Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 159,364
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

moonwalker_arc' Alıntı:
Bizimki bol bol defender çekecek :smiley:)))))


Sana cevabı Emel ablamız veriyor dinle.

http://www.youtube.com/watch?v=g_v4Foqt1aQ
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bolu ya festivale gelin sizi kapıştıralım etapda :smiley:))
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Önce düz yolda gidecek, kapışma işine sonra bakacağız :smiley:
 







Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

O zaman ......

http://www.youtube.com/watch?v=X_x_pzRUb8k
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

araç on numara olmuş , kıymeti bilinen arkadaşlık,dostluk muhabbet ,parayla ölçülmez ,şarkılar destan bundan iyisi can sağlığı ;) ;)
 





Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Yavaş da olsa gelişme kaydediyoruz, Erkan ustaya iş yaptırmak için savaş veriyorum resmen.Bugün öğleyin gittim aracın yanına akşama kadar tek başıma baya bir uğraştım, ön sağ makas küpesini söktüm, makastaki burç bozuktu onu çıkarmayla baya uğraştım.Oksijenle yakayım derken kolumu yaktım filan derken baya zaiyat verdim bugün sonuç olarak burcu söktüm.

Burcun birebir aynısını bulamadım, iç deliği daha geniş olan buldum yeni model dodge'ların burcuymuş.Ona uygun berno da alarak burcu değiştirdim.

Daha önce Death Wobble denen lanet zımbırtının araçta olduğundan bahsetmiştim :smiley: sorunun yüksek ihtimalli kaynağı makas küpeleriydi, çünkü küpeler çok uzun (25cm) ve makas tarafı geniş şaseye bağlanan burcu ise dardı.Bu sebeple makas çok rahat dönüyordu küpeden.Hatta Araç olduğu yerde direksiyon çevirdiğimde dkipeler burçtan esniyip makasları döndürüyordu.

Sonuç olarak sistemin tam tersini yaptık, alt taraf yine aynı ancak küpelerin üst tarafı alta göree daha geniş oldu.Tabii ona uygun geniş ve dar (lastik kısmı dar daha az esnemesi için) burç alarak bağlantı yerlerinde tadilat yaptık.

Çok konuştum işte fotoğraflar :smiley:

Öncesi;

IMG_1839.jpg




Sonrası;

IMG_1840.jpg
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Sadece sağ tarafı yaptık, pazartesi inşallah diğer tarafı da yapacağız.Artık küpenin sağa sola esneme şansı önceki haline göre yok denecek kadar az.Öyle tahmin ediyor ve umuyorum ki yaptığımız bu işlem ile Death Wobble sorununu çözmüş olacağız.

Neyse.. provayı yaptıktan sonra söküp sarıya boyadım.

IMG_1842.jpg
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Arka makasları diferansiyelin üzerine alıp arayada takoz koyduğumuz için gaza dokunduğum anda arka diferansiyel beşik gibi sallanıyordu :smiley: Axle wrap denilen olay yani.Bunun olacağını zaten baştan biliyorduk, anti wrap bar denen dolu da yapacağımızı planlamıştık.Ancak bu kolun bağlanacağı travers şanzımanlara göre ayarlanacağı için kolun yapımını şanzımanları attıktan sonraya bırakmıştık.

Sonuç olarak bugün kolu yaptık, kullandığımız malzeme çekme dikişsiz doğal gaz borusu, araya bayrak da attık zaten onu önceden plazmada kestirmiştim.Bu kol için dar ve şişko burçlar aldık yani lastik kalınlığı fazla artikilasyonda iyice esnesin diferansiyelin sağa sola yatmasını engellemesin diye.Zaten bu kolda önemli olan kolun saat yönü ya da tersine hareketini kısıtlayarak diferansiyelin dönmesini, makasların burulmasını engellemek.

Burçların geçeceği yuvaları tornada yaptırdık ve işte anti wrap barımız;

IMG_1845.jpg


IMG_1847.jpg


IMG_1848.jpg
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Şanzımanların traverslerini ve takozlarını ayarlamıştık, ön şaftın açısını düşürmek için np205'i aşağı doğru döndürmüştük yani şase seviyesinden aşağıda duruyordu, pimpirikliğim yüzünden olurda aracın altını oturtursak yük şanzımana binmesin yada taş kaya direk gelip şanzımana çarpasın diye iki travers arasına yine doğal gaz borusundan kuşak attık.

Attığımız borular her ne kadar göbek yüksekliğini düşürse de aracı bir yere vururken altta birşey kırılırmı çekincesi olmayacak artık içimde;

IMG_1841.jpg
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Şimdilik gelişmeler bunlar inşallah pazartesi günü denge kolunun travers üzerindeki bağlantılarını yapıp, yaptığımız traversleri söküp iç kaynaklarını tamamlayıp tekrar yerine takacağız.Anti wrap barı monte edip sol makas küpesini de sağ taraf gibi değiştireceğiz ve direksiyon sistemin de yapılacak tadilat dışında (ki ne yapacağım konusunda hala kararsızım) aracın altında yapacak bir işimiz kalmayacak.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,113
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst