Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan softdevel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 533
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 111,351
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

s.forester' Alıntı:
kendi bildiğimden örnek vereyim , subaru forester kendisiyle aynı yüksekliğe sahip araçlara göre , yere daha yakın bir ağırlık merkezine sahiptir çünkü boxer motora sahiptir. aerodinamik özellikleri çok da parlak olmadığından rüzgar direncine fazla maruz kalır. Ağırlık merkezinin aşağıda olması ise , yüksek bir araç olmasına rağmen çok iyi bir yol tutuş kazandırır.

motor gücü, turboşarj tepkisiyle aracı geri-arakaya kısmen basar da... ağırlık merkezini sürekli ortaya-yere yakın denge de tutar mı bilmem... dengenin ortada-yere yakın olması şart galiba da... aksı halde yenı oluşan merkeze doğru araçta yatma-savrulma eğilimi olur diyolar... ;) ??? 8)
 

Etiketler
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

bahsettiğim olay turboşarj ya da gücü ile , arkasını yere basması ile ilgili değil , boxer motorun yapısından dolayı , pistonların enlemesine çalışmasından kaynaklanan bir durumdur.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

alıntıdır : Alfa Romeo, Porsche ve Subaru gibi markalar belli modellerinde bu motoru tercih etmektedir. Boksör motorların en belirgin avantajları, yatay silindir yerleşimi ve kompakt yapıları sayesinde dar motor yerleştirme alanı olan araçlara kolaylıkla uygulanabilmesi ve genel olarak da hacimlerine göre yüksek tork sağlamalardır. Boksör motorun şekli, araçta daha aşağıda konumlandırılmasını sağlar. Bu durumda doğal olarak aracın ağırlık merkezinin yere daha çok yaklaştırılması demektir. Unutulmamalıdır ki aracın ağırlık merkezi yere ne kadar yaklaştırılırsa, merkezcil kuvvetin araç üzerine uyguladığı savrulma etkisi de o oranda azaltılmış ve aracın yol tutuş kararlılığı da artırılmış olur. (aracbilgisi.com)
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

İşte o meşhur boxer motorun yapısı




ı

09MY_Outback_BoxerEngine.jpg
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Aks geometrisinin temel prensipleri Dingil mesafesi ve iz açıklığı
· Dingil mesafesi (A) ön ve arka tekerleklerin merkezleri arasındaki mesafedir.
· İz açıklığı ise tekerleklerin temas düzleminde sol lastiğin ortasından sağ lastiğin ortasına kadar olan mesafedir.
· İz açıklığı ve dingil mesafesi ne kadar geniş olursa aracın özellikle virajlardaki sürüş güvenliği de o denli artmaktadır.
Genel
Aracın ağırlık merkezine etki eden merkezkaç kuvveti ağırlık merkezinin konumuna göre ön ve arka tekerleklere dağıtılmaktadır.
Bu durum aracın istenilen hareket yönünden farklı bir yönde hareket etmesine neden olabilmektedir.
Yanal bir sapma oluşmaktadır. Kayma açısının etkisi uygun önlemler alınmak suretiyle azaltılabilmektedir (kontra direksiyon hareketi).
Arkadan kayma
Viraj içersinde aracın arka kısmı dışarıya doğru ön kısmından fazla savrulduğunda araç arkadan kayacaktır.
Bu durumda arka aksın kayma açısı a ön aksınkinden çok daha geniştir.
- Bu nedenle araç daha dar bir çember içersinde hareket edecektir. Dönüş azaltılmadığı takdirde aracın arkası “kopacaktır”.
Önden kayma
Viraj içersinde aracın ön kısmı dışarıya doğru arka kısmından fazla savrulduğunda araç önden kayacaktır.
Bu durumda ön aksın kayma açısı a arka aksınkinden çok daha geniştir.
Araç daha geniş bir çember içersinde hareket edecektir. Daha geniş bir dönüş açısı uygulanarak viraj çizgisinde döndürülmesi gerekmektedir.
Araç önden kaydığında virajın dışına doğru savrulabilecektir.
Önden motorlu araçlar ağırlık merkezlerinin araç merkezinin önünde yer alması nedeniyle önden kayma eğilimi göstermektedir.
Nötr
Ağırlık merkezi aracın merkezinde bulunmaktadır. Tüm tekerleklere eşit ağırlıkta yük binmektedir.
Viraj kuvveti eşit bir şekilde dağılmışır.
Viraj koşullarında bir değişiklik olması halinde araç önden ya da arkadan kayabilecektir.


http://www.google.com.tr/#hl=tr&gs_nf=1&cp=32&gs_id=69&xhr=t&q=ara%C3%A7+a%C4%9F%C4%B1rl%C4%B1k+merkez+de%C4%9Fi%C5%9Fkenleri&pf=p&sclient=psy-ab&oq=ara%C3%A7+a%C4%9F%C4%B1rl%C4%B1k+merkez+de%C4%9Fi%C5%9Fkenleri&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=440db9aaf6ecd2b5&biw=1366&bih=625

Subaru Boxer Motor şasi içerisinde mümkün olduğunca yere yakın yerleştirilmiştir.Buna bağlı olarak şanzıman,diferansiyel ve aktarma organları aynı eksende yerleştirildiğinden araçta yere yakın bir ağırlık merkezi elde edilmiştir…. (bu durumda da öne yakın ağırlık merkezi nedeniyle, arkadan savrulma-yatma riski oluşur)
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

ayrıca bu motoru Dustere taksak, ne tür sonuçlar elde edilir... keramet sadece motorda ise... ;) ??? 8)
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

sayın bilalr , kimse keramet motordadır demedi , siz onu nereden uydurdunuz bilemem...

sadece aracın yerden yüksekliği ağırlık merkezini belirleyen tek unsur değildir , dolayısı ile sırf yerden yüksekliğe bakıp da iki araç için aynı ağırlık merkezine sahip gibi yorum yapılamaz , ayrıca ağırlık merkezi düşük diye rüzgar direnci daha azdır da denilemez demiştim.
keramet motordadır sizin bir çıkarımınız olmuş...

ben size tekrar edeyim , yerden yükseklik tek başına ağırlık merkezini belirlemez , şimdi öğrenmiş olduğunuz gibi motor tipi bile aracın ağırlık merkezini etkileyebilir. Diğer faktörleri de zaten okumuşsunuzdur....
 


Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

dopamin' Alıntı:



bu motorun yada bir impreza turbo motorunun takılı olduğu buggy yarışlarda boy gösteriyor.tahincioğlu kullanıyor.hafifletilmiş ve yere maximum basan bir iki çeker buggy cheroke pajero lara nal toplatıyor.keramet motorda değil ama keramet parametreleri iyi hesaplanmış bir gövdede şaheserler yaratıyo.muhteşem deparları, düzde muazzam uzaması,ve yokuş yukarı vantuj gibi yola yapışması izlemesi çok zevkli bir araç.subarunun yol tutuşundaki sihirin önemli bir kısmı muazzam hesaplanmış 4 çeker sistemi değilmi
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

tyt.fan' Alıntı:
bu motorun yada bir impreza turbo motorunun takılı olduğu buggy yarışlarda boy gösteriyor.tahincioğlu kullanıyor.hafifletilmiş ve yere maximum basan bir iki çeker buggy cheroke pajero lara nal toplatıyor.keramet motorda değil ama keramet parametreleri iyi hesaplanmış bir gövdede şaheserler yaratıyo.muhteşem deparları, düzde muazzam uzaması,ve yokuş yukarı vantuj gibi yola yapışması izlemesi çok zevkli bir araç.subarunun yol tutuşundaki sihirin önemli bir kısmı muazzam hesaplanmış 4 çeker sistemi değilmi


Eee nede olsa subaru bu SUV,ların babası diyorum ona ben
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

...Boksör motorun şekli, araçta daha aşağıda konumlandırılmasını sağlar. Bu durumda doğal olarak aracın ağırlık merkezinin yere daha çok yaklaştırılması demektir. Unutulmamalıdır ki aracın ağırlık merkezi yere ne kadar yaklaştırılırsa, merkezcil kuvvetin araç üzerine uyguladığı savrulma etkisi de o oranda azaltılmış ve aracın yol tutuş kararlılığı da artırılmış olur.... ilk mesajınız... ???

....sadece aracın yerden yüksekliği ağırlık merkezini belirleyen tek unsur değildir , dolayısı ile sırf yerden yüksekliğe bakıp da iki araç için aynı ağırlık merkezine sahip gibi yorum yapılamaz , ayrıca ağırlık merkezi düşük diye rüzgar direnci daha azdır da denilemez demiştim.
keramet motordadır sizin bir çıkarımınız olmuş... sonraki mesajınız... ???

görüldüğü üzere bazı çelişkiler olsa da, keramet sadece motorda değil dememi bu mesajlar dahi destekliyor... motor-mekanik ve dizaynı tabiki önemli unsurlardan biri...yani motor dışında, birçok faktör ve dizayn özellik, araç denge-ağırlık merkezi-güvenlik üzerinde etkilidir... aynı şeyleri farklı şekilde ve herkes anladığı gibi ifade ve iddia ediyor diyelim... konuyu bu yönden daha fazla sündürmeye gerek yok... ;)
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

s.forester hata sizde, 4x4 de harika işler yapan dusterle gariban çekik gözlü kısa boylu insanların yaptığı
subaruyu kıyaslıyorsunuz.. dusterle yeryüzündeki herhangi bir aracı mukayeseye sokmak abesle iştigal etmek
değilde nedir?
 


Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

her araç kıyaslanabilir... ancak eşit-benzer özelliklerde olması şartıyla... segmenti-özellikleri farklı araçları birbiriyle kıyaslamak abesle iştigal olur... subaru tabıkı yarış pistlerinde-asfaltta motor-sürat konusunda uzmanlaşmış, bu gerçeği gören görüyor...arazi uyumu sorunlu olur ... kıyas hatası, arazide çok sayıda subaru marka jıp olmaması... ;D alakasızlık bariz olursa, o zaman eleştiriye ve eleştirene dikkatli bakarlar, gülümserler... konuyu yanlış anlayıp yanlış destekleyen yancıların garip sosyal mesajları ayrı mevzuu ... ;) neyse... herkes herkonuda uzman olmuş gibi... anlayan anlamıştır... 8)

http://www.vidivodo.com/video/cem-yilmaz-yaris/234854

;)
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

bilalr' Alıntı:
her araç kıyaslanabilir... ancak eşit-benzer özelliklerde olması şartıyla... segmenti-özellikleri farklı araçları birbiriyle kıyaslamak abesle iştigal olur... subaru tabıkı yarış pistlerinde-asfaltta motor-sürat konusunda uzmanlaşmış, bu gerçeği gören görüyor...arazi uyumu sorunlu olur ... kıyas hatası, arazide çok sayıda subaru marka jıp olmaması... ;D alakasızlık bariz olursa, o zaman eleştiriye ve eleştirene dikkatli bakarlar, gülümserler... konuyu yanlış anlayıp yanlış destekleyen yancıların garip yorumları ayrı mevzuu yaratır... ;) neyse... herkes herkonuda uzman olmuş gibi... anlayan anlamıştır... 8)










avatarınızda kullandığınız mühim şahsiyetten hareketle sizin konulara ciddi yaklaştığınız düşüncesiyle size yancılığa çalışmıştım ama siz anlamadıysanız kimse anlamaz.subaru jip diye bişey yoktur sanırım.jeep bir markadır.subaru arazi aracı da yok galiba.arazidede belli ölçüde gidebilen subaru var.subaru rallide eski safari rallisinde ki bizdeki offroad yarışlarından daha sert geçerdi kendini ıspatlamış bir araçtı.maksat çamurda dip gaz gitmekse.duster cıları kızdırmayalım.silinmiş mesaj istatistiğine katkıda bulunmayalım
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,120
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst