Pikap Karavan Yasal Durumu (pino Karavan Sahtekarlığı)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan selin22 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 66
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 85,468
Kabinin (Yükün) esas zemini tabanı kamyonetin kasasına zeminine oturmakta taşmamaktadır, yan çıkıntılar (ki bunlar yükün/kabinin tabanının taşması değildir) aracın yan dikiz aynaları kadar limitlerde olabilir ( ki daha geniş açık veya kapalı kasa kamyon ve kamyonetler vardır; bunların yan dikiz aynaları yanları ve geriyi görmeleri için yana daha geniş çıkma imal edilir veya uzatma romörk aynası kullanılır, romörk olarak çekilen çekme karavan çeken araçlarda uzatma romörk aynası kullanılır).

Bence yanlış bir varsayım. Mevzuat'ta yan aynalar genişliğine kadar yükleme yapılır yazmıyor.
Ben basit düşünüyorum ve mevzuat açık. En son cevabı ise yol kenarı denetim istasyonları söyleyecektir.
Allah korusun bir kazaya karışılır ve bu yüklemenin mevzuata uygun olmadığı durumu ortaya çıkarsa, çok zor durumda kalınabilir. Kendi kaskonuz dahi ödeme yapmayabilir.
Kara Taşıtları Kasko Sigortası Genel Şartları
0.PNG


Sanırım sizde bu karavan var. Malum işimiz bürokrasiye kaldığında uzayıp gider. Yetkili bir kurumdan bu yüklemenin uygun olduğu teyit edin. Ardından keyifle gezin.


Herkesin ihtiyaçları farklıdır. Ancak ben şahsi olarak pikap üstü karavan yerine, araç üstü çadır bakardım. Pikap'ın bagaj bölmesi de boş olacağı için çok büyük bir yükleme alanım olacaktır.
Aynı zamanda kışın saklama alanım pikap üstü karavana göre daha küçük olacaktır...

Yaz geldi artık. Herkese keyifli, huzurlu gezmeler :smiley:
 

Etiketler
.

Pick-up üstü demonte karavan düşüncesinde olanlar için şu an uygulamada muallakta olduğu yazılan yasalar dışında göz önünde bulundurması gereken diğer noktalar da;
* aracın orjinal en kısıtlaması yüzünden, karavan bölümünün Slide-Out çözümleri dahil ancak oldukça sportif iki kişi dışında yeterli hacım sağlayamayacağı ve
* bu cins araçların genel uygulama olarak ticari amaçla kullanılmasının yük taşımada soruna sebep olacağı bulunmakta.
Bu durumda belki özel ilgi dışında, sırf bu cins bir karavan için ekstra araç alımı söz konusu oluyor.

Tasarım özelliği olarak konaklanan yerde zaten demonte edilecekse, küçük bir çekme karavan, hızlı ayırım-birleştirme ve hacım açısından daha pratik olmalı ? Hele zaten aracınız varsa..
Üstelik kompakt olma özelliğinin ne hız ve ne de sürüş dinamiği açısından alternatiflerine göre daha fazla avantaj sağladığı şüpheli durumda.

ABD’de bu cins karavanlar özellikle çiftçiler ve zaten böyle araçlara birincil olarak ihtiyacı olanlarca kullanılmakta ve çıkışı da o yüzden. Bazılarını bildiğim için söylüyorum, kanunları da daha kullanıcı dostu.

Lütfen emek verip bu kıymetli yazıları yazanlar alınmasın, öyle bir kastım yok, burası forum olduğundan özellikle yeni düşünenlere söyleme hakkım olduğunu sanıyorum; bu tarz, ihtiyaçlarımız için biraz da kulağı tersten göstermeye benziyor. :yum:

Yine de konunun ilgilenenler için olumlu bir mecraya akıyor olması sevindirici.


@voner , :yum:

trailerinizin ölçekli planını yüklemeniz mümkün mü ?

Diğer bir sorum da “ işin imalatçı üretici firmalar kısmı almaları gereken tip onay belgesi ayrı bir sorun“ demişsiniz. Yük sınıfında olan bir metanın tip onay belgesine ihtiyacı nasıl gerekçelendiriliyor ? Resmi bir tarafı var mı ?
Örneğin evimin oturma odasını veya mutfağını yük olarak taşırken söz konusu olmadığı gibi. Yani yükse yük olmalı...
Yoksa sadece tahmini olasılık olarak mı yazdınız ?

.

İlginize teşekkür ediyorum. 2 kişi için ideal rahat yeterli alan var, çift kişilik yatak (1.50x2.00 cm.) aracın üstüne uzanan alkoven kısım olduğu için oturma grubu masası (masa katlanarak istendiğinde oturma grubu 1.00x2.00 cm. ilave yatak oluyor.), elbise dolabı, malzeme eşya dolapları, mutfak tezgah kısmı ve duş wc kısmı için yeterli alan oluyor yaklaşık içi 8-10 metreküp içinin resim fotoğraflarını aşağıda yükleyeceğim.(Gezilerimi daha çok eşimle birlikte yaptık ama oğlumun geldiği yani 2+1 üç kişi olarak da geziye çıktık.)

Pickup kamyonet aracım ruhsat şahsım kendi üzerime kayıtlı yanı hususi ruhsatta yazan kullanım amacı "Hususi Yük Nakli" ve aracımı günlük işlerimde aile aracı olarak da rahatça kullanıyorum yani Pickup karavan için bu aracı almadım araba ihtiyacım için kullanmaktayım, geziye çıkacağım zaman karavan kabini yüklüyorum.

Ticari amaçla kullanılmadığını ruhsata bakıp hususi olduğunu gören trafik polisi veya yol kenarı denetim istasyonu görevlisi anlıyor.

işin imalatçı üretici firmalar kısmı almaları gereken tip onay belgesi ayrı bir sorun“ demişsiniz. Yük sınıfında olan bir metanın tip onay belgesine ihtiyacı nasıl gerekçelendiriliyor ? Resmi bir tarafı var mı ?
EVET DEMONTE ÇIKARILAN YÜK MOBİL KABİN OLDUĞU İÇİN ONAY BELGESİ GEREKMİYOR...
Bizdeki karavan imalatçılarının çekme karavan imalat belgeleri tip onay belgeleri var, Pickup üstü karavan bu demonte mobil kabin yani benim aldığım imalat satış faturasındaki tanımıyla portatif "Taşınabilir Yaşam Kabini" içinde imalat için belgelerini almalarını sağlasınlar diye yazdım.
 

Bence yanlış bir varsayım. Mevzuat'ta yan aynalar genişliğine kadar yükleme yapılır yazmıyor.
Ben basit düşünüyorum ve mevzuat açık. En son cevabı ise yol kenarı denetim istasyonları söyleyecektir.
Allah korusun bir kazaya karışılır ve bu yüklemenin mevzuata uygun olmadığı durumu ortaya çıkarsa, çok zor durumda kalınabilir. Kendi kaskonuz dahi ödeme yapmayabilir.
Kara Taşıtları Kasko Sigortası Genel Şartları
Ekli dosyayı görüntüle 502404

Sanırım sizde bu karavan var. Malum işimiz bürokrasiye kaldığında uzayıp gider. Yetkili bir kurumdan bu yüklemenin uygun olduğu teyit edin. Ardından keyifle gezin.


Herkesin ihtiyaçları farklıdır. Ancak ben şahsi olarak pikap üstü karavan yerine, araç üstü çadır bakardım. Pikap'ın bagaj bölmesi de boş olacağı için çok büyük bir yükleme alanım olacaktır.
Aynı zamanda kışın saklama alanım pikap üstü karavana göre daha küçük olacaktır...

Yaz geldi artık. Herkese keyifli, huzurlu gezmeler :smiley:

Konuya katkınıza teşekkür ediyorum, Pickup karavanımla iki yıldır yurtiçi yurtdışı geziler yapıyorum sorun olmadı polis ve yol kenarı denetim istasyonu kontrollerine de rastladım.
Yukarıda belirtmiştim Kabinin (Yükün) esası kendisi bütün olarak kamyonetin kasasına oturuyor yan çıkıntılar taşma değil yük kabinle bütün, karayolu trafik şeridi genişliği içerisinde yan dikiz aynalarını geçmediği için trafik açısından bir tehlike yaratmıyor... yani yük çimento torbası veya saman balyası yüklenmişte yanlardan parça parça taşmış üst üste yığılmış dizilmiş yük değil bütün bir kabin.

Pickup araçlar ruhsat açık kasa kamyonet , ruhsatta yazan kullanım amacı yük nakli ve ruhsatta yazan azami istihab haddi yani yüklü ağırlığı belirtilir benimki 2800 kg. yine ruhsatta yazan aracın ağırlığı 1900 kg. yani 900 kg. 1 ton yük ağırlık taşır kamyonetler, benim üstündeki portatif karavan kabin 'nin ağırlığı 700 kg. yani 1900 kg. araçla toplamda 2600 kg. oluyor böylece ruhsata yazan azami yüklü ağırlığın geçilmemesi önemli.

Karavan kabin kısmı ayrılıyor, dört yerinden çelik kanca bağlantı kasa şaseye bağlı sabitleniyor (yolda seyir halinde kabinle araç bütün olarak hareket ediyor) ve açarak karavan kabini ayırıyorsunuz dört krikolu ayağının üzerine çıkarıyorsunuz aracınızı kullanıyorsunuz. Üzerinize almak için ortalayıp geri geri yanaşıyorsunuz krikolu ayakları kısaltıyorsunuz ve dört yerinden bağlayacak sabitliyorsunuz... ayırma işlemi de, bağlama sabitleme işlemi de 15-20 dk.'da bitiyor.

Burada önemli konu karayolları yönetmeliği trafik mevzuat açısından trafiği tehlikeye düşürmayecek şekilde trafik muayenesi güncel, araç ağırlık ve boyut taşıdığı yük limitlerinde araçların karayolunda emniyetle seyretmesi.
 


pre.jpg
camp_6s_2015_silber.jpg
hakankizildag profilinde pickup karavan mobil kabin için güzel bir örnek var, bende aşağıda bazı Avrupa örnekler paylaşıyorum...

20180516_161807_resized.jpg
20180516_175002_resized.jpg
Foto.JPG
 



Aşağıda Off-road özel üretim bir Pickup Karavan, güzel ama maliyet fiyatıda çoktur.
Kural Bozucu Nissan Titan XD Overland Rig Off-Road Karavan-TeknOlsun-2.jpg
Kural Bozucu Nissan Titan XD Overland Rig Off-Road Karavan-TeknOlsun.jpg
Kural Bozucu Nissan Titan XD Overland Rig Off-Road Karavan-TeknOlsun-3.jpg
Kural Bozucu Nissan Titan XD Overland Rig Off-Road Karavan-TeknOlsun-4.jpg
Kural Bozucu Nissan Titan XD Overland Rig Off-Road Karavan-TeknOlsun-5.jpg
 

.

Pick-up üstü demonte karavan düşüncesinde olanlar için şu an uygulamada muallakta olduğu yazılan yasalar dışında göz önünde bulundurması gereken diğer noktalar da;
* aracın orjinal en kısıtlaması yüzünden, karavan bölümünün Slide-Out çözümleri dahil ancak oldukça sportif iki kişi dışında yeterli hacım sağlayamayacağı ve
* bu cins araçların genel uygulama olarak ticari amaçla kullanılmasının yük taşımada soruna sebep olacağı bulunmakta.
Bu durumda belki özel ilgi dışında, sırf bu cins bir karavan için ekstra araç alımı söz konusu oluyor.

Tasarım özelliği olarak konaklanan yerde zaten demonte edilecekse, küçük bir çekme karavan, hızlı ayırım-birleştirme ve hacım açısından daha pratik olmalı ? Hele zaten aracınız varsa..
Üstelik kompakt olma özelliğinin ne hız ve ne de sürüş dinamiği açısından alternatiflerine göre daha fazla avantaj sağladığı şüpheli durumda.

ABD’de bu cins karavanlar özellikle çiftçiler ve zaten böyle araçlara birincil olarak ihtiyacı olanlarca kullanılmakta ve çıkışı da o yüzden. Bazılarını bildiğim için söylüyorum, kanunları da daha kullanıcı dostu.

Lütfen emek verip bu kıymetli yazıları yazanlar alınmasın, öyle bir kastım yok, burası forum olduğundan özellikle yeni düşünenlere söyleme hakkım olduğunu sanıyorum; bu tarz, ihtiyaçlarımız için biraz da kulağı tersten göstermeye benziyor. :yum:

Yine de konunun ilgilenenler için olumlu bir mecraya akıyor olması sevindirici.


@voner , :yum:

trailerinizin ölçekli planını yüklemeniz mümkün mü ?

Diğer bir sorum da “ işin imalatçı üretici firmalar kısmı almaları gereken tip onay belgesi ayrı bir sorun“ demişsiniz. Yük sınıfında olan bir metanın tip onay belgesine ihtiyacı nasıl gerekçelendiriliyor ? Resmi bir tarafı var mı ?
Örneğin evimin oturma odasını veya mutfağını yük olarak taşırken söz konusu olmadığı gibi. Yani yükse yük olmalı...
Yoksa sadece tahmini olasılık olarak mı yazdınız ?

.

Pickup_Karavan.jpg
L200_olculer.jpg
L200_Kantar_nis2017.jpg
L200_agırlık.jpg
 

.

Cevaplarınız ve resimler için teşekkürler. :yum:

“Kanunun lafzı ruhu ile hüküm ifade eder” diyorsak; arka görüşe mani olmama durumu, esas olmalı. Bence bu hem kesin hem de akla uygun.
Böylelikle aynaların pozisyonu üzerinde spekülasyon yapmanın dayanağı ve gereği kalmıyor. Yani kanun koyucu kısaca tam görüş istemekte.

Böylelikle yükün dikiz aynalarına birkaç cm. mani olması durumunda bile bence öncelikle yapılacak, ayna değişikliklerinin hangi prosedüre bağlı olduğunun araştırılması gerekmekte. Pratikte benim mantığıma ve geometri kurallarına göre de dikiz aynalarının araç tarafında başladığı nokta esas olmalı.

Resimlerden çıkarabildiğim kadarıyla ön ayakları saymasak bile, kasanın ön kısmı az da olsa taşmış gibi gözüküyor. Belki de yaşadığınız üzere kontrollarda bu nokta kolaylıkla atlanmakta.
Hani isterseniz memur beye bir sorun diyeceğim ama neme lazım. :yum:
Belki yine de bilinen dua sayısını arttırmakta fayda olmalı... ;)

Sanırım alkoven bölümündeki yatak enlemesine konumda ? Tabii bu handikaplarına rağmen ferahlık sağlamalı.
Aslında sadece burasının iki metre, dikiz aynasına gelen alt kısmının ise onar santim (?) kadar dar olması gerekli çözümü sunmalı ?

Yüklediğiniz son bilgileri yeni gördüm.
Araç eni, aynalar hariç 181,5 cm, kabin eni ise 210 cm denmekte...

.
 
Son düzenleme:

.

Cevaplarınız ve resimler için teşekkürler. :yum:

“Kanunun lafzı ruhu ile hüküm ifade eder” diyorsak; arka görüşe mani olmama durumu, esas olmalı. Bence bu hem kesin hem de akla uygun.
Böylelikle aynaların pozisyonu üzerinde spekülasyon yapmanın dayanağı ve gereği kalmıyor. Yani kanun koyucu kısaca tam görüş istemekte.

Böylelikle yükün dikiz aynalarına birkaç cm. mani olması durumunda bile bence öncelikle yapılacak, ayna değişikliklerinin hangi prosedüre bağlı olduğunun araştırılması gerekmekte. Pratikte benim mantığıma ve geometri kurallarına göre de dikiz aynalarının araç tarafında başladığı nokta esas olmalı.

Resimlerden çıkarabildiğim kadarıyla ön ayakları saymasak bile, kasanın ön kısmı az da olsa taşmış gibi gözüküyor. Belki de yaşadığınız üzere kontrollarda bu nokta kolaylıkla atlanmakta.
Hani isterseniz memur beye bir sorun diyeceğim ama neme lazım. :yum:
Belki yine de bilinen dua sayısını arttırmakta fayda olmalı... ;)

Sanırım alkoven bölümündeki yatak enlemesine konumda ? Tabii bu handikaplarına rağmen ferahlık sağlamalı.
Aslında sadece burasının iki metre, dikiz aynasına gelen alt kısmının ise onar santim (?) kadar dar olması gerekli çözümü sunmalı ?

Yüklediğiniz son bilgileri yeni gördüm.
Araç eni, aynalar hariç 181,5 cm ye, kabin eni 210 cm denmekte...

.

İlginize tekrar teşekkür ederim, yan dikiz aynalarda römork uzatma ayna var, büyük kasalı araçlar yan aynaları kasadan daha dışarıda olur ki geriyi yanları görerek geri manevra yaparlar ve seyir haline geriyi görürler, benim geri görüş kameramda ekranda geriyi gösteriyor (büyük kasalı araçlarda ve karavanlarda genelde ilave geri görüş kamerası olur).
Aracımın yan dikiz aynalarında takılı olan uzatma ayna resim fotoğrafı aşağıdadır...
P_20180602_082457.jpg
x5_5120382371xk.jpg


Ankara KARAVAN BUTİK Yedek Parça, Aksesuar, Donanım & Tuning ilanları sahibinden.com’da!
 

.

Tabii yazdıklarınız konuyla ilgilenen herkesin bilgisi dahilinde olmalı.

Benim açıklanmasınının gerekli olduğunu düşündüğüm ise, bizim yasaların onları aracın orjinal haline müdahele olarak görüp görmediği ?
Yani TSE nin görüşü ve bununla ilgili resmî durum.

Sanırım kameranın resmi bir geçerliliği yok. Hatta iç dikiz aynası bile “değersiz” konumda olmalı.
 
Son düzenleme:



.

Tabii yazdıklarınız herkesin bilgisi dahilinde olmalı.

Benim açıklanmasınının gerekli olduğunu düşündüğüm ise, bizim yasaların onları aracın orjinal haline müdahele olarak görüp görmediği ?
Yani TSE nin görüşü ve bununla ilgili resmî durum.

Sanırım kameranın resmi bir geçerliliği yok. Hatta iç dikiz aynası bile “değersiz” konumda olmalı.

(Araçta açık kasa kamyonet olarak teknik değişiklik yapılmadığı, içinde motor ve yürüyen aksamında, dışında kaportasında, yük kısmı açık kasasında, iç oturma düzeni koltuklarında değişiklik yapılmadığı ortadadır.)
İşte bunun için mevzuat cevaz vermiyor diyoruz, sizin bizlerin yazdıkları dahilinde açıklanması gerekiyor, vatandaşın ve girişimcinin taleplerini ihtiyacı yetkili merciler dikkate alacaklardır. Ben, bunları inceleyerek göze alarak bir girişimde bulundum cesaretle karar vererek Avrupada Amerikada örnekleri olan (ki bu Pickup karavan araçlarla ülkemize gelip geziyorlar, bende geçen yıl bir ay süreli yerli imalat Pickup karavanımla yurtdışı Avrupada gezi kamp yaptım) tabii ki parasal maliyeti de olan bu demonte mobil kabini imal ettirip sahip oldum ve kullanıyor kullanmak istiyorum, biz bu konuda yollarda öncü ilk örnekler olarak devletin girişimciyi vatandaşın talebini mevzuata uygun hale getirmesini bekleriz ki bir toplumda mevzuat yasalar bu şekilde güncellenir gerekli değişikliklere vatandaşın, üreticinin, sanayicinin durumuna göre yapılır, kurumları yerleşmiş demokratik ülkelerde vatandaş önden gider devlette geriden sonradan toplumun ihtiyaçlarını düzenler yasa ve mevzuatı çıkartır.
TSE önemli tabii ki, işte karavan mobil kabin üretici bir firma öncelikle ön alacak, bir prototip yaparak ilgili bakanlıklara, Bilim Sanayi ve Teknoloji bakanlığı üzerinden TSE 'ye başvuracak, testlerini yaptırarak üretim imalat için gerekli izinleri, tip onay belgesini alarak bu imalatı yapacak, böylece TSE ve ilgili bakanlıklarda Karayollarına Trafiğe yetkili mercilere bunları bildirecek ve mevzuatta gerekli düzenlemeler yapılacak.
Ama ülkemizde bizlerden vatandaştan ciddi olarak karar verip sipariş verip Pickup karavan demonte portatif (Taşınabilir Yaşam Kabini) / Mobil kabin yaptıracak belli çok sayıda talep karavan firmalarına gelmemekte, mesela üç dört karavan firmasına yılda toplamda 10-20 talep gelse, o zaman karavan firması imalat üretim için bu işlere girişir masraf etmeyi göze alarak ilgili bakanlıklara ve TSE 'ye başvurularını yapar ve yetkili mercilerde mevzuatı düzenler böylece biz müşteri vatandaş olarak kafamız rahat olur, bu açılamalara gerek kalmaz.
 

.

@voner , :yum:

Sanırım cümleleri kuruş tarzınız ve konuya angajmanınız, başlıktaki söz konusu firmayla organik bir bağın varlığı izlenimini vermekte. Sakın bunu “itham” olarak algılamayın lütfen. Eğer izlenimim isabetliyse, konuya böyle ateşli bir başlıkla başlayan her muhabbete, açıkcası doğal olarak, herkez gibi ben de ancak böyle yaklaşabilirdim.

Kanun ve yönetmeliklerin oluşumu hakkındaki düşüncelerinizi, idealize edilmiş bulduğumu söylememe de gücenmezsiniz sanırım ?
Yazdıklarınızın bazılarını “beğen”mem, onların akla uygunluğu ile ilgiliydi. Ama biliyorsunuz kanun ve yönetmeliklerin de onları öyle ve uygun görmesi, hikayenin diğer ama en önemli tarafı. ;)

Bu yüzden @hakankizildag ve sizin de dediğiniz üzere TSE işin merkezinde.
Açıklanması gereken; bizim yorumlarımız değil, trailerin resmen yük sınıfına girip girmediğinin ve ayna pozisyon değişimlerinin onaya ihtiyaç gösterip göstermediğinin TSE tarafından resmî cevabı. Artık konu ayyuka çıktı, kurtuluşu yok yani...

Aslında benim de anlayamadığım, karavancılığın oturduğu bütün ülkelerde sorunsuzca geçilen bu bölümün bizde neden boşta kaldığı. Yasaların burnunu sokmadığı yer kalmadığı düşünülürse bence sorun, bu cins yapıların bizde azlığı ile de ilgili olmamalı.

Son olarak söylemek istediğim, konunun açıklanması için inisiyatifin müstakbel tüketicilerden değil, üretici firmalardan gelmesinin gerektiği.
Çünkü her çağdaş firma, ürünlerini ancak yasalara uygun sunma sorumluluğunda.
Yoksa korkarım yukarıda görüldüğü üzere “kolaycılıktan” başka ithamlara da hedef olma ihtimali var.
Tam da son cevabınızda , yük dediğiniz halde tekrar karayolları için gerekli tip onay belgesinden bahsetmenizi ise anlayamadım. Sanırım üretimle ilgili başka bir belge olmalı ?

Eğer üreticiler red cevabından korktuklarından başvurudan çekiniyorlarsa, bunu da sorumlu bir davranış olarak kabul etmek mümkün olmamalı...



@hakankizildag , :yum:

Pick-up trailerinizi yasal olarak TSE kontrolsüz yani karavan sınıfına girmediğinden tip onay belgesi istenmeden geçirebildiyseniz, ilgilenenler için gümrük prosedürü açısından tarife numarası, bence tam da konuyla ilgili olmalı.
Forumları bilgi paylaşım ortamı olarak görüyorsanız, umarım ilgilenenlere numarayı vermek sorun değildir ?

TSE’den düşündüğünüz belgeyi almanızı umut ederim. Biliyorsunuz, “böyle bir gereklilik yasa veya yönetmeliklerde yoktur” şeklinde bir belge için “olmayana ergi” metodunu uygulamak, memurlarca tanınan bir şey değil.
Zaten alsanız da belki sadece sizin için geçerli olabilir ?
Ama her durumda burada paylaşırsanız, dua edeniniz bol olur.

Yazı resmî olsa da, bilinen bir formatının olmaması yüzünden, umarım hayal gücü geniş bir kontrol polisinin yorumuna kalmaz.

.
 
Son düzenleme:

.

@voner , :yum:

Sanırım cümleleri kuruş tarzınız ve konuya angajmanınız, başlıktaki söz konusu firmayla organik bir bağın varlığı izlenimini vermekte. Sakın bunu “itham” olarak algılamayın lütfen. Eğer izlenimim isabetliyse, konuya böyle ateşli bir başlıkla başlayan her muhabbete, açıkcası doğal olarak, herkez gibi ben de ancak böyle yaklaşabilirdim.

Kanun ve yönetmeliklerin oluşumu hakkındaki düşüncelerinizi, idealize edilmiş bulduğumu söylememe de gücenmezsiniz sanırım ?
Yazdıklarınızın bazılarını “beğen”mem, onların akla uygunluğu ile ilgiliydi. Ama biliyorsunuz kanun ve yönetmeliklerin de onları öyle ve uygun görmesi, hikayenin diğer ama en önemli tarafı. ;)

Bu yüzden @hakankizildag ve sizin de dediğiniz üzere TSE işin merkezinde.
Açıklanması gereken; bizim yorumlarımız değil, trailerin resmen yük sınıfına girip girmediğinin ve ayna pozisyon değişimlerinin onaya ihtiyaç gösterip göstermediğinin TSE tarafından resmî cevabı. Artık konu ayyuka çıktı, kurtuluşu yok yani...

Aslında benim de anlayamadığım, karavancılığın oturduğu bütün ülkelerde sorunsuzca geçilen bu bölümün bizde neden boşta kaldığı. Yasaların burnunu sokmadığı yer kalmadığı düşünülürse bence sorun, bu cins yapıların bizde azlığı ile de ilgili olmamalı.

Son olarak söylemek istediğim, konunun açıklanması için inisiyatifin müstakbel tüketicilerden değil, üretici firmalardan gelmesinin gerektiği.
Çünkü her çağdaş firma, ürünlerini ancak yasalara uygun sunma sorumluluğunda.
Yoksa korkarım yukarıda görüldüğü üzere “kolaycılıktan” başka ithamlara da hedef olma ihtimali var.
Tam da son cevabınızda , yük dediğiniz halde tekrar karayolları için gerekli tip onay belgesinden bahsetmenizi ise anlayamadım. Sanırım üretimle ilgili başka bir belge olmalı ?

Eğer üreticiler red cevabından korktuklarından başvurudan çekiniyorlarsa, bunu da sorumlu bir davranış olarak kabul etmek mümkün olmamalı...



@hakankizildag , :yum:

Pick-up trailerinizi yasal olarak TSE kontrolsüz yani karavan sınıfına girmediğinden tip onay belgesi istenmeden geçirebildiyseniz, ilgilenenler için gümrük prosedürü açısından tarife numarası, bence tam da konuyla ilgili olmalı.
Forumları bilgi paylaşım ortamı olarak görüyorsanız, umarım ilgilenenlere numarayı vermek sorun değildir ?

TSE’den düşündüğünüz belgeyi almanızı umut ederim. Biliyorsunuz, “böyle bir gereklilik yasa veya yönetmeliklerde yoktur” şeklinde bir belge için “olmayana ergi” metodunu uygulamak, memurlarca tanınan bir şey değil.
Zaten alsanız da belki sadece sizin için geçerli olabilir ?
Ama her durumda burada paylaşırsanız, dua edeniniz bol olur.

Yazı resmî olsa da, bilinen bir formatının olmaması yüzünden, umarım hayal gücü geniş bir kontrol polisinin yorumuna kalmaz.

.

Konuya akılcı yaklaşımınıza teşekkür ediyorum, bende akıl mantık yürütüyorum ve sizle zevkli bir sohbet gibide olsa konunun çözüme kavuşmasını arzuluyorum, sizden farkım bu ürünü sipariş vererek yaptırmış satın alarak sahip olmuş ve kullanıyor olmam (sizde takdir edersiniz ki bu ürünün imalatında bir emek ustalık ve iyi veya vasat kullanılan malzeme ile bir tasarım bir yapı mevcuttur).

Söz konusu firmayla bir bağlantım yok, cesaretle girişimde bulunmuş bir müşteri tüketici vatandaş pozisyonundayım ama bende bu ürünü yaptırmamda çok istememin yanında sizin gibi kendi çapımda araştırma yaptım akıl mantık yürüttüm, yurtiçi yetkili merciler mevzuatı bu konuda maalesef tam anlayamıyorlar, bende yurtdışı Almanya dan Fransa dan firmalar ile mail e-posta yazıştım onlarda da yük olarak geçtiğini söylediler ve sanırım ayrıca bu Pickup karavan mobil kabin için üretim imalat bandı izin ve belgeleri var ki bahsettiğim çekme karavanlardaki gibi tip onay belgesi dediğim bu imalat onay belgesidir.

"Eğer üreticiler red cevabından korktuklarından başvurudan çekiniyorlarsa, bunu da sorumlu bir davranış olarak kabul etmek mümkün olmamalı..." yazmışsınız, ama bence dediğim gibi yılda bir tane bile ciddi talep almayacak karavan firmaları üretici firmalar bu başvurunun zahmeti külfeti ve masrafına girmek istemiyorlar ve yetkili merciler ile gerekeni yapsalar bile vatandaştan müşteriden gelecek, yıllık ciddi talep sayısı 1-2 geçmez diye düşünüyorlar.

"Biliyorsunuz, “böyle bir gereklilik yasa veya yönetmeliklerde yoktur” şeklinde bir belge için “olmayana ergi” metodunu uygulamak, memurlarca tanınan bir şey değil." tespitinize katılıyorum...

@hakankizildag durumu için "Zaten alsanız da belki sadece sizin için geçerli olabilir ?" yorumunuzda doğrudur, bu yüzden ben kendim açımdan engel aykırı bir durum görmesem de, gerekli açıklamalarla mevzuatta genel bir çözüm olabilir diye düşünüyorum.
 

Konuyla ilgili Almanya 'dan Pickup karavan Mobil kabin kullanıcısı @serkus forumda önceden aşadaki açıklamayı paylaşmış kopyalayıp yapıştırdım. Aracıyla Türkiye yede gelerek geziler yapmış...
AB uyum (CE) mevzuatlarımızı ayarladığımıza göre bahse konu bu hususların bizler ve yetkililer, memurlar tarafından olumsuz yorumlanmamasını diliyorum.

37755.jpg


Avrupa da, taşıyan aracın istiap haddi aşılmadığı ve trafik kanunlarınca belirlenen yük taşma sınırı geçilmediği sürece hiç bir sorun yaşanmıyor.
Bu sınırlar mesela bir aracın yüküyle maksımum eni2,55m, yüksekliği 4m olacak ve arkaya doğru maksimum 1,5 metre, öne doğruda maksimum 0,5m taşma yapılabilir. Araç trafikte seyir ederken kabin zaten kullanılmadığı içinde normalde amacından farklı bir kullanımda olmuyor aslına bakarsanız. Siz karavanı çekeceğinize taşıyorsunuz. Bağlantısı eminli bir şekilde yapıldıysa, aracın istiap haddini taşmıyorsa kesilen bu cezayı anlamak gerçekten güç.
Selamlar
Serkan.

@serkus

Bu açıklama, yükleme ölçüleri, karayolu trafik yol şerit genişliği bizim mevzuatla örtüşüyor...

@cemaltan
@huse
@hakankizildag
@EvliyaCelebi2
 

.

Metin nedense, bu başlığın ilk yazısında trafik müdürlüğünün @selin22 ‘ye verdiği “..taşınan yükün aracın ön ve arkasından belirlenen miktarda çıkıntı yapılabileceği ancak aracın imal tadil ve montajındaki genişliğinden taşmaması gerekmektedir“ şeklindeki durumunu atlamış !

Sanırım herşey ölçülebilir şekliyle böyle açık iken, bu noktanın müteahhit kere gözardı edilmesi, pek anlamlı olmamalı...

Üstelik biz burada, forumdaki diğer başlıklardan çıkarılacağı üzere, konu hakkında bilirkişi raporları ve içtihat kararları varken, TSE üzerinden alınacak bir belgeyle (?), duruma geçerliliği şüpheli yeni bir çehre vermeyi umud ediyoruz..?

Çekinmesem, hocanın “ya tutarsa?” misali diyeceğim...:yum:

.
 
Son düzenleme:



.

Metin nedense, bu başlığın ilk yazısında trafik müdürlüğünün @selin22 ‘ye verdiği “..taşınan yükün aracın ön ve arkasından belirlenen miktarda çıkıntı yapılabileceği ancak aracın imal tadil ve montajındaki genişliğinden taşmaması gerekmektedir“ şeklindeki durumunu atlamış !

Sanırım herşey ölçülebilir şekliyle böyle açık iken, bu noktanın müteahhit kere gözardı edilmesi, pek anlamlı olmamalı...

Üstelik biz burada, forumdaki diğer başlıklardan çıkarılacağı üzere, konu hakkında bilirkişi raporları ve içtihat kararları varken, TSE üzerinden alınacak bir belgeyle (?), duruma geçerliliği şüpheli yeni bir çehre vermeyi umud ediyoruz..?

Çekinmesem, hocanın “ya tutarsa?” misali diyeceğim...:yum:

.

IMG-20180617-WA0005.jpg


Nordstar-Wohnkabinen
Startseite | Nordstar Wohnkabinen

IMG-20180617-WA0004.jpg


@EvliyaCelebi2 konuya yaklaşımınıza tekrar teşekkür ediyorum,
(Hocanın "ya tutarsa" misali) demişsiniz, yukarıda Avrupa örnek benzer Pickup karavanlar, benzer boyut ölçü ve ağırlıklarda, limitlerde, yol şerit genişliği karayolu trafik mevzuatında aynı yan çıkıntılar ile kullanılıyorsak, tırnak içinde misali "tutmuş hocam" diyorum...

Eni genişliği karayolu trafik yol şeridi genişliği limitleri 3.50 metre içerisinde ve 4.00 metre yükseklik karayolu trafik limitlerinde VARSAYALIM orta büyüklükte ENİ 3.40 metre olan bir yat (yacht) tekneyi uygun bir aracın (yüklü ağırlığı azami istiap haddi yük ağırlığı limitlerinde) kamyon TIR trailler romörk üzerinde yük olarak taşınıyorken durum, yükün eni genişliği traillerin kasanın römorkun tabanına zeminine sağlam şekilde oturtulacak sıkı emniyetli şekilde bağlanacak sabitlenecek olması ve fakat yükün 3.40 metre genişliği traillerdan kasadan römorkdan yanlardan çıkıntısı taşması, 3.50 metre trafik yol şerit genişliği limiti içerisinde olabilecektir. Burada önemli olan yükün önden arkadan ve genişlik limitlerinde, asıl olarak da sağlam emniyetle sıkı bağlanmış sabitlenmiş olması ile karayolları trafiği tehlikeye sokmamaktır. (Ayrıca ikinci resim fotoğraftaki yan kapı aynaları üzerine takılan römork ilave uzatma aynaya, daha önce yukarıda yorumlarda da bahsettiğim üzere dikkatinizi çekerim.)

Ölçülebilir somut açık teknik verilerle üretilmiş ve bu ölçülebilir verilere ve mevzuata bağlı kalınmış, bizde de yukarıda resim fotoğrafları olan aynı benzer Pickup karavan kabinler pickup kamyonet araçlarla ve aynı trafik yol şeridi genişlikleri karayolları üzerinde aynı araçları kullanıyorsak, AB uyumu ve standartları içerisinde hareket ediyorsak, forumun diğer konu başlıklarında bahsedilenler ve memurların yanlış yorumları ve bilirkişi raporları olmuştur ve bir olaydaki meşruluğu haklılığı tartışılır karar, bir örnekle yerleşik süreklilik arz den içtihat olmaz kanaatindeyim.

“..taşınan yükün aracın ön ve arkasından belirlenen miktarda çıkıntı yapılabileceği ancak aracın imal tadil ve montajındaki genişliğinden taşmaması gerekmektedir“ maddesinin mevzuat açısından aracın yük taşıyan bölümünde kasasında sonradan tadil veya montajla genişletilmiş daha büyük daha geniş daha çok yük almak taşımak, maksadı olmuşsa ki ülkemizde maalesef bazı insanlar bu maksatla kamyon veya kamyonette, minibüs otobüste koltuk sayısı genişletme arttırma yapmak yoluna giderek yukarıda mevzuatta geçen, aracın orijinal halinden yani fabrika imal halinden, tadil ve montaj halinden genişletme taşma yaparak daha çok yük alma maksadıyla mevzuata aykırılık oluşturmaktadırlar... Bizim konu başlığımızın açıklamalarımızın buraya çekilmemesi gerekir diye düşünüyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,925
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst