Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan arslan1961 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3,377
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 817,650
Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

serkanguranc' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar...........Link te olan Alkovanlı Mercedes karavan bize aitti............1979 model dizel çok güzel bir karavan olup ayrıca çokta kullanımı rahattı.....Eksileri ise..arıza durumunda parçanın aranıp 2-3 gün içinde bulunması ve bu araçın 4 ileri vites oluşuydu.....Avantajı ise üzerindeki motor 115 kasa binek 240 dizel araçla aynı motor olması idi.................Bencede temiz güzel bir araç bulunduğu taktirde çok rahat kullanılacak bir araçtır...

Merhaba Serkan bey,
İlginiz için teşekkürler. Aracın yakıt tüketimi ve servis masrafları nasıl acaba? En basitinden alacağımız bir mercedes 207D motor istiyor olsa yaklaşık maliyet hakkında bir fikriniz var mı? Ya da bizi en çok uğraştıracak problemler ne olabilir?

Bu araçlar, tipi nedeniyle hoşuma gidiyor. Karavan olmayan halleri de 5-6 bin civarı. Yani bana da uygun bir araç gibi gözükmekte.
 

Etiketler
Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım


Düzenbaz olsaydı bana neden satıldığını söyledi? Benlede pazarlığa devam ederdi.
Düzen olmasaydı, yada sorun olmasaydı karavan neden satılmadı tekrar ilana çıktı.
Hepsi ayrı bir soru işareti.

Bunun sonucu merak ediyorum.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

slm arkadaş afyon'a karavana bakmaya gidiyorum diyordu. ben sahibini tekrar aradım karavan şu an mersinde diyor,tuhaflıklar zinciri devam ediyor.bende sonucu merak ediyorum.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

mayıstosböce' Alıntı:
Ben araç aradığım zamanlarda bulmuştum. Atilla hocamın dediği gibi çok az bulunan bir araç ama Master lar ve türevleri ile mukayese edilmeyecek kadar kaslıydı (bir kere canlı görmüştüm) benim sahibinden.com da gördüğümde yine yurt dışı merkezli lojistik firmasından çıkmaydı.

Bazen semi integral araç yerine böylesine büyük bir araç daha uygun olurmu diye düşünmeden edemiyorum....orjinal yapısından kaynaklı iç barlar dolayısıyla sanki daha güvenliymiş gibi geliyor.....
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

207 Mercedesin motor yapılma fiyatını bilmiyorum...Ama 100 km de 10-11 Lt ortalama yakıt tüketiyor.........Araç olarak güzel fakat temizini bulmak lazım.....
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-minivan-van-panelvan-volkswagen-sirketten-satilik-volkswagen-transporter-95971887/detay#
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Kazanın büyüklüğünü (şase deki etkisi), km gerçekse motor durumunu bilmiyorum ama fiyat olarak bedava.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

mayıstosböce' Alıntı:
Kazanın büyüklüğünü (şase deki etkisi), km gerçekse motor durumunu bilmiyorum ama fiyat olarak bedava.

Ticari araç ve 241.000 km bana çok yüksek geliyor...Bence karavan gibi aile ile seyahat edilecek bir aracın 100.000 üstü olması risktir... Sadece motor kilometresi diye düşünmemek lazım pek çok parça aşınıyor... Kesinlikle servise para verip güncel olarak ihtiyacı olan masrafları ve kısa sürede değiştirilmesi gereken parçaların bir analizini yaptırmak gerekir diye düşünüyorum...
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Kısaca motor istiyorsa bu fiyatın hiçbir esprisi yok çünkü parçalar çok pahalı,ben aracı aldığımda aldığım kişi aracı serviste bırakmıştı bakımından dolayı,ben borcunu ödeyip aldım,merkezi sistem arıza yapmış,bütün kilitleri değişmişti maliyet 2500 tl,araç 25 bin tl yani % 10 u.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

İlanı detaylı inceleyince fark ettim.
Bu araç ikitelli' de fabrika vinçleri yapan bir firmanın bakım, tamir servis aracı.
Anı sitedeyiz. Kazalı halini görmüştüm bu aracın.
Arka plaka hizasından içeri göçmüştü, takribi 30cm kadardı.
İki kapağında camları kırılmış, tampon ve tavanda görünen iz yoktu. Takribi 3 sene önceydi.
Geçen zamanda olan bitenden yana bilgim yok.

Diğer taraftan, her nekadar şirket aracı olsa da şoför tekse, ve yetkili servis bakımlıysa 250.000 civarı km'ler çok sayılmamalıdır. Fiyat makul ise ilgilenilebilir, üzerinde vakit harcanabilir. Neticesinde baktırmak-sordurmak kesinlikle şarttır.
Turbo ve şanzımandan yana bakım ihtiyacı yoksa, alınabilir gözüyle bakmak gerekir.

Özellikle belirtmek istiyorum yukarıda yazdıklarımın temelinde, 400.000 km' de (maşşallah) 1,9 alçak tavan sahibi olmam yatmaktadır.
İlandaki araçla "alakam" yoktur.
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Aynı araçtan 2007 modelini kullanan biri olarak yüksek tavan transporterları tavsiye ederim. 1,9 motor biraz kasaya zayıf gelsede yakıt tüketiminde cimri olması ve genelde sorunsuzluğuyla bilinmesi nedeniyle tercih sebebi. Bu km deki bir aracıda ne kadar düzgün bakılmış olsada enjektörler, turbo ve mazot pompası balatalar diskler kayışlar belki akü ve debriyaj baskı balata büyük ihtimalle ömrünü doldurmuştur. Triger in3. Değişim km si yaklaşmış( her 90 binde değişmesi gerekiyor). Yani araca sorunsuz binilmek isteniyorsa yaklaşık toplam 5000 tl motora bakım masrafını gözden çıkarmak gerekli diye düşünüyorum. Buna birde ön takım, direksiyon kutusu , amortisörler , lastikler gibi yürüyen aksam bakımı dahil edilirse toplamda masraf 8000 e çıkabilir. Unutulmaması gereken volkswagen transporterlar diyer markalara göre bakım masrafları fazla olan araçlardır. Bu yazdığım rakamlar özel servis fiyatları birde yetkili servise yaptırmaya kalkılırsa 15 bin i bulması süpriz olmaz. Tüm bunlar göz önüne alındığında fiyatın pek cazibesi kalmıyor bence.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-minivan-van-panelvan-volkswagen-yuksek-tavan-100000-de-faturali-hatasiz-bakimli-96637640/detay?source=promotion_topl



Bu kısa şase hafif yüksek tavan alınsa, tavanı westfalia tarzı açılabilir hale getirilebilinir mi acaba? Tavanı bozmadan sökülüp zaten hazır kesilmiş olan çatıya açılır kapanır mekanizma eklenebilse ... Çok mühendislik isteyen bir operasyonmudur? Türkiye'de yapabilecek bir yer , usta varmıdır? Tavan halledilse içi her şekilde yapılır diye düşünüyorum. Komple yüksek tavandan hem daha şık hem daha kullanışlı . Hem günlük araç olarak hemde camper olarak kullanılacak bir araç olur ne güzel.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Aslinda is zor degil bence. Tavan tekrar sokulecek ve sofor mahalinin arkasinda kesilecek. Sofor mahalinin uzeri tekrar eski yerine oturtulacak. arka kisim icin ise cift yonlu sizdirmakli lastikleri vs. konularak amortisorler monte edilecek. Fakat bu isi yapacak bir usta bulmak zor benim duyduklarim dogrultusunda. Forumdan bir arkadas konya'dan yada Fethiye'den bir yerden bir usta bulmus telefonda gorusmustu. Numarasida forumda vardi. Hatta bende not etmistim bir kenara isteyen varsa burayada yazarim. Sifirdan Westfalia tavani yapmak icin 1500TL istemisti sanirim ama ne kadar kaliteli is yapar ne dir ne degildir bilmiyoruz. Bu is icin daha az bir tutar istemesi gerekir mantiken.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Yuksek tavan varken acilir tavana ne gerek var. Kisin kamp yapamazsin ayakta duramazsin sehirde yatarken tavani acamazsin. En iyisi yuksek tavan. :smiley:
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Insel hocam bence ikisininde kendine gore avantajlari var. Sendeki yuksek tavan cok sik ve goze batmiyor. Ama diger bir cok aracin yuksek tavani gercekten cirkin bir gorunume sahip. Ayrica en buyuk dez avantajlari kapali otoparklara girememeleri. Ozellikle tek arac olarak kullanilacaksa buyuk cusse ve park problemi bir cok insani bu araclardan sogutabilir.

Bunun disinda seninle hem fikirim. Yuksek tavan icinde ayakta durma acisindan cok avantajli. Hatta transporter yada trafik ile hemen hemen ayni arac boyuna sahip Ducato 10m3 gibi araclarda iceriye dus ve tuvalet yapilabilmesi buyuk bir avantaj. Gunluk hayatta (ozellikle ise gidip gelirken) toplu tasima kullananlar yada ikinci bir araci olanlar kesinlikle yuksek tavana yonlenmeli. Ama tek aracsa ve hergun gundelik kullanmak gerekliyse o zaman alcak tavan bana daha avantajli gibi geliyor.
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Kisin icinde ailemi icinde yatiramayacaksam neyleyeyim acilir tavani. Ayrica yazinda acilir tavanda gunes dogdugu anda icersi isinir. Ben saat 1030a kadar sorunsuz uyuyabiliyorum. Kapali garaja kac kere giriliyor anlamiyorum. Bu o kadar onemli midir? Yurtdisinda esas onemli olan parali yollarda yuksek tavanlarin daha masrafli olmasi imis ki bana denk gelmedi. Burada da oyle bir sorun yok.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,081
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst