Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan güngör Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 62,159
Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

mmmm. Alternatör tiplerini tanımadığım için sizin kadar yardımcı olamam ama lamba burada mıknatıslanma için gereken AC şebekelerdeki Reaktif enerjiyi mi temsil ediyor yada bu vazifeyi mi görecek ilginç
işe yarıyor demek bunlar dikkate alınası ilginç nuanslar ...
 

Etiketler
Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

Alternatörler yapısı gereği, doğru akımla beslenen bir manyetik alana ihtiyaç duyar. Bu manyetik alan döndürüldüğünde, statordan alternatif akım elde edilir. Bertek'in bahsettiği gibi, bu manyetik alan ortadan kalktığı zaman alternatör enerji üretemez.
 

Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

bartek' Alıntı:
Ben sizin problemi anladım. Gerçi ikinci alternatörü taktırmaya gerek yoktu ama taktırmışsınız. Neyse. Sizin takdırdığınız şarj dinamosu sanırım 3 fazlı alternatörlerden. Onların voltaj regülatörleri üzerindedir. Şimdi yapacağınızı anlatayım.
Şarj dinamosunun D+ çıkışına bir lamba takın. Onu da bir anahtarla akü + ya tekrar bağlayın. Yani Akü +, lamba , anahtar ve alternatör D + sırası ile olacak. Anahtarın ı hatta olması yeter.
Zaman zaman anahtarı açarak bu lambayı 60 saniye yakın. Sizin alternatörün mıknatıslanması bitmiş.
Jel akü ya da agm farketmez. Boşa masraf etmeyin. Her ikisi de şarj olur. Oto elektrikçileri akü lambasının ne işe yaradığını genelde bilmez, sadece şarj işareti derler. Ama asıl görevi alternatörü tetikleyerek mıknatıslanmayı oluşturmasıdır. Aracınızda akü lambasının aynısını ikinci alternatöre de yapmış olacaksınız. Lambanız en az 2 watlık olsun.

Sanırım bir başka yanlış anlama daha var. Ben alternatörü yeni taktırdım ve herhangi bir arızası yok. Henüz ucunda hiç bir akü de bağlı değil zaten. Alternatörler jel aküleri elbette şarj eder. Sorun jel akülerin şarj ediliş şeklinde. Alternatörler sürekli olarak (en azından teoride) aynı voltaj ve aynı (yüksek) akımda enerji besliyorlar. Oysa jel akülerin önce yüksek voltajla şarj edilmeye başlansalar da sonra voltaj düşürülerek floating (yüzen) şarja dönülmesi gerek. Yüksek voltaj sorunu solar panelin regülatörü ile çözülebilir. Ama bu regülatörler alternatörün beslediği yüksek akıma dayanıklı değil.

Eski mesajları dikkatlice okursanız bütün bunları tekrar tekrar yazmaya gerek kalmayacak.
 

Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

konderk' Alıntı:
Hocam elimde MPPT olarak henüz daha yüksek amperli bir ürün yok ama getirmeyi düşünüyorum iyi bir ürün bulursam.

Hocam AGM aküye gelince NOVA - AGM type 100Ah- 275 TL

Geldiğinde haberim olsun. Elimdekiyle takas ederiz. O tarihe kadar muhtemelen hala bağlanmamış olur :smiley:

Bitmek bilmez sorularımın yenileri :D

AGM akünün daha yükseği (örneğin 200Ah) olanı var mı?
Gaz çıkışı ne kadar? (Yani yatak altına konduğu takdirde havalandırma açmak gerekir mi?)
Bana verdiğiniz regülatör ile çift akü şarj etmek mümkün mü?
 

Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

Hocam estağfurullah tabiki bildiririm böyle bir ürün geldiğinde.
AGM akünün ise, şuan 200Ah olanı yok. Gaz çıkışına gelince AGM jelin de içine cam yününe benzer bir malzeme yedirilmiş bir akü tipidir. Bu nedenle kuru akü olarak nitelendirilir. En azından Jele göre daha az gaz çıkışı olacağı görüşürndeyim. Steca olsa akünüzü aşırı şarj ile kaynatabilirdi, ama elinizdeki ürünün hiç öyle bir durumu yok. ama yinede tedbir olsun diye mümkün mertebe aracınızda dışarıya bir hava deliği kalsın. En azından ben öyle düşünüyorum.

Bu da bilgi amaçlı olarak benim akü üreticisinin dökümanından "Bu tipteki aküler, gaz geri dönüşümünü verimli kılmak için, Absorbed Glass Matt (AGM) teknolojisi kullanan akülerdir. Elektrolit, artı ve eksi plakalara ve yüksek gözenekli mikro fiber cam keçesi seperatörlere yedirilmiştir. Bu akülerin eşsiz sızdırmazlık teknolojisi, onları akıntısız ve tamamı ile bakımsız kılmaktadır. Bu aküler, akü plakaları arasındaki kısa mesafe sayesinde düşük iç dirence sahiptir. Bu aküler düşük iç dirençleri ile yüksek deşarj akımı sağlarlar. Düşük iç direnç aynı zamanda akülerin hızlı ve verimli şekilde şarj olmalarını sağlar.
Öte yandan kalın akü plakaları akü kullanım süresini arttırır ve yüksek rezerv kapasitesi sağlar, bu da onları uzun süreli derin deşarjlara dayanan ideal aküler konumuna sokar. Bu nedenle hem Deep cycle hem de start yani yüksek deşarj akımlarını sunabilecek ideal akü tipi AGM dir. "

Hoşçakalın sağlıcakla kalın
 



Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

Tesekkurler dogru mesaj. Burada ideal sartlarda bir sulu akunun sarjini aciklamaya calistim. Ozurmesaji telefondan yazdim yarin detaylandiracagim ancak konu uzeri de fikri olan arkadaslarin katilimini beklerim.
Saygilarimla


Riza
 

Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

konderk' Alıntı:
Steca olsa akünüzü aşırı şarj ile kaynatabilirdi, ama elinizdeki ürünün hiç öyle bir durumu yok. ama yinede tedbir olsun diye mümkün mertebe aracınızda dışarıya bir hava deliği kalsın. En azından ben öyle düşünüyorum.

Steca'nın nasıl aşırı şarj yapacağını anlamadım. Hangi modelini referans alıyorsunuz? MPPT şarj cihazlarının hepsi aynı yöntemi kullanmıyor mu?

Aküyü kaynatma noktasında, alternatör ile şarjın AGM aküleri de kaynatacağını anlıyorum, doğru mu?

En azından Jele göre daha az gaz çıkışı olacağı görüşürndeyim.

Ben en az gaz çıkışı olan akü tipinin jel akü olduğunu sanıyordum :eek:

Sizden aldığım regülatör ile çift akü şarj edip edemeyeceğimi cevapsız bırakmışsınız.
 

Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

Bekir hocam merhabalar,
1. Öncelikle Steca'ya tabiki bir garezim yok :smiley:) ;D evet şarj cihazları sizin dediğiniz gibi aynı mantıkla çalışmalılar ama STECA en az 3 uygulamamızda akülerde kaynatma yaptı. Şarjı kesmesi gerekirken kesmiyor ve aküler fokur fokur kaynıyor ve akü odası asit kokusundan geçilmiyordu. Ve bu aküler de sözüm ona JEL dir. Bu nedenle STECA benim en son seçeceğim şarj cihazı haline geldi.

2. Sizdeki şarj cihazının iki aküyü şarj etme gibi bir özelliği yok ... ama bu iki akü biri araç aküsü diğeri yaşam aküsü ise araya otomatik bir röle konulabilir.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=29535.560 bu konuda 29. Sayfada hem otomatik rölenin özelliklerini hemde iki akü şarj edebilen bir şarj cihazını inceleme şansı bulabilirsiniz.
Ayrıca sayın bartek'in http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=28209.10 bu konu başlığı altında aşağıdaki incelemesi var daha ayrıntılı bilgi verilmiş akü tipleri ile ilgili.
ALINTI;-----------------------------------------
bartek:
Akü konusunu epey araştırdım.
1- Jel aküler. Kuru , tam bakımsız aküler. Gaz çıkışı yok. (ya da ihmal edilebilir seviyede)Avantajı akmıyor, ters bile çalışıyor, kırılınca dökülen bir şey yok, adı üstünde jel. Deep Cycle (derin şarj ) aküler. Sürekli dolup boşalmaya uygun. Dezavantajı şarjına dikkat etmek gerekiyor. İlk önce 14.4 -14.1 Volt (12 saat) sonrası 12-16 saat 13.8 Volt şarj etmek gerekiyor. Uzun süreli şarja uygun. Bu voltaj değerleri imalatcısına göre değişebiliyor. 200 AH exide akü 1100 TL civarı. Trojan, Yuasa gibi iyi markaların yanında yarı fiyata çin versiyonları da var. Exide akü satanlar akülerinin araçlar için olduğunu, arabadan şarjının problem olmadığını , redresör ile şarj edilirken 13.8 V ile sürekli şarj olabileceğini söylüyorlar.
2- AGM aküler. Jel akülerin tüm avantajlarının yanında şarjına da çok dikkat etmeniz gerekmiyor, hızlı şarja uygun. Deep cycle olanını tercih etmek şartıyla. Mutlu akü 100 AH 500 TL civarında. Gaz çıkışı agm akülerde de yok. (ya da ihmal edilebilir seviyede)
3- Deep Cycle 'a uygun sulu aküler de var. Gaz çıkışı var, sağa sola belli açının üzerinde dönerse akar. Fiyatları ucuz. Bu aküler sadece kaputun altına konuluyorsa iyi. Eğer yaşam alanının içine konuluyorsa mutlakaka gaz tahliye borusu konularak dışarı ile irtibatlandırılmalı.

Deep Cycle akü de olsa aküyü tam boşaltmamak gerekiyor. Örneğin Exide Gel aküyü % 40 boşaltarak kulanırsanız 1000 kere kullanabiliyorsunuz. % 80 boşaltarak kullanırsanız bu sayı 500 'e düşüyor. (Bu değerler düzgün şarj ve bakımla ) Bu sayılar normal starter aküler için çok çok düşük.
Bir de redresör- akü şarj cihazı alırken 1/10 kuralına uyun deniyor. 200 AH akü içi en az 20 amper çıkışlı akü şarj cihazı gibi

Ben henüz akü almadım, kararsızım. Deep cycle iyi marka agm aküler çok pahalı. 1000 ytl para verip excide jel akü alsam ve şarjını iyi yapamayıp 1 sene sonra çöpe atmam gerekirse ne yaparım . Sulu akü alsam aklım hep aküde olacak zehirlenecem diye .
-------------------------------------------------------------------------------

Evet görüldüğü üzere Jel yada AGM çok yakın aküler birbirlerine, AGM daha yoğun olduğu için gaz çıkışının az olacağını düşünüyorum. Ama akü var akü var. Her akü markasının jelide aynı değil her akü markasının AGM side. Bu nedenle akü güvenilir olmak zorunda. Yoksa bunu bilmek çok zor bu işte müthiş sahtekarlıklar var ayrıca. ne yazıkki ...!!!

AGM yi tavsiye ederim size SOLAR uygulamalarda en az sorun çıkaran akü tipi hep AGM olmuştur. SEVGİYLE KALIN
 

Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

Yaklasik 8 aydir Steca kullaniyorum. bende kaynatma sorunu olmadi. Fakat geceleri ariza gösteriyor. Firmasiyla yaptigim bir telefon konusmasinda, solarpaneldeki, elektrik akiminin geceleri aküden panele gitmesini önleyen diot nedeniyle ariza gösterdigini ama cihazin normal görevini yaptigini söylediler.

Asagida resimlerde görülen agm akülerini kullaniyorum. Effekta akülerinden memnunum. 120 amperlik olanlar 170 € civarinda. Agm-power akülerinden memnun degilim. 90 amperlik agm-power akülerinin fiyati 150 € civarinda (Almanya fiyatlari).

[attachment=1][attachment=3]

Effekta-BTL-12-120-12V-120Ah-BleiAkku-Blei-Vlies-Akku.jpg


340929_eA.jpg
 

Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

konderk' Alıntı:
2. Sizdeki şarj cihazının iki aküyü şarj etme gibi bir özelliği yok ... ama bu iki akü biri araç aküsü diğeri yaşam aküsü ise araya otomatik bir röle konulabilir.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=29535.560 bu konuda 29. Sayfada hem otomatik rölenin özelliklerini hemde iki akü şarj edebilen bir şarj cihazını inceleme şansı bulabilirsiniz.
Ayrıca sayın bartek'in http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=28209.10 bu konu başlığı altında aşağıdaki incelemesi var daha ayrıntılı bilgi verilmiş akü tipleri ile ilgili.

Sizin önerdiğiniz AGM akü 100A. Benim ihtiyacım 200A. Çift akü şarj özelliği var mı diye sormamın sebebi buydu. Bu durumda ihtiyacım olan 200A AGM aküyü başka yerlerden arayacağım demektir.

ALINTI;-----------------------------------------
bartek:
Akü konusunu epey araştırdım.
1- Jel aküler. Kuru , tam bakımsız aküler. Gaz çıkışı yok. (ya da ihmal edilebilir seviyede)Avantajı akmıyor, ters bile çalışıyor, kırılınca dökülen bir şey yok, adı üstünde jel. Deep Cycle (derin şarj ) aküler. Sürekli dolup boşalmaya uygun. Dezavantajı şarjına dikkat etmek gerekiyor. İlk önce 14.4 -14.1 Volt (12 saat) sonrası 12-16 saat 13.8 Volt şarj etmek gerekiyor. Uzun süreli şarja uygun. Bu voltaj değerleri imalatcısına göre değişebiliyor. 200 AH exide akü 1100 TL civarı. Trojan, Yuasa gibi iyi markaların yanında yarı fiyata çin versiyonları da var. Exide akü satanlar akülerinin araçlar için olduğunu, arabadan şarjının problem olmadığını , redresör ile şarj edilirken 13.8 V ile sürekli şarj olabileceğini söylüyorlar.
2- AGM aküler. Jel akülerin tüm avantajlarının yanında şarjına da çok dikkat etmeniz gerekmiyor, hızlı şarja uygun. Deep cycle olanını tercih etmek şartıyla. Mutlu akü 100 AH 500 TL civarında. Gaz çıkışı agm akülerde de yok. (ya da ihmal edilebilir seviyede)
3- Deep Cycle 'a uygun sulu aküler de var. Gaz çıkışı var, sağa sola belli açının üzerinde dönerse akar. Fiyatları ucuz. Bu aküler sadece kaputun altına konuluyorsa iyi. Eğer yaşam alanının içine konuluyorsa mutlakaka gaz tahliye borusu konularak dışarı ile irtibatlandırılmalı.

Deep Cycle akü de olsa aküyü tam boşaltmamak gerekiyor. Örneğin Exide Gel aküyü % 40 boşaltarak kulanırsanız 1000 kere kullanabiliyorsunuz. % 80 boşaltarak kullanırsanız bu sayı 500 'e düşüyor. (Bu değerler düzgün şarj ve bakımla ) Bu sayılar normal starter aküler için çok çok düşük.
Bir de redresör- akü şarj cihazı alırken 1/10 kuralına uyun deniyor. 200 AH akü içi en az 20 amper çıkışlı akü şarj cihazı gibi

Ben henüz akü almadım, kararsızım. Deep cycle iyi marka agm aküler çok pahalı. 1000 ytl para verip excide jel akü alsam ve şarjını iyi yapamayıp 1 sene sonra çöpe atmam gerekirse ne yaparım . Sulu akü alsam aklım hep aküde olacak zehirlenecem diye .

Benim kafamdaki soruları listelemişsiniz, teşekkürler ;D
 



Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

Bekir hocam öyle mi ama 100 ah iki akuyu paralel bağlayacağız o Zaman neden iki akuyu ayrı ayrı şarj edelim ki..??? Tek aku yerine iki aku aynı kapasitede de olsa daha iyidir. Yasa süper performansli 75 ah gel 3 adet vereceğiz. Çok çok uygun fiyatı 230 tl tanesi 2 yıl Garantili ve 5 yıl kullanım ömrü ve sonenshine sitesinde 75 ah e bakın aynı aku

Steca ya gelince diyot yüzünden hata yapıyormuş bunu derken utanmıyorlar ve yüzleride kizarmiyor o kadarda para istiyorlar. 150 tane Irak sınırında sırf bu nedenden çalışmamış stecalar çuvala doldurulmuş bekliyor. Fabrikaya iade edilecek. Tamamı şarjı kesti ve çalışmadı. Bizim kendi üretimlerimiz çatır çatır çalışıyor. O Michael'ı bir ziyaret edeceğim şarj kontrol nasıl yapılır diye :smiley::smiley:
 

Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

bartek' Alıntı:
Aracınızın şarj dinamosunu niye değiştiriyorsunuz anlamakla zorluk çekiyorum. Derseniz ki 24 Volt ekipman bulmam daha kolay veya araç içerisinde dolaşan akımı yarıya düşüreceğim ve sistemimi 24 Volt yapacağım. Onunda tek çaresi sisteme ek 24 Volt şarj dinamosu eklemek , onu anlarım. Ama mevcut 12 Volt şarj alternatörünü değiştirmenin bir avantajı yok. En küçük şarj dinamosu 40 amper, 14.4 Volttur. O da en az 500 Watt güç demektir. Siz şarj dinamosundan enerjiyi sadece yolda giderken alırsınız. Araç giderken de buzdolabı dışında çalışacak ne var ki? Isıtma deseniz radyatör suyu ısıtır, soğutma derseniz araç kliması yapar. Yedek aküyü doldur derseniz mevcut şarj dinamosu rahat rahat yapar.
Belki diyeceksiniz rölantide arabayı çalıştırıp aküyü dolduracağım. O da işe yaramaz çünkü rölantide şarj akımı herpsinde çok düşüktür.
Akıllı şarj dinamosu koyacağım derseniz şu an mevcut şarj dinamoları hep aynı tip, birbirinden farkları yok. Her zaman sisteme ek koruyucu koyabilirsiniz.
Size tavsiyem aracın şarj dinamosunu değiştirmemeniz.


Sayın Bartek dedıklerınızden hareketle bende şunu sorsam :

LR Defender'da standart alternatör 50 amper kullanıyorlar, bende 2 adet 200 amper start akü vardı vede sarj etme süresi çok uzun oldugu ıçın otoelektrıkcısınden buyuk kapasıye dinamo ıstedım oda bana revizyonlu 100 amper mercedes bosch dinamo verdi, hersey yolunda zıpp diye doldugu hemen bellı oluyordu. Adamın hesabı şuydu 200 amper akü / 50 amper dinamo saat = 4 saat te dolar 2 misli dinamoya cıkartırsak bu 2 saate düşer dedi. Ancak şimdi çok kullandıgım ıcın habıre rölantıde saatlerce gaz yakıyorum.

Sualim şu : ben bu 100 amper dinamo yanına bir tane daah 100 luk koysam yada tek basına 200 amper bir bosch yada magnetti marelli dinamo taksam ben 200 amper bosalmıs akulerı kabaca 1 saatte doldurabılırmıyım acaba. ????

Aşağıdaki videoda adam suburban kamyonda plazmalar elektrıklı barbekuler faaln gereklı enerjıyı saglamak ıcın 6 tane alternator birden koymus , hani bizde 2 tane koysak nasıl olur dıye dusunuyor ınsan.


Selamlar
Erhan

http://www.youtube.com/watch?v=AZ7_HYtWS0Q
 

Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

konderk' Alıntı:
Bekir hocam öyle mi ama 100 ah iki akuyu paralel bağlayacağız o Zaman neden iki akuyu ayrı ayrı şarj edelim ki..??? Tek aku yerine iki aku aynı kapasitede de olsa daha iyidir. Yasa süper performansli 75 ah gel 3 adet vereceğiz. Çok çok uygun fiyatı 230 tl tanesi 2 yıl Garantili ve 5 yıl kullanım ömrü ve sonenshine sitesinde 75 ah e bakın aynı aku

Steca ya gelince diyot yüzünden hata yapıyormuş bunu derken utanmıyorlar ve yüzleride kizarmiyor o kadarda para istiyorlar. 150 tane Irak sınırında sırf bu nedenden çalışmamış stecalar çuvala doldurulmuş bekliyor. Fabrikaya iade edilecek. Tamamı şarjı kesti ve çalışmadı. Bizim kendi üretimlerimiz çatır çatır çalışıyor. O Michael'ı bir ziyaret edeceğim şarj kontrol nasıl yapılır diye :smiley::smiley:

Paralel bağlı akülerde şarj cihazının bağlandığı akü tam dolarken diğeri yarı yolda kalıyor. Bu defalarca yazıldı. Sırf bu yüzden iki aküyü aynı anda şarj etme özelliğine sahip şarj cihazları var piyasada.
 

Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

Erhan Bey,sizin ekstra enerjiye ihtiyacınız olduğu için şarj alternatörünüzü büyütmeniz normal. Teorik olarak 200 amper saatlik akünün dolması için 1 saat 200 amperle şarj etmek gerek. Ya da 2 saat 100 amper, 4 saat 50 amper gibi.
200 amper saatlik akü koymanız elbette akü şarj süresini kısaltacaksınız ama rölantide bu iş kısa olmaz.
Neden derseniz şarj alternatörü yaklaşık 800 d/dak'da şarj akımı üretmeye başlar.Rölantiniz 1200 d/dak dersek 200 amperlik şarj dinamosu bu devirde 20-30 amper arası şarj eder.
2000 d/dak'da 100-120 ampere çıkar. 200 amper çıkışa ortalama 3000 d/dak 'da ulaşabilirsiniz.
Bu değerler 100 amperlik şarj dinamosu için yarı yarıya düşer.
Size tavsiyem hangi şarj dinamosu alacaksanız internette şarj amperi/hız eğrisini bulmaya çalışın. Ondan sonra karar verin. Bir de tabi akü ömürleri biliyorsunuz tam boşaltmada azalır.
Bir de tabii ekonomik problem var ortada. 200 amper * 14 Volt = 2800 Wat güç elde etmek için aracın en az 2000 cc motoru çalıştırmak çok verimli değildir.
(şarj dinamosu verimi % 50-60 üzeri değildir ve aracınız motoru da rölantide verimsiz bir halde ile çalışır. )
 




Ynt: Şarj Dinamosunu Değiştirerek Enerji Elde Etme.!

Çok teşekkkürler sn.bartek değerli bilgiler bunlar.
Önceden duyduklarımla birbirlerini dogruluyor , ancak volanttan büyük kasnakla gelen 1200 devir alternatörün çok daha küçük krankında 3000 devirler civarına çıkar diye duymuştum ancak tabıkı aracın rölantisinde şarj çok verimli değil mantıklı bu.

Selamlar
Erhan
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst