Panelvan Kasası Izolasyonu ve Kondensasyon Üzerine

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 115
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 101,045

Etiketler
Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Konuyu hortlatmak amacıyla değil, ben aracımda burada görülen (20mm) polietilen malzemeyi kullandım, bir yüzü kendinden yapışkanlı, fakat bulunduğum bölge sıcaklarına üzerinde mevcut olan yapıştırıcı dayanamadı ve tamamen kaportadan ayrılıp kıvrıştılar, diğer taraflarda taş yünü kullandım, evet taşyününü bende savunmuyorum fakat en sıkı güneş altında bile araç içinde serin bir şekilde uyuyabiliyoruz. camlar solar filtre olmadığı için ısı buralardan geliyor.
Gene bu kış Denizli'de aracın dışı sabah tamamen buz tutmuştu, içeride ısıtıcı çalışmadığı halde 2 derecenin altına inmemişti.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Hocam, kendinden yapışkanlı polietileni L300 minibüsün motor bölümüne kullanmıştım, sürekli motor sıcaklığına maruz kalan bir bölge, hiç bir sorun yaşamadım fakat yapıştırmadan önce zeminin toz,su,yağ vb gibi etkenlerden temizlenmesi çok önemli diye belirtmişlerdi.
Belki sizin yaşadığınız sorun zeminin yeterince temiz olmamasından kaynaklanmıştır.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Polietilen aslında +90 °C dereceye kadar dayanıklı oldugu halde yapısına (polimer yüzdesine) bağlı olmak üzere, +50 hatta +30 °C de bile deforme olan cinsleri varmış.
Bu da belki ikinci bir açıklama olabilir.
http://de.wikipedia.org/wiki/Polyethylen#Eigenschaften

Yoksa Reimo nun da sattığı bu malzeme, Avrupada profesyonel panelvan değişimlerinde izolasyon icin standart durumda olmazdı sanırım ?
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

mhmtabi' Alıntı:
Hocam, kendinden yapışkanlı polietileni L300 minibüsün motor bölümüne kullanmıştım, sürekli motor sıcaklığına maruz kalan bir bölge, hiç bir sorun yaşamadım fakat yapıştırmadan önce zeminin toz,su,yağ vb gibi etkenlerden temizlenmesi çok önemli diye belirtmişlerdi.
Belki sizin yaşadığınız sorun zeminin yeterince temiz olmamasından kaynaklanmıştır.

Tabiki bu akla gelen bir soru, fakat işe başlamadan önce tüm araç içini deterjan ile temizlemiştim, kendi başlığımda fotolarıda mevcut zaten, ayrıca bu tür işler yapmadan önce genede selülozik tiner ile o alanı daima temizlerim.

EvliyaCelebi2' Alıntı:
Polietilen aslında +90 °C dereceye kadar dayanıklı oldugu halde yapısına (polimer yüzdesine) bağlı olmak üzere, +50 hatta +30 °C de bile deforme olan cinsleri varmış.
Bu da belki ikinci bir açıklama olabilir.
http://de.wikipedia.org/wiki/Polyethylen#Eigenschaften

Yoksa Reimo nun da sattığı bu malzeme, Avrupada profesyonel panelvan değişimlerinde izolasyon icin standart durumda olmazdı sanırım ?

Burada deforme olan polietilen değil, kendisinde en ufak bir deforme yok, ( bununda ayrılmış fotoları başlığımda mevcut )yapıştırıcı olarak ne kullanılmışsa özellikle bulunduğum bölgedeki güneş altında resmen cıvıyor. burada bu malzemeyi genel olarak tekne yalıtımında kullanıyorlar, doğal olarak teknedeki ısı bizim araçlarımız kadar olmuyor.
 



Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Baslığı tekrar okudum, yapıştırıcıdan bahsetmemişim. :-\

Patex Classic olarak bilinen Pattex Kraftkleber Classic 650-g-Dose PX 6

81qZKuxYQOL._AA1500_.jpg
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Benim açımdan geçmiş ola, ama faydalı bir bilgi..
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Aka' Alıntı:
Konuyu hortlatmak amacıyla değil, ben aracımda burada görülen (20mm) polietilen malzemeyi kullandım, bir yüzü kendinden yapışkanlı, fakat bulunduğum bölge sıcaklarına üzerinde mevcut olan yapıştırıcı dayanamadı ve tamamen kaportadan ayrıldı

Aynı malzemeyi kullandığım için korkarım aynısı benim başıma da gelecek demektir. :'(
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Ben aracı yaparken hiçbir yerini yapıştırma yapmadım, kısacası bir şarzlı tornavida ile 2 saat içinde tüm aracı boşaltabilirim, zaten yeni yeni gördüğüm kavak üzeri kaplama mobilyalar, renklerinden dolayı ilgimi çekip duruyor, bu yaz sonu kafayı bozabilirim, söktüklerimide mastar olarak kullanırım diye düşünüyorum.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Aka' Alıntı:
Ben aracı yaparken hiçbir yerini yapıştırma yapmadım, kısacası bir şarzlı tornavida ile 2 saat içinde tüm aracı boşaltabilirim, zaten yeni yeni gördüğüm kavak üzeri kaplama mobilyalar, renklerinden dolayı ilgimi çekip duruyor, bu yaz sonu kafayı bozabilirim, söktüklerimide mastar olarak kullanırım diye düşünüyorum.

:D :D :D
 



Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Nerede okuduğumu hatırlayamıyorum, inşallah Gezen Bilir'de değildir, karavanlarda oluşan kondensasyonu (yoğunlaşmayı) bertaraf etmek için, dış yüzeyinde çok sayıda küçük delikler bulunan ve alt kısmına akvaryumlarda kullanılan plastik havalandırma borusuna benzer bir hortum takılmış genişçe ve kapaklı plastik kaplar kullanılıyor.
Kabın içerisine iri granüller halinde Kalsiyum Klorür tuzu (veya iri kırılmış kaya tuzu) konuyor ve karavanın dikkat çekmeyecek bir ( yada daha fazla) yerine yerleştiriliyor ve hortumun ucuda müsait bir delikten dışarı veriliyor.
Havadaki su buharı Kalsiyum veya Sodyum tuzları tarafından çekiliyor ve yoğunlaştırılıyor, oluşan su damlacıkları aşağıya süzülüp dışarı atılıyor.
Burada dikkat edilmesi gereken husus dışarı atılan tuzlu suyun aracın metal aksamlarına temas etmemesi, yoksa korozyona sebep olur.
Uygulanmış bir yöntem ,işe yarayabilir.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Bekir bey, aracı yenilemek için yakışıklı mobilyalar birinci sebepti, şimdi izolasyon işide çıkarsa ikinci bir sebebim daha olur, yanlız önce bu tür bir izole yapılmış yerli imalat aracın yaz ve kış durumunu iyice öğrenmem lazım, bana sorarsanız taş yününden çok memnunum, fakat ağırlık ve 5cm gibi kalınlık eksileri var, kalınlık ise aracın bazı yerlerinde 3cm gibi olan izole boşluklarında extradan 2cm şişme yapıyor, özelliklede tavan bölgesinde ( iveco larda tavan kuşaklarının kalınlıkları farklı kimi yerde 5 cm kimisinde 3cm ) dolayısıyla jilet gibi düz bir tavan olamıyor, olsada tüm 3cm kuşaklara önceden 2cm ek ilaveler gerekli.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

bahsi geçen ürünü kendi aracımda kullanmıştım kendin den yapışkanlı çok sıkı tutunmuştu hiç söküleceğe benzemiyor bazen yanlış yapıştırırdım da sökmek istediğimde yapışkanlı kısım ve malzeme aracın sacında kalırdı o yüzden iyi ölçüp biçip bir kerede yapıştırmak lazım

tavan_son hali.jpg
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Coşkun bey, izolenin yaz ve kış randımanınıda anlatırmısınız, ayrıca mümkünse markasını ve et kalınlığınıda.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Kemal bey, bu konuda yapılan çalışmalar ve bazı değerlendirmeleri
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=50754.40 sayfasında bulabilirsiniz, belki işinize yarar, L300 lerde motor koltuk altında, ben bahse konu malzemeyi uyguladıktan sonra yaz-kış farketmiyor, motor sıcağı kesinlikle gelmedi ve içeriye verdiği ses çok azaldı, ayrıca malzeme çok iyi yapışmış şöyle ki TÜV muayenesinde şase numarasının da malzemenin altında kaldığını gördük ve bulunduğu yeri açmak için epey uğraşmak zorunda kalmıştım.
 



Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Aka' Alıntı:
Coşkun bey, izolenin yaz ve kış randımanınıda anlatırmısınız, ayrıca mümkünse markasını ve et kalınlığınıda.
Sayın aka 19 mm. et kalınlığı.yazın klima çalıştırmaya ihtiyaç duymadım.Karadeniz gezisi yaptım eşim ve iki çocuğumla içinde rahat uyunabiliyordu bunalmadan.Soğukta da abantta konaklamıştık kalorifer ihtiyaç olmamıştı ama sabah uyandığımızda camlarda yoğun bir su tanecikleri vardı.araç vito kombivan, sunroof yok,(yan camı iki parmak açık bırakmıştım) panelvan değil komple camlı haliyle yoğuşma ondan olmuştur sanıyorum aracın da alçak tavan ve ufak oluşunu düşünürsek normaldir sanırım.

Bu aracımı sattım şimdi şimdi sprinter 4x4 yüksek tavan panelvan edindim. bu araca başlayacağım fırsat bulduğumda.tekrar bu üründen kullanacağım galiba.

Ürünün web sayfasıhttp://www.ode.com.tr/page.tr/urun.hvac/urun.rflexductkystlevha.html

ode.jpg


lastik_üstü_son hali.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,955
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst