Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)
melihbozkurt' Alıntı:
Sayin Dogan bey;
Benim hep merak ettigim bir konu kucuk araclarin cekme karavanlari cekip cekemeyecekleri. Ben sehir iclerinde kullanmak icin kucuk arac taraftari bir insanim, kullanim kolayligi, yakit tasarrufu, park yeri ve egzos salinimlari yani dunyaya verdigimiz zararlari dusununce. Bu bakimdan 1.0 motora sahip pejo 107, citroen C1 yada bu siniftaki araclarla ufak bir karavan (300m civari ve max 500 kg) cekilebilirmi. Cekilirse performansi nasil olur. Sizin verdiginiz linkten baktigimda cekilebilir diyor ama performansindan bir kuskum var. Tabiiki benim bu projeler en az 3-5 sene sonrasi icin (Su anda yurt disinda oldugum icin Insallah Turkiye`ye dondugumde dusunuyorum) Cunku bir sehir ici araci birde kamper almaya kalkarsaniz kamper en az 15bin bir o kadarda arac hem 30 bin lira hemde cifter cifter yilik vergiler ve sigortalar isliyor. Ufak araclarla ufak cekme karavanlar hakkindaki goruslerinizi bildirirseniz sevinirim.
Sayın Melih Bey,
Bahsettiğiniz sınıftaki araçlarla ilgili karavan çekme tecrübem oolmadı ancak bu konuda görüşlerimi aktarmaya çalışayım.
Benim ilk otomobilimin motor hacmi 1600 cc tork değeri ise 13,5 kgm idi (Aracın o zamanlar 13 yaşında olduğunu belirteyim). Bu araçla yüklü olarak 900-1000 kg arası ilk karavanımı bazen zorlansam da sorunsuz olarak çekebiliyordum. Bahsettiğiniz sınıftaki araçların özellikle yeni nesil dizellerinde benim o zamanki otomobilimden daha fazla tork üreten motorlar olabiliyor. Karavan ağırlığı olarak da yarıya inildiğine göre güç olarak bir zayıflık olacağını sanmıyorum. Zaten hiç bir şekilde aracın teknik kapasitesinin üzerine çıkılmayacağını varsayıyorum. Sürüş sırasında denge, savrulma, zıplama, frenleme gibi pozisyonlarda da temkinli bir sürücünün sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum. Ancak "makul" bir performans ve konfor beklenti içinde olmak gerekeceğinden de eminim.
Küçük otomobillerin daha çevreci olduğu kesin ve sizin de bu bakış açınızı saygıyla karşılıyorum. aslında karavancılıkda azıyla yetinmek gerçekten önemli ve gerekli bir meziyet. Ancak 500 kg lık bir karavan bile çekseniz yine de en az bir sınıf yukarı çıkmanızı (polo/206/fusion/clio vb) tavsiye ediyorum. Nihayetinde 2000-3000 cc bir araç kullanıyor olmayacaksınız.
Sizin bir karavancı olarak, tatilini yaparken de çevreci olduğunuzu; ve bilmem kaç yıldızlı betonlarla zaptedilmiş güzel kıyılara, katledilmilş ormanlara, ya da içinde yılda yalnızca bir kaç hafta kalınan yazlık evlere, bu yapılaşmalar sebebiyle harcanan kaynaklara ve nihayetinde bunlar işletilirken oluşan israfa bir desteğiniz olmadığını düşündüğümüzde, bence biraz daha büyük hacimli bir otomobile sahip olmayı hakediyorsunuzdur.
Aslında teknik olarak da 500 kg lık yük çekerken 1000 cc ve 1500 cc araçlardan küçük olanının daha fazla emisyon oluşturacağını tahmin ediyorum.
Türkiye yollarının bazı sürprizlere açık olabileceğini düşünürseniz, aracınızda fazladan bir miktar ağırlık ve gaz padalının altında biraz kapasite olmasına ihtiyaç olabileceğini kabul etmemiz gerekir. Ayrıca şunu da net olarak söyleyebilirim ki karavanınızla gidip kalabileceğiniz en güzel yerlere ulaşırken son bir kaç km genellikle zorlu bir etap oluyor. Ya bir deniz kenarına inerken ya da bir kamp alanına çıkarken standart dışı bir yol ile karşılaşıyorsunuz.
Neticede peugeot 107 /citroen c1 türü araçlarla kapasite içinde kalmak kaydıyla performan sıkıntınız olmaz ancak böyle bir durumda her konuda daha az toleransınız olacağını kabullenmeniz gerekir. Eğer karavancılılığa gönül verdiyseniz zaman içinde bu araçlarla yetinmeyeceğinizi tahmin ediyorum. O yüzden doğrudan daha yukarıdan başlayın bence.
İnternet kaynaklı bir kaç fotoyu da aşağıda veriyorum.
Selamlar
Doğan,
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]