Panelvan Kasası Izolasyonu ve Kondensasyon Üzerine

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 115
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 101,045

Etiketler
Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Görüntülere bakınca, sanki bizim kullandığımız malzeme bu değil gibi, çok benziyor fakat bu değil,
Ne dersiniz Bekir bey.? farklı gibi duruyor. bu çok elastik görünüyor.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

mhmtabi' Alıntı:
Kemal bey, bu konuda yapılan çalışmalar ve bazı değerlendirmeleri
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=50754.40 sayfasında bulabilirsiniz, belki işinize yarar, L300 lerde motor koltuk altında, ben bahse konu malzemeyi uyguladıktan sonra yaz-kış farketmiyor, motor sıcağı kesinlikle gelmedi ve içeriye verdiği ses çok azaldı, ayrıca malzeme çok iyi yapışmış şöyle ki TÜV muayenesinde şase numarasının da malzemenin altında kaldığını gördük ve bulunduğu yeri açmak için epey uğraşmak zorunda kalmıştım.

Mehmet bey, o topiğide inceledim, fakat malzemeler birbirine çok benziyor ama benim aldığımın üzerinde etiket olmadığından ne olduğundan emin olamıyorum, en iyisi bir parça numune getirtmek galiba.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Aka' Alıntı:
Görüntülere bakınca, sanki bizim kullandığımız malzeme bu değil gibi, çok benziyor fakat bu değil,
Ne dersiniz Bekir bey.? farklı gibi duruyor. bu çok elastik görünüyor.

Benim kullandığım malzeme sanırım bununla aynı. Rulo halinde geldi. Yani oldukça esnek. Rulonun fotoğrafı şurada var:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=73948.msg978062#msg978062

Benim aldığım ürünü İzocam üretmiş ama gelen ürünün dış (karton) ambalajının üzerinde İzocam İzofleks, içteki naylon ambalajın üzerinde Ode R-eflex yazısı vardı.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Evet, benim kullandığımda bu fotodakinin aynı, hatta yapıştırıcı koruması olarak sarı bir kağıdı vardı, fakat diğer malzeme bu değil gibi geliyor. neyse bir numune elime geçirdiğimde durum netleşecek.
 



Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Aka' Alıntı:
Evet, benim kullandığımda bu fotodakinin aynı, hatta yapıştırıcı koruması olarak sarı bir kağıdı vardı, fakat diğer malzeme bu değil gibi geliyor. neyse bir numune elime geçirdiğimde durum netleşecek.

Fotoğrafta görünen sarı renkli malzeme sözünü ettiğiniz yapıştırıcı koruması zaten. ;)
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine


Çok değerli bir bilgi, ilgili başlıktada görülmesinde yarar var.





frigotek' Alıntı:
Merhaba.
Yazdıklarımı takip eden ve alacağım sonuca göre kendisi de bir motokaravan dizayn etmeye veya yaptırmaya niyetli,
teknesi olna bir arkadaşım, izolasyon resimlerini görünce aradı, izolasyon üzerine sohbet ettik.
Yurdumuzda imalatçıların daha ziyade strophor ve cam yünü kullandığını öğrenmiş.

Motokaravan isteğini çok güzel açıklamıştı, ileteyim:
"Denizi çok seviyorum ama tekneyle her yere gidilmiyor, her yerde deniz yok.. !!.
Denizle varamadığım yerlere motokaravan ile giderim.."

İzolasyon sohbetinin özetini söyleyeyim, mühendis olarak bizler, cam yünü, taş yünü gibi malzemeleri, kazan izolasyonu v.b. çok yüksek sıcaklıklar olmadıktan sonra asla düşünmeyiz.
Biz soğutmacı olarak çok iyi bindirilmiş, çift kat döşenmiş orta ve üzeri dansite styrophor veya püskürtme poliüretan kullanırız.
Isıtmacı arkadaşlarımız da,
kazan izolasyonu haricinde,bunu sadece bina tavan yalıtımında serme izolasyon olarak beton üzerinde kullanırlar.
Bu kullanımda, alt malzeme beton olduğu için RH (Relatif rutubet) ve Dt ısı farkına bağlı meydana gelebilecek yoğuşma bu işlerde önemsizdir.Esasen yoğuşma ortamı da pek oluşmaz, zira alt yüzey dış ortama göre daima daha sıcaktır.

Motokaravanlarda gerek yemek pişirme ve gerek insan solumasının yarattığı nem dolayısı ile, hava sızmasını kesemeyen cam yünü, taş yünü ve keçe v.s malzemeyi kullanmayı asla önermem.
Zira motokaravanda , izolasyon üstü kaplamalarla bu hava sızmasını engelleyemezsiniz ve bu tip izolasyon malzemeleri sonuçta kesin olarak aracın saç iç yüzeyinde nem biriktirir.

Bu nem uzun sürede ,küf ve bakteri oluşumunu tetikler.
Sonuçta araç iç yüzeyleri iyi elektrostatik boyalar ile boyanmıştır,
ama korozyon uzun soluklu bir hastalıktır, kansere benzer. Meydana çıktığında zaten çoğunlukla iş işten geçmiştir maalesef.
Bu arada yan pencere kesimleri, tavan havalandırma kapakları ve yine tavanda anten, güneş enerjisi v.b. için matkapla açılan delikler çok önemli zayıf noktalardır. Buraların açılmadan sonra boyalarının yeniden yapılması ve üzerilerine mastik kaplanması, sonucu değiştirmez, sadece tespit /görünme süresini biraz daha uzatır.

Bu arkadaşımın ikazı üzerine, ben de bir motokaravan yapımcısını arayıp, izolasyonu nasıl yaptıklarını sordum.
Mükemmel bir şekilde ( ! ), keçe ile yaptıklarını belirtti.
Sağlıklı olmadığını söylediğimde de
" Biz 8 senedir böyle yapıyoruz, bir şikayet yok, bir şey olmaz" dedi.
Tabii bu çocuklar genelinde marangozluk veya oto elektrikçiliğinden geldiği için,
bu tip konularda detaylı bilgi sahibi olmaları mümkün değil.
Yurdumuzda maalesef, kör fili tuttuğu tarafı ile tarif ediyor...

İzolasyon konusunda siteyi araştırınca Mesut Bey arkadaşımız bu konu ile ilgili bir başlık açmış ve güzel bilgiler sergilemiş.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=62560.0

Ben de ek bir yapıştırma yapayım:

"Dynaflex Rubber Elastomerik Kauçuk Köpüğü yalıtım ürünleri kapalı gözenekli hücre yapısı ile 50-70 kg/m³ yoğunlukta üretilmekte olup, buhar diffüzyonuna karşı gösterdiği yüksek direnç nedeni ile klima ve soğutma tesisatlarında güvenle kullanabileceğiniz mükemmel bir yalıtım malzemesidir.
Isı iletim katsayısı önemli bir ölçüde, kullanılan elasto-merik malzemenin miktarı ile ilgilidir. Düşük yoğunluklarda az miktarda yalıtım malzemesi kullanıldığında hissedilir derecede konveksiyon ve radyasyon aracılığı ile ısı transferi gözlenir. Yoğunluk arttığında konvenksi-yon ve radyasyon aracılığı ile olan ısı transferi azalır. Ancak aynı oranda iletim ile olan ısı transferi artar, iletim ile olan ısı transferi değeri, radyasyon ve konveksiyon ile olan ısı transferi değerine eşit olduğu andaki yoğunluk doğru yoğunluktur ve en iyi yalıtım bu noktada sağlanır.

Bu noktadan sonra ısı iletim katsayısı artar ve malzemenin yalıtım özelliği kötüleşir. Yüksek ısı iletim katsayısı iki nedenden dolayı ortaya çıkar. Bunlardan biri, yüksek yoğunluk ve çok küçük hücre yapısıdır, ikincisi, düşük yoğunluk(ki daha az üretim maliyeti demektir.)ve büyük hücre yapısıdır. Bu iki durumda da zayıf yalıtım özellikleri gösteren yalıtım malzemesi elde edilir. Yukarıda belirtildiği gibi kapalı hücre büyüklüğü ve birim alanda bulunan hücre sayısı arasında doğru bir oran yakalandığında mükemmel yalıtım sağlanabilir. Dynaflex-Rubber kauçuk köpüğü ürünleri, optimum oran olan 100-120 hücre/cm2 ve 50-70 kg/m3 yoğunlukta üretilmekte olup, yalıtımda en verimli sonuçları sağlamaktadır.

rubber1a

Kaliteli havanın önemli olduğu, hastane, spor merkezleri, okullar, alışveriş merkezleri, ofisler, vb, yerlerde tesisatların gerekli performansı gösterebilmelerinde kullanılan yalıtım malzemesi kadar malzemenin kalitesi de büyük önem taşımaktadır. Gerekli teknik değerleri sağlayamayan yalıtım ürünleri zamanla ciddi sorunlar çıkarmakta ve ortamdaki havanın kalitesi düşmektedir.

Farklı sıcaklık ve bağıl nem oranlarına sahip, iki hava akımının karşılaşma noktalarında sıcaklık ve bağıl nem farklılıklarından dolayı oluşan kısmi basınç farkı ile nem akışı olur. Düşük yüzey sıcaklığına sahip bölgelerde ise nem birikmesi yani yoğuşma- terleme meydana gelir. Bu sürecin sonunda tesisat çevresinde küflenme, mantar oluşumu gibi istenmeyen durumlar ortaya çıkar ve solunan havaya karışırlar.Tüm bu sorunların yaşanmaması için doğru yoğunluktaki yalıtım malzemeleri tercih edilmelidir."

Kaza anında doğrultma ihtiyacında ise ,
zaten minör göçükler hariç, klasik şaloma-çekiç ikilisi kullanılacak ve zahmetli olarak,
düzeltilecek yüzey içten çıplak hale mecburen getirilecektir.

Sağlık ve başarılar dilerim.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

bir motokaravan yapımcısını arayıp, izolasyonu nasıl yaptıklarını sordum.
Mükemmel bir şekilde ( ! ), keçe ile yaptıklarını belirtti.
Sağlıklı olmadığını söylediğimde de
" Biz 8 senedir böyle yapıyoruz, bir şikayet yok, bir şey olmaz" dedi.
Tabii bu çocuklar genelinde marangozluk veya oto elektrikçiliğinden geldiği için,
bu tip konularda detaylı bilgi sahibi olmaları mümkün değil.
Yurdumuzda maalesef, kör fili tuttuğu tarafı ile tarif ediyor...


frigotek'in tanımladığı bu bilgi dışı yaklaşım , forumdada ucuzculuk yada yazılandan çok, görünenleri yapma kolaycılığından olsa gerek, nedense standart olma eğilimi gösterdiğinden, açıkcası bende de bezme eğilimlerine yol açmaya başlamışdı. Eğer Levent bey bu sabah benden önce kalkmasaydı :D frigotek'in yazısını bu başlığa ben kopyalıyacakdım.
Neyse, bu hız ve şevkle şimdi bende epeydir söylemek istediğim, konuyla dolaylı olarak ilgili, bazı tamamlayıcı şeyleri yazayım.

Panelvanarda mutlak izolasyon B,C,D kolonları ve krişler dolayısı ile tam mümkün değil. Böylelikle hedef ihtiyaca göre optimali aramak oluyor. Gerçi bu boşluklar kapı ve pencere montajında kullanılan sanırım steropor kartuşları yada mini steropor kürrecikleri ile doldurulabilsede, bildiğimiz üzere bunlarında çekince ve zorlukları var. Üstelik özellikle krişler ne denenirse denensin, üstleri tamamen kapatılmadıkça, ısı köprüsü fonksiyonuna sahipler.
Şimdi asıl söylemek istediğime gelelim;

Panelvanlara stabilite sağlayan bu oluşumların diğer bir zayıf noktası da, karavanlarda terlemeyi taban plakasına iletmeleri ! Özellikle diğer yüzeylarde yapıştırılmadan yapılan izolasyonlarda, aşağıya akan ter miktarının daha da artması gayet normal. Bu durum için Reimo;

A)internet sayfasında, karavanını kendi yapanlara, su gecirmez taban plakasının sabitleştirilmesi için yol gösterici bir şema çizmiş. L profil aliminyumu plakanın kenarına, gömülen vida ile sabitlediği gibi, dikey inen ucunu silikon macunuda kullanarak kuyruklu hortum şeklindeki PVC Profil (yada lateks boru) ile aracın tabanına, su akımını olabildiğince kesmek üzere, kuvvetlice oturtuyor.

[attachimg=1]

B) Reimo'nun diğer bir tavsiyesi; izolasyon için kullanılan kapalı gözenekli yalıtım maddesinin tabana yapıştırılmaması ! Nedeni; terleme birikimleri için, panelvanın orjinal tahliye yollarının serbest kalması hedefi. İzolasyon fonksiyonunda ise haliyle bir azalma beklenmiyor.

Taban-kenar-sabitlemesi.GIF
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

İlgilenenlere hatırlatma babında, benim uygulamam:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=73948.130

Dikme ve kanalların izolasyonu için özellikel şuna dikkat çekmek isterim:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=73948.msg977267#msg977267

Kendinden yapışkanlı malzeme kullanma konusunda AKA Kemal bey'in sözünü ettiği ve benim (şu an için) henüz yaşamadığım bir dezavantaj var(mış): Bodrum gibi sıcak bölgelerde yapışkan için kullanılan tutkal kendini koyveriyor(muş). Bu yüzden yapıştırma işini Bally veya benzeri bir malzeme ile yapmayı tercih edenler olabilir, en azından geniş bölgeler için.
 

Ben şöyle bir düşünceyle yaklaşayım bu yorumlara.bir mobilyacı olarak yapışkanlı izolasyon malzemelerinin hepsi bence sıcakta salma yapar.aracı izolasyondan sonra kapladığımız için bunun farkına varmayız.yanlış düşünüyor olabilirim ama camperlerde ne izolasyon kullanırsanız kullanın kışın içerisi sıcak dışarısı soğuk olacağından dolayı araç içten terleme yapıp içten içe zamanla korozyondan çürüme yaşar.belkide ileride koku yapar.yanlış düşünüyor olabilirim.ustalarım yanlışım varsa düzeltsinler.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 



Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

berk_arda' Alıntı:
Ben şöyle bir düşünceyle yaklaşayım bu yorumlara.bir mobilyacı olarak yapışkanlı izolasyon malzemelerinin hepsi bence sıcakta salma yapar.aracı izolasyondan sonra kapladığımız için bunun farkına varmayız.yanlış düşünüyor olabilirim ama camperlerde ne izolasyon kullanırsanız kullanın kışın içerisi sıcak dışarısı soğuk olacağından dolayı araç içten terleme yapıp içten içe zamanla korozyondan çürüme yaşar.belkide ileride koku yapar.yanlış düşünüyor olabilirim.ustalarım yanlışım varsa düzeltsinler.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi


bende sızın gıbı dusunuyorum...sıcakda sarkma ıhtımalı buyuk..
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Merhaba,
Bir italyan şöyle bir çalışma yapmış, parçalı xps ile hava boşluğu bırakmış (alev almıyor, aleve maruz kaldığında erimeye başlıyor alev uzaklaşınca erime duruyor) üzerine alu folyolu örtüyü yine xps ile sıkıştırarak ahşap çıtaları metal profillere vidalamış. üzerine de ince su kontraplağı vidalamış.

Kolay ve işlevsel gibi görünüyor?

italyan yalıtım 1.jpg


italyan yalıtım 2.jpg


italyan yalıtım 3.jpg


italyan yalıtım 4.jpg


italyan yalıtım 5.jpg
 


Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Hava boslugu fikri ilk etapta kulaga guzel gelsede, eger arac ici tam yalitilmazsa bosluklara buhar dolup terleme yapma ihtimali cok yuksek. Buda ileride krozyon sorunu yaratir.

Su an icin en iyi gozuken kendinden yapiskanli polietilen malzeme kullanmak. Hatta malzemenin bir tarafinin aleminyum kaplama olmasinda fayda var. Bunun uzerine kalan bosluk kadar strafor kullanilirsa ve uzeri Sayin Evliya celebinin basettigi gibi naylon ve kaliyeli bir bant ikilisi ile tamamen icerden arindirilirsa en optimal cozume ulasilir gibi geliyor. Bu asamadan sonra uzerini kontraplak ile kaplar ve kontralarin kenarlarini silikonlarsaniz isi transeri sorununuzun olacagini sanmiyorum. Ayrica arac saci ile kontraplak arasindaki bosluk tamamen dolduruldugu icin en alttaki kendinden yapiskanli polietilen malzemenin yapiskani atsa bile toplanamaz, kivrilamaz yada pozisyon degistiremez.
 

Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

melihbozkurt' Alıntı:
Hava boslugu fikri ilk etapta kulaga guzel gelsede, eger arac ici tam yalitilmazsa bosluklara buhar dolup terleme yapma ihtimali cok yuksek. Buda ileride krozyon sorunu yaratir.

Su an icin en iyi gozuken kendinden yapiskanli polietilen malzeme kullanmak. Hatta malzemenin bir tarafinin aleminyum kaplama olmasinda fayda var. Bunun uzerine kalan bosluk kadar strafor kullanilirsa ve uzeri Sayin Evliya celebinin basettigi gibi naylon ve kaliyeli bir bant ikilisi ile tamamen icerden arindirilirsa en optimal cozume ulasilir gibi geliyor. Bu asamadan sonra uzerini kontraplak ile kaplar ve kontralarin kenarlarini silikonlarsaniz isi transeri sorununuzun olacagini sanmiyorum. Ayrica arac saci ile kontraplak arasindaki bosluk tamamen dolduruldugu icin en alttaki kendinden yapiskanli polietilen malzemenin yapiskani atsa bile toplanamaz, kivrilamaz yada pozisyon degistiremez.
Melih dostum,
Sizin isteginiz dogrultusunda yalitim yapildiginda ne yaparsaniz yapin,hava icin bir yer kalacak,sizin deyiminizce isi transferi cozulecek ortam havasiz kalacak diyorsunuz,kanimca.yani yalitim oyle yapilmali ki icerde hava kalip soguma veya isinma yapmamali. Bence boyle bir konumda yine de yogunlasma olacaktir. Care" yalitimin yapildigi ic ve dis son kapatmalar arasinda bence sifir hava olmali,havanin iletkenligi engellenmelidir.
Ama bu nasil olabilir?
Selamlar.
 



Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine

Sayin Seyfettin Hocam;

Sanirim tam anlatamadigim icin yanlis anlasildim. Yukaridaki ornekte hava boslugu birakilmis ama bence bunun mantikli olmadigini soyledim.

Benim cozumumde ayni sizin dediginiz gibi. Hava kalmadan yalitmak. Bunun icin bir tarafi yapiskanli ve bir tarafi aliminyum kaplamali Polietilen malzeme ilk olarak arac sacina yapistirilir. Uzerine strafor vb bir malze ile kaplama yapilarak bosluk hacmi tamamen doldurulur. Bunun uzerine noylon ve bant cekilerek hava alisverisi engellenir. Ve en ust katman olarak kontraplak kaplama yapildiktan sonra etrafi silikonlanirsa isi alisverisinin buyuk olcule bitecegini dusunuyorum.

Bu arada panelvan araclarda su ana kadar kimsenin sofor kabinlerini yalittigini gormedim. Bence burada gozden kacan birseyler var. On kabinde panelvanlarda aracin bir parcasi ve aracin isinmasinda ve sogumasinda rolu var. Bu yuzden arac yapilirken en bastan kabin ust dosemeleri sokulerek icerisine mumkun olan en iyi yatilim yapilmadir.

Iyi yalitimin avantajlari sanirim ilk sayfalarda yazilmisti ama iyi bir yalitimin bir baska avantajida sudur ki yaz sicaklarinda aracin ici cok isinmayacagi icin buzdolabinizdan cok daha yuksek performan alirsiniz. Ornegin bir cok 3 sistem buzdolabi ortam sicakliginin 25-30 derece altina kadar sogutur (Dometic Waeco nun yeni model usten kapatli dolaplari). Aracin ici 40 dereceyse dolaptan duzgun bir randiman beklemek mumkun degildir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,955
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst