Ruhsata karavansa motoru da temizse alinabilir. Eger hararet yaptirilmadiysa motor daha cok gider. Motoru ve makenigi gosterin bir ustaya iyi ise ruhsati da karavansa alinir. Dugme uyudurulur birseyler.
Ruhsata karavansa motoru da temizse alinabilir. Eger hararet yaptirilmadiysa motor daha cok gider. Motoru ve makenigi gosterin bir ustaya iyi ise ruhsati da karavansa alinir. Dugme uyudurulur birseyler.
Herkese seamlar
Bu 86 model T3 için görüşünüz nedir? Sahibiyle konuşmadım ama sanırım motor ister (148 bin km), ayrıca fotograflarından anladığım kadarıyla ocak düğmelerinde vs. eksikler var. Bunları toplamanın maliyeti ortalama ne olabilir? Astarı yüzünden pahalıya mı gelir, yoksa uğraşmaya değer mi dersiniz. Gerçi aracı görüp incelemeden bir yorum yapmak zor ama yine de fikirlerinizi alabilirsem sevinirim.
Açıkçası dış görünüşe göre temiz bir araca benziyor. Ama hatırlıyorum da ilanlardaki fotoğraflarda temiz görünen araçlar yakından gördüğünüzde pek de iç açmıyordu.
Bu durum fotoğraf hilelerinden falan kaynaklı değil, fotoğraf aldatıyor. Kesinlikle gidip görmek gerek, aklınıza gelecek heryerini kurcalamak ve tabiki kapalı kutu olan motorunu da bir ustaya göstermek gerek.
Bu aracın içindeki mobilyalar kesinlikle orjinal değil. İlanda da belirtildiği gibi Almanya'da sonradan takılmış.
Orjinal mobilyalar kadar estetik ve kullanışlı olmasa da çok fena değil.
Aracın 148 binde olması çok sorun değil, İnsel Abi'nin de dediği gibi kronik bir sorunu yoksa uzun süre gider.
Fiyat olarak ne çok ucuz ne de çok uçuk olduğunu söyleyemeyiz. Sonuçta mobilyasını boşverin sadece minibüs olanları bile bu fiyatlara yaklaşıyor.
Ruhsat konusuna gelince Ömer Abi ve Arkın kendi T3'lerini minibüsten karavana çevirdiler. Bunun çok pahalı ya da zor olmadığını öğrendik.
Ama şunu söyleyeyim araç bu şekliyle muayeneden geçmez. Bu durum da belki pazarlık konusunda koz olabilir.
Aldıktan sonra karavan ruhsatına çevirip bir süre bu şekilde kullanıp ilerde mobilyasını dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.
Öte yandan bütçeyi biraz daha zorlayıp orjinale daha yakın araçlar da zorlanabilir.
Hadi diyorum alayım bir T3, dursun bir kenarda, arada binsek yeter hesabı...
Lakin bakıyorum T3 sahibi arkadaşlara (sen hariç) herkes satma peşinde...
İşin ilginci T2 ve T3 fiyatları yaklaşık aynı...
Sahibinden.com da pek çok T2 ve T3 ilanı var...
Bir gün atlayıp geleceğim İstanbula senle sohbete...
Bari anlayayım şu T3 ün artısını eksisini...
Hadi diyorum alayım bir T3, dursun bir kenarda, arada binsek yeter hesabı...
Lakin bakıyorum T3 sahibi arkadaşlara (sen hariç) herkes satma peşinde...
İşin ilginci T2 ve T3 fiyatları yaklaşık aynı...
Sahibinden.com da pek çok T2 ve T3 ilanı var...
Bir gün atlayıp geleceğim İstanbula senle sohbete...
Bari anlayayım şu T3 ün artısını eksisini...
Ne demek herzaman beklerim. Ben hafta içi 20:00'den sonra hafta sonu da yalnızca Pazar günü müsaitim.
Burada T3'cü çekirdek bir kadromuz var. Bizim çeteden kimsenin T3'ünü satmak gibi bir niyeti yok.
Biz daha T3'ümüze doymadık, doymuş olanları da anlıyorum.
Birileri aracına doysun ki başkaları da bu zevki yaşasın di mi
Bazen keşkelere dalıp gidiyorum. Keşke ikinci el araç ithal edilebilseydi, keşke şimdi 80'li yıllar olsaydı, keşke yurt dışındaki parçalara ulaşmak bu kadar zor olmasaydı gibi...
Ama tekrar hatırlatırım ki, kişi alacağı arabayı tanımaya çalışmadan önce kendini tanımalı.
Alacağınız herhangi bir arabayı yılda kaç gün ve ne sıklıkla kullanacaksınız?
Aracın bakımı için ne kadar zaman ve paranız var?
Konfor beklentiniz ve edebileceğiniz feragat arasındaki grafik nasıl?
Gibi...
Ben hep eski tip araçlar kullandım (skoda, lada, samurai vb.)... Çoğunlukla da arazi aracı...
Yani en ufak bir konfor vb beklentim yok... (klima HD vb benim için ciddi lüx ;D )
Beklentim az sorunlu, bol gezmeye uygun, hafta sonları kaçmaya uygun, köy yollarına girebileceğim, içinde yatma olanağı veren, vebasto vb. ısıtma takılabilecek bir camper...
Sonuçta yazın bu araçla 2 haftalık vb tatile çıkmayacağım...
Hafta sonları yada en fazla 5-6 günlük bayram tatillerinde gezmek için...
Bildiğin üzere ortalıkta "camper" tarzı araç çok az...
T2 ile uğraşacak zamanım ve ilgim yok... (eğer araç çok iyi kondisyonda ise zaten sorun yok demektir, ama öyle araç sanırım hiç yok)
Geriye T3 kalıyor ki (T4 alıp yapmakta bir görüş elbet) piyasada ki T3 ler 3500 TL den 18.000 TL ye kadar gidiyor...
Bu araçlar hakkında bilgim olmadığı içinde hep uzak durdum, hele ki bu forumdan arkadaşlar bile aldıktan sonra (çok severek alanlar bile) satışa çıkarınca insan ister istemez ürküyor...
Neyse, söz uzadı, topiğin dışına çıktı konu...
Açıkçası dış görünüşe göre temiz bir araca benziyor. Ama hatırlıyorum da ilanlardaki fotoğraflarda temiz görünen araçlar yakından gördüğünüzde pek de iç açmıyordu.
Bu durum fotoğraf hilelerinden falan kaynaklı değil, fotoğraf aldatıyor. Kesinlikle gidip görmek gerek, aklınıza gelecek heryerini kurcalamak ve tabiki kapalı kutu olan motorunu da bir ustaya göstermek gerek.
Bu aracın içindeki mobilyalar kesinlikle orjinal değil. İlanda da belirtildiği gibi Almanya'da sonradan takılmış.
Orjinal mobilyalar kadar estetik ve kullanışlı olmasa da çok fena değil.
Aracın 148 binde olması çok sorun değil, İnsel Abi'nin de dediği gibi kronik bir sorunu yoksa uzun süre gider.
Fiyat olarak ne çok ucuz ne de çok uçuk olduğunu söyleyemeyiz. Sonuçta mobilyasını boşverin sadece minibüs olanları bile bu fiyatlara yaklaşıyor.
Ruhsat konusuna gelince Ömer Abi ve Arkın kendi T3'lerini minibüsten karavana çevirdiler. Bunun çok pahalı ya da zor olmadığını öğrendik.
Ama şunu söyleyeyim araç bu şekliyle muayeneden geçmez. Bu durum da belki pazarlık konusunda koz olabilir.
Aldıktan sonra karavan ruhsatına çevirip bir süre bu şekilde kullanıp ilerde mobilyasını dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.
Öte yandan bütçeyi biraz daha zorlayıp orjinale daha yakın araçlar da zorlanabilir.
Evet bu iç donanımla, muayenelerin eksik kaldığı şüphesiz, satışta da problemlerin çıkması kaçınılmaz. Bahsettiğiniz gibi, donanım çıkarıldıktan sonra muayeneden geçirilip, proje-ruhsat işleminden sonra tekrar düzenlenebilir. Bu durumda aracın hazır iç donanımı olması bir şey ifade etmiyor. Ama İlanda bahsedilen atık su deposu ve gider tesisatı gibi altyapının hazır olması avantaj gibi gözüküyor.
Daha önce bu araç hakkında yazmıştım galiba. Herkes muayeneden geçmenin ne kadar zor olduğundan bahsederken bu araç nasıl oluyor da 8+1 karavan ruhsatıyla muayeneden geçiyor anlayamadım. Bi kere içindeki koltuk sayısı 6+1, muayeneden önce 8+1 e uyacak şekilde geçici bir değişikliğe gidilmiş olsa, ee o zaman da "hani bunun kamp kısmı" demezler mi
Minibüsten farkı yok. Öte yandan İnsel Abi'nin alkovenli karavanı da 9+1 olarak muayeneden sorunsuz geçmişti, birşey anlayamadım ben bu işten.
Diğer bir konu da bu aracın motoru görüntüye bakılacak olursa meşhur JX kodlu orjinal 1.6 lt dizel motor. Motorun silindir gömlekleri büyütülerek (1.9 lt) dıştan görünümü aynı olabiliyorsa tamam. Böyle olabildiğini yeni yeni duyuyorum, çok bilgim yok. Ama bu konunun biraz cahili olarak bakarsam bu JX kodlu 1.6 motorun ta kendisi derdim.
Netice olarak bu rakam biraz yüksek, sonuçta bunu camper olarak kullanacak biri mobilya işiyle biraz uğraşacak. Çok iş değil, çok para da değil.
Ruhsat kısmını bilmiyorum, şu ara 8+1 muayeneden geçiliyor olabilir ama ilerde ne olacağı belli olmaz
Bana kalırsa diğer T3 lerden tek artı özelliği yükselebilir tavan olması, ki bu da eğer her tarafı sağlamsa güzel bir özellik
Ama tekrar hatırlatırım ki, kişi alacağı arabayı tanımaya çalışmadan önce kendini tanımalı.
Alacağınız herhangi bir arabayı yılda kaç gün ve ne sıklıkla kullanacaksınız?
Aracın bakımı için ne kadar zaman ve paranız var?
Konfor beklentiniz ve edebileceğiniz feragat arasındaki grafik nasıl?
Gibi...
Yani en ufak bir konfor vb beklentim yok... (klima HD vb benim için ciddi lüx ;D )
Beklentim az sorunlu, bol gezmeye uygun, hafta sonları kaçmaya uygun, köy yollarına girebileceğim, içinde yatma olanağı veren, vebasto vb. ısıtma takılabilecek bir camper...
Sonuçta yazın bu araçla 2 haftalık vb tatile çıkmayacağım...
Hafta sonları yada en fazla 5-6 günlük bayram tatillerinde gezmek için...