Panelvan Kasası Izolasyonu ve Kondensasyon Üzerine

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 115
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 101,043
Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

melihbozkurt' Alıntı:
Bu arada panelvan araclarda su ana kadar kimsenin sofor kabinlerini yalittigini gormedim. Bence burada gozden kacan birseyler var. On kabinde panelvanlarda aracin bir parcasi ve aracin isinmasinda ve sogumasinda rolu var. Bu yuzden arac yapilirken en bastan kabin ust dosemeleri sokulerek icerisine mumkun olan en iyi yatilim yapilmadir.

Sürücü kabin tavanının dış ortamla teması yok. Üzerinde büyücek bir boşluk var. Bu boşluk yaşam mahalli tarafından erişilen bir raf ya da üst dolap olarak kullanılıyor. Bu bölmenin dış yüzeye bakan tavan kısmına aracın imalat aşamasında izolasyon yapılıyor zaten. Kullanılan malzeme yine elastomerik kauçuk. Biraz ince ama yeterli olacağını sanıyorum.
 

Etiketler
Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Konu ile ilgili birkaç bilgi daha....

* Otomobillerle ilgili yapılan araştırmaların sonucu, gayet ilginç; kaporta renginin, aracın nihai ısısında, nerdeyse rolü olmadığı istikametinde. Sadece açık renklerde bu son noktaya varış için gerekli zaman aralığı uzuyormuş. Aracın iç döşemesinin rengi de bu hızda rol oynayan önemli bir faktör.

* İzolasyon için asla vaz geçilemiyecek araç yüzleri;
Yaz ayları için tavan.
Kış ayları için taban.

* Nem ile ilgili bu sefer araçların dışı için önemli bir nokta;
Araçların ara sıra ama özellikle kış uykusundan önce yıkanıp, kirden temizlenmesinin en önemli faydası, tozun nem tutma özelliği sebebi ile pasa yataklık yapmasını önlemek olduğu unutulmamalı.

* Tecrübelerime dayanarak söylersem 15-17 derece üstü iki kişilik gecelemelerde heki ve diğer pencereler gerektiği kadar aralık olarak uyunması halinde, kayda değer buğulanma yaşanmıyor. Yeter ki,
a) araç ısısı 20-21 dereceye ayarlı olsun. Kalın örtü takviyesi gerekebilir ?
b) Araç içi nem çekici özelliğe sahip olsun. En fazla nem depolayabilen ahşabın, görülmeyen yerlerde çıplak bırakılmasının faydası var. Buralarda depolanarak kaportaya ulaşamayan nemin, sonradan yeterli sabah havalandırması ile, aracı terketmesi sağlanmalı.

* Geceleri, ıslak havlu, elbise, yağmur ve kar sonrası ayakkabı, şemsiye, bulaşık bezi gibi ıslak giyecek ve eşyaların, mümkünse dışarıda bırakılmasının(?) yada hiç olmazsa gecelik naylon torbaya alınmasının, araç içi kondense olabilecek nemi azaltmakta çok faydası var ! (Özellikle soğuk havalarda)

* Terleme ve nefes yolu ile bir kişinin, uyku esnasındaki su kaybı, en az küçük bir bira kutusunu dolduracak hacımda. Böylelikle içinde, ekstra nem kaynağı olmayan, uygun mobilyalı karavanların, uyku esnasında çok az aralıklı pencerelerle de olsa ve sabahları ise hemen bütünüyle havalandırılması, çok önemli.

* Kış uykusuna yatan yada sadece park eden karavanlarımızın pencerelerini sıkı sıkıya kapamak, üreticiler tarafından ve forumlarda asla tavsiye edilmiyor ! Benim aracımın seyir hariç, heki ve tavan yan pencereleri, hep yarım cm. açık ve hiç kapatmıyorum. Hiçbir kokunun olmamasının sebebi ise bu olmalı. ;)
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

TA2RX' Alıntı:
Sürücü kabin tavanının dış ortamla teması yok. Üzerinde büyücek bir boşluk var. Bu boşluk yaşam mahalli tarafından erişilen bir raf ya da üst dolap olarak kullanılıyor. Bu bölmenin dış yüzeye bakan tavan kısmına aracın imalat aşamasında izolasyon yapılıyor zaten. Kullanılan malzeme yine elastomerik kauçuk. Biraz ince ama yeterli olacağını sanıyorum.

Bekir bey sanirim yazarken biraz eksik olmus. Sizinde dediginiz gibi buyuk panelvanlarin kabin uzeri bos ve bunun ici yalitim yapilmiyor. Fakat benim kasdettigim VW tranporter, Renault trafic gibi kucuk araclaridi. Bu tarz araclarla ilgili belki 100 lerce karavan donusum videosu ve fotografi gordum. Insanlar direk arkaya odaklaniyorlar, burayi yalitiyorlar ve on kabine cogunlukla dokunmuyorlar. Bu tarz kucuk araclarda on kabin uzerindeki kaplama sokulup alti yalitilmali. Bence konforlu ve sessiz bir seyahat icin surucu ve sofor kabinin alti, on kapi icleri ve mumkun olan heryer ses yalitimi yapilmali.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

EvliyaCelebi2' Alıntı:
Konu ile ilgili birkaç bilgi daha....

* Otomobillerle ilgili yapılan araştırmaların sonucu, gayet ilginç; kaporta renginin, aracın nihai ısısında, nerdeyse rolü olmadığı istikametinde. Sadece açık renklerde bu son noktaya varış için gerekli zaman aralığı uzuyormuş. Aracın iç döşemesinin rengi de bu hızda rol oynayan önemli bir faktör.

* İzolasyon için asla vaz geçilemiyecek araç yüzleri;
Yaz ayları için tavan.
Kış ayları için taban.

* Nem ile ilgili bu sefer araçların dışı için önemli bir nokta;
Araçların ara sıra ama özellikle kış uykusundan önce yıkanıp, kirden temizlenmesinin en önemli faydası, tozun nem tutma özelliği sebebi ile pasa yataklık yapmasını önlemek olduğu unutulmamalı.

* Tecrübelerime dayanarak söylersem 15-17 derece üstü iki kişilik gecelemelerde heki ve diğer pencereler gerektiği kadar aralık olarak uyunması halinde, kayda değer buğulanma yaşanmıyor. Yeter ki,
a) araç ısısı 20-21 dereceye ayarlı olsun. Kalın örtü takviyesi gerekebilir ?
b) Araç içi nem çekici özelliğe sahip olsun. En fazla nem depolayabilen ahşabın, görülmeyen yerlerde çıplak bırakılmasının faydası var. Buralarda depolanarak kaportaya ulaşamayan nemin, sonradan yeterli sabah havalandırması ile, aracı terketmesi sağlanmalı.

* Geceleri, ıslak havlu, elbise, yağmur ve kar sonrası ayakkabı, şemsiye, bulaşık bezi gibi ıslak giyecek ve eşyaların, mümkünse dışarıda bırakılmasının(?) yada hiç olmazsa gecelik naylon torbaya alınmasının, araç içi kondense olabilecek nemi azaltmakta çok faydası var ! (Özellikle soğuk havalarda)

* Terleme ve nefes yolu ile bir kişinin, uyku esnasındaki su kaybı, en az küçük bir bira kutusunu dolduracak hacımda. Böylelikle içinde, ekstra nem kaynağı olmayan, uygun mobilyalı karavanların, uyku esnasında çok az aralıklı pencerelerle de olsa ve sabahları ise hemen bütünüyle havalandırılması, çok önemli.

* Kış uykusuna yatan yada sadece park eden karavanlarımızın pencerelerini sıkı sıkıya kapamak, üreticiler tarafından ve forumlarda asla tavsiye edilmiyor ! Benim aracımın seyir hariç, heki ve tavan yan pencereleri, hep yarım cm. açık ve hiç kapatmıyorum. Hiçbir kokunun olmamasının sebebi ise bu olmalı. ;)

Mesut bey degerli onerileriniz icin tesekkur ederim. Izinizle bir fikir vermek istiyorum. Aracta nem cekmesi icin ham ahsap birakmak yerine, asagida fotografini paylastigim nem cekicileri aracin bir yada bir kac kosesine koymak cok daha mantikli olabilir. Bunlarin kullan at tipi olanlari oldugu gibi birde micro-dalga firinda kurutularak tekrar tekrar kullanilabilenleri var. Ingiltere nemli bir ulke oldugu icin her markette cok uygun fiyatlarda bulmak mumkun eminim Turkiye'dede vardir. Ayrica bunlarin elektrikli olan ve bir hazneye nemi suya donusturerek toplayanlari var fakat karavanda eger elektrik probleminiz varsa onermem.

51IiH-RbsdL._SY300_.jpg
 




Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Türkiye'de de Duck nem stop diye bir ürün var. Ben malzeme depomda bunu kullanıyorum. İçinde nemi toplayan malzeme nem ile birlikte haznenin içine doluyor sonra tuvalete döküyorsunuz.

duck.jpg
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

bulent kocoglu' Alıntı:
Amerikan Siding altına "nem bariyeri" denilen bir örtü seriyorlar
Bu malzeme iş görmezimi?

Nem dışarıdan gelmiyor ki! İçeride kullanırsanız o zaman da nemin araç duvarına ulaşmasını engellemeye yarar. Araç duvarı zaten yoğunlaşan suyu aracın altına atacak şekilde boyanmış. Ne gibi bir işe yarayacağını düşünüyorsunuz, anlamadım. Açıklar mısınız?
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Bülent bey, bahsettiğiniz "Amerikan Siding" bina cephelerinde kullanılan ve dışarıdan gelecek nemi önemli ölçüde önlediği de söylenen bir kaplama çeşidi. Bizim sorunumuza, herhangi bir yardımı veya ilgisi olabileceğini, sanmıyorum.

Melih ve Özcan beyin bahsettiği hidroskopik maddeler ise yabancı forumlarda da değinildiği üzere, aralık bırakılması zorunlu pencereler dolayısı ile nemin devamlı dışarıdan gelmesi yüzünden, karavancılar için, malesef alıcısından çok satıcısına yararlı çözümler. ;)

Havalandırma, oluşacak küf ve dolayısıyla koku için tek çözüm. Üstelik hava gibi bedava, gerekli tek şey ise disiplin. :-\
Karavan pencerelerinin kilit mandallarının diğer ucunda iki adet 1,5-2 cm. uzunluğunda kola dik uzantılar var. Bunların arasına sabitlenmiş pencere aralığı, seyir hariç, küfe karşı açık bırakılması tavsiye edilen pozisyon. Sanırım park edilen yerdeki toz durumuna göre , hava ceryanını kesmemek şartı ile aralık pencere sayılarında azaltma yapılabilir.

Yurtdışındaki kullanılmış karavan salonlarında, karavanların kapı ve pencereleri hep açık durur. Karbonat yada diğer kokusuz maddeleri kullansalarda genellikle bu küf kokusunu duyabilirsiniz.

Diğer karavanlar, panelvanlara göre daha fazla hedef altında. Sandviç panel kullanımı yüzünden dışarısı ile "hermetik" olarak nem geçirgenlikleri olmaması en büyük handikapları. Bütün nem, yeterli havalandırma olmadıkça böylelikle içeride kalıyor ve üstelik sıhhatimizide tehtid eden küf sebebi olarak hep karşımızda . :-\


* Panelvanlarda aslında izolasyon yapmak için seçtiğimiz ama sonuçta pas ve küf için ideal yataklık yapanlar ise su depolama kabiliyeti olan taş, cam ve diğer lifli çözümler ! Bu ürünler herşeyden önce kuru, başka kullanım alanları için imal ediliyor. Eskiden bazı Amerikalı üreticiler ve karavanını kendi yapanlar tarafından uygulanmış olsa da, kazanılan tecrübeler sonucu, bütün forumlarda üzerine basılarak kaçınılması gereken bir çözüm olarak konuşuluyor."Darısı başımıza" dersem umarım kimseyi gücendirmem ? İstenmeyen sonuçları ancak zaman içinde ortaya çıkan, böylelikle çabuk el değiştiren yeni yapımlarda rastlanma olanağı olmayan bu çözüm forumda, dünya pratiklerinin karşıtı olarak, örnekleri ne amaçla yapılmış olursa olsun, bazen standart olarak algılanıyor sanırım ? Bunda, kaynak olarak genellikle sadece bizim foruma sabitlenmemizinde rolü olmalı ?

Kullanılmasının ısrarlı olarak düşünülmesinde ise, kolay bir metod olarak, kapalı naylon torbalar içinde uygulanmasının, sarf edilen zaman ve hedeflenen amaç açısından sorunsuz olacağı düşünülebilir.

"Forum" anlamı ve alanı ile, zaten bunları konuşmak için var.

Aşağıdaki sayfanın sonundaki resimlere bakabilirsiniz.
http://goo.gl/axbGWh
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Konu ile ilgili bence en çarpıcı bilgiye, geçenlerde bir yabancı forumda rastladım.

Katılımcı, kapalı alanların profesyonel izolasyonunu yapan bir kişi.
Araç izolasyonlarındaki zayıf noktayı verdiği bir örnekle şöyle açıklıyor.
" Ayni iki termosu kaynayan su ile doldurun ve birisini kendi kapağı ile kapatıp diğerini küçük bir metal levhası ile örtün. 24 saat sonra birinci termosdaki su 60°C, 70°C derecelerde olsa bile, ikinci termosdaki suyun ısısı çevre ısısına ulaşır ! " Yani termosların kapak açıklıkları bütün iç yüzeyinin sadece % 5ini geçmese bile, geri kalan % 95 lik izole bölüm ısı değişimini önleyememekte !
Böylelikle yazar, özellikle panelvanlar için söz konusu olan, izolasyon yapılması zor, kiriş, kolon ve tek camlı pencere yüzeylerinin, sorunu beyhude alanlara taşıdığına dikkat çekmek istiyor. Fakat sonuçta bunun karamsar olmayı asla gerektirmediğini, çünkü ısıtılacak hacmın çok küçük olduğunu ve elimizdeki ısıtıcılarla bizlerinde bildiğimiz üzere ucuz ve kolayca sonuca ulaşabileceğimizi söylüyor.

Aslında bu bulguyu izolasyonsuz aracımın aynisini kışları -10° C derecelere kadar kullananlar da desdekliyorlar. Fakat böyle günlerde en azından bir yer halısıda gerekli olabilir sanırım.

Not Galiba bütün yazdıklarımı tekrar gözden geçirmem gerekecek . :-X
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu ve Kondensasyon Üzerine

Mesut Bey bu mantik doğru olsa evlere de izalosyon gerekli olmazdı. Bu sene evde mantolama yaptirdik. Doğal gaz tüketimi dusmezse haber veririm :smiley:
Bence arac ici izalosyon verdigimiz nefes icin de onemli. Camlara veya soguk yuzeylere gelen nefes yogusarak sivi hale geliyor.
 



Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Mutlak izolasyon sonucu elde etmek anlamında Mesut abinin fikrine katılıyorum, camları tek kat, kapı fitilleri gerçek anlamda oturmayan (kayar kapılar zaten bir sorun, bagaj kapıları alt ve üst noktada 3 fitilin birleşmesi ile kapanıyor) bir karavanda izolasyon gerçekten zor...Bu konuya ciddi yaklaşanların aracı aldıktan sonra tüm kapı kilitlerini elden geçirtip, tüm fitilleri orjinal yenisi ile değiştirip, kapıların tam oturmasını sağlamalıdır, işin bu kısmını yapmıyorsanız, izolasyonada çok kafa takmaya değmez...
İzolasyon karavanı daha çok soğuk aylarda yayla gezilerinde kullanılacağı düşünülüyorsa webastonun ısı kaybına yönelik yapılıyor, veya yazın sıcakta deniz amaçlı kullanılacaksa sıcaktan korunma amaçlımı yapılıyor karar verilmeli...Aslında bizler gerçekte izolasyonu "değme" amaçlı yapıyoruz, bu ne demekmi?, küçük mekanda mutlaka karavanın iç duvarlarına yatarken veya otururken değiyoruz, gece yatarken bir yanımız karavanın iç duvarına değiyor, burada amaç kışsa izolasyon ile duvara değen yanımızın dış ortamdan yansıyan soğuk duvara değmesin, veya ısınan sıcak duvara değerek, bizi bunaltmasın...
Bunun haricinde kışın webastonun ısı kaybına biraz engel olsun, yazında güneşin sıcağını biraz kessin yeter diyoruz, mutlak izolaston yapabilmemiz mümkün deyil...
O zaman niye farklı malzemeler peşinde koşuyoruz, bunun ısı ile alakalı olduğunu sanmıyorum, bir kaç sebebi var diye düşünüyorum "malzemenin fiyatı" , " malzemenın uygulama temizliği ", " malzemeye ulaşılabilirlik " en etkin sebepler...
Cam yünü ucuz ama uygulaması zor, uygulamada ve sonrasında hatır hatır kaşındırır, taş yünü sert olduğu için güzel yerleştirilemez, uygulaması zordur, kalın siyah epedyen süngerler ise, malzemeye ulaşması zordur, pahalıdır ama tertemiz uygulama yapma imkanı verir...Bunların hangisi daha iyidir diye sormayın, hepsi aynı ve yazının en başında belirttiğim gibi deveye sormuşlar "boynun niye eğri" diye, oda "nerem doğruki demiş"....Bu tip araçlarda izolasyonmu izolasyon, keyfine göre bir malzeme seçip döşeyeceksin...
Hepsinin "değme" izolasyonuna faydası var, farkı fiyatı...
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Teoman bey, belki bildiğiniz üzere yaz karavancısıyım, yani benim sırf tuzum değil, karavanımda kuru. ;) :D
Tecrübelerim kısıtlı olduğundan, teorik alanda, internet ve başkalarının tecrübeleri ile ahkam kesiyor, akıl yürütüyorum.
Fakat ikimizinde yazdıkları beraberce doğru, hesaba katılması gereken en önemli nokta ise ısıtma gücü, zaman, izolasyon, alan ve hacım korelasyonu olmalı ? Ön tarafı separe edilmiş bir panelvan, mobilyalar çıktıkdan sonra kalan birkaç metreküp değerle, evlere göre belki 20 misli daha az hacımda. Biliyorum siz prensipten bahsediyorsunuz ama pratikde korelasyon yüzünden beklenmeyen sonuçlar alınabiliyor da.

Putin'i üzmeniz ise, beni sevindirir. :D

Nem için söylediğinizle tamamen ayni düşüncedeyiz. Yazdıklarımı tekrar gözden geçirmeliyim derken aslında bu konuyu parantez dışında bırakmışdım. Belki en pratik ve yeterli çözüm Bursada da yapılan panelvan yada minibüslerin iç plastik kaplamalarının, kaportaya bakan yüzlerinin püskürtma strapor ile 1-1,5 cm. kadar kaplanması olabilir ?Böylelikle kolon ve krişler belki izole edilebildiği gibi, boş metal yüzeyleri üzerinde oluşan terleme, ayni yoldan kolayca tahliye olabilir yada zemin deliklerinden akabilir.
Almanyada bazı üreticiler, izole edilmiş nihai iç kaplama elementleri kullanıyorlar da.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Önemli bir konu ve çok faydalı bilgiler, öneriler.

Sprinterde izolasyonla hep problemim olmuştur. Aracın eni (yatağın olduğu yer) ve yüksekliği tam boyuma göre. Karavanda bükülerek gezmemek/yatmamak için izolasyonu hep ince yaptım.
Kışın karavanda gecelediğimiz sayılı günlerde ısıtıcıyı bütün gece çalıştırarak sorunu çözüyoruz. -10-15 dereceye kadar karavanda hiç bir sorun olmadan gecelediğimiz olmuştur. Tek sorun 2-3 günde bir 5 kiloluk gaz tüpünü değiştirmek.

Yazları (gazla çalışan klima olmadığı için ;D) sorunu çözmek daha zor. Bence, karavanda yan ve üst pencerelerin yerlerini iyice düşünerek ve hesaplayarak seçmek ilk önemli adım. Böylece karavanda iyi bir havalandırmayı sağlayabiliriz. Sıcakla mücadelede en iyi yöntem havalandırma olsa gerek.

Tabi havalandırmayı sağlayan yan ve üst pencereleri (camları) gündüzleri güneş girmeyecek şekilde izole etmeyi de gözardı etmemek lazım.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Atilla, pratik sonuçta senin dediğin noktaya geldim. En başdaki bilgiler yanlış olmasa bile, pratikte ne getiriyorlar? Asıl soru bu sanırım.
Panelvanı olan herkezin tecrübesi var demektir. Bilmem hiç olmazsa yapanlara yardım açısından birkaç cümle yazarlar mıydı ?

Kışları halı için söylediğim, senin "değme" olayı içindi.
"Cuk" formüle etmişsin. ;)
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu ve Kondensasyon Üzerine

Lütfen asıl önemli noktayı gözden kaçırmayın: İzolasyon soğumayı ya da ısınmayı durdurmuyor, doğru. Böyle bir şey mümkün de değil zaten. İzolasyonun amacı bu süreci uavaşlatmak!
 



Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Isı kaybının önlenmesi ve su buharının (iç nemlenme) engellenmesi birlikte çözülebilecek en zor konu. Yaklaşık 25 yıldır dağcılık malzemeleri konusunda çalışıyorum, tüm dünya çalışıyor ancak şimdilik bir mutlak çözüm bulunamadı.
Isı için hiç bir delik bırakmadan izolasyon yapmak mümkün olabilir belki. Ancak içeride nefes alan, yaşayan, hiç hareket etmese de belli miktarda terleyen bir kaç kişinin oluşturacağı su buharı, yoğunlaşmaya mahkumdur. Bunu dışarı atabilmek için giysi sisteminde, su molekülünden çok ufak ancak hava moleküllerinden çok büyük delikleri olan zarlar (gore-tex, sympatex vb.) imal edilerek çözüm arandı, ancak sıcaklığı muhafaza edebilmek için içe giyilen polar vb gibi malzemeler yüzünden dış katmana doğru geçen su buharı, bu zar seviyesine geldiğinde soğuduğundan yine yoğunlaşması engellenemedi. Yani buharı dışarı atmanın yegane yolu iç ve dış arasındaki hava molekülü geçebilecek büyüklükte delikler ve sıcaklık farkı olmasıdır. Isı izolasyonu her zaman bunu engelleyecekti.
Optimal çözümler, günümüz dünya teknolojileri için tek seçenek şimdilik.
Sevgiler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,933
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst