O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 512
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 271,868
Videodaki örnek tam bir felaket. Deveye sormuşlar boynun neden eğri? Nerem doğru ki demiş!
Traktör patikası denecek o yola altındaki aracın niteliklerini bilmeden dalarsan sonucuna katlanırsın. Genç tecrübesiz delikanlı ucuz kurtulmuş.
İnerken dahi sıkıntı yaşadığını ifade eden genç çıkamayacağını öngöremeyince çekiciye mahkum kalır. Karavanı daha fazla haşat olmadığına sevinmeli.
Kar yağdığında yaz lastiğiyle yolda kalanlardan bir farkı yok genç arkadaşın zira o yola o lastikle girilmeyeceğini bilmesi gerekir.
Römorkun ağırlık dengesini sorgulamıyorum bile.
Off-Road koşullarında gezecek kişinin aracı da römorku da o koşullara uygun olmak zorunda.
Özetlersek salon ayakkabısıyla dağa tırmanmaya kalkmayacaksın.
Aynen öyle Hakan hocam 🙂
 

Merhaba
Detaya girmeye gerek yok sebebini yazıcam tork momentle ifade edilir piston kolunun biyelin grank miline uzaklığı ile ilgilidir güç ortaya çıkar dakikada artan dönüş hızı kuvvet hız ortaya çıkar bunları boş verin şu an piyasada 1. 0 yada 1. 5 veya 1.8 yada 2. 0 CC. araçlar satılıyor 1.0 -1.5 motorların üstündekileri kaldırın motor bloğu dikiş makinası kadar kalır bu motorlar katalog değerlerini ancak türbo ve yazılımla verir yazılımla haritalanan yakıt hava karışımı turbo ile basılınca bir müddet keyif alırsınız ama yukarının gücüne küçük olan alt yani blok içindeki küçük çaplı kısa biyelli piston sekman grank sıkıştırmaya göre belli bir müddet gider sonra sorunlar başlar hele DPF varsa hepten fena şanzıman düzse güzel sadece baskı balata bilye cvt dsg ise yine sorunlar başlar tabii birde diffransiyel oranları var araba kendi ağırlığı + içindeki yük + karavan + içindeki yük sonuç katalog değerlerine göre zamanımızda hiçbir araba vaad ettiğini veremez ve kullanıcı vaad edileni alamaz çünkü yakıt + vergi ötv + kasko sigorta araç üreticileri çok satış yapmak için bunları baz alır yada Türkiye piyasasından çekilir bir çok marka gitti 1. 5 yada 2.0 motorlu 1.5 tonluk boş aracın birde arkasında 1 tonluk karavanı hiç sorun çıkarmadan dağ bayır dere tepe otoban laylaylom gezdirmesi mantık dışıdır ve matematiklede izahı güçtür 2.5 L200 yada 5.2 zj bile offroad yaparken kendini taşıyamadığı çekemediği durumlar olmuştur 1.5 yada 2.0 lar ne yapsın

kolaylıklar dilerim
 

Merhaba
Detaya girmeye gerek yok sebebini yazıcam tork momentle ifade edilir piston kolunun biyelin grank miline uzaklığı ile ilgilidir güç ortaya çıkar dakikada artan dönüş hızı kuvvet hız ortaya çıkar bunları boş verin şu an piyasada 1. 0 yada 1. 5 veya 1.8 yada 2. 0 CC. araçlar satılıyor 1.0 -1.5 motorların üstündekileri kaldırın motor bloğu dikiş makinası kadar kalır bu motorlar katalog değerlerini ancak türbo ve yazılımla verir yazılımla haritalanan yakıt hava karışımı turbo ile basılınca bir müddet keyif alırsınız ama yukarının gücüne küçük olan alt yani blok içindeki küçük çaplı kısa biyelli piston sekman grank sıkıştırmaya göre belli bir müddet gider sonra sorunlar başlar hele DPF varsa hepten fena şanzıman düzse güzel sadece baskı balata bilye cvt dsg ise yine sorunlar başlar tabii birde diffransiyel oranları var araba kendi ağırlığı + içindeki yük + karavan + içindeki yük sonuç katalog değerlerine göre zamanımızda hiçbir araba vaad ettiğini veremez ve kullanıcı vaad edileni alamaz çünkü yakıt + vergi ötv + kasko sigorta araç üreticileri çok satış yapmak için bunları baz alır yada Türkiye piyasasından çekilir bir çok marka gitti 1. 5 yada 2.0 motorlu 1.5 tonluk boş aracın birde arkasında 1 tonluk karavanı hiç sorun çıkarmadan dağ bayır dere tepe otoban laylaylom gezdirmesi mantık dışıdır ve matematiklede izahı güçtür 2.5 L200 yada 5.2 zj bile offroad yaparken kendini taşıyamadığı çekemediği durumlar olmuştur 1.5 yada 2.0 lar ne yapsın

kolaylıklar dilerim
Common rail enjeksiyonlu dizel motorın tam gerektiği anda bir sürü sensörden aldığı bilgi ve beynin tepkisi sonucu torku artırması ( kapasitesi oranında) çok fark ettiriyor. Daha önce kullandığım 2.0 mekanik pompalı Transporter ile şu anda kullandığım 2.0 common rail enjeksiyonlu Transporter arasında dağlar kadar fark var. Tahmini 1300 kg karavan çekiyorum ( toprak yola girmedim, girmem de hiç) sıkıntı yaşamadım. Toprak yola girsem yumuşak yerlerde 4*4 olmadan karavansız bile çıkamam belki.
 





Lo witesler, Diff locklar, Güçlü motorlar. Bu araçlar bile patinaj çekiyorsa standart karavan ve önden çekişli bir araçla orada olmak istemezsiniz.
Offroad kampçılığı eğer çekme karavanla yapılacaksa ileri derece donanım, bu donanımın bilgisi, Ayrıca çokça beceri, yine de bolca şans ve beklenmedik durumlara karşı dopdolu bir banka hesabı gerektirebilir.
Bunların çoğu bende yok. Yine de bazen dörtçeker avantajlarına sahip olmayı diliyorum. Ama olmuyor malesef...
 

Lo witesler, Diff locklar, Güçlü motorlar. Bu araçlar bile patinaj çekiyorsa standart karavan ve önden çekişli bir araçla orada olmak istemezsiniz.
Offroad kampçılığı eğer çekme karavanla yapılacaksa ileri derece donanım, bu donanımın bilgisi, Ayrıca çokça beceri, yine de bolca şans ve beklenmedik durumlara karşı dopdolu bir banka hesabı gerektirebilir.
Bunların çoğu bende yok. Yine de bazen dörtçeker avantajlarına sahip olmayı diliyorum. Ama olmuyor malesef...
Ben öyle yerlere gidecek olsam tabut gibi o karavanlari çekmem. Araç üstü çadır neye yetmez.
 

Ben öyle yerlere gidecek olsam tabut gibi o karavanlari çekmem. Araç üstü çadır neye yetmez.
Zor olmasa biz uğraşmazdık diyorlar, Ekipte özgüven var, Donanım da iyi görünüyor. Uzman desteği de alıyor olabilirler. Bir araçla çıkıp öyle bir yere gitmeye kalkmamak lazım bence zaten. Özellikle bir şey çeken bir araçla. Ekstrem durumlar, ekstrem çözümler gerektiriyor. Bu çözümlere sahip değilseniz riske girmemeye çalışın. Normal bir aracın zorlandığı bir yerde arazi aracı kullanıyor olmak sizi sorundan uzaklaştırabilir. Çünkü arazi aracıyla 6X4 oluyorsunuz. Bu 6x2 den daha iyi yola tutuş demek. Zaten belirli bir torkun sonrasında olay yere tutunabilmekle ilgili. Dört çeker iyidir. Yoksa da gereksiz riske girmezseniz benim gibi senelerce sorunsuz Çekme karavan kullanabilirsiniz. Yok ben riske girmek istiyorum zaten diyenlerdenseniz o zaman önünüzde çok farklı kapılar açılıyor zaten.
 

No:9 Kampingin çıkışında bazı çekme karavancı arkadaşların çıkarken dururlarsa ecel terleri dökebilecekleri bir yokuş var mesela.
Siz çıkarken önünüzde bir araç dursa ne olacak? Biraz zor kalkarsınız ama aracınız 4x4 olsa bunu dert bile etmezsiniz. Bize offroad becerileri böyle durumlar için gerekli olabiliyor. Yoksa aracımızla yarı belimize kadar çamurda gezmek bizim tarzımız değil. O tarzın insanlarını da iyi tanırız. Yakın yerlerde kamplar yaptık. Bazen onlar bazen biz kamplarımızı birleştirdik falan.
Normalde de bir karavancının çok iyi bir teknik bilgi beceriye ihtiyacı vardır. Şansın yardımcı olmasına ihtiyacı olur ve dolu banka hesabı normal karavancılıkta da iyidir ama işin içine ofroadcılık girdi mi bunların en az birkaç misli lazım insana. Ben nacizane öyle gördüm bu işi.
 

Common rail enjeksiyonlu dizel motorın tam gerektiği anda bir sürü sensörden aldığı bilgi ve beynin tepkisi sonucu torku artırması ( kapasitesi oranında) çok fark ettiriyor. Daha önce kullandığım 2.0 mekanik pompalı Transporter ile şu anda kullandığım 2.0 common rail enjeksiyonlu Transporter arasında dağlar kadar fark var. Tahmini 1300 kg karavan çekiyorum ( toprak yola girmedim, girmem de hiç) sıkıntı yaşamadım. Toprak yola girsem yumuşak yerlerde 4*4 olmadan karavansız bile çıkamam belki.
Selamlar
Konuyu anlaşılması açısından basitleştiriym kendiniz yazmışsınız common rail motora giren yakıt hava karışımını en az 1,5 kat arttırır emisyon düzenler hele turbo varsa tadından yenmez peki aşağıda durum ne piston segman vede grang yukarıyı güçlendirince aşağısı hem o gücün hemde araç ve karavan yükünü üzerine alıyor aşağıyı yukarıya göre ayarlarsanız motor hacmi en az 3.0 ve 5 + olması lazım günümüzde motoru indirin üst manifold masa gibi alt blok kibrit kutusu gibi kalıyor buda kullanım durumuna göre uzun yada kısa zamanda arıza yada kırılmalara neden oluyor karavanın devamlı yolda kullanılması sorun yaratmasa bile yoldan çıkınca yani hafif arazi deniz kıyısı gibi sıkıntılar başlıyor 750kg karavan sıkıntı yapmasa bile ağırlık 1 yada 1,5 ton olunca ne diym Allah kolaylık versin zamanımızda araçlar katalokta vaad ettikleri gücü gerçekte verebilseydi biz bu yazıları yazmazdık
 



Konuyu bu kadar teknik karmaşaya boğmaya gerek yok düşüncesindeyim.

Ne kadar bilirsen o kadar korkarsın. Alınacak tedbir ise bilgiyle orantılıdır.

Cahil cesaretinin açıklaması tam da budur.

Araba alırken nasıl bir araca ihtiyacım var sorulmaz. Hafta içinde işte, ulaşımda gerektiğinde yük taşımada, hafta sonu gezmede, tatilde dağa bayıra, ormana, kumsala dalmaya uygun “ekonomik” araç olsun istenir. Reklamlarda da bu duygular gıdıklanır.

Özel araç sahibine yazlık – kışlık lastik kullanım zorunluluğunu uygulayamayan ülkede kime neyi anlatacaksın ki?

Aracını kullanım amacına göre seçmeyen kişiye kullanım koşullarına uygun ekipman alıp eylemine uygun donanımla yola çıkman gerekir demenin bir anlamı yoktur.

Karavancılara gelince; Üretici de müşteri de tuhaf bir kabulleniş sergiler, bile bile 750 kg altı diye 1.5 tonluk karavan satar /alır.

Katar kapasitesi + 750 kg römorka uygun aracına topuz taktıran şaşkın bildiği halde 1.5 tonluk karavanı aracına takıp çekmeye yeltenir, yetmez off-road donanım gerektiren araziye dalar ve şaşkın ördek kıçın kıçın yüzer misali video çekip acizliğini maharetmiş gibi paylaşır.

Kimse de aracın boş halde tırmanamadığı traktör patikasında römorkla ne işin var demez.

Çekeceğin karavana uygun aracın var mı?

Ya da var olan araban karavan çekmeye uygun mu, uygunsa kapasitesi nedir?

Araç kapasitene uygun alacağın karavan senin gereksinimlerini karşılar mı?

Karşılamıyorsa önce karavan mı alınmalı yoksa araç mı değiştirilmeli?

Alacağın karavanla nasıl bir tatil planlıyorsun?

Altyapısı olan kampinglerde çakılı ya da konar göçer tatil mi hedefliyorsun yoksa macerapest ruhunu tatmin edecek bir formatta mı gezeceksin önce bunu netleştireceksin.

Karavancılığı kamping rotasında yapacaksan sıkıntı yok.

Karavanı arabadan ayırıp kampinge bırakıp etrafı da gezeceksen gene sorun yok. Aracın broşüründeki tüm teknik limitler sana sıkıntısız bir seyahati tamamlatır.

Karavansız gezerken asfalt dışı kötü yola gireceksen aracının ve lastiğinin çamura vs olumsuz koşullara uygun yeterliliğe sahip olup olmadığına dikkat edeceksin. Uygun değilse dalmayacaksın.

Araç teknik bilgileri “asfalt” koşullarına göre belirlenir. Taşıma kapasitesi, tırmanma eğimi buna göre hesaplanır. Meteorolojik koşullar “normal hava” kabul edilir.

Max. Yükle izin verilen eğimde hava koşullarına uygun “asfalt” lastiğinle, ancak asfaltta zorlanmadan tırmanırsın. Katar limitleri dahilinde de tırmanırsın. Zemin kaygansa lastiğin uygun değilse nafile gene yolda kalırsın. Karlı yolda kar lastiğin olsa da gerektiğinde zinciri de takarsın.

Katar tonajı 5 ton gözüken araç limit dahilindeki karavanla normal lastikle girdiği traktör patikasında bırak yokuşu düz yolda dahi sıkıntı yaşar. Zemin dokusunun önceden incelenmesi gerekir. Aynı şekilde kumsala da giremez, girerse de çıkamaz isterse 4x4 olsun fark etmez.

Off-road aracı vinçsiz düşünülemez. Maceraperest karavancı amacına uygun araç ve karavan edinmiş olsa dahi hedeflediği coğrafyaya uygun ekipmanla aracını donatır öyle yola revan olur.

“Garantici” motokaravancılara tavsiyem; En az kendi tonajın x 2 güçte vinç taktır, gaza gelip ters bir yola girersen çıkışın kolaylaşır.

Merhum Uğur Mumcu’yu rahmet ve saygıyla anarak bağlayalım; Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz.
 

Herkese selam, henüz bir çekme karavanım yok ancak almayı düşünüyorum. Bu başlık altındaki 29 sayfayı okudum ve çok yararlı bilgiler için teşekkür ederim. Kafamda boş ağırlığı 1000-1100 kg aralığında bir çekme karavan alma fikri var, aile 4 kişi olduğu için. Aracım 2020 model Nissan Qashqai 1.3 benzinli , dct türünde otomatik vites mevcut. Maksimum güç 160 hp/ 5500 rpm, tork 270 Mm/ 1600 rpm. Aracın taşıma kapasitesi 1500 kg.
Bu durumda siz tecrübeli arkadaşlarıma iki sorum olacak :
1-Aracın torku fena değil gibi , düşük devirde bu torku elde ediyor , iyi kötü karavanı taşır, yokuşlarda ve/ veya ıslak zeminde zorlanabilir diye düşündüm
( önceki 29 sayfada öğrendiklerim kadarıyla😬) ama siz ne dersiniz bu konu hakkında ?, çevrenizde bu yada benzeri motorla karavan çeken tanıdığınız var mı ?
2 - Esas kafamı bulandıran DCT denen şanzıman , bu konuda bilgisi, fikri, tecrübesi olan var mı? Düz yolda otomatik kullansam, yokuş iniş çıkışda manuel vitese geçsem kurtarır mı ?
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

IMG_9541.png


IMG_9542.png


IMG_9543.png


IMG_9544.png


IMG_9545.png
 

Herkese selam, henüz bir çekme karavanım yok ancak almayı düşünüyorum. Bu başlık altındaki 29 sayfayı okudum ve çok yararlı bilgiler için teşekkür ederim. Kafamda boş ağırlığı 1000-1100 kg aralığında bir çekme karavan alma fikri var, aile 4 kişi olduğu için. Aracım 2030 model Nissan Qashqai 1.3 benzinli , dct türünde otomatik vites mevcut. Maksimum güç 160 hp/ 5500 rpm, tork 270 Mm/ 1600 rpm. Aracın taşıma kapasitesi 1500 kg.
Bu durumda siz tecrübeli arkadaşlarıma iki sorum olacak :
1-Aracın torku fena değil gibi , düşük devirde bu torku elde ediyor , iyi kötü karavanı taşır, yokuşlarda ve/ veya ıslak zeminde zorlanabilir diye düşündüm
( önceki 29 sayfada öğrendiklerim kadarıyla😬) ama siz ne dersiniz bu konu hakkında ?, çevrenizde bu yada benzeri motorla karavan çeken tanıdığınız var mı ?
2 - Esas kafamı bulandıran DCT denen şanzıman , bu konuda bilgisi, fikri, tecrübesi olan var mı? Düz yolda otomatik kullansam, yokuş iniş çıkışda manuel vitese geçsem kurtarır mı ?
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

Ekli dosyayı görüntüle 643803

Ekli dosyayı görüntüle 643804

Ekli dosyayı görüntüle 643805

Ekli dosyayı görüntüle 643806

Ekli dosyayı görüntüle 643807
Pardon araç 2020 model
 

Konuyu bu kadar teknik karmaşaya boğmaya gerek yok düşüncesindeyim.

Ne kadar bilirsen o kadar korkarsın. Alınacak tedbir ise bilgiyle orantılıdır.

Cahil cesaretinin açıklaması tam da budur.

Araba alırken nasıl bir araca ihtiyacım var sorulmaz. Hafta içinde işte, ulaşımda gerektiğinde yük taşımada, hafta sonu gezmede, tatilde dağa bayıra, ormana, kumsala dalmaya uygun “ekonomik” araç olsun istenir. Reklamlarda da bu duygular gıdıklanır.

Özel araç sahibine yazlık – kışlık lastik kullanım zorunluluğunu uygulayamayan ülkede kime neyi anlatacaksın ki?

Aracını kullanım amacına göre seçmeyen kişiye kullanım koşullarına uygun ekipman alıp eylemine uygun donanımla yola çıkman gerekir demenin bir anlamı yoktur.

Karavancılara gelince; Üretici de müşteri de tuhaf bir kabulleniş sergiler, bile bile 750 kg altı diye 1.5 tonluk karavan satar /alır.

Katar kapasitesi + 750 kg römorka uygun aracına topuz taktıran şaşkın bildiği halde 1.5 tonluk karavanı aracına takıp çekmeye yeltenir, yetmez off-road donanım gerektiren araziye dalar ve şaşkın ördek kıçın kıçın yüzer misali video çekip acizliğini maharetmiş gibi paylaşır.

Kimse de aracın boş halde tırmanamadığı traktör patikasında römorkla ne işin var demez.

Çekeceğin karavana uygun aracın var mı?

Ya da var olan araban karavan çekmeye uygun mu, uygunsa kapasitesi nedir?

Araç kapasitene uygun alacağın karavan senin gereksinimlerini karşılar mı?

Karşılamıyorsa önce karavan mı alınmalı yoksa araç mı değiştirilmeli?

Alacağın karavanla nasıl bir tatil planlıyorsun?

Altyapısı olan kampinglerde çakılı ya da konar göçer tatil mi hedefliyorsun yoksa macerapest ruhunu tatmin edecek bir formatta mı gezeceksin önce bunu netleştireceksin.

Karavancılığı kamping rotasında yapacaksan sıkıntı yok.

Karavanı arabadan ayırıp kampinge bırakıp etrafı da gezeceksen gene sorun yok. Aracın broşüründeki tüm teknik limitler sana sıkıntısız bir seyahati tamamlatır.

Karavansız gezerken asfalt dışı kötü yola gireceksen aracının ve lastiğinin çamura vs olumsuz koşullara uygun yeterliliğe sahip olup olmadığına dikkat edeceksin. Uygun değilse dalmayacaksın.

Araç teknik bilgileri “asfalt” koşullarına göre belirlenir. Taşıma kapasitesi, tırmanma eğimi buna göre hesaplanır. Meteorolojik koşullar “normal hava” kabul edilir.

Max. Yükle izin verilen eğimde hava koşullarına uygun “asfalt” lastiğinle, ancak asfaltta zorlanmadan tırmanırsın. Katar limitleri dahilinde de tırmanırsın. Zemin kaygansa lastiğin uygun değilse nafile gene yolda kalırsın. Karlı yolda kar lastiğin olsa da gerektiğinde zinciri de takarsın.

Katar tonajı 5 ton gözüken araç limit dahilindeki karavanla normal lastikle girdiği traktör patikasında bırak yokuşu düz yolda dahi sıkıntı yaşar. Zemin dokusunun önceden incelenmesi gerekir. Aynı şekilde kumsala da giremez, girerse de çıkamaz isterse 4x4 olsun fark etmez.

Off-road aracı vinçsiz düşünülemez. Maceraperest karavancı amacına uygun araç ve karavan edinmiş olsa dahi hedeflediği coğrafyaya uygun ekipmanla aracını donatır öyle yola revan olur.

“Garantici” motokaravancılara tavsiyem; En az kendi tonajın x 2 güçte vinç taktır, gaza gelip ters bir yola girersen çıkışın kolaylaşır.

Merhum Uğur Mumcu’yu rahmet ve saygıyla anarak bağlayalım; Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz.

Konuya özet geçelim, aracın teknik verisi düm düz yollar için geçerlidir. Ben bir kaç gönderi önce yaptığım paylaşımda araç 2500 kg çekme kapasitesi 3500 kg demiştim. Şimdi bunu okuyan fizik kuralı nedir bilmeyen birisi 2 ton karavan taktım araç 3500 diyordu 1.5 ton güvenlik payı bıraktım diye sevinecek ve yola çıktığında tonla sorun yaşayacak. Ama işin gerçeği neydi ? karavanda 200 kg ek yük var gibi düşünüp karavanın ağırlığını 200 kg arttırıp çıkan ağırlığı aracın ağırlığına göre hesaplamaktı. 2 ton karavan 200 kg yük 2.2 ton. Araç 2.5 ton ama güvenli çekeceği rakam maksimum %70 yani 1750 kg buda 2.2 den çıktığında 450 kg fazlalık demek. Yani yolda sorun. Daha tonla teknik veri var. Tork değeri beygir değeri torku düşük devirde verip vermemesi lastikler frenler çekiş sistemleri ve uzayıp gidiyor konu.

Sonra aracın motoru dikiş makinesi kadar yok kola tenekesi kadar, yüksek hacimli motor gerekir şu bu konuları da hikaye. Çünkü teknoloji ilerledikçe motor hacimleri küçülür. Örneğin 30 - 35 sene önceki 2000 cc motor günümüzdeki 1000 cc motorun turboları devreden çıkarsak dahi yarısı performansını sunamaz. Burada da mercedes g serisinden örnek vermek istiyorum fabrika g63 amg için 1000 nm tork üzerine çıkarsa şanzıman zarar görür krank mili kırılır dedi brabus firması 1250 nm tork gücüne çıkardı hiç bir sorun olmadı. 3500 kg çekebilir taşıma kapasitesi bagaj dahil 1 ton denildi amerikada adamlar araca beton döktü 7 ton ile araca eziyet ettiler ona rağmen araç bana mısın demedi çalışmaya devam etti. Yani işin özeti çokta kasmayın. Ha eski araç alıyorsunuzdur teknolojisi zayıftır ağır off road yapmaktır amacınız yada off road karavan çekmek o zaman ayrı ama normal bir karavan çekme, bagajdan çadırı çıkarıp kamp kurma, araç üstü çadır kullanma, pikniğe gitme cart curt için ciddi söylüyorum motor hacmine bakmanız gerekmez. Araç alırken bakacağınız şey aracın kendi ağırlığı, torku beygir gücü vs olmalıdır.

eziyet videosunu paylaşıyorum.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=Gio3DSTkQH4&t=12s
 

Herkese selam, henüz bir çekme karavanım yok ancak almayı düşünüyorum. Bu başlık altındaki 29 sayfayı okudum ve çok yararlı bilgiler için teşekkür ederim. Kafamda boş ağırlığı 1000-1100 kg aralığında bir çekme karavan alma fikri var, aile 4 kişi olduğu için. Aracım 2020 model Nissan Qashqai 1.3 benzinli , dct türünde otomatik vites mevcut. Maksimum güç 160 hp/ 5500 rpm, tork 270 Mm/ 1600 rpm. Aracın taşıma kapasitesi 1500 kg.
Bu durumda siz tecrübeli arkadaşlarıma iki sorum olacak :
1-Aracın torku fena değil gibi , düşük devirde bu torku elde ediyor , iyi kötü karavanı taşır, yokuşlarda ve/ veya ıslak zeminde zorlanabilir diye düşündüm
( önceki 29 sayfada öğrendiklerim kadarıyla😬) ama siz ne dersiniz bu konu hakkında ?, çevrenizde bu yada benzeri motorla karavan çeken tanıdığınız var mı ?
2 - Esas kafamı bulandıran DCT denen şanzıman , bu konuda bilgisi, fikri, tecrübesi olan var mı? Düz yolda otomatik kullansam, yokuş iniş çıkışda manuel vitese geçsem kurtarır mı ?
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

Ekli dosyayı görüntüle 643803

Ekli dosyayı görüntüle 643804

Ekli dosyayı görüntüle 643805

Ekli dosyayı görüntüle 643806

Ekli dosyayı görüntüle 643807

Aracın fabrika çıkışı ağırlığının %70'ini öğrenin ve çekeceğiniz karavan maksimum bu rakam olmalıdır.

Görsele göre 1790 kg ise aracınız %70'i 1253 kg yapar bunun üzerine karavanda 200 kg yük var gibi hesaplama yapılmalı yani sizin alacağınız karavan 1053 kiloyu geçmemeli. Araca kaç kişi bindiğiniz bagajdaki yükleriniz yaptığınız eklemeler güvenlik için dikkate alınmamalı. Örneğin o an 4 kişi yerine 3 kişi binse ki binebilir risk yaşarsınız. Bu durumda toplam araç artı karavan 3043 kg yapar. Sizlerde 100 kg sınız desek buna farkı bagaja eklesek 400 de ordan 3443 rakamını baz almalıyız. 1 nm tork 10 kg çekiyordu. 344.3 nm tork gerekir düm düz yol için. Devreye yokuş eğimler girince rakam 2 yada 3 ile çarpılmalıdır. 2 ile çarparsak 688.6 3 ile çarparsak 1032,9 rakamını buluruz. Yani aracın tork gücü kesinlikle yetersizdir. Aracın fren yapısı şanzıman teknolojisi bunlar ileri evreler. Almak istediğiniz karavanı çekersiniz ama risk yaşama ihtimaliniz çok fazla. Her zaman en güzeli aracım var yerine aracı alırken ihtiyaca göre almaktır yada önce karavanı belirleyip sonra ona uygun araç almak en güzelidir. Ben şahsen araca bakarken arazi kabiliyetleri off road performansı karavan çekme kapasitesi gibi değerlendiriyorum. Yoksa düzde itsen de gider karavanlar ama gerçekte iş çok karmaşıktır. Örneğin maksimum 2 kişilik smart ile bir karavan firması karavanları otoparkında ileri geri görürürken bunu gören o çekiyorsa benimki hayli hayli çeker diye cesaretlenebiliyor ama ortada çekilen alan düz yokuş devreye girse yolda kalınacağından fizik kurallarından bi haber.
 



Öncelikle belirteyim aracınız yüklü ağırlığı 1350 kg Adria karavanı çeker.

Basitleştirelim dedikçe karmaşıklaştırmaktan hoşlanan bir milletiz.

Kafa karıştırmaya da Bilgi yarıştırmaya da gerek yok

Paylaştığınız Teknik dökümde ilan edilmiş yeter ki “anlamak” için doğru okuyalım.

Gros Train weight / Katar ağırlığı = 3385 Kg

Gross vehicle weight / Brüt araç ağırlığı = 1885Kg

3385 – 1885 = 1500 Kg

Towling limit / Çekme sınırı 1500 Kg

Teknik dökümanda Araç 4 yolcu + eşyalı olarak 1885 Kg varsayılıyor.

Çekilecek karavan/römork azami yüklü 1500 kg varsayılıyor

Bu limitlerde yani 3885 Kg katar ağırlığıyla yola çıkabilirsin. DE!.....

Hangi yola, hangi havada, hangi lastikle?

Karayolları teknik şartnamesine uygun inşa edilmiş karayollarında, belirtilen hız limitlerinde, uygun donanımlar ve uygun meteorolojik koşullarda (Araç – Römork – Lastik) sorunsuz sıkıntısız seyahat edebilirsiniz.

Bu araçla stabilize yolda, toprak patikada , yumuşak zeminde (kum-çakıl) yukarıdaki limitlerle ve standart donanımla hareket edemez ve tabiiki TIRMANAMAZSINIZ.

Bir önceki açıklamamda belirttiğim gibi önce “kararlarınızı netleştireceksiniz” sonra eyleme geçeceksiniz..

Bu arada dikkatlerden kaçan diğer önemli bir detay "Towball limit / Çeki topuzu sınırı 100 Kg" görünüyor. Karavanınız yada römorkunuz yüklenip yola çıkmaya hazır hale getirildiğinde çeki topuzunuza binen yük max.100 Kg ağırlığı geçmemeli diyor. ideali 70 - 85 Kg arasıdır. Römorku araca bağlamadan önce ne ön teker katlanmadan önce kaplinden tutup kaldırarak ağırlık kontrolü yapılmalıdır. Elle tartmada yükü kestiremiyorsanız mutlaka bir tartı testi yapınız. 750 Kg üstü bir karavan yada römorkun kaplin yük ağırlığı 60 Kg altındaysa kesin yükleme hatası vardır. 100 Kg üstündeyse gene sıkıntılı yükleme vardır. Her iki durumda da zarar görürsünüz.

limitler.png
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,735
Mesajlar
1,522,936
Kayıtlı Üye Sayımız
166,556
Kaydolan Son Üyemiz
Mehmet_Ali

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst