Yerden şase yüksekliği tam 70 cm şu an.Basamaklar biraz daha yüksekte, çıkarken biraz zorlanıyoruz Normalde aracın sağ tarafında merdiven var.Her ne kadar kupa hizasından başlasa da hiç değilse tutup destek almak kolay oluyor.Aynı merdiveni sol tarafa da yapacağız.
Herkese iyi dileklerinden ötürü teşekkür ederim , şu an bırak asansör gibi fantazileri krom civatayla normal civata arasındaki fiyat farkını hesaplıyorum ) Hele bir araç yürüsün yapılacak çok şey var da hepsi zamanla.
Bugün sol tarafı komple bitirdik, dodiklerin ince tesviyesi yapıldı, çamurluktaki eski delikleri kapatıp, yerine yeni delikleri delerek somun perçin sıktık ve dodikleri civata ile araca bağladık.
Bagaj kapısının ve bagaj camının ayarlarını yaptık.
Sol kapının ayarlarını da yaptık.
Dükkan dar olduğundan sol tarafla işimiz bittiği için aracı sol tarafa yanaştırıp sağ tarafın işlerine başladık.
İlk önce sağ kapıyı değiştirdik, ayarını yaptık.Sağ dodikleri söktük kaynaklarını yaptık.
Bende sağ arka çamurluğu kazımaya başladım.(Daha bitmedi, en nefret ettiğim iş zımparaydı bir de boya kazımak eklendi tam oldu )
Sağ tarafa fotoğraf almamışım, amacımız yarın akşama kadar sağ tarafı da bitirip ertesi gün aracı çekiciyle şanzımanların yapılması ve boyanması için trabzona götürmek.
Sedat bey sürat gibi bir hevesim yok daha doğrusu gülazerle sürat yapmak gibi bir hevesim yok.Binek araçların üstüne çıktım mı çok agresif ve hızlı sürerim ancak gülazere bindiğimde hiç öyle bir arzum olmuyor.Tamamen farklı hissettiriyor.Zaten bu son hali ile ister hissettirsin ister hissettirmesin zannetmiyorum ki dümdüz yol olmadıkça 80-90'ı yukarı geçerim Araç zaten hissettiriyor neye ne kadar izin vereceğini.[SIZE=78%] [/SIZE]
Davlumbaz olarak kullandiginiz lastik nedir bilmiyorum ama duz siyah lastik ise cok cabuk parcalaniyor. Size ince konveyor bandini tavsiye ederim, ici lifli.
Davlumbaz olarak kullandiginiz lastik nedir bilmiyorum ama duz siyah lastik ise cok cabuk parcalaniyor. Size ince konveyor bandini tavsiye ederim, ici lifli.
Davlumbazlar lastik değil, saç orijinali böyle ama kupa yükseltme olduğu için davlumbazlar açıklığı tam kapatmıyor.Davlumbaz bitiminden aşağı doğru boşluğu kapatacak şekilde kauçuk perçinleyeceğiz.Konveyör bandı da iyi fikir onu da bir bakayım.Teşekkürler.
Bugün Çıkmacıya (daha doğrusu önceden alışveriş yaptığım bir yere) uzun kayıcı ve çift mafsallı şaft baktım.
Bir tane cherokee'nin ön şaftını buldum, 250 lira dedi ama büyük ihtimalle onu 200'e alabilirim ancak 1 tane daha lazım mafsalını kullanacaz bunun sadece.
Bir de uzun kayıcı lazım ki hurdaların arasında gözüme bir tane kestirdim tellerin arasından 15cm kadar vardı kaydırıcı boyu ulaşması biraz zordu, zaten şu an şaftlar için pek acele etmiyorum.Büyük ihtimalle parçaları çıkma tedarik edecem ancak Tırsandan parça fiyatlarını toptan olarak aldık.Onları tek tek parça fiyatlarını öğreneyim ona göre çıkmalar daha mı tasarruflu olacak yoksa daha mı pahalı mal olacak bakacaz.
Bu arada port bagajı söküp tavana astık, arabaya bakıyorum bakıyorum bir eksiklik var bagaj çıkınca sanki kel gibi göründü gözüme ancak bir yandan da hoşuma da gitmedi değil bagajsız hali :S Altı yüksek lastikler geniş kupa basık daha bir herif gösterdi arabayı sanki.Yani port bagaj çok işlevsel benim için kazma, kürek, kriko, bidon bagajda sabit.Kampa giderken bagaja yük atıyoruz odun yüklüyoruz filan hem bir tarafım takma bagajı bir daha diyor diğer yanımda o kadar masraf ettin uğraştın yaptın hem işine de yarıyor sökülür mü diyor ))
Bu da cam çerçevesinin yakın fotoğrafı sağ taraf sol tarafa göre çok daha temizdi.
Şu daha önce sökemeyerek yalama yaptırdığım lanet emniyet kemerinin civatasını da bugün elektrik kaynağıyla civata kaynatarak (Herhalde 6-7 defa kırıldı, kaynattık) söktük ve iç döşemeleri sökebildik.
Taban halısını tutan hiçbirşey kalmadı yarın sabah ilk iş onu kaldıracağım.Herhangi bir süpriz çıkmazsa şöför mahallinin altı çürük, onun dışında başak bir çürük işi yok.
Bir de kaputun çektirmesinin yapılması kaldı.
Niyetimiz yarın öğlene kadar işleri bitirip arabayı boyacıya çektirmek.
Uğur hurdacılar sitesinde man kamyonların kalın çift mafsallı şaftlarını görmüştüm geçen sene. çok vardı adamların ellerinde ve mallar sıfırdı.İşine yaraya bilir.