en guzel karavan henuz alinmamis karavandir derdi bir agabeyim. Su anda butun satilik karavanlar sizin. Aramaya devam. T3 T2 ile ilgili tabiiki her zaman sorabilirsiniz. Maalasef LT ile ilgili bilgim hic yoktu. Yalniz bildigim tek sey benim ustamin da hic yanasmamasi. Umarim daha uygun bir araci bulursunuz.
Sevgiler.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Merhaba yusuf bey nasılsınız? uzun zamandır haberleşemedik. gezilere başladınız mı?
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

şelale' Alıntı:
Merhaba yusuf bey nasılsınız? uzun zamandır haberleşemedik. gezilere başladınız mı?

Melehat hanım çok teşekkürler sizler nasılsınız,evet uzun zamandır görüşemiyoruz gezilere daha başlayamadık ama bakalım bu ay sonu aksilik olmaz ise yakın biryerlere gidebiliriz ya Saroz körfezi Mecidiye tarafı ya da Kandıra'dan Akcakoca taraflarına doğru belki.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Bir zamanlar sahibinden karavanları ne çok incelerdik(m). Saatlerce bakar araştırırdım. İnternetten içindeki malzeme detaylarını bulmaya çalışırdım. Düşündüğüm karavanları burada tartışmak en büyük zevkimdi. İlk başta en fulu, en dolusu olan modellere bakar hayaller kurardım. Kademe kademe hayalleri küçülttüm. Artık sahibinden karvanlara, araçlara,panelvanlara bakmaz oldum. Zaten bu topik de eski canlılığını yitirdi :(
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

aslanahmet' Alıntı:
Bir zamanlar sahibinden karavanları ne çok incelerdik(m). Saatlerce bakar araştırırdım. İnternetten içindeki malzeme detaylarını bulmaya çalışırdım. Düşündüğüm karavanları burada tartışmak en büyük zevkimdi. İlk başta en fulu, en dolusu olan modellere bakar hayaller kurardım. Kademe kademe hayalleri küçülttüm. Artık sahibinden karvanlara, araçlara,panelvanlara bakmaz oldum. Zaten bu topik de eski canlılığını yitirdi :(

Konu hakkında bilgi düzeyi yükseldikçe, kişilerin bakış, değerlendirme ve beklentileri de değişiyor ister istemez. Yalnız her ne olursa olsun, olanak ve koşullarımızla, hayallerimiz ve beklentilerimiz uyuşursa, işler daha kolay oluyor... Topikte canlılık azaldı, yaza giriyoruz belki ondandır; ya da amatör üretici sayısında müthiş bir artış var, satılıklara ilgi duyulmuyor mu acaba?.. :smiley:

Cavid Sezen
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,757
Mesajlar
1,523,319
Kayıtlı Üye Sayımız
166,573
Kaydolan Son Üyemiz
kileri

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst