Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan softdevel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 533
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 111,311
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

tyt.fan' Alıntı:
yıllarca paris dakarı bedavadan kazanmış demekki pajero.pajeronun arazi şanjmanı ve kilitleri 1 duster eder tahmin ederim.kemal sunalında böyle bir filmi vardı propaganda adında..bu videoyu izleyip ulan ben nasıl bir araba sahibiymişim diyen duster sahibi yoktur herhalde.
Dakara, arazi şanzımanına ve kilitlere girmeden lastik önemli deseydiniz daha iyi olurdu sanki Murat Bey :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

sayın dustero , ben subaru daha iyidir veya duster daha iyidir diye birşey söylemedim , sadece bir iddia attım ortaya ama gördüm ki siz bu arada çok farklı iddialara girmiş , pajeroya geçiş yapmışsınız...

evet duster henüz 2 yıllık olabilir , zaten kimse neden dusterın dakar başarısı yok demiyor.
sorun şu: "3-5 dakar başarısı pajeroyu iyi araç mı yapar yani" diyorsunuz ...
allah ömür verirse bakalım 10 sene sonra duster'ın dakardaki başarıları neler olacak...

konu başlığından iyice saptık mı ne ?
konuya dönelim

her marka araçla , otoban bile olsa sürat felakettir. bu kadar , kapansın bence bu konu.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Benim araç 2,800km ye geldi, artık yavaş yavaş aracın kapasitesini öğrenmek adına tehlike sınırlarını zorlamadan aracı biraz esnetiyorum ;D
Dün normalde max. 30-35 km hız ile girdiğim bir viraja 50km hız ile girdim, bakalım duster ne kadar yol tutuyor diye (viraj çok keskin değil, gerektiğinde direksiyonu gevşetip, aracı toparlayacak alan mevcut), sonuç beklediğimden daha iyi çıktı, araçta çok çok hafif bir merkezkaç istikametine gövdesini çok hafif eğdi ama asla yoldan kopmadı, hatta sanırım bu viraja 60-70 ile de girsem sonuç farklı olmayacak gibi....
Araç Duster 4x2 1.5dci ambiance, ESP yok.


Aracı ve kendimi risk'e atmadan ufak ufak denemelere devam... Bu testler bize, Allah kullanmak icab etmesin ama zor durumlarda ne yapmamız konusunda tecrube olacaktır diye düşünüyorum....
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

test pilotu oldunuz yani... dikkatli test edin yinede... abs-esp-4x yokmuş.... ;) 8)
 




Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

AL1820' Alıntı:
ziraat mühendisi bulmuşken soralım ;D
meyve ağaçları senede kaç kere budanır? bordo bulamacı senede kaç defa hang aylarda
yapılır?
bilgi rica ediyorum :smiley:

ali bey ilk olarak sizinle başlayım ziraat kendi içinde 2 elinizdeki parmaklar kadar bölümlere ayrılır bahçe bitkileri, bitki koruma, peyzaj mimarlığı, süt teknolojisi, tarım ekonomisi, tarım makinaları, tarla bitkileri, tarımsal yapılar ve sulama, toprak bilimi ve bitiki besleme ve zootekni. benim bölümümse tarım makinaları idi nasıl bir hastaneye gittiğinizde hastalığınızla ilgili olan bölümlere gidiyorsanız ziraatte aynı bu şekildir yani bordo bulamacı sorununuza derman olamayacağım :smiley: ancak bildiğim esaslar doğrultusunda öncelikle yaz ve kış olmak üzere 2 mevsimde yapılır. kışlık budama için en uygun dönem yaprak dökülmesinin başladığı an ile ilkbahar gelişimine kadar olan zaman dilimde gerçekleşmelidir. ancak şiddetli don olan yerlerde şiddetli don tehlikesi geçmeden budama yapılmamalıdır. ağaçların çıplak kaldığı durgun dönemler en iyi zamandır. yaz budaması yaparken ise meyve yaprak oranına dikkat etmeniz gerekmektedir. ilk bahar gelişme evresi bittikten sonra yaz gelişme periyodunda yapılır sürgünler odunsunlaşmaya başladıktan sonra yapılabilir.




arman bey katılıyorum bunlara hiç gerek yoktu biri bir kuyuya taş atıyor bin kişi çıkartamıyor kavga çıkıyor. sanırım ümit beyi günah keçisi olarak seçeceğiz :D ancak olay öyle bir yere varıyorki yok rezil olursun foruma yok bilmemne konuyla alakasız apık sapık yorumlara kişisel saldırılara geçiliyor. yani şurda çekirdek çitleyip 2 hos sohbet olmuyor.


abdullah bey siz renault9 u hiç arazide kullandınızmı size önce öyle bir soru yönelteyim? trakyada nekadar çiftçi varsa gidip bakın hepsinde renault9 veya en kötü toros vardır. renault9 hafife alınabilcek türden bir araç değildir yolda basarsınız hiç gitmez doğru ama bu aracın siz kabul etsenizde etmesenizde arazi kabiliyeti var abdullah bey. 80lerin teknolojisiyle üretilmiş araç okadar hor kullanılıyorda dağılmıyor ama bugün duster dağılıyor ben buna anlam veremiyorum??? ve ben isuzu dmax ın yazın kuru sürülmüş buğday tarlasında oturup kalıpta renault 9un lapır lapır gittiğini gördüm buna nediyceksiniz :smiley: siz nerelisiniz bilmiyorum trakayada üstelik topraklar büyük inch li pulluklarla sürülür anadolunun tüm yörelerinde 12 14 no kullanılırken en falza trakyada 18 20 inch pulluklarla sürüm yapılıyor kaya gibi kesekler çıkıyor. abdullah bey yapmayın bi renault 9 edinip bi girmenizi isterim hiç acımadan araca korkmayın ölüsü bile sağlam o araçların en sert yerlere vurun askıda kalmayacağı sizde deneyiminizle görmüş olursunuz üstelik 175/65/13 lastikle. ben mt takılırsa zaten 2 çekere göre başarılı olan aracı dahada başarılı olacağına vurgu yaptım. ve o lada vs vs bahsettiğiniz araçlardaki herkes kendi ağzıyla duster'a hayranlıklarını dile getirdiler günün aracı diye espiride yaptılar pek kameralara ilgim yok ama keşke ses kaydı alsaydım görüntülü sizin için.


sayın forester pajeroya ben geçmedim pajeroyu ittiler ben bir iddiada bulunmadım. biraz aklı selim yorum yok burada tarihi 1982 lere dayanan 30 senelik bir aracın girdiği yarışmalar ile daha henüz 2 yılını tamamlamış aracı o parkuda kıyaslamak ne akla sığar ne mantığa. dediğim şudurki bakın dakarı kazanmış falan tamam o ondan iyidir bu bundan iyidir demek saçma. benim pajero ile ilgili söylediğim tek şey bana deniz beyin pajeroya rakip görmediği(düşüncesine saygım var hiçbişey demem) benimse pajeroyu rakip olarak gördüğümdür. ve bu düşünceyede saygı gösterilmesi gerekir. ama bu konuşmalar demek değildir duster pejorodan iyi yada pajero duster'dan iyi ortada sadece bir rakiplik var. olay bundan ibaret :smiley: farklı anlamlara çekip büyütmeye gerek yok. evet dediğiniz gibi konu çok değişti topiği artık kirletmeyelim konu başlıgı devam etsin
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

;) ... ABS kadar ESP de çok önemli... özellikle savrulma eğilimi ve patinaj halınde... ;) tabiki bazı şöforlerin ustalığı, hiçbir teknik güvenlik önlemine gerek duymaz o da ayrı mevzuu... ;D
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

tyt.fan' Alıntı:
olgun beyin cevabı gibi soracak çok sorum var da.konu başlığı duster ve hızz malum.özellikle paletli biçerdöver le ilgili.junior u daha fazla utandırmayalım maazallah gider satar duster ı.konu basitmiş çözmüş "küçük" bey.çözümlememi bende içimde yapayım ilk duster ı arazide görünceye kadar
''arman'' bey diyebilirsiniz.yaşım gereği küçük olduğumu zannetmiyorum. :D ayrıca satmam dusterimi merak etmeyin daha yeni aldım çünkü bir de ben araçların hiçbirisinin ispatlanmasına gerek olmadığını düşünüyorum o yüzden olaya basit bakıyorum ama herkesin görüşüne de saygı duyarım bir tek edepsiz söylemlerden sıkılıyorum çünkü bu foruma sadece biz değil çocuklar da takılıyorlardır muhtemelen meraklı olanlar vardır. 8)
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

şimdi ;olgun candan bey tarzı bir cevaplama yapmam gerekir,1 2 3 23 madde madde yazmam gerekir ama konu başlığından sapılmış ben dahada saptırmayayım.
ümit bey: olgun beye cevap olarak yazdığım mesajda lastik ve sürücü şeklinde fikrimi belirttim.
dustero bey:başlarda yazdığınız mesajlarda şimdiki tavrınız yoktu,leman daki öğreten adam tarzı yazıyordunuz.odur,budur,şudur betimlemeler yapıyordunuz.3 5 paris dakar kazanmışsa ne var da yazdınız.bende dakar bu boru değil biraz dakar dersi dediğimde sizde konuyu dahada açmaza sokan cevap yazdınız.kuyuya taşı siz attınız.4 tane traktörüm paletli biçerdöverim var diye böbürlendiniz hatta.ben sizin yaptığınız offroadı tarlaya gübre dökmeye giderken yapıyorum falan dediniz.ben sizin attığınız taşın peşine gitmedim dikkat ederseniz.demedimki haftada 5 tondan yılda 250 ton gübre yapar.kaç dananız,kaç düveniz var bu gübreyi imal eden.siz gübremi ekiyosunuz ayrıca.sadece paletli biçerdövere takıldım ki.hâlâ ordayım.siz bir fuar resmiyle geçiştirdiniz.konu buda değil farkındayım.amagönder tuşuna basmadan önce ne yazdığınızı bir okuyun derim.işkembeyi kübradan 50 yıllık ladaya 70 yıllık cj ye sallamak,sallarkende gürz yerine duster tokmağı kullanmak çok akıllıca değil.bende en azından bir önizleme tuşunu sıkıştırın araya gönder den önce.
junior arman bey.madem yaşınız olgun senior niki alsaydınız.edep için genele yazdığınızı düşünüp payım kadarına eyvallah diyorum.ama burada 2007 den beri insanlarla çeşitli konularda tartıştım hatta münakaşa ettim.kimse anlamını bilmeden façanı bozarlar lafını etmedi.sonradan farkettim ki mühendis bey tarla bağ bahçede epey vakit geçirmiş ama bazı kelimeleri sadece duymuş.faça mesela.zpt kariyer dediğimdede dellendi.sanırım askerliğini kısa dönem yapmış olsa gerek. bunlar ordunun arazi kabiliyeti tanka yakın araçlarıdır.duster ı bunlar kadar yeteneklimi sanıyorsun anlamında kullanmıştım.aynısı dersine çalış değimdede offroad la ilgili biraz google da gez en azından,pajero yaz,lada nın dakardaki başarılarını oku falan filan.anlaşılan duster sevenlerle fazla diyaloğa girmemek lazım.bursa sporun tekas taraftarları gibisiniz. birinize takılınca topunuza laf yetiştirmeye çalışmak zorunda kalıyor insan.forum adresi yazınca bile gezenbilir duster çıkmaya başladı google da.yakında dustercılar dahaiyibilir diye bir forumla karşılaşırsam şaşırmam.her duster sahibi bir offroad ahkamcısı oldu.dustero bana klavye bilmemnecisi dedi.bende duster fanlarına "duster offroad "cısı diyeceğim artık.sadece klavyede ve yangın yollarında yol dışına çıkıyorlar %99.9 çünki.satış rakamlarına bakıp bir tek ilker beyin ve ümit erkan beyin araçlarını arazide görünce aklıma takıldı.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

ümiterkan' Alıntı:
Videonun gerçekliğine ve tarafsızlığına inanıyorum tabi Deniz, lastiği iyi olan çıkıyor olay bu, lastiği kötü olan ve ağır olan çıkamıyor ;) Ortada birşeyler ispat etmeye çalışan da yok videoda gördüğüm kadarıyla. Ama Unimog, Suzuki, Daihatsu vs.. ne alaka onu anlayamadım :smiley:
Pajero,suzukiden,daihatsudan vs. daha kabiliyetli bir araçtır.O lastikler Unimog'da takılı olsa o bile çıkamaz dedim. :smiley:
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

ümiterkan' Alıntı:
Dakara, arazi şanzımanına ve kilitlere girmeden lastik önemli deseydiniz daha iyi olurdu sanki Murat Bey :smiley:


pajeronun arazi şanzımanı kilit donanımı elektromekaniği ve diferansiyelleri yani motorsuz şasisi ve bu donanımlar bir duster satın alır fikrimce.pajeronun 90 larda kullandığını altimetre çıkma 1000 tl civarında.kastım buydu.elbette lastiksiz ve sürücüsüz tank olsa ne fayda.fakat toyota fj,landcrusier,pajero hatta suzuki grand vitara mehmet becce,kenan çarpışantürk,erkan birinci ve aklıma gelmeyen bir kaç üstadın elindeyse jantları üzerinde bile çok şey yapar.becceyi toprakta arkaların biri patlak biri jant üzerinde milleti arkasına takmış dip gaz giderken,çarpışantürkü yere imzasını atarken izlemiş biri olarak yazıyorum.yarış performansını görmediğimiz ama işin ordünaryusu forum üyeleride tarihi eser araçlarla neler yapıyor gezilerde görüyoruz.kuru direksiyon araçlarla ne performanslar izliyoruz
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

tyt.fan' Alıntı:
...sadece klavyede ve yangın yollarında yol dışına çıkıyorlar %99.9 çünki.satış rakamlarına bakıp bir tek ilker beyin ve ümit erkan beyin araçlarını arazide görünce aklıma takıldı.

Yav arkadaş, biz piknikçi olduğumuzu aylar önce yazdık zaten. Yangın yolları tam bize göre biçimliş kaftan.... ;D Saydıkların da birkaç istisna....

Ne demişti kerim bey: "Düzgün yol dururken niye çamura saplanayım...." Ben tam da öyle düşünüyorum. :D
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

olguncandan' Alıntı:
Yav arkadaş, biz piknikçi olduğumuzu aylar önce yazdık zaten. Yangın yolları tam bize göre biçimliş kaftan.... ;D Saydıkların da birkaç istisna....

Ne demişti kerim bey: "Düzgün yol dururken niye çamura saplanayım...." Ben tam da öyle düşünüyorum. :D






olgun bey siz duster falan markaları arazide düzde ezer demiyorsunuz gördüğüm kadarıyla.lafım duster çamur toprak ve diğer markalar hakkında yazanlara müsadenizle
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Ey Can! Edep nedir diye arar sorarsan eğer, bil ki edep, her edepsizin edepsizliğine sabır ve tahammül gösterebilmektir..! Hz Mevlana


ilim meclislerine girdim kıldım talep ilim ta geride kaldı ille edep ille edep diyen yunus emre ne güzel söylemişler sadece paylaşmak istedim başkaca bir niyetimiz yoktur kimse alınmaya

 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

tyt.fan' Alıntı:
şimdi ;olgun candan bey tarzı bir cevaplama yapmam gerekir,1 2 3 23 madde madde yazmam gerekir ama konu başlığından sapılmış ben dahada saptırmayayım.
ümit bey: olgun beye cevap olarak yazdığım mesajda lastik ve sürücü şeklinde fikrimi belirttim.
dustero bey:başlarda yazdığınız mesajlarda şimdiki tavrınız yoktu,leman daki öğreten adam tarzı yazıyordunuz.odur,budur,şudur betimlemeler yapıyordunuz.3 5 paris dakar kazanmışsa ne var da yazdınız.bende dakar bu boru değil biraz dakar dersi dediğimde sizde konuyu dahada açmaza sokan cevap yazdınız.kuyuya taşı siz attınız.4 tane traktörüm paletli biçerdöverim var diye böbürlendiniz hatta.ben sizin yaptığınız offroadı tarlaya gübre dökmeye giderken yapıyorum falan dediniz.ben sizin attığınız taşın peşine gitmedim dikkat ederseniz.demedimki haftada 5 tondan yılda 250 ton gübre yapar.kaç dananız,kaç düveniz var bu gübreyi imal eden.siz gübremi ekiyosunuz ayrıca.sadece paletli biçerdövere takıldım ki.hâlâ ordayım.siz bir fuar resmiyle geçiştirdiniz.konu buda değil farkındayım.amagönder tuşuna basmadan önce ne yazdığınızı bir okuyun derim.işkembeyi kübradan 50 yıllık ladaya 70 yıllık cj ye sallamak,sallarkende gürz yerine duster tokmağı kullanmak çok akıllıca değil.bende en azından bir önizleme tuşunu sıkıştırın araya gönder den önce.
junior arman bey.madem yaşınız olgun senior niki alsaydınız.edep için genele yazdığınızı düşünüp payım kadarına eyvallah diyorum.ama burada 2007 den beri insanlarla çeşitli konularda tartıştım hatta münakaşa ettim.kimse anlamını bilmeden façanı bozarlar lafını etmedi.sonradan farkettim ki mühendis bey tarla bağ bahçede epey vakit geçirmiş ama bazı kelimeleri sadece duymuş.faça mesela.zpt kariyer dediğimdede dellendi.sanırım askerliğini kısa dönem yapmış olsa gerek. bunlar ordunun arazi kabiliyeti tanka yakın araçlarıdır.duster ı bunlar kadar yeteneklimi sanıyorsun anlamında kullanmıştım.aynısı dersine çalış değimdede offroad la ilgili biraz google da gez en azından,pajero yaz,lada nın dakardaki başarılarını oku falan filan.anlaşılan duster sevenlerle fazla diyaloğa girmemek lazım.bursa sporun tekas taraftarları gibisiniz. birinize takılınca topunuza laf yetiştirmeye çalışmak zorunda kalıyor insan.forum adresi yazınca bile gezenbilir duster çıkmaya başladı google da.yakında dustercılar dahaiyibilir diye bir forumla karşılaşırsam şaşırmam.her duster sahibi bir offroad ahkamcısı oldu.dustero bana klavye bilmemnecisi dedi.bende duster fanlarına "duster offroad "cısı diyeceğim artık.sadece klavyede ve yangın yollarında yol dışına çıkıyorlar %99.9 çünki.satış rakamlarına bakıp bir tek ilker beyin ve ümit erkan beyin araçlarını arazide görünce aklıma takıldı.
Eyvallah Üstad! Yine döktürmüşsün. Son noktayı koymuşsun. Eline-yüreğine sağlık.
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Ne kadar abuk sabuk, damdan kapıdan bir muabbet gidiyor, forumun kalitesi düşüyor. Topic başlığına uygun bilgi ve tecrübe paylaşmına dikkat edelim beyler lütfen..

1- Duster hız aracı değildir, hız isteyen gider buna uygun aerodinamiğe ve ağırlık merkezine sahip binek araba alır. Ancak; Türkiye yol kalitelerine göre, binek arabalara yakın hız da yapar. Hız limitinin 120 olduğu ülkemizde Duster gerektiği zaman 150-160 da gider..

2- Binek arabalarda olduğu kadar "ağırlık merkezi" yere yakın olmamasına rağmen, yüksek hızlarda yine de SUV olarak iyi tasarlanmış bir geometrisi var. Aks açıklığı, lastik ölçüsü ile araç yüksekliği ve aracın üste doğru içeri toplanan biçimi savrulmayı azaltıyor. Ön ve arkadan bakınca lastikler dışarda, lastik kesiti ve çap uygun ve araç yüksekliği optimize edilmiş.
Bu yapısı ile birçok suvdan daha dengeli ve güvenilir görünüyor. Ladanı, defenderin savrulacağı deverli dönüşlerde, tasarım olarak daha güvenli geliyor bana..

Dustera binmeye başladığımdan beri diğer suv'lara trafikte daha inceleyici bakar oldum. Bu gün önümde dodge nitro gidiyordu. Aerodinamiği ve ağırlık merkezi o kadar hatalı tasarlanmış geldiki bana, yüksekliği aks açıklığı ile oransız, virajlarda riskli bir araba imajı verdi.

Bu arada esp enson yardımcı unsurdur, önce arabanın aks açıklığı, yüksekliği-ağırlık merkezi tasarımı doğru olacakki esp işe yarasın..Bunlar bozuksa esp tek başına hiçbir işe yaramaz derim..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,021
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst