... Kendi kendime soruyorum, acaba başıma iş alır mıyım? Ya da gerçekten gerek var mı? Gereklilik konusunda kendi cevaplarımı veriyorum ama başıma iş alır mıyım konusunda gerçekten deneyimlerinize ihtiyacım var.
Suzuki'den şaşmayın. Temizini bulursanız sıfır masrafla yıllarca binersiniz, arazide de iş görür asfaltta da...
Teşekkür ederim. Özel bir araç bulamadım henüz ama Suzuki Vitara 1.6 JLX'lere bakıyorum bu aralar. Fikriniz önemli tabi. İyi günler.Ankara ise sorun yok..
o zaman bütçenize bakıp aylık ve senelik gider hesabı yapıp bir araç bakmak lazım.
önceki mesajlarda da görüldüğü gibi her markanın seveni mevcut, bunlar içinden bir araç belirleyip forumdan iyice araştırın, volvo dan uzak durun, ucuzu dert açar, land ise bu araçların dilinden anlayan kişilere uygundur. ben ikisini de size tavsiye etmem.
araç bulunca paylaşın buradan, bilgisi olan kişiler yorum yapacaktır.
Evet başınıza iş alırsınız...
Ancak bu soruları sorduğunuza göre; bu araçları almadan önce hepimizin yaptığı gibi kararınızı vermişsiniz ve sadece destek ve cesaret arıyorsunuz.
Arazi araçlarının bir matematiği yok maalesef. Tamamen merak, gönül ve bütçe işi.
otm ise 1,6 vitara bana göre hiç değil, çok ağır kanlı bir araç, düz vitesini bilemem tabi..
arazide kısmen memnun etse de uzun yola çıkıldığında insanı depresyona sokar (düz vitesi de dahil), hele ki sizin araçtan sonra.
Deneyimleriniz için teşekkür ederim. Bu işe girerken insanın kafasında hayli kriter oluyor maalesef. Olmuşken otomatik olsun, biraz geniş olsun, az yaksın, çok kaçsın, konforlu olsun vs... Bir de tek araba olarak kullanılacağı için daha bir temkinli yaklaşıyorum sanırım. Ama sizlerden duyduklarım ile iyice cesaret kazanıp bu işe girmek üzereyim. İyi günlerHemen hemen 6 yıldır biniyorum 2007 g.vitara 3 kapılı manuel vitese. Arabanın hiç bir problemi yok tek kapıyı kabul edebilirseniz. Asfaltta binek araçtan farksız dağa tırmanışta ise keçi gibi. Kalabalıksanız olmaz biz 2 kişiyiz. Yazın yurt dışından misafirlerimiz vardı Çeşmeden Efese götürdüm dönüşte dağa köye çıkalım mı dedim aman eve dönelim dediler.
Servise götürdüm geçende yetkili kişi, abi kilometre tamamda ama 3. seneyi devirmişsin dedi hayır olmaz iki yıl olacak dedim ama kayıtlardan gösterdi ki 2015 mayısta gitmiş araç. Ben binek arabalarda dahi bunu yaşamadım ancak yaptığım km ayda en çok 400 kadar. Sadece hafta sonu kullanıyorum onun dışında şehir içine çıkmam hiç yürüyerek ulaşırım gerekirse toplu taşıma. 100 km. de 9 litre benzin ortalaması var. Araba temizine denk gelebilirseniz sorunu olmayan bir araç ayrıca kaportada vs en ufak şikayet edilecek yönünü de göremiyorum ama olsa da çok dert etmem zaten. Binekten 2012 başında Nivaya geçtim. 2008 modeldi 20.000 km. de. Nasıl kaçtım bilemedim, kamyon gibiydi.
KJ benim de tavsiye edebileceğim bir araç.Değerli üyeler birkaç gündür sizlerden duyduklarım ve araştırdıklarım neticesinde kafamda bir şeyler şekillenmeye başladı. Şu anda Jeep KJ 3.7L Lpg'li araçlara bakmaya başladım. Dediğim gibi Ankara trafiğini de göz önünde bulundurunca yakıt benim için makul seviyelerde bu araç için. Yine de biraz araştırınca şehir içi LPG yakıt tüketimi değerleri kafamı karıştırsa da (15 diyen de var 24 diyen de ) ortalama olarak 18-19-20 Lt olarak düşünüyorum ve bu hobi zevk yaşam tarzı artık nasıl ifade edersek bu değerlerden aşağı maalesef çok mümkün görünmüyor. Ayrıca daha önce bu aracı kullanmış olmam ölçüleri vs gibi özellikleri ile kafama yatmasını sağladı. 2003 veya 2004 model bir 3.7L KJ sizce nasıl olur. Haftaiçi işe gidiş hafta sonları da başlangıçta doğa gezileri belki hafif bile sayılmayacak off-road için kullanmak istiyorum. Belki daha sonra birkaç ekleme ile biraz daha zorlarım. son olarak ikinci el sitelerinde 42000TL ile 60000TL bandında bu araçlardan buldum. Ucuz olması tabiki tercih sebebi ancak bu araçlar özelinde nelere dikkat etmeliyim.
Şimdiden değerli vaktiniz için teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Değerli üyeler birkaç gündür sizlerden duyduklarım ve araştırdıklarım neticesinde kafamda bir şeyler şekillenmeye başladı. Şu anda Jeep KJ 3.7L Lpg'li araçlara bakmaya başladım. Dediğim gibi Ankara trafiğini de göz önünde bulundurunca yakıt benim için makul seviyelerde bu araç için. Yine de biraz araştırınca şehir içi LPG yakıt tüketimi değerleri kafamı karıştırsa da (15 diyen de var 24 diyen de ) ortalama olarak 18-19-20 Lt olarak düşünüyorum ve bu hobi zevk yaşam tarzı artık nasıl ifade edersek bu değerlerden aşağı maalesef çok mümkün görünmüyor. Ayrıca daha önce bu aracı kullanmış olmam ölçüleri vs gibi özellikleri ile kafama yatmasını sağladı. 2003 veya 2004 model bir 3.7L KJ sizce nasıl olur. Haftaiçi işe gidiş hafta sonları da başlangıçta doğa gezileri belki hafif bile sayılmayacak off-road için kullanmak istiyorum. Belki daha sonra birkaç ekleme ile biraz daha zorlarım. son olarak ikinci el sitelerinde 42000TL ile 60000TL bandında bu araçlardan buldum. Ucuz olması tabiki tercih sebebi ancak bu araçlar özelinde nelere dikkat etmeliyim.
Şimdiden değerli vaktiniz için teşekkür ederim.
Saygılarımla.
2004 modelini 10 aydır kullanıyorum çok keyifli bir araç.
tek memnuniyetsiz yönüm lpg tankı küçük menzil kısa onu değişip sorunu çözeceğim
boyutları şehir içinde rahat ettiriyor
arazidede özellikle yokuş iniş çıkış vs durumlarında yaklaşma açıları çok iyi ön tampon veya arka tamponu kolay değirmiyor.( Çok tecrübem yok bi kaç defa gittik henüz )
yarım gazda 180 diyor sonrası yok limitör var.
vites geçişleri hissedilmiyor hiç yağ gibi zaten 4 ileri şehir dışı ekonomik bir araç 120 130 bandında 13 litre pompada lpg tüketimi var.
istanbulda 20 yakıyor azını söyleyene ben inanmam açıkçası
keyif verir düzgün araç biraz daha pahalıdır ama ucuz alıp harcamak isterseniz de aynı bütçeyi bulabilir tercih sizin mümkün olduğunca düzgün araba almak fayda getirir
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Evet yakıt bana da 20L gibi geliyor. Ankara da İstanbul trafiği kadar olmasa da fena sayılmaz. Gerçekçi olmak gerekir. İyi günler.