Otomoboli Satıp Arazi Aracı Almak Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan canerkoybasi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 79
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,716
Bence bu yüzden eski araba alınacaksa, üst sınıf, eskiden de pahalı olan bir otomobil olmalı. Çok daha dayanıklı oluyorlar.
 



Herkese merhabalar,

Aranıza yeni katıldım. 37 yaşındayım ve bir üniversitede öğretim görevlisiyim.

Uzun zamandır forumda özellikle off-road ve arazi araçları başlıklarını inceliyorum ve mevcut otomobilimi satıp (Renault Megane Sport Tourer DCI) genellikle hafif arazide gezi amaçlı kullanacağım bir araç almak konusunda fikirlerinizi okuyorum. Aslında teknik veriler, araçlar, kullanım alanları, yakıt tüketimi gibi konuları mevcut başlıklardan okudum. Yeni bir konu açma sebebim ilk arazi aracınızı alırken yaşadığınız o karar verme süreci hakkında deneyimlerinizi merak etmem. Zira günümüz ekonomisinde az yakan bir otomobili satıp onun yerine nispeten daha fazla işletme giderine sahip başka bir araç almak biraz cesaret istiyor. Kendi kendime soruyorum, acaba başıma iş alır mıyım? Ya da gerçekten gerek var mı? Gereklilik konusunda kendi cevaplarımı veriyorum ama başıma iş alır mıyım konusunda gerçekten deneyimlerinize ihtiyacım var.

Birincisi bu işe girmeli miyim? Eğer girmeliysem ilk araç tercihim ne/neler olmalı? Sonra bu işlerde başka ne gibi şeylere (malzeme, zaman, kondisyon, motivasyon vs...) ihtiyacım olur?

Şimdiden değerli vaktiniz ayırdığınız için çok teşekkür ederim.

Saygılarımla.

Öncelikle şimdiden hayırlı olsun diyelim. Başınıza iş alın derim, zira başınıza iş almadan yaşayacağınız bir yaşam yaşam sayılmaz pek. 10 litreden az yakmaz konusunda ise şahsi tecrübelerim. 3000 cc motorluk bir disco kullanmama rağmen yakıt tüketimim 9 litreyi geçmez. Bu sizin ağır araç kullanmakla ilgili becerinize bağlıdır. Gaz ayak biri iseniz zaten sizin arabada 7 litreden aşağı yakmaz. Hızlanmalarınızda ki sabır, yokuş tırmanırken gaza yüklenip yüklenmemeniz, kalkışlarda araca süre tanımanız önemlidir. Çünkü bundan böyle şu an kullandığınız aracın tepkilerini göremeyeceksiniz. Arazi aracı denilince 3 markanın bir kaç modeli ömür boyu sizinle olabilir, Land Rover'ın başta Discovery olmak üzere tüm modelleri, Toyota Land Cruiser ve Jeep Grand Cherokee. Kolaylıklar dilerim.
 
Son düzenleme:




Öncelikle şimdiden hayırlı olsun diyelim. Başınıza iş alın derim, zira başınıza iş almadan yaşayacağınız bir yaşam yaşam sayılmaz pek. 10 litreden az yakmaz konusunda ise şahsi tecrübelerim. 3000 cc motorluk bir disco kullanmama rağmen yakıt tüketimim 9 litreyi geçmez. Bu sizin ağır araç kullanmakla ilgili becerinize bağlıdır. Gaz ayak biri iseniz zaten sizin arabada 7 litreden aşağı yakmaz. Hızlanmalarınızda ki sabır, yokuş tırmanırken gaza yüklenip yüklenmemeniz, kalkışlarda araca süre tanımanız önemlidir. Çünkü bundan böyle şu an kullandığınız aracın tepkilerini göremeyeceksiniz. Arazi aracı denilince 3 markanın bir kaç modeli ömür boyu sizinle olabilir, Land Rover'ın başta Discovery olmak üzere tüm modelleri, Toyota Land Cruiser ve Jeep Grand Cherokee. Kolaylıklar dilerim.
Öncelikle çok teşekkür ederim. Yazdıklarınız tavsiye niteliğinde bilgiler aslında. Düşününce çok hız ve güç ihtiyacı olan bir sürücü sayılmam. Şu anki aracım 5.7lt dizel tüketiyor. Bakalım düşündüğüm araca geçince ne olacak :smiley: Umuyorum kısa süre içinde, önce ben görür, sonra sizinle paylaşırım. İyi akşamlar.
 

Öncelikle çok teşekkür ederim. Yazdıklarınız tavsiye niteliğinde bilgiler aslında. Düşününce çok hız ve güç ihtiyacı olan bir sürücü sayılmam. Şu anki aracım 5.7lt dizel tüketiyor. Bakalım düşündüğüm araca geçince ne olacak :smiley: Umuyorum kısa süre içinde, önce ben görür, sonra sizinle paylaşırım. İyi akşamlar.
Teşekkürler Caner Bey; burada yakıt en son düşünülmesi gereken şey önemli olan aracın sizden önce hor kullanılıp kullanılmadığına bakmak gerek, yaptığı km. de önemli ama asıl önemlisi kullanıcının yanlışları nedeniyle hasar görmüş parçaları; örneğin şanzıman otomatik vitesli bir araç alacaksanız çok çok önemli, yokuş aşağı park sırası el freninin düzenli çekilip çekilmediğine bağlı olarak istavroz dişlisi arızaları, turbonun durumu, egr vb. motor desteklerinin temiz olup olmaması gibi, enjektör başlarının işeme yapıp yapmadığı, motor ecu ile oynanıp oynanmadığı vb. vs. ama tabii ki bunlar otomatik ve turbo dizel 4x4 sorunları... kolay gelsin ekspertizi çok iyi yaptırın, arazi aracının önemli olan kaportası boyası değil bunu da bence naçizane dikkate alın...
 



2002 model santa fe iyi bir araç mıdır ?
merhaba bir land rover ya da jeep performansı beklemiyorsanız tabii ki işinizi görür ama daha önce de söylediğim gibi crdi motordan çok iyi anlayan bir usta tarafından görülmeli. Olasılıkla da aldığınız fiyatın en az yarısı kadar masraf yapacaksınız ama bu ne alırsanız alın kaçınılmaz ama 125 bg.lik 2.0 motor işinizi tabii ki görecektir yükseltme kitleri ve at lastik olmadan hafif araziye bile girebileceğinizi sanmıyorum. Hayırlısı olsun...
 




merhaba bir land rover ya da jeep performansı beklemiyorsanız tabii ki işinizi görür ama daha önce de söylediğim gibi crdi motordan çok iyi anlayan bir usta tarafından görülmeli. Olasılıkla da aldığınız fiyatın en az yarısı kadar masraf yapacaksınız ama bu ne alırsanız alın kaçınılmaz ama 125 bg.lik 2.0 motor işinizi tabii ki görecektir yükseltme kitleri ve at lastik olmadan hafif araziye bile girebileceğinizi sanmıyorum. Hayırlısı olsun...
Teşekkür ederim bilginiz için de hani arabanın yarısı kadar masraf yaparsınız diyosunuz ya ne gibi masraflar bunlar çünkü uzun süre kullanıcam çok masraf çıkarır mı bu araba
 

Teşekkür ederim bilginiz için de hani arabanın yarısı kadar masraf yaparsınız diyosunuz ya ne gibi masraflar bunlar çünkü uzun süre kullanıcam çok masraf çıkarır mı bu araba
Merhaba; masraf çıkartmaması imkansız 16 yaşında bir araçtan bahsediyoruz. Eğer aracın önceki sahibi ya da sahipleri düzenli bakım yaptırmışlarsa sorun olma olasılığı azalır. Aracın turbosu, alternatörü, kayışları, disk ve balataları, hatta allah korusun krankında sorunlar oluşmuş olabilir. Zira bu araç tahminen minimum 190 binde belki de km. ile oynadılar ve daha fazla yaptı bilmiyoruz. Yani iyi bir ekspertiz şart ama kaporta boya ekspertizi değil. Motor ve yürüyen ekspertizi 4x4 de daha önemli.
 

Merhaba; masraf çıkartmaması imkansız 16 yaşında bir araçtan bahsediyoruz. Eğer aracın önceki sahibi ya da sahipleri düzenli bakım yaptırmışlarsa sorun olma olasılığı azalır. Aracın turbosu, alternatörü, kayışları, disk ve balataları, hatta allah korusun krankında sorunlar oluşmuş olabilir. Zira bu araç tahminen minimum 190 binde belki de km. ile oynadılar ve daha fazla yaptı bilmiyoruz. Yani iyi bir ekspertiz şart ama kaporta boya ekspertizi değil. Motor ve yürüyen ekspertizi 4x4 de daha önemli.
Teşekkür ederim bilginiz için
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,521,975
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst