O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 512
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 271,913
Konuya özet geçmek istiyorum.

Aracınızın ağırlığının karavan %90'ını geçmemeli ve ideal kabul edilen oran %70.

Sıra geldi tork konusuna 1 nm tork 10 kg çeker buda 350 nm tork gücü olan araç 3500 kg çeker anlamına gelir. Tabiki bu veri düz yol için geçerli ve bu ağırlığa aracın ağırlığı da dahil. Bunu minimum 2 maksimum 3 ile çarpmamız gerekir. Örnek verelim aracınız 1200 kg karavanınız 750 kg içinde de insan ve eşya yükü 200 kg diyelim toplayınca 2150 kg olur toplamda. Bunun için düm düz yolda 215 nm tork gücü gerekir. Ama yokuş eğim devreye girdiğinde oranı 2 ve 3 ile çarpmalıyız. Bu oranda 430 ve 645 nm tork değerleri olarak karşımıza çıkar.

Sıra geldi devir konusuna aracınız otomatik düz fark etmez torku düşük devirde verebilir yapıda olmalıdır.

Güvenlik içinde karavan frenli olmalıdır.

Sıra geldi çekiş sistemine düz yolda itsen gidecek karavanı çekmek için 4x4 araç önerilir. Çünkü önden çekerin avantajı da dezavantajı da vardır. Bu arkadan iter içinde geçerlidir. Yokuşta arkadan itiş karavanın ağırlığından iyi kalkarken önden çeker patiye düşebilir gibi.

Araç firmaları tonla veri verir ama bunlar hiç bir zaman yakıt konusundaki yalanları gibi geçerli değildir. Sıfır rüzgarlı kapalı ortamda yapılan testler ile gerçek hayat koşulları farklıdır.

Karavana gelirsek içinde tuvaleti banyosu mutfağı oturma grubu yatağı olmayan karavanlar bana karavan gibi gelmiyor asla. Bu yüzden araç üstü çadır veya normal çadırdan farksız sadece uyumanızı sağlayacak karavanlar bence arkada gereksiz yük.

Geçmişte bu araç çeker torku yüksek şu bu diye tonlar araç bazlı soru sordum ama yıllar içinde kendimi geliştirdikçe ne nediri öğrendim. Sizlerde öğrenip aracınız yoksa karavana göre araç almalı aracınız varsa aracınıza göre karavan almalısınız. Bu kadar basit.

Örnek veriyorum 850 nm tork sunan 4x4 bir suv 2500 kg ağırlığında ve kağıt üzerinde 3500 kg ağırlığa kadar çekebiliyor ama gerçekte yokuş vs devreye girince oran düşüyor. %90'ı baz alsak 2250 kg %70'i baz alsak 1750 kg rakamı ortaya çıkar. Biz güvenli değeri ele alsak 200 kg da insan ve eşya yükü toplamda 4450 kg yapar. Bunun için düz yolda 445 yokuşlu ve eğimli yollarda 2 ile 3 katı yani 890 - 1335 nm tork gerekir. Araç 850 nm tork sunuyordu yani 2 katı veriyi bile sunamıyor. Bu yüzden napmalıyız karavanın ağırlığını azaltmalıyız. Bir çok insan aracıma off road lastikleri taktım daha ağır, çeki demiri taktırdım ağırlık yaptı, öne vinç eklettim ağırlık yaptı gibi onları da dahil ediyor hesaplamaya ama tork değeri sabit bu yüzden aracı fabrika çıkışı gibi ele almalıyız. Son olarakta egsoz taktım spor hava filtresi taktım yazılım attırdım tork arttı bu yüzden güvenle çekerim konuları da fabrika verisi neyse o şekilde baz alınır. Yani o yapılan işlemleri hesaba katmamalısınız.

Yani basit hesaplarla ne nediri hesaplayabilirsiniz. Ne bir towcar gibi siteye ne bir başkasına hiç kimseye ihtiyacınız yok.
Yazınızda bilgi kusuru YOK amma bilgi eksikliği var. Tork tan bahsederken hep motor ana mili nin ürettiği tork tan bahsetmişsiniz. İyi güzelde arabalarımızda tork konvertörü yani tork gücünü arttırıcı bir sistem var yani Halk ağzı ile VİTES KUTUSU veya ŞANZUMAN bunlardan hiç bahsetmemişsiniz hesaplara dahil etmemişsiniz.. Yani sizin yazdıklarınıza ilave olarak aracımızın vites kutusunda en çok TORK arttırıcı yani birinci viteste motor ana milinin ürettiği torkun birinci vites çıkışında kaç kat arttığını da hesaplamak gerekir. Hatta diferansiyelde bile ne kadar arttığını da hesaba katmak gerekir.
 

Yazınızda bilgi kusuru YOK amma bilgi eksikliği var. Tork tan bahsederken hep motor ana mili nin ürettiği tork tan bahsetmişsiniz. İyi güzelde arabalarımızda tork konvertörü yani tork gücünü arttırıcı bir sistem var yani Halk ağzı ile VİTES KUTUSU veya ŞANZUMAN bunlardan hiç bahsetmemişsiniz hesaplara dahil etmemişsiniz.. Yani sizin yazdıklarınıza ilave olarak aracımızın vites kutusunda en çok TORK arttırıcı yani birinci viteste motor ana milinin ürettiği torkun birinci vites çıkışında kaç kat arttığını da hesaplamak gerekir. Hatta diferansiyelde bile ne kadar arttığını da hesaba katmak gerekir.

Ben kısaca özet geçeyim. Örnekte 850 nm tork gücünden bahsettim bu tork maksimum değer ve bunu araç düşük devirde vermeli dedim yani bu birinci vites gücü. Örnek veriyorum 1500 3000 devir diyorsa araç verileri bu aralıkta tam güç alınır ama yüksek devir ise motor bağırır vs o devire bağıran zorlanan çok yakan çok duman atan motorla ulaşırsak motor omru
Yazınızda bilgi kusuru YOK amma bilgi eksikliği var. Tork tan bahsederken hep motor ana mili nin ürettiği tork tan bahsetmişsiniz. İyi güzelde arabalarımızda tork konvertörü yani tork gücünü arttırıcı bir sistem var yani Halk ağzı ile VİTES KUTUSU veya ŞANZUMAN bunlardan hiç bahsetmemişsiniz hesaplara dahil etmemişsiniz.. Yani sizin yazdıklarınıza ilave olarak aracımızın vites kutusunda en çok TORK arttırıcı yani birinci viteste motor ana milinin ürettiği torkun birinci vites çıkışında kaç kat arttığını da hesaplamak gerekir. Hatta diferansiyelde bile ne kadar arttığını da hesaba katmak gerekir.

Ben yazımda 850 nm tork gücünde bir aracı referans aldım ve bu tork değeri maksimum tork değeri. Yani birinci viteste verdiği güç. Bilgi ekranı olan mercedes gibi araçlara bakın son hızında dahi o tork değerine ulaşmadığını motor gücünün yarısından az bir değerle gittiğini görürsünüz. Ben vurgumda düşük deviri vurguladım örneğin 1500 ile 3000 devirde veriyorsa araç bu gücü harika ama yüksek devirde verirse motor bağırır bu yüzden zorlanır egsoz kara duman atar ömrü kısalır bakım maliyetleri uzar vs vs. Yani dediğiniz de mantıklı ama araç verilerine göre ilerlemek en güzeli. Sonuçta kimse yokuşta durup arkasında yükle yüksek viteste kalkmaya çabalamaz. Ha mercedes g500 deki gibi portal aks takabilirlerse motorla nokta oynamadan torku arttırıp yüksek viteste bile kalkabilir de ona tr de maalesef kimsenin gücü yetmez.
 

Ben kısaca özet geçeyim. Örnekte 850 nm tork gücünden bahsettim bu tork maksimum değer ve bunu araç düşük devirde vermeli dedim yani bu birinci vites gücü. Örnek veriyorum 1500 3000 devir diyorsa araç verileri bu aralıkta tam güç alınır ama yüksek devir ise motor bağırır vs o devire bağıran zorlanan çok yakan çok duman atan motorla ulaşırsak motor omru


Ben yazımda 850 nm tork gücünde bir aracı referans aldım ve bu tork değeri maksimum tork değeri. Yani birinci viteste verdiği güç. Bilgi ekranı olan mercedes gibi araçlara bakın son hızında dahi o tork değerine ulaşmadığını motor gücünün yarısından az bir değerle gittiğini görürsünüz. Ben vurgumda düşük deviri vurguladım örneğin 1500 ile 3000 devirde veriyorsa araç bu gücü harika ama yüksek devirde verirse motor bağırır bu yüzden zorlanır egsoz kara duman atar ömrü kısalır bakım maliyetleri uzar vs vs. Yani dediğiniz de mantıklı ama araç verilerine göre ilerlemek en güzeli. Sonuçta kimse yokuşta durup arkasında yükle yüksek viteste kalkmaya çabalamaz. Ha mercedes g500 deki gibi portal aks takabilirlerse motorla nokta oynamadan torku arttırıp yüksek viteste bile kalkabilir de ona tr de maalesef kimsenin gücü yetmez.
Kusura bakmayın ama araçların bilgi kâğıtlarını yanlış yorumluyorsunuz, sizin okuduğunuz orada yazan tork değerleri Ana milin ürettiği tork kuvvetidir bize ise tekerleğe ulaşan tork kuvvetini bilmek lazım. Bunun için şanzımanda her vitesin değişim oranlarını bilmemiz ilave olarak difransiyel değişim oranını HATTA HATTA TEKERLEK ÇAPINI bile hesaba katarak arabamızın tekerleklerindeki asılma gücünü yani torku bulmamız gerek
 

Kusura bakmayın ama araçların bilgi kâğıtlarını yanlış yorumluyorsunuz, sizin okuduğunuz orada yazan tork değerleri Ana milin ürettiği tork kuvvetidir bize ise tekerleğe ulaşan tork kuvvetini bilmek lazım. Bunun için şanzımanda her vitesin değişim oranlarını bilmemiz ilave olarak difransiyel değişim oranını HATTA HATTA TEKERLEK ÇAPINI bile hesaba katarak arabamızın tekerleklerindeki asılma gücünü yani torku bulmamız gerek

Lüks markalar motor torkunu değil yere uyguladığı torku kullanıcıya ifade ediyor. Örneğin örnekteki g serisi bir çok testte 1000 nm tork değerinden bile fazlasını sunuyor ama araç verisi bize 850 diye aktarılıyor. Ama ben konuyu özet geçerek anlattım. Yanlışım doğrum her şekilde olabilir sonuçta insanız. Kısaca karavan ve araç alacakları referans olacaktır yine de yazım.
 

Lüks markalar motor torkunu değil yere uyguladığı torku kullanıcıya ifade ediyor. Örneğin örnekteki g serisi bir çok testte 1000 nm tork değerinden bile fazlasını sunuyor ama araç verisi bize 850 diye aktarılıyor. Ama ben konuyu özet geçerek anlattım. Yanlışım doğrum her şekilde olabilir sonuçta insanız. Kısaca karavan ve araç alacakları referans olacaktır yine de yazım.
:smiley:
 



Lüks markalar motor torkunu değil yere uyguladığı torku kullanıcıya ifade ediyor. Örneğin örnekteki g serisi bir çok testte 1000 nm tork değerinden bile fazlasını sunuyor ama araç verisi bize 850 diye aktarılıyor. Ama ben konuyu özet geçerek anlattım. Yanlışım doğrum her şekilde olabilir sonuçta insanız. Kısaca karavan ve araç alacakları referans olacaktır yine de yazım.
Yazınız gayet açıklayıcı ve aydınlatıcı olmuş. Bu hesaplaanın ötesi karavan çekmeyi düşünenler için gereksiz olur. Mühendislik hesabı yapmaya gerek yok, kabaca yapılacak hesaplama ile alınacak karavanı çeker mi çekemez mi anlamak yeterli.

unknown cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Yazınız gayet açıklayıcı ve aydınlatıcı olmuş. Bu hesaplaanın ötesi karavan çekmeyi düşünenler için gereksiz olur. Mühendislik hesabı yapmaya gerek yok, kabaca yapılacak hesaplama ile alınacak karavanı çeker mi çekemez mi anlamak yeterli.

unknown cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Teşekkür ederim.

İnsanlar maalesef ki bir çok hataya düştüğü için bu ve benzeri platformlarda tonla soru soruyor ve aradıkları cevapları da alamıyorlar. Bende geçmişte bir çok hataya düştüm ama zaman içinde araştırmam sorgulamam okumam izlemem ile tecrübe deneyim kazanıp ne nediri öğrendim.

Örneğin araçların yakıt testleri tamamiyle kapalı ortamda önden belirli bir rüzgar üfletilerek içine insan benzeri ağırlık konularak yapılır ama bu insan 1 deri 1 kemik insandan bile hafiftir yada aracın tüm kapı aralıkları felan bantlanır. Hem sürtünme kat sayısı düşük çıksın hemde yakıt tasarrufu oluşsun diye. Yada bunu araç yazılımla anlar değeri düşük çıkartır o anda. volswagen skandalında olduğu gibi. Bu karavan çekme konuları da benzerdir. Düm düz yolda önden yandan arkadan rüzgar esmiyor yada araç rüzgar direnci oluşturmuyor gibi hesaplarlar ve aracım bu kadar karavan çekebilir yapıdaydı çekemedi yolda kaldık, rampayı çıkamadık, araç hararet yaptı, uçuruma uçtuk, lastik patladı gibi geri dönüyorlar. İşin doğrusu her daim maksimum araç ağırlığının %90'ı güvenli kabul edilende %70'ini geçmemektir. Tabiki karavana konulan ek yükler araç bagajına yüklenen yükler insan ağırlıkları da ele alınmalıdır. Bakıyorum boş depo çıkılacak yolda 90 litre su deposu 50 litre lgp tankı kıyafetler ayakkabılar yiyecekler içme suları karavanı bi yüklüyorlar sonra yine sorun yaşıyorlar. Örneğin bimden alışveriş yapıyorsan artık bu köylerde bile var. Ben şahsen şuan karavanım yok ama geçmiş yıllarda yaylaya çadır kurmaya giderken en son içinden geçtiğim köyden almıştım yiyeceklerimi.
 

Satın alınan aracın teknik bilgilerini gösteren tanıtım broşüründe sorunun cevabı mevcuttur.
Bu bilgiler ruhsata da işlenir.

Söktüğü cihazı toplarken üreticinin gereksiz koyduğu vidayı, pulu, keçeyi vs parçayı bulup çıkaran ve bununla öğünen kerameti kendinden menkul ustaların ve ukalaların sözünün itibar gördüğü ülkemizde açık sahada salladıkça sallayanların yarattığı bilgi kirliliğine itibar edilmemesini, orjinal referanslara uygun hareket edilmesini öneririm.

AĞIRLIK ve KAPASİTE

Boş Ağırlık (kg)

Taşıma Kapasitesi
Azami Yüklü Ağırlık
Frensiz Römork Ağırlığı (kg)
Frenli Römork Ağırlığı
Frensiz Katar Ağırlığı (kg)
Frenli Katar Ağırlığı (kg)

Her aracın teknik broşüründe bu bilgileri görebilirsiniz.
Tabii ruhsatınızda da.
 


Satın alınan aracın teknik bilgilerini gösteren tanıtım broşüründe sorunun cevabı mevcuttur.
Bu bilgiler ruhsata da işlenir.

Söktüğü cihazı toplarken üreticinin gereksiz koyduğu vidayı, pulu, keçeyi vs parçayı bulup çıkaran ve bununla öğünen kerameti kendinden menkul ustaların ve ukalaların sözünün itibar gördüğü ülkemizde açık sahada salladıkça sallayanların yarattığı bilgi kirliliğine itibar edilmemesini, orjinal referanslara uygun hareket edilmesini öneririm.

AĞIRLIK ve KAPASİTE

Boş Ağırlık (kg)

Taşıma Kapasitesi
Azami Yüklü Ağırlık
Frensiz Römork Ağırlığı (kg)
Frenli Römork Ağırlığı
Frensiz Katar Ağırlığı (kg)
Frenli Katar Ağırlığı (kg)

Her aracın teknik broşüründe bu bilgileri görebilirsiniz.
Tabii ruhsatınızda da.

peki siz tüm bilgilere salladıkça salladı deyin ve aracınızın verilerine inanın. sonra yolda kalırsanız araç firmasına o verilerle dava açarsınız. Yada aracınız katalogta 100 km de litre yakar yazar gerçekte 8 9 litre yazar o zamanda aracın ekranı hatalı felan der avunursunuz veya firma yalan söylüyor diye dava açarsınız.

ek olarak konunun ustayla vidayla felan da alakası yok.

örnekte verdiğim araç frenli 3500 kg çekebilir denilmekte. araç 2500 kg hadi arkada 3.5 ton ile yokuşa yönel çıkabilecek mi görelim ? Tabiki çıkamaz. Bu verileri dilediğin markanın fabrikasına sorabilirsin rüzgarsız özel izole odalarda tesbit ettiklerini anlatırlar. Herkes türk yabancı maksimum araç ağırlığının %90 ı güvenlik için karavan yada römork %70'ini geçmemelidir demekte. Araçta güçlendirilmiş frenler dahi olsa karavan 750 kg yada altı dahi olsa güvenlik için frenli alınmalıdır. Ben neredeyse her gün bu konuda soru soruluyor diye bildiklerimi yazdım çünkü okunsun ve artık soru sorulmaya gerek kalınmasın diye ama çokta kaale alınmamışım anlaşılan
 



Fabrika etiketinde verilen bilgilerin günlük güneşlik olduğu çok aşikar.

Farklı zemin ve iklim şartlarında bu değerler mutlaka değişiklik gösterecektir.

Mesela benim aracım net 2315kg ağırlığında. Araç için izin verilen max değer 2940 kg

Römork ile birlikte toplam max değer 4940 kg.

Yani aracımın 2000 kg çekme kapasitesi var.

Karavanım bittiğinde 1600 kg civarında olacak.

Düz yollarda en ufak bir sorun yaşamayacağım fakat yukarıdaki videoda yer alan bölgeden çıkmayı denersem muhtemelen benim aracımda çekemeyecektir. Yada arkadan itişli olduğu için belki ASR ile bir ihtimal ağır ağır çıkabilir. Towcar % 17 eğimi çıkabilirsin diyor ama ben pek ihtimal vermiyorum.
Yapım bittikten sonra bazı testler yapacağım tabi. Bunları sizlerle de paylaşacağım.

Biliyorsunuz, bir kaç gün önce Çorlu'dan şasiyi getirirken çok rahat geldiğimden bahsetmiştim.

480kg ağırlığı hissetmedim bile. Ne kalkışta, ne hızlanmada, ne de frenlemede. Bu bir römorktu tabi.

Ne bir rüzgar direnci ne de savrulma yapabilecek bir şey yoktu. Sadece bir ağırlıktı.

Fakat, hafif bir karavan yada gerçekten 750kg altı bir karavanın uygun bir araçla çekildiğinde,

kesinlikle sürüş güvenliği açısından en ufak bir tehlikeye mahal vereceğini düşünmüyorum.

Videoda yer alan bu tarz yollara girmek yada girmemek biraz tecrübe istiyor belli ki.

Aracın çekme dinamiklerini tam olarak kavramadan böyle maceralara çıkmak çok sıkıntılı.

@BörüBars yine güzel yakalamışsınız 🙂
 
Son düzenleme:

peki siz tüm bilgilere salladıkça salladı deyin ve aracınızın verilerine inanın. sonra yolda kalırsanız araç firmasına o verilerle dava açarsınız. Yada aracınız katalogta 100 km de litre yakar yazar gerçekte 8 9 litre yazar o zamanda aracın ekranı hatalı felan der avunursunuz veya firma yalan söylüyor diye dava açarsınız.

ek olarak konunun ustayla vidayla felan da alakası yok.

örnekte verdiğim araç frenli 3500 kg çekebilir denilmekte. araç 2500 kg hadi arkada 3.5 ton ile yokuşa yönel çıkabilecek mi görelim ? Tabiki çıkamaz. Bu verileri dilediğin markanın fabrikasına sorabilirsin rüzgarsız özel izole odalarda tesbit ettiklerini anlatırlar. Herkes türk yabancı maksimum araç ağırlığının %90 ı güvenlik için karavan yada römork %70'ini geçmemelidir demekte. Araçta güçlendirilmiş frenler dahi olsa karavan 750 kg yada altı dahi olsa güvenlik için frenli alınmalıdır. Ben neredeyse her gün bu konuda soru soruluyor diye bildiklerimi yazdım çünkü okunsun ve artık soru sorulmaya gerek kalınmasın diye ama çokta kaale alınmamışım anlaşılan

peki siz tüm bilgilere salladıkça salladı deyin ve aracınızın verilerine inanın. sonra yolda kalırsanız araç firmasına o verilerle dava açarsınız. Yada aracınız katalogta 100 km de litre yakar yazar gerçekte 8 9 litre yazar o zamanda aracın ekranı hatalı felan der avunursunuz veya firma yalan söylüyor diye dava açarsınız.

ek olarak konunun ustayla vidayla felan da alakası yok.

örnekte verdiğim araç frenli 3500 kg çekebilir denilmekte. araç 2500 kg hadi arkada 3.5 ton ile yokuşa yönel çıkabilecek mi görelim ? Tabiki çıkamaz. Bu verileri dilediğin markanın fabrikasına sorabilirsin rüzgarsız özel izole odalarda tesbit ettiklerini anlatırlar. Herkes türk yabancı maksimum araç ağırlığının %90 ı güvenlik için karavan yada römork %70'ini geçmemelidir demekte. Araçta güçlendirilmiş frenler dahi olsa karavan 750 kg yada altı dahi olsa güvenlik için frenli alınmalıdır. Ben neredeyse her gün bu konuda soru soruluyor diye bildiklerimi yazdım çünkü okunsun ve artık soru sorulmaya gerek kalınmasın diye ama çokta kaale alınmamışım anlaşılan
"örnekte verdiğim araç frenli 3500 kg çekebilir denilmekte. araç 2500 kg hadi arkada 3.5 ton ile yokuşa yönel çıkabilecek mi görelim ? Tabiki çıkamaz. Bu verileri dilediğin markanın fabrikasına sorabilirsin"

Yukarıdaki cümlenizde zikrettiğiniz araç Mercedes G serisi max yüklü ağırlık 3150 Kg görünüyor teknik dökümanında. Ruhsatında katar ağırlığını gösterir rakamı ne yazıyorsa odur ve o limit içinde kalmanız başınızı ağırtmaz.

Ayrıca aracın markası ve görüntüsüne aldanmamak gerekir. Amarok ile DMAX aynı sınıf gibi görünmekle beraber zorlu arazi koşullarında arasındaki fark hemen sırıtır.

Siz katalog değerlerinin laboratuar koşullarına göre yazıldığını söylüyorsunuz haklısınız. Ama aracın teknik verileri kullanıcının hatalarını tolere etme üzerinden hesaplanmaz. Kısaca kapasite değerlerini aşmazsanız araç sizi yolda bırakmaz. Katar kapasitesinde römork çekerseniz de römorkun yük dengesinin de kurallara uygun olması varsayılır.

Türk kafasıyla hareket edenler bu araç bu römorku uçurur diyenler uçurumun kenarında ecel teri dökmeye mahkumdur
 


"örnekte verdiğim araç frenli 3500 kg çekebilir denilmekte. araç 2500 kg hadi arkada 3.5 ton ile yokuşa yönel çıkabilecek mi görelim ? Tabiki çıkamaz. Bu verileri dilediğin markanın fabrikasına sorabilirsin"

Yukarıdaki cümlenizde zikrettiğiniz araç Mercedes G serisi max yüklü ağırlık 3150 Kg görünüyor teknik dökümanında. Ruhsatında katar ağırlığını gösterir rakamı ne yazıyorsa odur ve o limit içinde kalmanız başınızı ağırtmaz.

Ayrıca aracın markası ve görüntüsüne aldanmamak gerekir. Amarok ile DMAX aynı sınıf gibi görünmekle beraber zorlu arazi koşullarında arasındaki fark hemen sırıtır.

Siz katalog değerlerinin laboratuar koşullarına göre yazıldığını söylüyorsunuz haklısınız. Ama aracın teknik verileri kullanıcının hatalarını tolere etme üzerinden hesaplanmaz. Kısaca kapasite değerlerini aşmazsanız araç sizi yolda bırakmaz. Katar kapasitesinde römork çekerseniz de römorkun yük dengesinin de kurallara uygun olması varsayılır.

Türk kafasıyla hareket edenler bu araç bu römorku uçurur diyenler uçurumun kenarında ecel teri dökmeye mahkumdur

Mahsettiğim örnekteki araç 3500 kg veya 3150 kg bunlara pek takılmamak lazım. Çünkü o bir önekti sadece. Araç ağırlığından oldukça fazla bir rakam bahsedilen. 4 kişi + bagaj genellikle 200 kg diye kabul edilir. Ona rağmen çekebildiği karavan yada römork fazla verilmiş.
"örnekte verdiğim araç frenli 3500 kg çekebilir denilmekte. araç 2500 kg hadi arkada 3.5 ton ile yokuşa yönel çıkabilecek mi görelim ? Tabiki çıkamaz. Bu verileri dilediğin markanın fabrikasına sorabilirsin"

Yukarıdaki cümlenizde zikrettiğiniz araç Mercedes G serisi max yüklü ağırlık 3150 Kg görünüyor teknik dökümanında. Ruhsatında katar ağırlığını gösterir rakamı ne yazıyorsa odur ve o limit içinde kalmanız başınızı ağırtmaz.

Ayrıca aracın markası ve görüntüsüne aldanmamak gerekir. Amarok ile DMAX aynı sınıf gibi görünmekle beraber zorlu arazi koşullarında arasındaki fark hemen sırıtır.

Siz katalog değerlerinin laboratuar koşullarına göre yazıldığını söylüyorsunuz haklısınız. Ama aracın teknik verileri kullanıcının hatalarını tolere etme üzerinden hesaplanmaz. Kısaca kapasite değerlerini aşmazsanız araç sizi yolda bırakmaz. Katar kapasitesinde römork çekerseniz de römorkun yük dengesinin de kurallara uygun olması varsayılır.

Türk kafasıyla hareket edenler bu araç bu römorku uçurur diyenler uçurumun kenarında ecel teri dökmeye mahkumdur

"örnekte verdiğim araç frenli 3500 kg çekebilir denilmekte. araç 2500 kg hadi arkada 3.5 ton ile yokuşa yönel çıkabilecek mi görelim ? Tabiki çıkamaz. Bu verileri dilediğin markanın fabrikasına sorabilirsin"

Yukarıdaki cümlenizde zikrettiğiniz araç Mercedes G serisi max yüklü ağırlık 3150 Kg görünüyor teknik dökümanında. Ruhsatında katar ağırlığını gösterir rakamı ne yazıyorsa odur ve o limit içinde kalmanız başınızı ağırtmaz.

Ayrıca aracın markası ve görüntüsüne aldanmamak gerekir. Amarok ile DMAX aynı sınıf gibi görünmekle beraber zorlu arazi koşullarında arasındaki fark hemen sırıtır.

Siz katalog değerlerinin laboratuar koşullarına göre yazıldığını söylüyorsunuz haklısınız. Ama aracın teknik verileri kullanıcının hatalarını tolere etme üzerinden hesaplanmaz. Kısaca kapasite değerlerini aşmazsanız araç sizi yolda bırakmaz. Katar kapasitesinde römork çekerseniz de römorkun yük dengesinin de kurallara uygun olması varsayılır.

Türk kafasıyla hareket edenler bu araç bu römorku uçurur diyenler uçurumun kenarında ecel teri dökmeye mahkumdur

Bahsettiğim örnekteki araç 3500 kg veya 3150 kg bunlara pek takılmamak lazım. Çünkü o bir önekti sadece. Araç ağırlığından oldukça fazla bir rakam bahsedilen. 4 kişi + bagaj genellikle 200 kg diye kabul edilir. Ona rağmen çekebildiği karavan yada römork fazla verilmiş. Bire bir aynı olsa ağırlık anlarım ama araçtan ağır yükü arkaya tak sorunlar kaçınılmaz olur. Tabiki bilgisiz insanlar reklamlara kanar ve reklamda çekiyor gerçekte de çeker der ama suv firması karavanı gösterirken içinin bomboş olduğunu asla göstermez. Ben %90 da çekmem direkt max rakamım araç ağırlığının %70ini geçmemek olur. Bu arada aynı araca yükseltme yapıp 7 ton çeker diyenler de gördüm.
 

Fabrika etiketinde verilen bilgilerin günlük güneşlik olduğu çok aşikar.

Farklı zemin ve iklim şartlarında bu değerler mutlaka değişiklik gösterecektir.

Mesela benim aracım net 2315kg ağırlığında. Araç için izin verilen max değer 2940 kg

Römork ile birlikte toplam max değer 4940 kg.

Yani aracımın 2000 kg çekme kapasitesi var.

Karavanım bittiğinde 1600 kg arasında olacak.

Düz yollarda en ufak bir sorun yaşamayacağım fakat yukarıdaki videoda yer alan bölgeden çıkmayı denersem muhtemelen benim aracımda çekemeyecektir. Yada arkadan itişli olduğu için belki ASR ile bir ihtimal ağır ağır çıkabilir. Towcar % 17 eğimi çıkabilirsin diyor ama ben pek ihtimal vermiyorum.
Yapım bittikten sonra bazı testler yapacağım tabi. Bunları sizlerle de paylaşacağım.

Biliyorsunuz, bir kaç gün önce Çorlu'dan şasiyi getirirken çok rahat geldiğimden bahsetmiştim.

480kg ağırlığı hissetmedim bile. Ne kalkışta, ne hızlanmada, ne de frenlemede. Bu bir römorktu tabi.

Ne bir rüzgar direnci ne de savrulma yapabilecek bir şey yoktu. Sadece bir ağırlıktı.

Fakat, hafif bir karavan yada gerçekten 750kg altı bir karavanın uygun bir araçla çekildiğinde,

kesinlikle sürüş güvenliği açısından en ufak bir tehlikeye mahal vereceğini düşünmüyorum.

Videoda yer alan bu tarz yollara girmek yada girmemek biraz tecrübe istiyor belli ki.

Aracın çekme dinamiklerini tam olarak kavramadan böyle maceralara çıkmak çok sıkıntılı.

@BörüBars yine güzel yakalamışsınız 🙂
Videodaki örnek tam bir felaket. Deveye sormuşlar boynun neden eğri? Nerem doğru ki demiş!
Traktör patikası denecek o yola altındaki aracın niteliklerini bilmeden dalarsan sonucuna katlanırsın. Genç tecrübesiz delikanlı ucuz kurtulmuş.
İnerken dahi sıkıntı yaşadığını ifade eden genç çıkamayacağını öngöremeyince çekiciye mahkum kalır. Karavanı daha fazla haşat olmadığına sevinmeli.
Kar yağdığında yaz lastiğiyle yolda kalanlardan bir farkı yok genç arkadaşın zira o yola o lastikle girilmeyeceğini bilmesi gerekir.
Römorkun ağırlık dengesini sorgulamıyorum bile.
Off-Road koşullarında gezecek kişinin aracı da römorku da o koşullara uygun olmak zorunda.
Özetlersek salon ayakkabısıyla dağa tırmanmaya kalkmayacaksın.
 



Mahsettiğim örnekteki araç 3500 kg veya 3150 kg bunlara pek takılmamak lazım. Çünkü o bir önekti sadece. Araç ağırlığından oldukça fazla bir rakam bahsedilen. 4 kişi + bagaj genellikle 200 kg diye kabul edilir. Ona rağmen çekebildiği karavan yada römork fazla verilmiş.




Bahsettiğim örnekteki araç 3500 kg veya 3150 kg bunlara pek takılmamak lazım. Çünkü o bir önekti sadece. Araç ağırlığından oldukça fazla bir rakam bahsedilen. 4 kişi + bagaj genellikle 200 kg diye kabul edilir. Ona rağmen çekebildiği karavan yada römork fazla verilmiş. Bire bir aynı olsa ağırlık anlarım ama araçtan ağır yükü arkaya tak sorunlar kaçınılmaz olur. Tabiki bilgisiz insanlar reklamlara kanar ve reklamda çekiyor gerçekte de çeker der ama suv firması karavanı gösterirken içinin bomboş olduğunu asla göstermez. Ben %90 da çekmem direkt max rakamım araç ağırlığının %70ini geçmemek olur. Bu arada aynı araca yükseltme yapıp 7 ton çeker diyenler de gördüm.
Derleeeer, derleeerrr!..... Sonuçta kürek çeken sandalcının kayığına binerleeeeerrrr.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,737
Mesajlar
1,522,955
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst