Ynt: Puma motor
Merhaba;
Bir araçta motor değişimi yapmak ortalama 10.000 TL civarı bir rakama çıkıyor. Bu tarz bir maliyete katlanmak için, keyfi sebepler haricinde, bir kaç neden var:
- Aracın üzerindeki motorun kullanılamaz hale gelmesi ve yenilenmesinin fiyat/performans açısından ekonomik olmayışı,
- Aracın üzerindeki motorun beklentileri karşılamıyor olması ve aracın orjinalinde beklentilere daha uygun motor seçeneği ile piyasada bulunmuyor olması,
- Hususi olarak aracın kullanımı için yeni motorun daha uygun olması..
- vs.
Eğer kendi aracınızı uygun bir rakama satabiliyor iseniz, istediğiniz motora sahip bir aracı almaya çalışmak, hem zaman hem de para açısından en uygunu. Motor taktırmak gerek teknik anlamda gerek yasal prosedürler açısından gerekse mali açıdan stresli bir sürece sahip. Bu nedenle, düz dizel defender'inize bir alıcı bulup, kendinize 300TDI ya da Puma motorlu bir başka defender'ı hedef almanızı tavsiye ederim.
Ben Discovery kullanıcısıyım. Aracımı aldığımda 13bin Euro değeri var idi. 300TDI Discovery ise o zamanlar 27bin Euro idi. Dolayısı ile, tercihi ucuz olan benzinliden yana yaptım. Ne yazık ki, 2lt'lik motor zaman içerisinde beklentilerimi karşılayamaz halde kaldığı için Puma takma yoluna gittim. Neden Puma da 300TDI değil diye sorarsanız; çıkma 111 beygirlik 300TDI için 10.000 TL fiyat almıştım. 130 beygirlik Puma'yı 3500 TL'ye aldım. Fark bundan ibaret. Keşke LR motorlarının fiyatları uygun olsaydı da, orjinalliğin keyfini sürme şansımız olsaydı.
Sonuç: birinci seçenek aracınızı uygun rakama satıp, TDI motorlu bir Defender'a geçmek. Geçilemiyor ise, uygun bir TDI motor edinip aracınıza yüklemek.
Kolay gelsin.
suyabatmaz' Alıntı:Herkese Merhaba,
Motor değişimi konusunda sürekli aklımı kurcalayan bir durum ( 200tdi, 300tdi veya Puma ) şudur: bu motorların sıfırları biraz pahalı ( uzun vadede mantıklı tabi ), piyasada bulunan ikinci elleri ise riskli ( en azından benim bu motorlardan temin etmeme yardımcı olacak, çevremdeki arkadaşlarım anlamında ). Beni tedirgin eden bu detaylar haricinde ise: motor + işçilik maliyetlerine ilave işin resmi prosedür kısmı. İki aydır bu konuya kafa yorup araştırıyorum, neredeyse piyasada 2. el satılan 200tdi veya 300tdi fiyatlarına çıkıyor. Bu durumda da, orjinal 2.5 düz dizel aracımı böyle bir çalışmaya sokmak: 'Doğan görünümlü Şahin' durumu oluyor benim için. Böyle bir uygulamaya girişmek yerine, aracımı satıp 200tdi veya 300tdi'a geçmek düşüncelerim arasında halen benim en içime sinen seçenek.
Motor değişimi düşünen arkadaşlar, benim gibi bu ve buna benzer düşüncelere sahipler midir? Yoksa yanıldığım bir taraf var mıdır? İki aydır net bir karar veremedim.
Merhaba;
Bir araçta motor değişimi yapmak ortalama 10.000 TL civarı bir rakama çıkıyor. Bu tarz bir maliyete katlanmak için, keyfi sebepler haricinde, bir kaç neden var:
- Aracın üzerindeki motorun kullanılamaz hale gelmesi ve yenilenmesinin fiyat/performans açısından ekonomik olmayışı,
- Aracın üzerindeki motorun beklentileri karşılamıyor olması ve aracın orjinalinde beklentilere daha uygun motor seçeneği ile piyasada bulunmuyor olması,
- Hususi olarak aracın kullanımı için yeni motorun daha uygun olması..
- vs.
Eğer kendi aracınızı uygun bir rakama satabiliyor iseniz, istediğiniz motora sahip bir aracı almaya çalışmak, hem zaman hem de para açısından en uygunu. Motor taktırmak gerek teknik anlamda gerek yasal prosedürler açısından gerekse mali açıdan stresli bir sürece sahip. Bu nedenle, düz dizel defender'inize bir alıcı bulup, kendinize 300TDI ya da Puma motorlu bir başka defender'ı hedef almanızı tavsiye ederim.
Ben Discovery kullanıcısıyım. Aracımı aldığımda 13bin Euro değeri var idi. 300TDI Discovery ise o zamanlar 27bin Euro idi. Dolayısı ile, tercihi ucuz olan benzinliden yana yaptım. Ne yazık ki, 2lt'lik motor zaman içerisinde beklentilerimi karşılayamaz halde kaldığı için Puma takma yoluna gittim. Neden Puma da 300TDI değil diye sorarsanız; çıkma 111 beygirlik 300TDI için 10.000 TL fiyat almıştım. 130 beygirlik Puma'yı 3500 TL'ye aldım. Fark bundan ibaret. Keşke LR motorlarının fiyatları uygun olsaydı da, orjinalliğin keyfini sürme şansımız olsaydı.
Sonuç: birinci seçenek aracınızı uygun rakama satıp, TDI motorlu bir Defender'a geçmek. Geçilemiyor ise, uygun bir TDI motor edinip aracınıza yüklemek.
Kolay gelsin.