Puma Operasyonu Başladı :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 534
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 105,185
Ynt: Puma Operasyonu Başladı


Engin Abi teşekkür ederim, motor derli toplu duruyor çok güzel. Bunu örnek olarka gösteririm ustaya. Umarım faydası olur. Saygılar...
 

Etiketler
Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Herkese tekrar merhaba. Aracımı kullanıyorum artık Dün de oldukça zorladık aracı sahilde. Lastiklerinin yarısına kadar kuma batmasına rağmen diflockla zıplaya zıplaya kurtardı kendini. Hararet davlumbaz olmadığı için biraz çabuk yükseldi tek sıkıntım bu şimdilik. Bu gün geçici olarak taktığımız hava filteresini çıkarıp eski motorun hava filtresini bağladık. Yalnız bir sıkıntım daha var 130'a araç çok rahat çıkıyor, 140'da kalıyor. 170'e çıktığı söylendiği için acaba biryerde bir sıkıntı mı var diye düşünüyorum. Amacım hız yapmak değil tabiki ama performans kaybı var sanırım biryerlerde... Turbo boruları gaz verince biraz şişiyor, çünkü orjinal turbo borusu değil. Bu performans kaybı yaşatıyor olabilir mi acaba motora? Herkese kazasız belasız günler....
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Puma oparasyonu başladı ve bitti yazarsın artık, geçmiş olsun
Hayırlı olsun.
 


Ynt: Puma Operasyonu Başladı


şanzıman dişlilerin ne? lastiklerin? ayna mahruti oranını biliyor musun? ona göre hesaplıyalım. güç kaybı için öncelikle turbo ölçümü yaptır. bir saat bağlasınlar, araba dururken devir yaptır, turbo basıncı düşüyor mu ona bakın.
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı


235 85 16 Bf Goodrich Lastik var aracın üzerinde. Orjinal LT77 ve 1.22 oranlı LT230. Ayna mahruti oranını bilmiyorum, 2.5 düz dizelin oranıdır muhtemelen. Sanırım bu ölçümleri ford servisi yapar en uygun şekilde.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

ayna mahruti genelde 3.54 çıkar. ama yine de bakmak lazım. Defender'da 4.11 olduğunu görmedim şu vakte kadar. Belki Raci bey biliyordur, ne takıldığını.

araba 5. viteste 3000 deviri geçiyor mu? 130'dan 140'a geçiş yapamıyorsan, devir yükseltemiyorsun demek. normalda senin araba 2900 devirde 130 yapmalı.

turbo basıncını herhangi bir mekaniker bile ölçebilir, önemli olan elinde turbo basınç göstergesi olmalı ki, bunu emme manilfolduna bağlayıp basıncı görebilsin. illa ki ford servisine gitmene gerek yok.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

sorunsuz bir şekilde keyfini çıkatman dileği ile arkadaşım.... kullan
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

gözün aydın rahat bir nefes almışsındır umarım
yavaş git halk alışık değiş vııııııın yapan defendere ;D ;D
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı


5. viteste 140' ı görüyor araba ama 140' ı geçemiyor. O esnada yola dikkat etmekten devire pek göz atmadım Bu motorların sorunsuz çevirebileceği devir ne kadar. Ben 4000 devirde değiştiriyorum vitesleri, sıkıntı yaratmaz umarım...
 




Ynt: Puma Operasyonu Başladı

kokteknik' Alıntı:
gözün aydın rahat bir nefes almışsındır umarım
yavaş git halk alışık değiş vııııııın yapan defendere ;D ;D

Teşekkürler Tam olarak alamadım rahat nefesi ama mutluyum şuan ki durumdan İnce işler kaldı, onları da bir ara halledeceğim. Çok hızlı kullanmıyorum zaten, motorun neler yapabildiğini merak ettiğimden deniyorum hızını. Bana birazd aha hızlı gidecekmiş gibi geliyor sanki....
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

umut. benim motor bosta iken 5350 devir yapiyor. daha da yapar ama bir sey olur korkusu ile basamiyorum. vitesteyken max 4900 gordum. arac hep daha hizli gidebilir hissi bende de var. ya 35 inch lastik ya da 1.002 hi dislisi takmak lazim.[color=][/color][color=][/color]
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı


Yok abi daha hızlı gitmesin zaten bu yeterli benim için. Sadece kafama takılan motorun performansını en iyi şekilde kullanabiliyor muyum?
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Enğin abi boştayken bu deviri yapmış olabilir videsteykende aynı deviri yapması gerekir daha doğrusu regulatör ne zaman kestiğini anlamak lazım bendede aynı motor var sayılır 4000 devirde regulatör kapatıyor, bu motorda aynı olabilir
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Bu motorlarda devre kesici var mı? Senin connecteki beyinli motor değil mi Yunus abi ? Belki ondan devre kesici vardır, ama mekanik pompalılarda oalcağını sanmıyorum...