Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan softdevel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 533
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 111,348

Etiketler
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

dusterınizi çöpe atın size subaru xv verelim desek oturup
oluşan kuyruğu seyredermiyiz etmezmiyiz?
bunu cevabını verin ondan sonra yancı nedir ne değildir konuşalım
belki sosyal mesajda veririz.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

tyf.fan msjımdaki bazı göndermeler sizle ilgili değil... subaru jıp-jeep-suv-arazi aracı yok zaten... cameltrophy-dakar-safari rally deki çöl kapışmalarında kullanılan extrem modifiye subarular çok ayrı-farklı segment, kıyas hatası olara ana eleştiri konusuna giriyor zaten... ok... ;) diğer sorun zaten msj içinden kullanabilecekleri kısmı hatalı-noksan çekip iddialara kanıt yapmak veya ustu kapalı kişisel tahrik yaratmak... seviye sorunu... :(

ayrıca kıymetli-engin desteğinize de teşekkürler... no fight... ;)

bak şimdi... kaç kişinin nasırına bastık... 8)
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

bilalr' Alıntı:
tyf.fan msjımdaki bazı göndermeler sizle ilgili değil... subaru jıp-jeep-suv-arazi aracı yok zaten... cameltrophy-dakar-safari rally deki çöl kapışmalarında kullanılan extrem modifiye subarular çok ayrı-farklı segment, kıyas hatası olara ana eleştiri konusuna giriyor zaten... ok... ;)

ayrıca kıymetli-engin desteğinize de teşekkürler... no fight... ;)

bak şimdi... kaç kişinin nasırına bastık... 8)





uyku etkisi başlayınca mesajlar agresivleşiyor :smiley: yaşasın arazi kardeşliği diyelim.duster cılar gelmeden kaçalım.yoksa konuyu ortalığı dağıtmışsınız diye fırça atarlar.
 




Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

herkese hayırlı huzurlu günler, geceler ... herkes ve her araç kardeştir sonuçta... ;)
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

AL1820' Alıntı:
iyi uykular diyelim ozaman ;D



ali bey iyi uykular mesajlarını duster cılar yazardı.60 santimde tango ,çamurda samba,2 tekerde rumba,paletli biçerdöver
siz anti dustercısınız diye biliyorduk.bir kalemiz dahamı düştü.kayışdağındaki ekintinizden şüphelenmeliydim zaten.beni dustercılarla tek antidustercı bıraktığınızda
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Beni ayıracak diye kavga etmeyin; insanların işlerine karışmamaya karar verdim.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

AL1820' Alıntı:
dusterınizi çöpe atın size subaru xv verelim desek oturup
oluşan kuyruğu seyredermiyiz etmezmiyiz?
bunu cevabını verin ondan sonra yancı nedir ne değildir konuşalım
belki sosyal mesajda veririz.

Ali bey, doğrusu bu mesajdan hiçbir şey anlamadım. Sıfır verecekseniz niye olmasın. Sonuçta ekonomik bir işlem değil mi? Takas kârlı ise herkes girer.

Size "şu eski caponu getir, bu aracı size verelim" deseler herhalde "bir tane daha getireyim" dersiniz. Biri 15-20, diğeri 60-70 binden fazla galiba. :D

Haaa, sıfır ve dizel olmayacaksa kimse yanaşmaz. s.forester kızacak ama, aşağıda bazı gerçekler de ortada.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=84579.0
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

s.forester' Alıntı:
"ümit bey benim kastettiğim yerden tavan raylarına kadar olan yükseklikti bu sayede bahsettiğim ağırlık merkezinin yere yakın kalması ve rüzgar direncini aracın daha alcak yerlerinde mağruz kalması " alıntı : dustero

sayın dustero , yerden tavan raylarına kadar olan yüksekliği aynı olan araçlarda bile ağırlık merkezi farklı olabilir , dolayısı ile bu ölçü ağırlık merkezinin yeri hakkında bilgi vermez diye düşünüyorum.

ağırlık merkezinin yere yakın olması da rüzgar direnci ile çok ilgili değildir , yerden yüksek bir araç düşünün fakat ağırlık merkezi çok alçak , mesela ön camın açısı fazla dikse rüzgara çok maruz kalmayacak mı yine de ?

dolayısı ile bence aerodinamik özelliğini , yerden yüksekliğini ve ağırlık merkezini her zaman doğru orantılı düşünmeyin bence.
bazen daha yüksek bir araç , aerodinamik yapısı sayesinde daha alçak bir araçtan daha az rüzgar direnci gösterebilir...
sevgili forester yükseklikten kastım yüksek hızlarda rüzgar direncine daha az mağruz kalacagı idi. kalın bir kitaba bir ortasından dokunun bide üst ucundan hangisinde daha kolay devirirsiniz? duster ın ağırlık merkizinin aşağıda olmasının sebebi ise monokok şasisin özelliğidir süspansiyonları çok yumuşak olmasına rağmen yüksek süratlerdeki makaslarda bir otomobilden farksız hareket ediyor. duster'ın ön camı çok eğiktir bu yüzden süratide göstermiyor ve rüzgarı üstünden savurup atıyor fakat bombele yan saçlarındaki aerodinamik bozukluk aracın 120 den sonra içine rüzgar uğultusunu almasına sebep oluyor fakat denge bakımından sıkıntı yaratmıyor. mesela yolda giderken yanımda bir cherokee yada discovery belirdiğinde adama resmen aşağıdan bakıyorum benden 20 25 santin yukarıda oturuyor cam mesafeside yüksek ama bi otomobille yan yana geldiğimde çam çervesinin alt kısmı bile aynı hizada yüz yüze gelebiliyorz. sizinde bir duster'a binerek bu deneyimi yaşamanızı isterim ve sizde farkedeceksiniz yolda alçak bir ağırlık merkezine sahip olduğunu. uzun lafın kısası bu aracın tavan yüksekliği az yüksek süratte yanal rüzgar direnci az ve geniş dingilli sayesinde alçak ağırlık merkezi ile bir otomobil kadar dengeli.

subaru forester da aynı şekil alçak bir tavan yapısına sahip zaten ben imprezacıyımdır ve ortadan dağılımlı simetrik 4 çekeri asla yabana atmıyorum. ancak diyorumki forester benim gözümde bir off road değil prestij aracıdır. ve yol tutuşu iyi olan bir araçtır. sizinle anlaşamadığımız tek nokta forester'in hard off road a uygun olmamasıdır engebeli arazilerde aracın sınırları tavan yapmaktadır tüm etaplara uygun değildir bu aracın tamponlarını kesmeniz yada çıkarmanız gerekmektedir duster'da böyle bir sorun yoktur tamponlarının açısı yaklaşma ve uzaklaşma açılarını maximize etmek için dizayn edilmiştir. yanlız şunu belirteyim subaru 2008 kasası ile yani impreza çuvalladı o hatchback araba nasıl savruluyor aman allahım tam bir fiyasko. benim gözümde lancer evolutionun önündeyken evo x bence 2008 de liderliği devraldı ben ömrü hayatımda skyline gtr 35 ten sonra öyle yol tutuşu olan araba görmedim. 2011 de sedana tekrar geçişiyle nekadar değişti araç onu bilemem daha henüz test veya gözlem şansım olmadı.
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Monti' Alıntı:
Bilal bey abicim, ruhsata bakarsan LR disco, defender, jeepin her türlüsü, Toyota land cruiser, bilumum 4 çekerler, Erkunt traktörleri, Uzel traktörleri, Massey ferguson traktörler yada Başak traktörleri ARAZİ ARACI diye geçmektedir ;D ;D ;D . Bu sebepten pajeronun toyotanın olduğu yerde zirai araclarımızında olma hakkı vardır... ;D ;D ;D ;) ;)
ben bu yorumu görmemişim yaw vay vay yurdumun insanı :-* arkadaşlar land sahipleri pajero sahipleri jeep sahipleri land cruser sahipleri siz aracınızı 4 çeker bir traktörle birmi tutuyosunuz la benim traktörün arkasına en kral disco ile en kral defenderi getirin 2 sine birden disco disco yapayım sadece frene basçam yerinden bile kıpırdatamazsınız la :D ya ben duster sahiplerini altında zpt var sanıyo demenize az çok katılıyodum ama ya size nedemeli yaw siz altınızda caterpiller 793B var sanıyorsunuz herhal sizin durum duster cılardanda vahim ;D yaw el insaf traktörle nekadar modlasan bile bir jip bir olurmu hummer deseniz hadi dicem bi derece marauder desen diycem gideri var. ama siz arazide sadece kendini götürme kabiliyeti olan bir araçla arazide yük taşıma kabiliyeti olan bir aracı karıştırmayınız lütfen lüks segment o 8) bir zpt ye cipimle bende bunu yaparım diyosanız eyvallah büyüksünüz üstad sizi off road ın üstü bir segmente alalım :-*
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SduMvEnpU6I
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

DuSTeRo' Alıntı:
ancak diyorumki forester benim gözümde bir off road değil prestij aracıdır. ve yol tutuşu iyi olan bir araçtır. sizinle anlaşamadığımız tek nokta forester'in hard off road a uygun olmamasıdır engebeli arazilerde aracın sınırları tavan yapmaktadır tüm etaplara uygun değildir bu aracın tamponlarını kesmeniz yada çıkarmanız gerekmektedir duster'da böyle bir sorun yoktur tamponlarının açısı yaklaşma ve uzaklaşma açılarını maximize etmek için dizayn edilmiştir.
Yani siz dusterin tamponları ve yaklaşma-uzaklaşma açılarına bakıp hard off road'a uygundur diyorsunuz. Gerçi pardon reno-9 olayını unutmuşum.
AL1820' Alıntı:
s.forester hata sizde, 4x4 de harika işler yapan dusterle gariban çekik gözlü kısa boylu insanların yaptığı subaruyu kıyaslıyorsunuz.. dusterle yeryüzündeki herhangi bir aracı mukayeseye sokmak abesle iştigal etmek değilde nedir?
Öyleyse uzay mekikleriyle kıyaslayalım.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

arkideş, neiş anlamıyom yaa... Herkes bindiği arabayı limitli-limtsiz över temam... ancak başka arabaları ısrarla ve limitsiz eleştirmek de biraz ayıp ve komik oluyor artıkın... herkes keyfine-ihtiyacına-maddi durumuna göre araç almakta serbest değil mi... nedir bu ısrar anlamıyom... ;) :( lütfen, sataşma olmasın... ;D
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

şimdi sırayla cevap vereyim.

Sayın bilalr , çelişmekle herhalde kendinizi söylüyorsunuz... keramet motorda diyen sizdiniz , ben de sadece motorda değil dedim. ben mi çelişiyorum. önce keramet motorda diyen siz , sonra diğer bir sürü faktör var diyerek benim açıklamamın doğruluğunu kabul eden siz... Hatta bu forum sayesinde motor yapısının bile aracın ağırlık merkezini değiştirdiğini öğrenen siz , boxer motor yapısının farkını da bence yeni öğrenmiş olan siz... Zaten bu forumun amacı da bu olmalı yeni birşeyler öğrenmek. Ben de belki de herkesin bildiği birçok şeyi buradan öğrendim , başkalarına basit gelen şeyleri buradan duyup anladım. Sizinle herhangi bir sıkıntımız yok.

Subaru ile dusterı kıyasladığımı zannedenler ; hiçbir şekilde kıyaslamam kıyaslamaya da gerek duymam. ben sadece ağırlık merkezine motor yapısının etkisi konusunda örnek olarak bildiğimi vereyim dedikten sonra foresterı örnek vermiştim. Dusterın ve subaru'nun 4x4 sistemlerinin diğer birçok markadan iyi olduğunu ben daha önce buradan yazan kişilere cevap olarak da "duster subaru elele" şeklinde cevaplamıştım. Tabii yine de Subaru bence karda buzda daha iyidir ama kıyaslamaya girmek istemiyorum. Çapraz askıda kalınması halinde Subaru'nun devam edeceği Duster'ın ise kalacağı bu forumda başkaları tarafından dile getirildi , ben iddia etmedim. Benim iddiam bazı karlı yokuşlarda , buzlu yerlerde Dusterın çıkamayacağını düşündüğüm yerelere Forester çıkıyor , bunu söyledim ve kar geri geldiği zaman gelen olursa deneyelim dedim. (belki de duster beni utandırır)

Sayın Dustero : "sizinle anlaşamadığımız tek nokta forester'in hard off road a uygun olmamasıdır engebeli arazilerde aracın sınırları tavan yapmaktadır tüm etaplara uygun değildir " demişsiniz... Afedersiniz ben ne zaman demişim Forester hard off road'a uygundur diye ?????? bu arada 2008 impreza ne biçim savruluyor yorumunuzu da herkesin yorumuna bırakıyorum , cevap bile vermeye gerek yok diyorum... siz bana gösterir misiniz nerede demişim forester hard off road yapar diye ???
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Duster ve benzeri SUV alan kişi otoban da olsa bölünmüş yol da olsa 80-120 arasında makul ve yeterli bir hızda gitmeyi kabul etmiş olması gerekir. Bunların üstünde hızlar maceraya girer ve bu araçların hedefleri arasında değildir. Zaten aşırı hızlı gitmek 4x4 lerin ruhuna da aykırı bir şeydir.
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

veteriner' Alıntı:
Yani siz dusterin tamponları ve yaklaşma-uzaklaşma açılarına bakıp hard off road'a uygundur diyorsunuz. Gerçi pardon reno-9 olayını unutmuşum. Öyleyse uzay mekikleriyle kıyaslayalım.
abdullah bey sizin mesleğiniz sanırım forumlara taş atıp salça olmak ;D ya söyleneni anlamıyosunuz yada anlamak istemiyosunuz yada harbiden anlamıyosunuz :D diyorumki çamur performansında renault 9 2 çekerler arasında iddialı bir araçtır yerden yüksekliğide hatrı sayılır derecededir bu lafı kendi defender'larınızla pajerolarınızla nivanızla yada land cruiserlarınızla karıştırmayınız. sizi idrağa iştirağa davet ediyorum duster 4x2 de iken 680bin km kullandığım renault 9 un çamur tadını vermiyor diyorum bu hendek atlama kaya üstünden tırmanma yada dakar falan değil 10 15 santimlik düz bir zeminde mırç çamurdan bahsediyorum renault 9 o aşamayı daha seri ve daha tutungan geçiyor diyorum. ve diyorumki dusterı 4x4 e alsak ve renault 9a mt lastik lastik taksak çamurda yani mt lastiğin lider olduğu ortamda asvalt lastikli 4x4 dusterın mt lastikli renault 9 çamurda yüzde 70 performansını egale edebileceğini söyledim. bunda anlaşılmıycak nevar? yaw siz araçlarınızı traktörlerden bile üstün görüyosunuz mübarek zpt yi sürüklersiniz şurda mantıklı makul bir açıklama yapıyorum o komik geliyor bunu anlamış değilim :D ki zaten bu bilgi duster'cıları ilgilendirir 4x2 dusterın başarılı olmadığını söylüyorum çamurda bu sizi nie ilgilendiriyor. şu vidyoyu bi izleyiniz vidyodaki yerlere renault 9 la gözüm kapalı girerim kışın teftişe çıtığım arazilerin yolların çoğu böyle
http://www.youtube.com/watch?v=cA1MWPtn3Cw
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,117
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst