Prosedürün son halini hatırlatmak için:
-1 Ton'a kadar karavanlar için 150 - 250 Nm @1500 - @2250 RPM
-1 Ton üstü karavanlar için 250 - 350 Nm @1500 - @2250 RPM
Araç seçimi (basitleştirilmiş) prosedür:
1) Aracın tork eğrisine bakılacak; stabil tork değerinin başladığı devir değeri baz alınacak: REV1 = 1700.
2) Stabil torkun bitimindeki devir değeri bulunacak: REV2 = 2700
3)Her araç için devir saatinde kırmızı bölgenin nerede başladığına bakılacak. Sürekli kullanımda azami devir değeri (MAXRPM) kabaca 4500 devir kabul ediyoruz. Örnek için MAXRPM=4500
4) REV1/MAXRPM oranı bulunacak. Bu değerin %35 -%40 arası olmasına bakılacak. (Örnekte 1700/4500 = %38).
5) (REV2-REV1)/MAXRPM oranına bakılacak (Faydalı Kullanım Devir Bant Genişliği). Bu değerin %25 ve üstü olmasına dikkat edilecek. (Örnekte (2500-1700)/4500 = %27 )
6) Karavanın yüklü ağırlığının çekici aracın yoldaki yüklü ağırlığına oranı 1.25 ve daha üstü olacak (benim kişisel tercihim 1.5)
Sizin araç için verilen değerlere göre:
TORK= 380 Nm (referans değer 250 - 350Nm) => sorun yok
REV1= 1750 rpm
REV2= 3000 rpm
MAXRPM=4500 rpm
REV1/MAXRPM = %38 (referans değerler %35-%40) => sorun yok
FKDB = (REV2-REV1)/MAXRPM = %27 (referans değer > %25) => sorun yok
Ağırlık Oranı = 1.21 (referans değer > 1.25) => problemli
Yukarıdaki hesaba göre tork açısından sorun yok ama o karavan bu araca ağır gelir ve sürüş stabilitesini bozar.
towcar.info sitesi de aynı leyi söylüyor. (eke koydum).
Bunun yanında aracın normalde önden çekişli olması; karavanla giderken de sürekli önle arka arasında güç transferi yapması vs. aracı biraz zorlar mı bilemiyorum...
sevgiler,