R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan [TR]BOZO Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 167
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 149,076
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?


Gelelim sizin sorulara; (sizin ilk soru en zor olan haberiniz olsun. )

Orta kilit nedir demişsiniz.

Ben orta kilitten ziyade size şanzuman çeşitlerini kısaca özetleyeyim.


Part-Time 4WD
Eski Pajero modellerinde ön tekerleklerin poryadan el ile manuel bağlandığı en basit 4x4 sistemi.
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Bu şanzumanda araç hareket halindeyken 2H konumundan 4H konumuna geçilemez. (4LLc için durmak gerekir.)



Easy Select 4WD (Yeni 4x4 İnvite modelinin şanzumanı bu.)
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Araç 4H konumda iken tork dağılımı 50:50 olarak ayarlanmıştır.
Bu şanzumanda 100km/h hıza kadar 2H ve 4H arasında geçiş yapılabilir. (4LLc için durmak gerekir.)



Super Select 4 (SS4)
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Araç 4H konumda iken tork dağılımı 50:50'dir fakat merkezi (orta) diferansiyel ile birlikte çalışan VCU'nun sunduğu esneklik ile yol koşullarına göre kayan tekerleğe %50 oranında tork aktarımı sağlanır.
Araç 4HLc merkezi (orta) diferansiyel kilitli konumda iken 4 tekerlekte birbirine bağlanmış olur bu durumda tork her tekerlek için eşit olarak dağılır.
Bu şanzumanda 100km/h hıza kadar 2H ve 4H arasında geçiş yapılabilir. (4LLc için durmak gerekir.)



Super Select 4-I (SS4-I) (Pajero Pinin için geliştirilen şanzuman)
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Araç 4H konumda iken normal şartlarda tork %100 arka akslara iletilir, sistem olası kayma (tekerleklerde devir farkı) durumlarında tork un %50 sini ön akslara geri gönderebilir. (bu işi viskoz kaplin ünitesi VCU yapıyor.)
Araç 4HLc merkezi (orta) diferansiyel kilitli konumda iken 4 tekerlekte birbirine bağlanmış olur bu durumda tork her tekerlek için 50:50 eşit olarak dağılır.
Bu şanzumanda 100km/h hıza kadar 2H ve 4H arasında geçiş yapılabilir. (4LLc için durmak gerekir.)



Super Select 4 (SS4-II) (Bu sistem Mitsubishi mühendislerinin en büyük başarılarından biridir.)
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Araç 4H konumda iken tork dağılımı ön/arka 33:67'dir fakat olası kayma durumlarında sistem her bir tekerleğe 50:50 oranında tork dağıtabilme esnekliğine sahiptir.
Araç 4HLc merkezi (orta) diferansiyel kilitli konumda iken 4 tekerlekte birbirine bağlanmış olur bu durumda tork her tekerlek için 50:50 eşit olarak dağılır.
Bu şanzumanda 100km/h hıza kadar 2H ve 4H arasında geçiş yapılabilir. (4LLc için durmak gerekir.)



Orta kilit vs. hepsinin cevabı yukarıda özetlediğim şanzuman çeşitleri içerisinde var.




Aşağıdaki videolarda ASTC (eski adı ATC) arazide ne işe yaradığını görebilirsiniz.

Bu arada ASTC arazideki çekiş kontrolünün yanı sıra normal yolda olası kayma durumlarında ESP ile aynı işlemi görüyor.



http://www.youtube.com/watch?v=2ARrNLxJXvQ&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=gTql_0xwY30&feature=related




Not: Ben İnstyle araç alıp yarış aracı yapacaktım ama yarışlarda dağılan araçları gördükçe yarış işinden soğudum.

Şimdilerde farklı bir proje düşünüyoruz ve nasip olurda düşüncelerimiz gerçekleşirse buradan sizler ile paylaşırız.

Saygılar ..
 

Etiketler
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

bu konuya mıtsubıshı karar verememiş bizim vermemiz çok zor

birşey belirtmek istiyorum 4x4 konumuna alınmamış bir aracı dif loc on konumuna getiremiyorsunuz bu yeni kasalardada orta kilitli konumda olması gerekiyor ve kilitleme için aracın duruyor olması şart araçın dişli dönüşü uygun olmadığı sürece işik yanar söner ama kilit aktif hale geçmez

bencede 120 ile giden bir araçta kilit takılı bile olsa bir yerleri kıracak kadar keskin dönüş yapamazsınız ama dediğiniz asfalt üzerinde 10 km hızla giderken olabilir toprak zeminde lastik kaçıracaktır
 


Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?


%100 kilit ile 120 ilede yapılır dönüş 220 ilede.

Hele yüksek hızlarda %100 kilit açıkken yavaş hızlara nazaran daha rahat dönersiniz çünkü hız yüksek olunca dönüş açınız mecburen genişliyor ve dönüş bir o kadar daha rahat oluyor.

Yarış araçlarının bir çoğu %100 daimi kilit ve kısacık yerlerde kuru toprakta hiçbiryeri kırmadan dönüyorlar. (malum toprak)

Bu arada ilk L200 ümde kilidi açık unutup 1-2 dönüş yapmıştım sonrasında baktığımda kilit devrede değildi.

Belkide kendisi zorlamaya göre otomatik atmış olabilir.

50:50 0:100 olayını anlayamadım.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

bence bir araçta lsd olup olmadığını anlamak için atıyorum arka tekerleklerin birinin tarafından aracı krikoya alıp ön tekerleklerede sağlam birer takoz koyup aracı yürütmeye çalıştığımızda ilk önceleri havadaki lastik dönecektir lsd devreye girdiğinde ise dönüş tur sayısı azalıp arkadaki yere basan lastik aracı yürütmeye çalışacaktır... haa dönmeye çalıştıktan sonra araç krikodan kayarmı bilmem! ama bu çok çılgınca bir deneme olur sanırım ;D

bu arada bazı insanlar araçları ile daha iyi drift yapabilsinler diye arka difransiyellerini kaynattırıp kilitliymiş gibi şehirde öylece dolaştıklarını biliyormuydunuz?
 



Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Turgay bey cevaplarınız için çok teşekkürler, ancak bir sorum daha var hafta içi iş için hafta sonlarıda dağ, taş çamura girmek için, sonradan en azından arkaya ekstra kilit almak şartı ile ve sonradan kilit almamak şartı ile L200 ün hangi modellerini önerirsiniz? birde hangi seneden sonra zaten kötü olan uzaklaşma açısını dahada küçülttüler biliyormusunuz?
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?


Bu videoda dediğinize benzer bir durum var.

http://www.youtube.com/watch?v=wuhvtkO9Ml0&feature=related


Birde bir önceki mesajımda yarış araçları için bahsettiğim %100 daimi kilit (KAYNAK) tı zaten.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

bildiğim kadarıyla lsd olan bir araçta arka tekerler havada iken tekerlerin birini elimizle çevirdiğimizde diğer teker çevirdiğimiz tekerle aynı yönde dönüyorsa lsd vardemektir eğer ters yönde dönüyorsa kilit yok demektir sıtandart bir defransiyel mevcuttur...
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?


benimde bildiğim kadarıyla sizin dediğiniz %100 kilitli difransiyelde oluyor, lsd sanki biraz daha elektronik olduğundan araç çalışmadığı taktirde dediğiniz olmaz gibi geliyor..
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

turkakreb' Alıntı:
benimde bildiğim kadarıyla sizin dediğiniz %100 kilitli difransiyelde oluyor, lsd sanki biraz daha elektronik olduğundan araç çalışmadığı taktirde dediğiniz olmaz gibi geliyor..

önceki aracım lada nivaya hem ön hemde arkada lsd kilit taktırmıştım taktırmadan önce tekerlerden birini çevirdiğimde diğeri terse dönüyordu takıldıktan sonra tekerlerden birini çevirdiğimde aynı akstaki diğer teker aynı yönde dönmeye başladı bişey daha belirteyim lsd elektronikle uzaktan yakından alakası olmayan bir sistemdir tamamenmekaniktir lsd konusunu biraz daha arştırırsanız daha iyi anlarsınız saygılar...
 



Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?


Rica ederim, benim içinde hafıza tazeleme oldu.

Bana sorarsanız iş ve gezi yani iki aktivite için farklı iki araç daha mantıklı.

Misal L200 için 35.000-40.000 TL gibi bir bütçe ayıracaksanız bu bütçenin;


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mitsubishi-mitsubishi-lancer-1-5-inform-58823465/detay/

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-mitsubishi-pajero-off-road-donanimli-bakimli-pajero-37475041/detay/

Bu şekilde iki araç ile değerlendirilmesi bence çok daha uygun olacaktır.


Bu arada dediğiniz uzun Long L200'ler 2010 yılında çıkmaya başladı.

2011 yılı itibarı ile tamamen Long kasa çıkıyor.

Baksanıza gemi mübarek.


 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

dediğiniz doğru Turgay bey, ancak benim mesleğim sıhhi tesisat olduğu için binek bir araç ile işim malesef olmuyor, şu an kahrımı epeyce çeken bir L300 üm var ancak off road merakımda olduğundan ve L300 den biraz daha konforlu ve zemine sağlam basan bir araca binebilmek için 35.000 tl bütçe ye kadar bir L200 işimi görürü gibi düşünüyorum. hatta zamanla üzerine en fazla 10.000 tl masraf ile iyi bir (hafif)offroad aracı olur diye düşünüyorum.tabi bu arada bu düşündüklerim kısa vadede değil ancak işlerim yolunda giderse 1-1,5 yıla kadar bu konuda hedefim var..
yoksa tabiki kısa şase, mekaniği bol elektroniği az bir pajero arazide çok daha fazla iş görür.[attachment=1]
işte yapmak istediğim böyle birşey, bu yüzden size soruyorum hangi donanımlı L200 ü almalıyım diye..

 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Gönül size İnstyle önermek ister fakat belirlediğiniz bütçeye en uygun L200 İntense gibi duruyor. (R/D LOCK)

Sizde benim geçtiğim yollardan geçmeyi düşünüyorsunuz.

Ben ş.içi kullandığım aracım olmasına rağmen arazi için bir L200 yapmıştım ve araç nereye soksam girip çıkıyordu.

Sonrasında yarışlara katılıcam diye aracımı Emre abiye sattım. (şimdi yarıştanda vazgeçtim ama yeni projeyi toparlamaya çalışıyoruz, nasipse çok güzel olacak.)




Uploaded with ImageShack.us
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

bakın bu fiyatlarada intyle var;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-mitsubishi-of-road-yapmak-ve-sehir-icinde-kullanmak-istiyorsaniz-4x4-l-200-62616202/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-mitsubishi-2007-mitsubishi-l-200-4x4-63089083/detay/
valla benim L300 ün arka aksında bi kilit olsa daha nerelere sokacağımda ;D ;D
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

yada şu aralıkta intense lere bakıyorum;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-mitsubishi-sahibinden-gram-boya-yok-cook-temiz-l200-57931704/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-mitsubishi-temiz-kazasiz-boyasiz-4x4-luks-50805433/detay/
 



Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

ben bu aracı 35 e aldım bir hafta önce kaza darbe boya yok orjinal 100bine kadar herşey serviste yapılmış kabin ve thue marka çeki demiri ruhsata işli intense 2008 model sadece lastik ihtiyacı var...