Puma motor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Acrotech Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 116
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,979
Ynt: Puma motor

suyabatmaz' Alıntı:
Herkese Merhaba,

Motor değişimi konusunda sürekli aklımı kurcalayan bir durum ( 200tdi, 300tdi veya Puma ) şudur: bu motorların sıfırları biraz pahalı ( uzun vadede mantıklı tabi ), piyasada bulunan ikinci elleri ise riskli ( en azından benim bu motorlardan temin etmeme yardımcı olacak, çevremdeki arkadaşlarım anlamında ). Beni tedirgin eden bu detaylar haricinde ise: motor + işçilik maliyetlerine ilave işin resmi prosedür kısmı. İki aydır bu konuya kafa yorup araştırıyorum, neredeyse piyasada 2. el satılan 200tdi veya 300tdi fiyatlarına çıkıyor. Bu durumda da, orjinal 2.5 düz dizel aracımı böyle bir çalışmaya sokmak: 'Doğan görünümlü Şahin' durumu oluyor benim için. Böyle bir uygulamaya girişmek yerine, aracımı satıp 200tdi veya 300tdi'a geçmek düşüncelerim arasında halen benim en içime sinen seçenek.

Motor değişimi düşünen arkadaşlar, benim gibi bu ve buna benzer düşüncelere sahipler midir? Yoksa yanıldığım bir taraf var mıdır? İki aydır net bir karar veremedim.

Merhaba;

Bir araçta motor değişimi yapmak ortalama 10.000 TL civarı bir rakama çıkıyor. Bu tarz bir maliyete katlanmak için, keyfi sebepler haricinde, bir kaç neden var:

- Aracın üzerindeki motorun kullanılamaz hale gelmesi ve yenilenmesinin fiyat/performans açısından ekonomik olmayışı,
- Aracın üzerindeki motorun beklentileri karşılamıyor olması ve aracın orjinalinde beklentilere daha uygun motor seçeneği ile piyasada bulunmuyor olması,
- Hususi olarak aracın kullanımı için yeni motorun daha uygun olması..
- vs.

Eğer kendi aracınızı uygun bir rakama satabiliyor iseniz, istediğiniz motora sahip bir aracı almaya çalışmak, hem zaman hem de para açısından en uygunu. Motor taktırmak gerek teknik anlamda gerek yasal prosedürler açısından gerekse mali açıdan stresli bir sürece sahip. Bu nedenle, düz dizel defender'inize bir alıcı bulup, kendinize 300TDI ya da Puma motorlu bir başka defender'ı hedef almanızı tavsiye ederim.

Ben Discovery kullanıcısıyım. Aracımı aldığımda 13bin Euro değeri var idi. 300TDI Discovery ise o zamanlar 27bin Euro idi. Dolayısı ile, tercihi ucuz olan benzinliden yana yaptım. Ne yazık ki, 2lt'lik motor zaman içerisinde beklentilerimi karşılayamaz halde kaldığı için Puma takma yoluna gittim. Neden Puma da 300TDI değil diye sorarsanız; çıkma 111 beygirlik 300TDI için 10.000 TL fiyat almıştım. 130 beygirlik Puma'yı 3500 TL'ye aldım. Fark bundan ibaret. Keşke LR motorlarının fiyatları uygun olsaydı da, orjinalliğin keyfini sürme şansımız olsaydı.

Sonuç: birinci seçenek aracınızı uygun rakama satıp, TDI motorlu bir Defender'a geçmek. Geçilemiyor ise, uygun bir TDI motor edinip aracınıza yüklemek.

Kolay gelsin.
 

Etiketler
Ynt: Puma motor


Merhaba Edaghan,

Doğan görünümlü şahin benzetmem için lütfen alınmayın, asla öyle bir niyetle söylemedim.

Yıllardır hayalini kurduğum Defender 110'uma ( gerçekten: rengi, üzerindeki aksesuarları, orjinalliği...) kavuştum. Aracımın motoru orjinal 330.000km.'de, aldığım arkadaşım ihale ile Telekom'dan almış. Sadece segman değiştirmiş, motorda hiçbir çekiş sorunu, yağ yakma, üfleme..vb. sorunum yok. Bu nedenle saydığınız maddelerden, sadece 3.maddeye ( ara hızlanma, motor esnekliği, biraz daha seri olmasını istediğim için ) dahilim.

Motor değişimi konusunda, deneyimleriniz ile belirttiğiniz evrak işleri stresi konusunda: ben mi fazla büyütüyorum? soruma yanıt almak için kendi düşüncelerimi paylaştım. Yoksa; bu gün uygun fiyatlı bir sandık puma motor bulsam, anında alır takarım. Benim benzetmemdeki kasıt: orjinal 2.5 düz dizel motora turbo uygulaması ile 200tdi yapılması idi ( iki aydır bunu da araştırdım ve piyasadaki 2. el satılan 200tdi araçlar ile yaklaşık aynı fiyat çıkması bana saçma geldi ). Eksik anlatımımı da tamamlamış olayım böylece :D

Önerileriniz için teşekkür ederim, eğer aracıma değerinde bir talip çıkar ise turbo motorlu bir Defender110 ile devam etmek niyetindeyim.

Barış
 

Ynt: Puma motor

düz dizel motora takılan turbo sonucu oluşan motor ile 200tdi aynı motor değil. düz dizele turbo takılması para harcamaktan başka bir sonuç getirmiyor. elde edeceğiniz güç artışı yaptığınız harcamaya değmez.

TR piyasasında 200TDI motor azdır. Genelde 300TDI bulursunuz. bu iki motor aynı güçtedir, ama torkları farklıdır. parça farkları vardır.

Doğan vs Şahin olayına takılmamıştım... Her Defender dıştan aynı görünse de, hazırlanışı, iç yapısı, aksesuarları, kullanım amacı vs yönlerden ayrılıyor ve sahibinin tercihini yansıtıyor. Motor da bu tercihlerden birisi. son 10 yılda Defender'a takılmış bir çok değişik marka motor gördüm. Çoğu başarılı idi. Sonuçta kimse elindeki motordan daha kötü olduğunu bildiği bir motoru takmak istemeyecektir. LR harici başarılı sonuç veren motorlar Nissan'ın BD30'u (piyasada çok az var) ve Ford'un Puma'sı (yaygın ve parça/tamir olanağı çok). Tercih size kalmış.

yasal süreç konusunda trafik müşavirleri ile konuşmanızı tavsiye ederim. dizelden dizele geçiş çok sorun teşkil etmemeli.
 


Ynt: Puma motor


Merhaba Engin Bey,

Niyetim, aracıma bir Puma motor koymak ve bir daha motor konusunu düşünmemek :D 2.5 düz dizel motoru 200tdi'a çevirme girişimi konusunda benim öğrendiklerim, sizin belirttikleriniz ile aynı. Ustam dahil pekçok arkadaşım bu yola gitmemem konusunda uyardılar.

Kendi aracım için araştırdığımda, stresli tabir ettiğim resmi evrak prosedürü, benim öğrendiğim kadarı ile şöyle: Önce Otokar'dan, sahibi olduğum araç ile ilgili, temin edeceğim motorun bu araca takılması için uygunluk belgesi almak ( Otokar yetkililerinin bu konuda gayet hızlı ve yardımcı olduklarını forumda okumuştum ), Otokar'dan alınacak olan uygundur yazısı ile Makine Mühendisleri Odası'na müracaat edillmesi ve aracın projesinin çizdirilmesi ( bu konuda; bu işin bazen çok uzadığı ve zor olduğu ile ilgili şehir efsaneleri duyuyorum ), elde edilen onaylanmış motor değişimi projesi ile aracın bağlı olduğu Trafik Şube'de durumun ruhsata işletilmesi ( bu çalışmanın da bazen bezdirici olduğunu öğrendim ) ve tabi tüm bu süreçte bir Trafik Müşaviri ile çalışmak, usül bakımından önemli olacaktır tavsiyesini başka arkadaşlarımdan da duydum :D

Defender'ım ile gezmek, dolaşmak, 2.5 düz dizel aracımı kullanmak çok keyif veriyor bana, şimdilik herhangibir motor problemim de bulunmamakta. Puma ve 300tdi motor arayışlarım sürüyor, diğer taraftan aracımı satılığa çıkardım. Konuya katkısı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Barış
 



Ynt: Puma motor

uzun suredır puma konusu takıp edıyorum dun ankarada 5.750 ye 120 lık 60,000 km de puma buldum ancak benım ustalarım BD-30 taraftarı bende gunluk kullandıgım ıcın son zamlardan sonra artık aracım cok fazla gunluk kullanılamaz oldu BD -30 un montajının cok daha kolay oldugu cok daha uzun omurlu oldugunu ve cok dusuk devırlerde puma dan daha yuksek tork degerlerının oldugunu soyluorlar pumada arac bayıldıgında bayırda vs turbonun devreye gırene kadar tepkısız oldugunu soyluyorlar BD-30 un şanzımandakı dişli degısımınden sonra da 2,000-,2,200 devırde 90 km cıvarında da optımum bır hız saglıyor son devırının de 4.000 oldugunu dusunursek benım ıcın cok yeterlı degerler oluyor bızım burda bu motoru taktıran bır abimiz anlata anlata bıtıremıyor zaten yuvacıga cıkarken bayırda bızım duz dızellerde vıtes low da 3-4 arasında kullanırken abı hıgh da devam edıyordu puma olan abımız ıse bayılttı aracı turbo devreye gırene kadar gaza basmaktan duman altı oldu ben bıraz daha BD-30 tarafına sıcak bakmaya basladım 3,000 cc 100 bg cok yeterlı oldugunu dusunuyorum ve fıyatlarının da pumaya gore daha ucuz 3,500 e bulabılıyorsunuz benım ustalarım bırde ıntercooler takarız ona 1.000.000 km ye kadar yurur dıyorlar.. turbolu bır motorun rektıfıye edılme suresı mantık olarakda daha kısa olacaktır..

ama tabıkı puma da devrını aldıktan sonra hızlanması son hızı torku vs canavar gıbı hele kı 130 luk pumayı taktınızmı kontrol edemıyorsunuz dıyorlar zaten buradakı arkadaslarımızda abılerımızde goruyoruz ama daha once de degıgım gıbı bu araclar sahıplerının karakterını yansıtan araclar çoğumuzun defenderı var ancak hıcbırımızınkı bırbırıne benzemıyo, kısının ne bekledıgıyle dogru orantılı bır biçimde şekillendiriyoruz ben ortalama bır hızda optımum yakıt harcamasında cok fazla bakım derdı olmayan uzun omurlu uzun yolda kullanabılecegım gerektıgınde de canavar bır motora ihtiyac duyuyorum şanzımanımdakı dıslı oranlarınıda degıstırıp bu konuya nokta koymayı planlıyorum.. amacım pumaya camur atmak vs degıl zaten bende bu zamana kadar puma takma dusuncesındeydım ancak ustalarımın soyledıklerı ve gorduklerımden sonra uygulamaya karar verdım..

ruhsata işletme konusunda bıraz becerıklı bır takıpcınız varsa ve ıyı bır projecı bulursanız işini biliyorsa (!) bence hıcbır sıkıntı yaşamazssınız yeterkı ısını bılen adamı bulun istanbulu yada baska sehırlerde durumu bılmıyorum ama izmitte sıkıntı yasayacagımı sanmıyorum ve ben baslamaya karar verdım BD-30 aramaya basladım.. kısa zaman da da bunu cozume kavusturacam cunku aracımı cok sevmeme ragmen artık sehır ıcındekı duz dızelın tuketım degerlerı canımı acıtmaya basladı eskıden aslan beslıyorum yemıne bakmam vs dıyordum ama bıraz daha verımlı ekonomık bıseye cevırmem şiddetle gerekiyor..

Hepımıze kolay gelsın..
 

Ynt: Puma motor

edaghan' Alıntı:
Merhaba;

Bir araçta motor değişimi yapmak ortalama 10.000 TL civarı bir rakama çıkıyor. Bu tarz bir maliyete katlanmak için, keyfi sebepler haricinde, bir kaç neden var:

- Aracın üzerindeki motorun kullanılamaz hale gelmesi ve yenilenmesinin fiyat/performans açısından ekonomik olmayışı,
- Aracın üzerindeki motorun beklentileri karşılamıyor olması ve aracın orjinalinde beklentilere daha uygun motor seçeneği ile piyasada bulunmuyor olması,
- Hususi olarak aracın kullanımı için yeni motorun daha uygun olması..
- vs.

Eğer kendi aracınızı uygun bir rakama satabiliyor iseniz, istediğiniz motora sahip bir aracı almaya çalışmak, hem zaman hem de para açısından en uygunu. Motor taktırmak gerek teknik anlamda gerek yasal prosedürler açısından gerekse mali açıdan stresli bir sürece sahip. Bu nedenle, düz dizel defender'inize bir alıcı bulup, kendinize 300TDI ya da Puma motorlu bir başka defender'ı hedef almanızı tavsiye ederim.

Ben Discovery kullanıcısıyım. Aracımı aldığımda 13bin Euro değeri var idi. 300TDI Discovery ise o zamanlar 27bin Euro idi. Dolayısı ile, tercihi ucuz olan benzinliden yana yaptım. Ne yazık ki, 2lt'lik motor zaman içerisinde beklentilerimi karşılayamaz halde kaldığı için Puma takma yoluna gittim. Neden Puma da 300TDI değil diye sorarsanız; çıkma 111 beygirlik 300TDI için 10.000 TL fiyat almıştım. 130 beygirlik Puma'yı 3500 TL'ye aldım. Fark bundan ibaret. Keşke LR motorlarının fiyatları uygun olsaydı da, orjinalliğin keyfini sürme şansımız olsaydı.

Sonuç: birinci seçenek aracınızı uygun rakama satıp, TDI motorlu bir Defender'a geçmek. Geçilemiyor ise, uygun bir TDI motor edinip aracınıza yüklemek.

Kolay gelsin.

abi benim anlamadığım,
yani 3 bin 4 bin veya 5 bin tl ye alınan motorun, nasıl oluyor da 10 bin tl ye kullanılıma açılır hale geldiği...

yani aracın kendi motorunu sök takla, orjinal motorunu söküp, onun yerine puma veya 300tdi takınca, parayla motor alındığı için mı bir motor parası gidiyor işçiliğe?
ciddi para oluyor ya...
 

Ynt: Puma motor

göktu' Alıntı:
abi benim anlamadığım,
yani 3 bin 4 bin veya 5 bin tl ye alınan motorun, nasıl oluyor da 10 bin tl ye kullanılıma açılır hale geldiği...

yani aracın kendi motorunu sök takla, orjinal motorunu söküp, onun yerine puma veya 300tdi takınca, parayla motor alındığı için mı bir motor parası gidiyor işçiliğe?
ciddi para oluyor ya...

abı ıscılık malıyetı, flanş maliyeti, şanzımandaki dişli oranlarının degısım malıyetı,projeci, takıpçi maliyeti baya yükseliyo
 


Ynt: Puma motor

göktu' Alıntı:
flanş dişli oranı ve sök tak kısmı bile projeyi filan çıkartsan 2-3bin tl filan oluyor o zaman kafadan Berk?

aynen kafadan oyle oluyor abı ıscılık dahıl 1,500 sadece şanzıman cıkıyor acıldımı ıcınde mutlaka degısecek seyler cıkıyor dıslısı rulmanı contaları vs , zaten kalan kısım takıpcıye projecıye bağış olarak heryere extra malıyetlerı unutma??

benım malıyet dun cıkardık buradakı babalarla

3,500 motor ( BD-30 Nissan 2006 model )
1,000 motor sokme takma işçiliği ( kulaklar vs ufak tefek ayarlamalar var )
1,500 şanzıman dişli değişimi ve ekstra contası rulmanı vs (işçilik dahıl )
500-600 intercooler ve dıger cıkan ekstralar

sadece 6,500 aracı yurutme

proje ve takıpcı ıslemler ıcın rahat 1,500 -2,000 ayır denılmekte ( kaldıkı takıpcım akrabam gıbı yakın ve burada çok iyi iş bıtıren bırı )

3,500 luk motor anahtar teslım 8,500 cıvarında h bıde tuv var 9,000 buyur burdan yak ...

tek gelır hesabımı 1,500 - 1,750 arası cıkan motorumu satabılırım cunku komple revızyon yaptım okadar satılır dıye tahmın edıyorum..
 





Ynt: Puma motor

göktu' Alıntı:
az buz bir rakam da değil...

yani öyle bir işe de girdikten sonra kendi adıma konuişym darda kalmadığım sürece satmaya kıyamam ;D

bilmiyorum ama allah dara dusurmesın benım artık nıyetım yok bunuda koyarsam boya ve jantla bırlıkte torunuma bıle bırakırım :smiley:
 

Ynt: Puma motor

selamlar...
Daha kendime bir defender bulamamışken bir yandan da motor konusunu araştırıyorum. Birkaç Ford Servisi ile konuştum 130luk Puma için 4200 TL civarı fiyat veriyorlar sıfırına. Tabi çıplak motor bu mazot pompası, enjektör vs yok üstünde.
Benim sormak istediğim 4200 e bu motoru alsak, eksik parçaları nelerdir tam olarak ve ne kadar tutar(Bosch mazot pompası, enjektörler, volant vs). Bunun işçiliği ne civardadır, İstanbul'da bu işi hakkıyla yapabilecek ustalar var mıdır yada Ford Servislerine güvenilir mi bu konuda?
Sorular devam ediyor. RN380 şanzıman sıfır nerde bulunur, fiyatı kaça denk gelir aşağı yukarı? Motorla birlikte onu da yaptırmak mantıklı mıdır? Onun da sanıyorum ciddi işçilik maliyeti olacaktır.
Kısacası böyle bir operasyon için kalem kalem maliyet çıkarsak tahmini günahımız neyi bulur?
Motor---4200 TL
Motor eksik parçalar----Parça adı(fiyatı)
İşçilik----
RN 380 ----
İşçilik---
Extralar----
Trafik-Ruhsat---

Çok kafanızı ağrıtmış olabilirim kusuruma bakmayın. Zaten bu aralar younluktan Defender arayışını kestim böyle fikirlerle boğuşuyorum sadece. Bayramdan sonra arayışa devam...

Ayhan
 

Ynt: Puma motor

puma motorun en büyüğü 130lukmudur çıkma temiz bir halde nerden kaça bulunur maxsimum torku kaç nm dir acaba biraz bilgi verirseniz çok sevinicem?
 



Ynt: Puma motor

cj5 ci' Alıntı:
puma motorun en büyüğü 130lukmudur çıkma temiz bir halde nerden kaça bulunur maxsimum torku kaç nm dir acaba biraz bilgi verirseniz çok sevinicem?

Mekanik pompalı en büyüğü 130 luktur. Ankara'dan aldım ben oldukça iyi çıktı 05558594303 Mahmut usta. Torku 320 diye biliyorum, yanlışım varsa düzeltin...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,089
Mesajlar
1,528,506
Kayıtlı Üye Sayımız
166,828
Kaydolan Son Üyemiz
XOFA

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst