Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan softdevel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 533
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 112,204
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

mimar_ankara' Alıntı:
Ne kadar abuk sabuk, damdan kapıdan bir muabbet gidiyor....

Daha bu ne ki mimar; sen geçen yılın muhabbetlerine bi göz at bakalım neler göreceksin.... ;D Değil seviye düşüklüğü, çukurluk çukurluk... Hem de gani :eek:
 

Etiketler
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

olguncandan' Alıntı:
Daha bu ne ki mimar; sen geçen yılın muhabbetlerine bi göz at bakalım neler göreceksin.... ;D Değil seviye düşüklüğü, çukurluk çukurluk... Hem de gani :eek:


olgun bey otomobilsever biri olarak bu gece 2 şey için hamd ettim.mimar arkadaş allahtan meslek olarak mimarlığı seçmiş,ve allahtan detroitte değil türkiyede yaşıyor.şükürler olsun
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

olguncandan' Alıntı:
Yav arkadaş, biz piknikçi olduğumuzu aylar önce yazdık zaten. Yangın yolları tam bize göre biçimliş kaftan.... ;D Saydıkların da birkaç istisna....

Ne demişti kerim bey: "Düzgün yol dururken niye çamura saplanayım...." Ben tam da öyle düşünüyorum. :D
aynen ben de bu fikirdeyim.
 


Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

tyt fan arkadaş bana da bulaşmış ama vallahi hiç uğraşacak halim yok..Araç geometrisi ve ağırlık merkezi tesbitlerime hiç laf yok ama..) aslolan bu topiğin özü bu konulardır..gelin hız ve risk denildiği zaman önce bu konulardan konuşalım sonra buna bağlı olarak ek güvenlik donanımlarına geçelim..en son olarak da bu ölçütler çerçevesinde markaları karşılaştıralım..Buranın yazışma muhtevası bu olmalı, "senin biçerdöverin paletli mi, 2 yıl önce vitara seviyordun ne oldu"..değil...
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

tyt.fan' Alıntı:
olgun bey otomobilsever biri olarak bu gece 2 şey için hamd ettim.mimar arkadaş allahtan meslek olarak mimarlığı seçmiş,ve allahtan detroitte değil türkiyede yaşıyor.şükürler olsun

;D ;D ;D ;D

(Kızma mimar, murat bey hoş bir espri yapmış. Bu espri senin kıymetini düşürmez, karizmanı çizmez. Şöyle de söyleyebiliriz: muratcesurdur, ne yapsa yeridir. ::smiley: )
 


Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

mimar_ankara' Alıntı:
burda etsin tabi, rahatlasın..dışarda edemeyeceğine göre..))

Öğrendiğimize göre kendisi dışarda çok sevimli bir şahsiyetmiş. ;D Bazen klavyeyi eline alınca değişim geçiriyor mu ne! ;D

Hem kendisi bu sitenin en büyük polemiği olan KAYIŞDAĞI EFSANESİnin bânisidir. ;D Sırf bu efsane bile muratcesuru "hoş" karşılamak için yeterlidir.

Kendisine şöyle beddualar etmek lazımdır:

*Rabbim tez zamanda bir Duster sahibi eyler inşaallah

*Duster aşkına tutulasıca

*Dustera binesice.

gibi...
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

mimar_ankara' Alıntı:
tyt fan arkadaş bana da bulaşmış ama vallahi hiç uğraşacak halim yok..Araç geometrisi ve ağırlık merkezi tesbitlerime hiç laf yok ama..) aslolan bu topiğin özü bu konulardır..gelin hız ve risk denildiği zaman önce bu konulardan konuşalım sonra buna bağlı olarak ek güvenlik donanımlarına geçelim..en son olarak da bu ölçütler çerçevesinde markaları karşılaştıralım..Buranın yazışma muhtevası bu olmalı, "senin biçerdöverin paletli mi, 2 yıl önce vitara seviyordun ne oldu"..değil...


mimar bey.dünyayı dolaşmışsınız.bizim iklimde paletli biçerdöverle hasat yapan gördünüzmü.topiğin özünde gidiyoduk.sonra ümit erkan beyin eklediği video daki pajero üzerinden pajero küçümsedi çiftçi arkadaş.sonra ahkam kesti.bende genelde hareket eden ayağın olduğu tarafa plaseyi severim.hâlâda özellikle trakyada paletli biçerdöver "zor"diyorum.size diploma sormadık değilmi.demekki maksat sohbet.ama sohbette çok havalanınca kule görevlisi değilim ama hava tarafiği karışacak uygun irtifaya in ikazı yaparım.sizde eleştirdiğiniz açmaza düşmeyin lütfen giriş gelişme sonuç olarak okuyun değerleyin.
sizin burda olmanıza şükür konusuda şu dodge nitro ki chreysler üretimi bir araç sanırım hatalı tasarlanmış ve siz faketmişsiniz denge bozukluğunu,buna yorumum allahtan türkiyedesiniz,esp nedirki yorumunuzada allahtan otomobil tasarlamıyorsunuz diyorum.detroite gelince otomobilin kâbesidir.siz daha iyi bilirsiniz.onlarca marka eskitmişsiniz
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Mimarın Duster'ın kupasıyla ilgili söylediklerinin çok da yanlış olmadığını düşünüyorum.... Çok hesap kitap yapmaya gerek yok; fizikteki adı neydi tam hatırlamıyorum. Herhangi bir nesnenin devrilmesiyle ilgili bir "merkez" çizgisi-şakül doğrultusu kuralı/ilişkisi vardı. Kuralı ve çizimleri hatırlıyorum da, adını ve açılımını hatırlayamıyorum.

Bu kural açısından düşününce, Duster'ın daha dengeli olduğunu söylemek mümkün.

Nitro'ya gelince; mimar "hatalıdır" dememiş, "bana hatalı tasarlanmış geldi" demiş. Yani kişisel izlenimlerini dile getirmiş.

Demek ki bu nitronun tasarımı otomobilin kabesinde yapılsa da, birilerine göre sorunlu.... Detroitte tasarlandı diye tavaf mı edecez (haşa) etrafında. ;D

Belki de mimar kardeşimiz detroitte olmadığı ve oto tasarımını seçmediği için otomobil endüstrisi büyük bir kayıp içindedir... Belki de mimar kardeşimiz çok daha mükemmel araçlar tasarlayacaktı, türkiyede olduğu için mimarlığı seçti ve böylece otomobil teknolojisine verebileceği katkıyı verememiş oldu.... ;D
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

son mesajı okuyup topa giriliyor ya :smiley: yarına hazırlık yapayım yatarayak.paletli biçerdöverin döverken değilsede biçerkenki fotolarının merakındayım halihazırda.
topic arazi dışında (otobanda,paralı yolda,temde,yanlarken,gazlarken vb)duster olduğu müddetçe ben topa girmem olgun bey 1 yıldır az çok tanımışsınızdır.pajero ile de kıyaslanıp onada elense çeker denince yok artık demek maksatlı fikir beyan ettim.konuyu oraya getiren videoyu yükleyen ümit erkan bile beni anlamadı.ilker bey kia ya transfer olmuş.artık aksiyonlar ellerinizden öper
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

konu başlığı ne, bahsedilen konular ne... ??? interaktif provaktif mevzular... ;)
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Olguncandan hocanın temennilerine bir naçizane eklemede bulunayım :
"Duster kadar taş düşsün başına..")))
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

murat bey yazılarınıza başladığınızda sizinde tavrınız yok eleştiriden başka ama sonra nedense kişisel saldırılara başlayıverdiniz karşınızdakini bilmeden. farkettiyseniz o dakikaya kadar bende ovar bende bu var bun buyum şuyum diye tek bir cümlem olmadı. ama siz benim karakterime saldırırsanız karşılıgında böyle bir tavrı almanız çok normal. bakın ben size ne laf ettim ne söyledim siz bana laf edene kadar sonuçta bende sizin fikirlerinizi değer yargılarınızı beğenmiyorum ama sen bişey bilmiyosun sus otur demiyorum. benim 3 5 dakar lafı sizin çok yanlış bir kıyaslama yaptığınızı anlamanız için verilmiş bir tepkidir illa o araçla bu araç arasında 28 sene fark var demek gerekmiyor bişeyleri anlatmak için. benim traktörlerim 2 si birden senede 1700 1800 saat çalışıyo murat bey bu işe sadece gübre olarak bakmayınız 1700 saati bi 24 saate bölermisiniz senede kaç gün hiç durmadan çalışmaya denk geliyor. siz aracınızı günde 1 saat kullansanız 365 saat yapar hergün 4 saat kullansanız 1500 saat yapar hergün aracınızı 4 saat kullanıyormusun murat bey? ve bunun kaç saatini arazi üzerinde yapıyorsunuz gerek çamur gerek kuru? ayrıca sende 41 ton gübre atıyorum her hafta gübre atılmaz belirli zamanları vardır. biçerin o foto mekanı çorlu orion murat bey fuarda aldıgımız gün çekildi internetin heryerinde görebilirsiniz o fotoyu ben biçerdöverimin bahçede çektiğim fotosunu bir biçerdöverin satılık ilanında gördüm szi nediyosunuz murat pey. facebook tan girin tarım teknolojilerine milyonlarca paylaşım yapılıyor yüzbinlerce foto vidyo var gerek kişilerin kendisinden gerek avrupalılardan. kırklareli babaeski mega tarımı arayıp sorabilirsiniz ayrıca biçerdöver almışmıyım almamışmıyım. o fotolar 2009 ve 2010 a ait fazla foto meraklısı değilim aldığımızda çektim 2 senedirde foto çekmiyorum. ve ben sizi hiçbirşeye inandırmak zorunda değilim. siz çok konuşuyosunuz ama boş konuşuyosunuz murat bey ben size elle tutulur gözle görülür birsürü bilgi veriyorum siz sadece laf ebeliği yapıyosunuz kusura bakmayın yokt tokmaktır yok gürzdür. siz heralde saçmalama ve sapıtma makinasısınız forumun gene kusura bakmayın. 50 yıllık ladaymış 70 yıllık cj miş siz antikalara değer biçiyosunuz ama yıllar sonra teknolojinin son noktaya getirdiği elektronik destekli hafif ve sürüngen bir aracın başarısını kabullenemiyosunuz ki bu ne ilginç ne çarpıklık. bu faça lafınıda fazla uzatmayınız konuyu çarpıtıyosunuz sizin forumda rezil olursun lafının karşılığı idir o forumda faça olmak lütfen söylenen lafları doğru anlayınız daha en başından beri amacından saptırdınız bu lafı ses etmedim ama bukadar sakız yapıcagınızı aynı tencereyi kaynatıcagınız bilmiyodum. duster bir zpt değildir aslada öyle görrmedim ama illa bi zpt gösterisi isterseniz traktör ile zpt çekişmesi izletebilirim. şimdi size göre haşa o tanktır peygamber bile gelse önünde duramazda neyse. bi ders çalışmama gerek yok ben uygulamalı olarak yapıyorum o google ı sizin taratıp duster vidyolarını izlemeniz gerek en azından dersinizi çalışmış olarak bu araca söz söylersiniz. ben epey jip vidyosu izledim murat bey pajeronunda ne oldugunu biliyorum aklınıza gelebilcek seri üretim çogu jipin vidyolarını izledim. siz kendi yıllanmış aracınızın tariihsel geçmişteki tüm vidyolarına göre yorum yapıyosunuz bence duster'ın 2 yıllık olmasına rağmen vidyo sayısı muhteşem. yani ortada klavye duster cılıgı yok ortada epey görüntü var zaten ama tabi görmek isteyene.


Pajero,suzukiden,daihatsudan vs. daha kabiliyetli bir araçtır

deniz bey bu dediğiniz kesinlikle dopdoğru bir tespittir.

tyt.fan' Alıntı:
pajeronun arazi şanzımanı kilit donanımı elektromekaniği ve diferansiyelleri yani motorsuz şasisi ve bu donanımlar bir duster satın alır fikrimce.pajeronun 90 larda kullandığını altimetre çıkma 1000 tl civarında
murat bey farzedinki öyle nolmuş yani beş para etmez ladayı yere göre sığdıramıyosunuz parçaları ciklet fiyatında ama bi duster size çok ucuz basit geliyor buna anlam veremiyorum şuan kendi laflarınızda çelişiyosunuz. evet ucuz olabilir ama kendinden 3 kat 4 kat daha pahalı araçlardan daha iyi gideri olan bir alanda çarpışıyor. yani bu başarıya niye gözlerinizi kapıyosunuz anlamıyorum. madem siz dustercıları o göze görüyosunuz altımızda zpt oldgunu düşündüğümüzü yazıyorsunu bende bu land çıları cheroke cileri pajerocuları altında traktör var sandıklarını düşünüyorum araçlarını anlatırken traktörden bahsediyolar onları farkklı görüyolar gözlerinde herhal. siz kingsizniz zaten duster'ın içinden geçtiniz üstünden atladınız sizi traktörlerde paklamaz siz çamurda tomruk çekin arkanızda 17 ton buğday yüklü 2 römork çekin sizin araçlarınızın klasmanı o maşallah şanzımanlarınızda çok kıymetli aman dikkat yüz milyarlık şanzımanınza bişey olmasın ama sizinkilere olmaz sahi sizin aracınız 1000 liralık duster değilki.




mimar_ankara' Alıntı:
tyt fan arkadaş bana da bulaşmış ama vallahi hiç uğraşacak halim yok..Araç geometrisi ve ağırlık merkezi tesbitlerime hiç laf yok ama..) aslolan bu topiğin özü bu konulardır..gelin hız ve risk denildiği zaman önce bu konulardan konuşalım sonra buna bağlı olarak ek güvenlik donanımlarına geçelim..en son olarak da bu ölçütler çerçevesinde markaları karşılaştıralım..Buranın yazışma muhtevası bu olmalı, "senin biçerdöverin paletli mi, 2 yıl önce vitara seviyordun ne oldu"..değil...
mimar mey siz nekadar konuyu açılış başlığına çekmek istesenizde konu oraya gelmeyecektir çünkü antiduster cıların daha ilk yorumlarında itibaren yazdıkları şey konu başlığı ile alakalı değil senin benim deneyipte kendi tecrübelerimizi paylaştığım ortamla alay etmektir amaç huzur kaçırmatır oyüzden konunun başa dönmesini beklemeyiniz çok konuşulur çok edilir ama elbet böyle bilek bükülür siz rahat olun haftada iki kere marş basmakla günde 20 kere marşa basmak arasında çok fark var. burda forum pokemonu çok off roadı klavyede yapıyolar marşa basıp değil bassada haftada bir.




tyt.fan' Alıntı:
mimar bey.dünyayı dolaşmışsınız.bizim iklimde paletli biçerdöverle hasat yapan gördünüzmü.topiğin özünde gidiyoduk.sonra ümit erkan beyin eklediği video daki pajero üzerinden pajero küçümsedi çiftçi arkadaş.sonra ahkam kesti.bende genelde hareket eden ayağın olduğu tarafa plaseyi severim.hâlâda özellikle trakyada paletli biçerdöver "zor"diyorum.size diploma sormadık değilmi.demekki maksat sohbet.ama sohbette çok havalanınca kule görevlisi değilim ama hava tarafiği karışacak uygun irtifaya in ikazı yaparım.sizde eleştirdiğiniz açmaza düşmeyin lütfen giriş gelişme sonuç olarak okuyun değerleyin.
sizin burda olmanıza şükür konusuda şu dodge nitro ki chreysler üretimi bir araç sanırım hatalı tasarlanmış ve siz faketmişsiniz denge bozukluğunu,buna yorumum allahtan türkiyedesiniz,esp nedirki yorumunuzada allahtan otomobil tasarlamıyorsunuz diyorum.detroite gelince otomobilin kâbesidir.siz daha iyi bilirsiniz.onlarca marka eskitmişsiniz
murat bey siz epey cahil kalmışsınız edirne ipsala taraflarına gitmeniz gerek. eylül ayından kasım sonuna kadar çeltik biçilir. siz yediğiniz pirincin tümünün dışardan geldiğini düşünüyosunuz herhal. bilmediğiniz bir bölge ve bilmediğiniz insanlar hakkında bilirkişi gibi konuşmayı sevdiğiniz çok aşikar. sizinki laf ebeliğinden ibaret sabit bir bilgiye bağlı değil bu sizdeki cesaret. sizinki olsa olsa dandiriboktan muhabbet. sizin gibilerle off road konuşmaya ne hacet ne gerek. önce yurdumuzu tanıyınız yediğimiz yiyeceğin nerden geldiğini ve çıkardığımız dışkının nereye gittiğini biliniz. siz o kuleden olsa olsa yere çakılırsınız siz kendinizi sandınız f22 reptor halbuki etmezsiniz bir planör.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Duster hakkında hıcbır bılgım yok. Iyı kotude demıyorum.
Fakat:Kendimi bildim bileli araçlarla ilgileniyorum. Şuan kendi adıma kayıtlı 74 unımog + 74 serı 3 ve 2006 outlander var. Arazı araçlarının arazıde neler yapabılecegını az cok anlarım. Unımogu ınternetten arastırısanız ucuk kacık vıdeolar gorebılırsınız. Unımogun ılk 2 gezısınde benı husrana ugrattıgı olmustur. Ilk gezıde 3 cm camurda yurumedı, lastıkten dedık panzer lastıgı tabır edılen lastık aldık ve yıne yurumedı. Lada nıva unımogu cektı. Sımdı unımog kotu arac mı? Hayır. Sebeb lastık havalarının cok yuksek olması ve panzer lastıgının orta desenlerının asfalt surusune uygun tasarlanmasından kaynaklanan tutunma sorunudur.
Sımdı gelelım pajeroya: Babama aıt 2011 pajero 3.2. Araziye hıc sokmadım. Sokmayada gerek yok. Cunku arazıye cıktıgım aracı kırmayı goze almadan arazıye cıkmam. Yanı arac yansada kırılsada uzulmemem lazım, bu sebebten dolayı unımogu 5 bın e serı 3 ıse 3750 aldım. 2 arac ıcınde yaptıgım toplam masraf 13 u gecmez.Ve arazıde gozu kapalı oynarım. Pajeroyu karda ve buzda deneme sansım oldu. Ankara-Izmır.Pajero yere bekledıgımden cok daha saglam basıyor. Rampa asagı ınıyorum vıtes D Hıgh da ondekı 2 arac frene bastı ve kaymaya basladı. Benımde frene basmaktan baska cagrem yok. ( saga sola kacma ıhtımalım yok ) frene korkarak bastım, aracta abs devreye gırmeden durdurabıldım. Hıc beklemıyordum. Karda buzda 6 yıl arac kullandım, arazıde aracların neler yapacagını bıldıgım halde benıı ters koseye yatırdı. Ve gordum kadarıyla pajero kolay lokma degıl. Pajero ıyı bır secımmıs.
Her 4x4 arazı aracı degıldır dıyerek konuya devam etmek ıstıyorum. Ornek olarak mıtsubıshı outlanderı vereyım. Sureklı 4x4. 4 teker cekıs kontrol var. 202 bg turbo benzınlı motor ıle bu aracı asfalta patınaja bırakmak ımkansız denecek kadar zor. Pekı arazıde ne yapabılır? Hıcbırsey. 3-4 defa arazıye gırdıgınde debrajı yıyecegı kesın. ( turbo guclu motor ve agır devırın olmayısı ) Yaklasma ve uzaklasma acıları ıyı degıl.
Konu baslıgından sapmıs konuya neden yorum yazdım onuda bılmıyorum. Herhalde duster ıle pajeronun aynı kefeye konulmasıdır. :smiley: :smiley:
Konu baslıgına donerek, hız felakettır dıyerek yazımı sonlandırıyorum. ( Izmır Ankara arasını 5 saattede aldıgım oldu 12 saattede. Hız her zaman felekettır :smiley: :smiley: )
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Sevgili Dustero, bazen haklısın diyip yola devam etmek gerekir, canını sıkmaya değmez...

"Cehaletten kurtulmanın yolu; bazı şeylerin cahili olmaktan geçer." İsmet Özel
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,034
Kayıtlı Üye Sayımız
166,620
Kaydolan Son Üyemiz
questahotel

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst