farazicosmos
Kamp II
Öncelikle belirteyim aracınız yüklü ağırlığı 1350 kg Adria karavanı çeker.
Basitleştirelim dedikçe karmaşıklaştırmaktan hoşlanan bir milletiz.
Kafa karıştırmaya da Bilgi yarıştırmaya da gerek yok
Paylaştığınız Teknik dökümde ilan edilmiş yeter ki “anlamak” için doğru okuyalım.
Gros Train weight / Katar ağırlığı = 3385 Kg
Gross vehicle weight / Brüt araç ağırlığı = 1885Kg
3385 – 1885 = 1500 Kg
Towling limit / Çekme sınırı 1500 Kg
Teknik dökümanda Araç 4 yolcu + eşyalı olarak 1885 Kg varsayılıyor.
Çekilecek karavan/römork azami yüklü 1500 kg varsayılıyor
Bu limitlerde yani 3885 Kg katar ağırlığıyla yola çıkabilirsin. DE!.....
Hangi yola, hangi havada, hangi lastikle?
Karayolları teknik şartnamesine uygun inşa edilmiş karayollarında, belirtilen hız limitlerinde, uygun donanımlar ve uygun meteorolojik koşullarda (Araç – Römork – Lastik) sorunsuz sıkıntısız seyahat edebilirsiniz.
Bu araçla stabilize yolda, toprak patikada , yumuşak zeminde (kum-çakıl) yukarıdaki limitlerle ve standart donanımla hareket edemez ve tabiiki TIRMANAMAZSINIZ.
Bir önceki açıklamamda belirttiğim gibi önce “kararlarınızı netleştireceksiniz” sonra eyleme geçeceksiniz..
Bu arada dikkatlerden kaçan diğer önemli bir detay "Towball limit / Çeki topuzu sınırı 100 Kg" görünüyor. Karavanınız yada römorkunuz yüklenip yola çıkmaya hazır hale getirildiğinde çeki topuzunuza binen yük max.100 Kg ağırlığı geçmemeli diyor. ideali 70 - 85 Kg arasıdır. Römorku araca bağlamadan önce ne ön teker katlanmadan önce kaplinden tutup kaldırarak ağırlık kontrolü yapılmalıdır. Elle tartmada yükü kestiremiyorsanız mutlaka bir tartı testi yapınız. 750 Kg üstü bir karavan yada römorkun kaplin yük ağırlığı 60 Kg altındaysa kesin yükleme hatası vardır. 100 Kg üstündeyse gene sıkıntılı yükleme vardır. Her iki durumda da zarar görürsünüz.
Ekli dosyayı görüntüle 643812
Özet geçmek gerekirse muğla akyakaya gider geri gelemez veya karadenizde yaylalara asla çıkamaz. Ben basit 750 kg karavanla dahi Çankırı ılgazda yaylaya çıkamayan gördüm çünkü yolları feci dardı ve normal araç bile dönerken bi ileri bi geri yaparak dönüyordu. Bu yüzden gidilecek rotaya göre de karavan seçimi önemli. Örneğin çadır veya araç üstü çadırla konaklanılacak noktaya karavan ile gidilmeye çabalanırsa da yolda kalınır. Veya arazi deneyimi olmayan birisi gider gider bi bakar önünde ağaç devrilmiş sonra geri döner gelir deneyimli olan ağacı kesip kaldırıp yoluna devam eder gibi. Ben bu yüzden karavan almak yerine başta kiralamanın daha mantıklı olduğunu ve ek olarak off road eğitimi ileri sürüş teknikleri eğitimi alınması gerektiğinden yanayım. Sadece karavan değil güçlü araçta kiralanıp tecrübe kazanılmalı.