Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?
Selam Raci Bey,
Benim söylediğim motor sıfır 130PS motor. Ben 2006 model 130PS'lik çıkma motoru sıfırlatarak kullandım.
Defender'a 120'lik olanı daha uygun. Zira 120'lik 240Nm tork veriyor. LT77 ile sorunsuz kullanabilirsiniz. 130'luk ise 320Nm tork verir. Bu torka LT77 dayanmayabilir. O nedenle R380 ya da MT-82 şanzıman kullanmak zorunda kalabilirsiniz. MT-82'nin LR'ye uygun orjinali henüz TR piyasasında yok. O nedenle, Transit'ten çıkma kullanmanız gerekecek ki, bu da aracınıza adaptasyon için baya para harcayacağınız anlamına gelir.
R380'in çıkmasını 3000-3500 ytl civarına, MT-82'nin çıkmasını 2000 ytl civarına bulabilirsiniz. MT-82'nin adaptasyonu da yaklaşık 1500-2000 ytl'nizi alır. LT77 veya R380 kullandığınızda, motor ağzı uymayacağı için ya flanş yaptıracaksınız, ya da şanzıman muhafazası ile oynayacaksınız. Flanş 600 lira civarı, muhafaza 250 lira civarına mal olacaktır.
Aracınızın şuanki yapısını bilmiyorum ama, Puma motoru düz dizele ya da eski tip benzinliye göre farklı olduğu için 1.66 ya da 1.41'lik LT230'lar ile kullanıldığında arabanız sürekli arazi vitesindeymiş gibi gider. O nedenle, 1.22'lik LT230 dişilisi kullanmanızda fayda var. Eğer araziye çok sık giriyorsanız, 1.41'liği de bırakabilirsiniz.
120 ve 130PS'lik motorlar beygir gücü bakımından çok farklı sayılmazlar, lakin tork değerleri farklı. Kimine göre bu fark için uğraşmaya ve para harcamaya değer, kimine göre ise gereksiz. Kararı siz vereceksiniz.
Bilginiz olsun: Bende şuan hem R380 hem de adaptasyonu yapılmış MT-82 satılık olarak mevcut.
İyi akşamlar.