Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 165,589
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu sabah yine plazmacıda başladı Şimdi farkettim plazmada kestirdiğim parçaların fotoğraflarını çekmemişim, bir tane daha deve boynu (Rot kolunu makasların üstüne taşımak için) Arka denge kolu için diferansiyel bağlantı ayaklarıyla boruların arasında kalacak olan üçgen parçayı kestirmiştim.


Bugün arka denge kolunu yapıp arkanın işini bitirerek boyasını yapacaktık ancak, çift şanzıman takıldığında denge kolunun bağlantısını yapacak olduğumu iç şasenin geri kayması gerektiğini farkettik, dolayısıyla şanzımanları atmadan kolu yapmanın bir anlamı yoktu, onun için denge kolu yapımını şanzımanlar atıldıktan sonraya erteledik.


Dodikleri yapalım dedik, preste boruyu güzel kavisli bükemeyince boruları alıp silindiri olan bir makinexiye gittik ve tüm boruları birbirine puntolayarak yaklaşık olarak bir kavisle boruları büktürdük.





 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Borulara genel bir kavis verdikten sonra çamurluğun şekline göre bükümleri de biz preste vererek yerine puntoladık.


Daha sonra yine şablon çıkararak üstüne saç keserek puntoladık.


Bu arada çamurluğa vidalanan ve borunun üstüne kaynatılan saç kalınlığı 1.2 mm boru üç çeyrek doğal gaz borusu.Şu an gözüken 2 boy boru ve 2 tabaka saç malzeme gidiyor yapımı için.









 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Yukardaki son resimde dodik içinde kalan çamurluklar kesilecek.


Aynı işlemi sol taraf için de tekrarladık.









 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Cok guzel olmus egimler, elinize saglik..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

kolay gelsin çok emek harcanıyor.. direksiyonu sağ sol yaparken şasi de sağa sola gidiyorsa yani beşik gibi sallanıyorsa, bir ucu diferansiyelde bir ucu şaside burçlu bir kol yapman işini çözebilir. Aşağıdaki resimde sarı rot amortisörünün arkasındaki kol ..

 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Cok mantikli, artikulasyona da engel olacagini zannetmiyorum ancak soyle bir endisem oldu bu kol icin araba bir kasise ya da tumsege girdiginde bu kol diferansiyeli saga sola kaydirmaz mi ?
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

defender larda var aynı koldan, dediğin olursa birde diferansiyelden A kolu yapabilirsin
 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

o kolu sökünce araç beşik gibi sallanıyor onu biliyorum ayar kısmını incelemedim..
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

jeep' Alıntı:
o kolu sökünce araç beşik gibi sallanıyor onu biliyorum ayar kısmını incelemedim..


Helezonda sallanması mantıklı, çünkü diferansiyelin sağa sola yükünü alan başka bir bağlantı yok o sistemde.Makas yine tutuyor diferansiyeli sağa sola kayması zor ihtimal.


Şu an direksiyon çevirdiğinde aracın kafası şaha kalkıyor, özellikle sola çevirirken.Benim gözlemlediğim nedenleri arasında da birincisi lastiklerde çok ofset olması sebebiyle lastik normal formundaki gibi merkez nokta üzerinden dönmüyor yay çizerek lastiklerde ileri geri hareket ediyor.İkincisi ise direksiyon kutusu bağlantı noktaları arasındaki mesafe yükseldiği için hem yatay hem de dikey kuvvet uyguluyor.Lastikler bir yere kadar dönüyor ondan sonra çok sıkışınca kutunun uyguladığı dikey kuvvetten ötürü lastiği çeviremeyip, kupayı kaldırıyor.


Gönül hepsi bir defada yapılsın sonradan bir daha uğraşılmasın, sorun çıkmasın istiyor ancak bazı şeyleri de uygulayıp denemeden görmenin şansı yok.Bu aracın asfaltta yüksek süratte çok da iyi yol tutuşu olacağını zaten zannetmiyorum


Açıkcası hem maddi hemde fiziken çok yoruldum, biran önce aracı yürütüp eksikliklerini gözlemleyerek yavaş yavaş tamamlamayı düşünüyorum.Erkan ustada bunaldı Çıkaralım şunu dükkandan başka birşey istemiyorum diyor her gelene laf anlatmaktan bıkmış Gerçekten insanların soruları bezdiriyor bazen


Şu an erkan ustada arka dodikler, arka tampon, arka diferansiyelin takozlarının kaynatılıp bana ince gelen U civataların kalınlaştırılarak arka denge kolunun diferansiyel bağlantı ayaklarının kaynatılması kaldı.Bir de kaputta bir tadilat yapmak istiyorum, Erkan usta dükkandan kovalamazsa beni onu da halledip ondan sonra şanzımanlar şaft ve frenler için doğru şenol ustaya çekecez gülazeri.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Allah sabır ve çalışma azmi versin kolay degil. şu ana kadar takip ediyorum ama hiç yorum yapmadım. bu çanavar inşallah arazide sizi çok mutlu edecek tüm gözler üzerinizde olacak inatla çalışmalara devam edin.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Yaw ben bunu nasıl kaçırmışım, kolay gele...
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

İyi dilekleriniz için teşekkürler.


Bugün yine fazla birşey yapamadık iş azaldıkça ustada gevşeklik başladı ya da sıkılmaya başladı artık da diyebiliriz


Arka takozları kaynatıp arka diferansiyeli söktük ben bir güzel zımparalayıp, temizledim sonra da boyadım.


Diferansiyelin üzerine siyah bir boya atmışlar, tozun çamurun pisliğin üzerine, atmasaymışlar daha iyiymiş temizlemesi beni bitirdi.Siyah boyanın altında da haki yeşil boya vardı ilgincime gitti sanırım Arka diferansiyelimiz askeri bir araçtan çıkma.



 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Erkan ustada arka dodiğe başladı, önce çamurluğu kes dedim.Demez olaydım ) Kestiğimiz yer elimizde kaldı Çamurluğun kapı yönü alt tarafı çürüktü.Yarın saç basılıp o çürüğü tamir edecez.


Çamurluğun tampon tarafı temizdi, Erkan usta orayı kesip saç parça yaparak kapattı.Parçayı yaparken de 3 sene üzerine ilk defa saç parça yaptığını söyleyerek sitem etti Erkan usta kaportacılığı bırakmış bir kaportacı, yanlış hatırlamıyorsam en son bir 56 model chevrolet kaportası yaparken ömrümü yedi diyerek kaportacılığı bırakmış )) Kısmeti yine bir chevrolet


Bu arada aracı aldığımda (alttaki resimlerde gözüküyor) adam arka çamurluğu delip priz takmış, ben aldığımda arkası boştu invertör vs. yoktu.Herhalde Amerikadaki sahibi böyle birşey yapmış, kamplarda vs. 220 Volt kolayca kullanabilmek için.Ne zamandır aklımda, o deliği kapatmak bugüne nasip oldu







 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

moonwalker_arc' Alıntı:
Cok mantikli, artikulasyona da engel olacagini zannetmiyorum ancak soyle bir endisem oldu bu kol icin araba bir kasise ya da tumsege girdiginde bu kol diferansiyeli saga sola kaydirmaz mi ?


Uğur Bey işlerin yoğunluğu sebebiyle fazla internete giremez olmuştum ki bugün başlığı görünce işi gücü bir kenara bırakıp güzelce baştan sona okudum yapılanları, maşallah harika bir iş çıkıyor, bol kolay temin edilebilir yedek parçalar, yapılmış olan sağlam işler herşeye değer tabrikler. Araç yürüdükten sonra da yavaş yavaş kalan kısımları tamamlanır


Bu arada alıntı yaptığım konu üzerine nacizane tavsiyelerim olacak, difransiyellere ön arka trackbar yapılması çok iyi olur, aşağıdaki kol yapılıp difransiyeller şasiye sabitlendiyse ayrı, diğer resimlerde kolu göremedim de


 

SON KONULAR - FORUM