O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 512
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 271,838

Bilgilendirici paylaşım için teşekkür ederim. Bende araştıran öğrenen birisiyim aklımda hatta mercedesin elektrikli bir modeli bile var ama dediğim gibi elektrikli hiç bir araç şuan itibariyle karavan çekmek için uygun değil. Nissanı özel araştırmıştım jenaratör kullandığını biliyorum hatta o teknoloji 20 sene önce çıkmış ticari kazanç için firmalarca engellenmişti ve daha da geriye gidersek ne teknolojiler var ama ticari kazanç için petrol bitene kadar petrole dayalı araçlar satsın diye onu pazarlıyorlar. Bakım maliyeti felan süper kazandırıyor çünkü. porsche taycan mesela bataryada en kötü araçlardan birisi. Tek kişi giderken bile vaad ettiği değerleri sunduramıyor ve ekranı devamlı farklı menzillerle kafa karışıklığına gidiyor. Tak karavanı yolda bıraktırır. Çin malına gelirsek çin mallarıda içlerinde ayrılmakta. Çinde dünyanın en iyi bataryasıda var en kötüsüde ve araçlar genellikle ne kullandığına pek değinmiyor. Araştırıp öğrenmekte biraz zor açıkçası. Chery firmasına gelirsek o firma hiç ilgimi çekmediği için araştırmadım. Ben genel bir ifadeyle elektrikli otomobillerin karavan için uygun olmadığına değindim sadece.
hocam günümüz elektriklilleri başta ekseri 400v mimarili olmaları sebebiyle olmak üzere birçok nedenden araç çekemez buna kesinlikle katılıyorum üstte yazmayı unutmuşum kusura bakmayın. elektrikli motorlar torku lineer bile değil doğrusal olarak verdiklerinden aslında yük taşımaya çok uygunlar. uygun olmayan enerji depolama birimleri yani bataryalar ve bataryaların şarj hızları. zira çok büyük kuruyük gemileri ve yük trenlerinin elektrikli motorlara da sahip olduklarını duyduğumda bende çok şaşırmıştım.

hocam çinli byd farasis yine adını hatırlamadığım stellantisin tarihinin en büyük iş ortaklıklarından birini yaptığı leap motor un sahibi firma bunlar muazzam firmalar sadece byd yi biraz incelemenizi tavsiye ederim
Chery tiggo 8 pro boş ağırlık olarak 1565 kg ağırlığa sahip. Düz yolda karavanı it gider. Tonlarca ağırlıktaki aracı it gider. Bisiklet bile çeker ama yokuş ve eğim oldu mu yolda kalınır. Bu konuda tork gücü üzerine bir kaç gönderi öncesinde harika bir yazım var. Okumanızı öneririm. Aracın çekeceği maksimum rakam %90 güvenli kabul edilen %70'i karavanın geçmemesidir. Bu durumda %90'ı 1408.5 kg %70'i 1095.5 kg aralığına denk gelir. Kısaca sizin düz hesap frenli 1 tonu aşmayacak karavanlara yönelmeniz gerekmektedir çünkü araç ne olursa olsun ağırlık dengesi ve fizik kuralları sebebiyle sorun yaşarsınız. Örnek veriyorum mercedes g serisi araç 2.5 ton kataloğunda 7 ton çeker yazıyor amerikada avrupada 3.5 ton yazıyor ama gerçekte çekemez. Onlar düm düz yol verileri ve testler kapı boşlukları vs bantlanarak en iyi sonuçlar çıksın diye özel şekillerde yapılmakta.
hocam aslında benim problemim aracın teknik verileriyle değil üreticinin verileriyle de değil çünkü üreticiler üretimde ergonomi söz konusu olduğunda marka değeri itibar vs dinlemiyorlar ülkemizde ki haklı yönleri de var ülkemizdeki yasal sınırlar ve ekonomik şartlar onları yasal boşlukları kullanmaya itiyor e sağolsun tüketici kanunumuz da buna çanak tutuyor neyse çok dallanıp budaklandırdım yine hülasa: ben çift kavrama şanzımanlara güvenemiyorum ve yeni nesilleriyle ilgili data toplamaya çalışıyorum 🙋‍♂️
 

Selamlar,

Öncelikle aramıza hoş geldiniz.

İlk sorunuz, Tiggo 8 pro ile ilgili bir kaç şey yazabilirim.

Bildiğiniz üzere bu araç geçen sene mart ayında Türkiye pazarına girdi.

Şu an bu araçla Türkiye'de karavan çeken birinin olduğunu sanmıyorum çünkü piyasada çeki demiri bile yok.

Bununla ilgili biraz araştırma yapınca şu yazılanlar ile karşılaştım.



Chery çeki demiri takılmasını önermiyormuş.

Gerçekten ilginç bir durum 🙂
bir önceki gönderimde de belirttiğim konuda beni haklı çıkarırcasına görüldüğü gibi yine ülkemizde at koşturan bir distribütör/firma 🤷‍♂️ paylaşımınız için çok çok teşekkür ederim
Kısa bir araştırma daha yapınca meselenin ithalatçı kaynaklı olduğunu sanıyorum.

Araç ithalatçısı bu tarz işlerle uğraşmak istemiyor belli ki.

Çünkü Tiggo 8'in orjinal çeki demiri yurtdışı pazarında satılıyor.

Tiggo
chery tam oalrak araştırmamakla birlikte bir distribütör ile türkiye pazarına girmedi, bu sefer kendisi dikey yapılaşma ile operasyonu bizzat yönetiyor diye duydum bu iyi bişey gibi görünüyor ancak bu olayda dahil olmak üzere satış sonrasında biraz hantal kaldıkları gözleniyor ama firma çok iyi işler çıkardı tüm dünyada hakkını yememek lazım. ben yukarıda yine belirtmiştim yurtdışı sitelerde teknik verileri katar ağırlığı olarak değil de frenli-frensiz çeki kapasiteleri 1500-750 olarak verilmiş ancak yurtdışı birkaç forum incelemeye çalıştım ve karavan çekene rastlayamadım o sebeple hep bilgisine sadece okuma yaparak danıştığım gezenbilir ailesine aktif olarak katıldım bu sefer 🙂 kullanıcıların tecrübelerini beklemekteyim 🙋‍♂️
 

hocam günümüz elektriklilleri başta ekseri 400v mimarili olmaları sebebiyle olmak üzere birçok nedenden araç çekemez buna kesinlikle katılıyorum üstte yazmayı unutmuşum kusura bakmayın. elektrikli motorlar torku lineer bile değil doğrusal olarak verdiklerinden aslında yük taşımaya çok uygunlar. uygun olmayan enerji depolama birimleri yani bataryalar ve bataryaların şarj hızları. zira çok büyük kuruyük gemileri ve yük trenlerinin elektrikli motorlara da sahip olduklarını duyduğumda bende çok şaşırmıştım.

hocam çinli byd farasis yine adını hatırlamadığım stellantisin tarihinin en büyük iş ortaklıklarından birini yaptığı leap motor un sahibi firma bunlar muazzam firmalar sadece byd yi biraz incelemenizi tavsiye ederim

hocam aslında benim problemim aracın teknik verileriyle değil üreticinin verileriyle de değil çünkü üreticiler üretimde ergonomi söz konusu olduğunda marka değeri itibar vs dinlemiyorlar ülkemizde ki haklı yönleri de var ülkemizdeki yasal sınırlar ve ekonomik şartlar onları yasal boşlukları kullanmaya itiyor e sağolsun tüketici kanunumuz da buna çanak tutuyor neyse çok dallanıp budaklandırdım yine hülasa: ben çift kavrama şanzımanlara güvenemiyorum ve yeni nesilleriyle ilgili data toplamaya çalışıyorum 🙋‍♂️
Benim hayalimde mercedesin 3 veya 4 farklı modeli olduğu için mercedes bazında araştırmama devam ediyorum. Bu yüzden diğerleri kimmiş neymiş kim batarya üretiyormuş kim parça sağlıyormuş şahsen bunlarla hiç ilgilenmedim.

Elektrikli metro elektrikli tren tramvay gibi şeylerin üstündeki telden aktif elektrik alarak çalıştığını ele alırsak yada metronun metro yolundaki porselen parçadan onları tartışmamız saçma olur çünkü elektriği depolamıyorlar. Gemiler ise daha önce motorlarına bakmışlığım var devasa bir ev salonu kadar dizel yakıtla çalışan jenaratörler barındırıyorlardı. Jenaratör elektrik üretiyor kullanıyorlar. Onlarda depolamıyor. Ama araç depoluyor ve depoladığı için batarya performansı sebebiyle motoru ne olursa olsun karavan çekerken elektriği su gibi harcıyor ve menzil kısalıyor seni yolda bırakıyor. Örneğin ben Çankırı ile ılgaz arasında bir yaylada kamp kurmuştum telefon radyo çekmiyor giderken daracık dağ yollarından geçiyorsun felan batarya bitse çekici giremez girdi diyelim ağaçlar felan üstünde araç taşıyamaz o yollarda bir tık büyük araç bile ileri geri manevralarla dönüyor yani ciddi başını ağrıtır. Içten yanmalı motorda bile deponu fulle veya 1 bidon yakıt taşı o yollarda gerek olur diyorlar. Sıra geldi hibrite ki en sevdiğim modeldir korkmaya gerek yoktur. Zaten içten yanmalı nediri herkes biliyor. Şanzımana gelirsek yıllarca off road yapanlara manuel vites deyip duranlar son 10 yıldır otomatik vites kullananlarla felan dalga geçiyordu ama bakınca otomatik daha başarılı daha az sorunluydu. Hiç kimse otomatikteki gibi doğru vitesi %100 başarımda kullanamıyor. Şuanda manuel üreten firma kalmadı gibi bir şey. Çift kavramaya gelirsek ben golf ile karavan çekende gördüm sorun yoktu. Yada çift kavrama kullanan komşularım var arabalarını değiştirdiler yine çirt kavrama aldılar. Her üründe ilk seriler sorunludur ve doğru kullanım gerektirir. Ben son zamanlarda hiç sorun yaşayanı duymadım ki bir ara bilinçsizken öğrenme aşamasındayken skodaya yönelmiştim oda çift kavrama onda bile sorun yaşayan görmedim. Max ısındı uyarısı alıp kenara çekip soğutup yoluna devam eden gördüm o kadar onlarda içlerindeki sıvının değiştirilmesiyle aşılan sorunlarmış. Yine çift kavramara volswagen araçta hem yük hemde başka bir aracı arkada çeken gördüm sorun yoktu. Tabi araştırın ama benden de bu konuda tüm bilgiler bu kadar. Hadi iyi geceler. Bende artık bi araştırayım mercedesinki nasılmış acaba 🤗
 

bir önceki gönderimde de belirttiğim konuda beni haklı çıkarırcasına görüldüğü gibi yine ülkemizde at koşturan bir distribütör/firma 🤷‍♂️ paylaşımınız için çok çok teşekkür ederim

chery tam oalrak araştırmamakla birlikte bir distribütör ile türkiye pazarına girmedi, bu sefer kendisi dikey yapılaşma ile operasyonu bizzat yönetiyor diye duydum bu iyi bişey gibi görünüyor ancak bu olayda dahil olmak üzere satış sonrasında biraz hantal kaldıkları gözleniyor ama firma çok iyi işler çıkardı tüm dünyada hakkını yememek lazım. ben yukarıda yine belirtmiştim yurtdışı sitelerde teknik verileri katar ağırlığı olarak değil de frenli-frensiz çeki kapasiteleri 1500-750 olarak verilmiş ancak yurtdışı birkaç forum incelemeye çalıştım ve karavan çekene rastlayamadım o sebeple hep bilgisine sadece okuma yaparak danıştığım gezenbilir ailesine aktif olarak katıldım bu sefer 🙂 kullanıcıların tecrübelerini beklemekteyim 🙋‍♂️
O araç ile karavan çekilsin çekilmesin kullanıcı tecrübesi farklı şey sunar bilim fizik başka şey söyler. Aracın ağırlığı zaten 1500 kg bu araca araçla aynı ağırlıkta freni var diye güvenerek 1500 kg lık karavan takılmaz. %70'i geçersen %1 milyon türkiye gibi bir ülkede başın ağrır. Araca ağırlık eklenecek karavana eklenecek o bu derken ağırlıklar artacak. Hadi bilemedin max %90 o kadar hatta %70 ağırlığın bile altına inmek gerekirken okuduğunuz 1500 kg da diretirseniz sizi muhtemelen haberlerde izleriz. Bu bmw volvo da olsa geçerli tesla mercedes vs olsada geçerli kural kuraldır ve bilim fizik aynı şeyi söyler her daim.
 



Konu uzay mekiği fırlatma prosedürüne dönüştürülmeye çalışılıyor adeta.

Karavan, Römork, Dorse fark etmez, motorlu motorsuz tüm araçların bir “istiab” sınırı vardır.

Otomatik / manuel, tüm araçların mekanik düzeneği “hizmet amacına” uygun imal edilir.

Şehir yaşamı kullanım amaçlı araç ve donanımdan off-road koşullarında hizmet alınmaya çalışılmamalıdır.

Her aracın “katar ağırlığı” ruhsatta yer alır.

Bunlar “normal hava ve yol koşullarına” göre belirlenmiş limitlerdir.

Off-Road araçların istiab referans aralıkları hizmet koşuluna göre değişkendir.

750 Kg altı tanımlı karavanın tam yüklü ağırlığı kantara çekildiğinde ortaya çıkar.

10 ton istiabı olan yeni nesil kamyona 20 ton vuruyorum bana mısın demiyor kafasıyla hareket edip yolda kalan şaşkın şoför davranışı karavancılar arasında da oldukça yaygın.

Mühendislik gerektiren projelerde tolerans payı “mucize beklentisine cevap verecek limit” üzerine kurgulanmaz. Dolayısıyla mucizelere cevap verecek araç gereç arayışından vazgeçilmelidir.

Mont seçerken dağda karda kışta, denizde yağmurda rüzgârda, outdoor aktivitelerde işini görecek “tek mont” satın alınarak ihtiyaç karşılanmaya çalışılır. Mont alır gibi araç gereç satın alınmaz.

Önce ihtiyaç belirlenir edinim de buna göre gerçekleştirilir.

Rengini tutturduk sıra boyunda kafasıyla hareket edilmemesinde yarar vardır.

Ustanın/allamenin/satıcının ne dediğine değil teknik şartnamede ne yazıyor ona bakın ona göre karar verin tabii biraz gözlem yapmanın da yararı vardır.
değerli üstadım bu dediklerinize türkiyede yaşamıyor olsaydım %100 katılırdım ancak biz normal şartlar altında değiliz bence :D bu fikrime siz de katılacaksınızdır eminim zira benim ilk gönderimde belirttiğim passat cc dsg tork hatası örneğinin başka ülkede yaşandığını sanmıyorum ayşansa bile böyle bir teknikmhatanın bedelini başka hiçbir ülke vatandaşına bu kadar umarsızca ödetmezdi ki bı sadece bir ürün ve kategori ile ilgili örnek her sektörde canımızı yakmaları işten bile değil.

gelelim ihtiyacın belirlenmesi olayına benim ihtiyacım belli sıfır km 3 sıra koltuk bir mpv suv vs otomatik bir araç ve bu aracın ihtiyaçlarıma cevap verecek ölçülerde bir karavanı çekmesi. ekonomik şartlar bizi zorluyor madem karavan boyutlarından ödün verelim, süper f/p ürünü bir suv bulmuşuz ama şanzımanının muadili (bu konunun önceki sayfalarında belirtildiği gibi) istanbul trafiğinde karavan çekmeden ısınıp kendini korumaya aldığı için haliyle bu konuda sizinde belirttiğiniz gibi temkinli davranıyorum yani kullanıcı yorumu var mı diye araştırıyorum. bile bile lades yapıp aldığım aracı 2 gün sonra sarı sitede satmakla karavanı çürümeye terketmek seçenekleri arasında kalmak istemiyorum ☺️

ben tekrar etmek istiyorum sorun eğer motorun beygiri torku olsaydı yıllardır yorumlarını okuduğum yücel beyin önceki profil fotoğrafında da yer alan lada samarasıyla karavan çekmesi mümkün olmazdı ancak asıl sorun o gücü tekerlere aktaran sistemlerdedir bence.....
 

1.6 Atmosferik araçlarla geçtiğimiz 90'lı yıllarda çok karavan çekilirdi. (O zaman yeni araçlar olan) Kartal ve Şahinle karavan çeken çok sayıda karavancıyı zamanın etkinlik videolarında görmek mümkün. Lada'dan önce Flash 1.7 ile de senelerce karavan çektim. Çok sağlam bir araçtır. Falanca araç götürmez yolda kalır demek çok doğru bir yaklaşım değil. Şartlar öyle gelişir ki, her araç da yolda kalır.
 

Sıra geldi hibrite ki en sevdiğim modeldir korkmaya gerek yoktur. Zaten içten yanmalı nediri herkes biliyor. Şanzımana gelirsek yıllarca off road yapanlara manuel vites deyip duranlar son 10 yıldır otomatik vites kullananlarla felan dalga geçiyordu ama bakınca otomatik daha başarılı daha az sorunluydu. Hiç kimse otomatikteki gibi doğru vitesi %100 başarımda kullanamıyor. Şuanda manuel üreten firma kalmadı gibi bir şey. Çift kavramaya gelirsek ben golf ile karavan çekende gördüm sorun yoktu. Yada çift kavrama kullanan komşularım var arabalarını değiştirdiler yine çirt kavrama aldılar. Her üründe ilk seriler sorunludur ve doğru kullanım gerektirir. Ben son zamanlarda hiç sorun yaşayanı duymadım ki bir ara bilinçsizken öğrenme aşamasındayken skodaya yönelmiştim oda çift kavrama onda bile sorun yaşayan görmedim. Max ısındı uyarısı alıp kenara çekip soğutup yoluna devam eden gördüm o kadar onlarda içlerindeki sıvının değiştirilmesiyle aşılan sorunlarmış. Yine çift kavramara volswagen araçta hem yük hemde başka bir aracı arkada çeken gördüm sorun yoktu. Tabi araştırın ama benden de bu konuda tüm bilgiler bu kadar. Hadi iyi geceler. Bende artık bi araştırayım mercedesinki nasılmış acaba 🤗
yeni nesil dsg lerle ilgili dedikleriniz data hanemde yerini aldı teşekkürler....

bu arada mercedes ve togg un batarya tedarikçisi farasis bi alt bilgi geçeyim dedim.

hybridler zaten karmaşık olan içten yanmalının sistemine birde elektriği karıştırarak bir kalem daha işleri sarpa sardırmak olarak görüyorum ancak plug in olanlarında biraz mantıklı seçenekler var hem şehir içinde ev elektriğiyle ucuz 50-80 km menzil veriyor elektrikli olarak hemde uzun yolda içten yanmalı kolaylığı...

manuel vites her zaman sade ve sorunsuzdur ancak vites seçeneklerini belli bilişim sistemlerine benzetmek gerekirse:
manuel vites-linux
çift kavrama-mac os
diğerleri-windows versiyonları 😅
O araç ile karavan çekilsin çekilmesin kullanıcı tecrübesi farklı şey sunar bilim fizik başka şey söyler. Aracın ağırlığı zaten 1500 kg bu araca araçla aynı ağırlıkta freni var diye güvenerek 1500 kg lık karavan takılmaz. %70'i geçersen %1 milyon türkiye gibi bir ülkede başın ağrır. Araca ağırlık eklenecek karavana eklenecek o bu derken ağırlıklar artacak. Hadi bilemedin max %90 o kadar hatta %70 ağırlığın bile altına inmek gerekirken okuduğunuz 1500 kg da diretirseniz sizi muhtemelen haberlerde izleriz. Bu bmw volvo da olsa geçerli tesla mercedes vs olsada geçerli kural kuraldır ve bilim fizik aynı şeyi söyler her daim.
açıkçası araçla ilgili soru işaretlerim ortadan kalkıpta modele karar vermeden karavan modeli vs telaffuz etmemeye çalıştım ama bu araç ağırlığının %70 ini geçmeme olayına kesinlikle katılıyorum ayrıca teknik verilerin sınırını (katar ağırlığı, frenli-frensiz çeki ağırlığı) zorlamak şöyle dursun ben şanzımanın araç ağırlığıyla zorlanıp zorlanmamadığını gözlemlemeye çalışıyorum ki bu başlığın 30 sayfasını ilk mesajımı yazmadan hatmettim. onlar benim için sonraki safha 🙏
 

1.6 Atmosferik araçlarla geçtiğimiz 90'lı yıllarda çok karavan çekilirdi. (O zaman yeni araçlar olan) Kartal ve Şahinle karavan çeken çok sayıda karavancıyı zamanın etkinlik videolarında görmek mümkün. Lada'dan önce Flash 1.7 ile de senelerce karavan çektim. Çok sağlam bir araçtır. Falanca araç götürmez yolda kalır demek çok doğru bir yaklaşım değil. Şartlar öyle gelişir ki, her araç da yolda kalır.
abi aynen hele hele asıl yolda bırakan güç aktarma organları oluyor yoksa kaç kişi soğutma sistemi sorunlu olmayan, bitik olmayan, bakımları düzenli yapılan bir arabanın motorunun üst kapak yaktığına yatak sardırdığına vs şahit olmuştur ki 🙏
 

Markete gidip dardanel ton balığı yerine market markasını alıp onuda dardanel üretiyor demek gibi bir şey oldu sizinkisi. Dardanel 23.5 gram protein market ürünü 18 gram protein ama aynı marka 🤣 Daha türkiyeye gelmemiş mercedes eqs suv maybach modelindeki bir batarya togg ile kesinlikle kıyaslanamaz. Mercedes akülere kadar yıllarca sıcaktan soğuktan etkilenmesin diye koltuk altı veya bagaja koyan bir firma. Batarya ısıtma soğutma onu belirli sıcaklıklarda tutma gibi tonla teknoloji var. Bu yüzden şu firma üretiyor ikisi aynı denilemez.

Madem manuel harika madem beygir tork cart curt hikaye bende hemen yarın hurdalıktan lada bakmaya gideyim. Aptal mıyım ki mercedese felan milyonlar vericem. Sonra da bagaja halter felan koyar ağırlık yapar ağır karavanı çekerim. Lpg de taktırır km de 30 kuruşla dağ bayır gezer dururum. 🤣🤣🤣

Işin şakası bir yana da bilim farklı insanlarımız farklı konuşuyor nedense ve hep bu yüzden ülkecek kaybediyoruz. Yıl olmuş 2024 yeni evlenene neyine otomatik makine al mavi lehende çamaşır yıka demek gibi bir şey otomatik şöyledir böyledir demek. Mesleğim fotoğraf video çekmek youtube kanalım var. Birisi dandik bir telefonla mikrofonda yok instagramda 500 bin abone tiktokta 1 milyon abone youtube da 2 milyon aboneye ulaşıyor çuvalla para kazanıyor mikrofon ışık kadraj montaj felan yok sadece kaliteli içerik var diğerleride arkada kamerayla çekeceksin telefonla olmaz 90 100 binlik telefonla da olmaz bu marka ışık bu marka miktofon didişip duruyor. Buda ona döndü. Yol çıplak ayakla da yürünür kara lastikle de nike marka özel yürüyüş ayakkabısıyla da eşeklede gidilir atlada şahin doğanla da mercedes ferrariyle de ve neye binersen alacağın haz konfor rahatlık sağlık farklıdır. Bu yüzden çok tartışmaya gerek yok. Herkes kendi seçimleriyle mutluysa tamamdır bu iş..

yeni nesil dsg lerle ilgili dedikleriniz data hanemde yerini aldı teşekkürler....

bu arada mercedes ve togg un batarya tedarikçisi farasis bi alt bilgi geçeyim dedim.

hybridler zaten karmaşık olan içten yanmalının sistemine birde elektriği karıştırarak bir kalem daha işleri sarpa sardırmak olarak görüyorum ancak plug in olanlarında biraz mantıklı seçenekler var hem şehir içinde ev elektriğiyle ucuz 50-80 km menzil veriyor elektrikli olarak hemde uzun yolda içten yanmalı kolaylığı...

manuel vites her zaman sade ve sorunsuzdur ancak vites seçeneklerini belli bilişim sistemlerine benzetmek gerekirse:
manuel vites-linux
çift kavrama-mac os
diğerleri-windows versiyonları 😅

açıkçası araçla ilgili soru işaretlerim ortadan kalkıpta modele karar vermeden karavan modeli vs telaffuz etmemeye çalıştım ama bu araç ağırlığının %70 ini geçmeme olayına kesinlikle katılıyorum ayrıca teknik verilerin sınırını (katar ağırlığı, frenli-frensiz çeki ağırlığı) zorlamak şöyle dursun ben şanzımanın araç ağırlığıyla zorlanıp zorlanmamadığını gözlemlemeye çalışıyorum ki bu başlığın 30 sayfasını ilk mesajımı yazmadan hatmettim. onlar benim için sonraki safha 🙏
 



abi aynen hele hele asıl yolda bırakan güç aktarma organları oluyor yoksa kaç kişi soğutma sistemi sorunlu olmayan, bitik olmayan, bakımları düzenli yapılan bir arabanın motorunun üst kapak yaktığına yatak sardırdığına vs şahit olmuştur ki
Hocam her ne kadar Türkiye'de n1 kamyonet sınıfında geçsede yılda bir tüvü göze alırsanız Peugeot Rifter aradığınız araç gibi duruyor. Arka koltuk 3 sıra ,yüzeye sıfır katlanır, 8 ileri tork konvertörlü şanzıman yokuş iniş desteği vs gibi zengin donanımıyla gt paketi tavsiye ederim. Biraz reklam gibi oldu ama yazdıklarınıza istinaden önerdim. Bunun haricidinde yaklaşık son 5 yıldır stelantis grubu tork konvertörlü şanzımanlar kullanıyor baya da başarılılar. (Peugeot, citroen, opel)

SM-M346B2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Hocam her ne kadar Türkiye'de n1 kamyonet sınıfında geçsede yılda bir tüvü göze alırsanız Peugeot Rifter aradığınız araç gibi duruyor. Arka koltuk 3 sıra ,yüzeye sıfır katlanır, 8 ileri tork konvertörlü şanzıman yokuş iniş desteği vs gibi zengin donanımıyla gt paketi tavsiye ederim. Biraz reklam gibi oldu ama yazdıklarınıza istinaden önerdim. Bunun haricidinde yaklaşık son 5 yıldır stelantis grubu tork konvertörlü şanzımanlar kullanıyor baya da başarılılar. (Peugeot, citroen, opel)

SM-M346B2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Peugeot Rifter
Citroëon Berlingo
Toyota Proace City
Fiat Doblo
Opel combo

Yani bu 5 araç aynı platformu paylaşan araçlardır. Ön tampon ve ızgara değişiklikleri hariç minik donanım farklılıkları hariç aynıdırlar. Onlarda geri görüş kamerası vs. gibi farklılıklardır.

Volswagen cady
Ford
Mercedes
Ve diğerleri gibi araçlar ise farklı kendi özgün tasarımlarını üretmektedirler.

Araçlar güzel ama doğada olacak birisine 4x4 ve kilitli difransiyel gerekir. Bu kilitli difransiyel karda buzda da işe yarar zevkine piste çıkarsan da işe yarar. Yada otomatik yazılımsal kilitli difransiyel gereklidir. Onda da mercedes lange rover gibi iyi çalıştığı markalar tercih edilmelidir. Diğer türlü araba anlayacakta devreye sokacak diye patide beklenir durulur.

Daha önce örneklerini vermiştim yine vereyim. Basit bir yere pikniğe gittim toprak ve mıcırlı yol. Her türlü aracın geçebileceği bir yol. Ama hafif eğimli yada hafif yokuşlu denilebilir. Yağmur yağdı bataklığa döndü. 4x4 aracı olanlar geçti diğerleri kaldı ve pati çekip duruyorlardı. Yada hafif araçların bazıları geçerken hemde eski model hafif araçlar reno 12 gibi yeni model ama 2 ton 3 ton olan araçlar kalmıştı. Yine araç hafif ama aracı yüklemişler onlarda gidemiyordu. Kamp ve karavan sektöründe bir ürün ağırlaştıkça değeri düşer ucuzlar hafifleştikçe pahalılaşır. Ama bizim halkımız bunu önemsemeden Peugeot Rifter gibi bir araca marangozdan çekmece sistemleri yaptırıyor çekmeceleri dolduruyor üzerine yatak felan koyup gerçeği araba kampıda kendince karavana çeviriyor. Sonra 1 - 1.5 ton ekstra binen ağırlık giderken sıkıntı yaratıyor. Kısacası karavan çekecek çadırla kampa gidecek pikniğe köye gidecek insan asla asfalttan çıkmayacaksa 2 çeker işini görür ama çıkacaksa buna kar ve buzlu yollarda dahil 4x4 gereklidir. Aracı alırsın uygun lastikler takarsın bagaja eşya koyarsın hadi bilemedin araç üstü çadır ek olarak bisiklet tutucu felan bu yeter. Ama çekmece yaptırayım araçta uyuyayım denildi mi gereksiz ağırlığı arttırmış oluruz. Yukarıda yazdığım markalar içinden de marka fanları fanı olduğu markayı seçecektir. Örneğin toyotadan vazgeçemeyen asla opel almaz yine toyota alacak gibi.
 

Araç soran arkadaş offroad yapmayacak anladığım kadarıyla. Bahsettiğim araçlar gerek ağırlık, gerek tork değerleri, gerekse şanzıman tipleriyle( manuel kulakçıklarda dahil) dikkate seğer araçlar. Hatta sizin pek beğenmediğiniz sistemi ( aracın içinde uyumak) 2 çocuk sahibi olmamdan mütevellit gerçekleştiremiyorum. Yoksa hanımla ikimiz olsak sıfır yatan koltukları ve geniş bagaj hacmiyle tüm memleketi gezerdim. Bir de bu araçlar için çekmece gibi ağırlıklar pek önemli değil hocam nihayetinde hafif ticari, yapılış amaçlarının bir kısmı da yük çekmek.

SM-M346B2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Araç soran arkadaş offroad yapmayacak anladığım kadarıyla. Bahsettiğim araçlar gerek ağırlık, gerek tork değerleri, gerekse şanzıman tipleriyle( manuel kulakçıklarda dahil) dikkate seğer araçlar. Hatta sizin pek beğenmediğiniz sistemi ( aracın içinde uyumak) 2 çocuk sahibi olmamdan mütevellit gerçekleştiremiyorum. Yoksa hanımla ikimiz olsak sıfır yatan koltukları ve geniş bagaj hacmiyle tüm memleketi gezerdim. Bir de bu araçlar için çekmece gibi ağırlıklar pek önemli değil hocam nihayetinde hafif ticari, yapılış amaçlarının bir kısmı da yük çekmek.

SM-M346B2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben off road yapacak demedim. Doğayı seven adam doğa ile iç içe olacaksa asfalt yoldan çıkar. Bu yüzden 4x4 araç gerekir. Örneğin karadenizde asfaltı olmayan yaylalarımız var. Yaylaya çıkmak istese aaa asfalt yok kalsın mı diyecek veya kar yağdı yerler kar buz bugün araba kalsın mı diyecek. Tamam şehri tuzlarlar kürerler boluda karavanla ormanlık alanda olsa nasıl geri gelecek. Insanları şuan ticari araçla maalesef ki yanlış yönlendiriyorsun. Araç üstü çadır ile konforlu yatmak yada yer çadırında yatmak dururken veya bu açılan post karavan iken hepsini bırakıp koltuğu yatırdım arabada yattım konuları mantıklı şeyler değil. Dileyen dilediğini yapmakta özgür. Ben fikrimi belirttim. Konu kapanmıştır hadi iyi günler.
 

Ben off road yapacak demedim. Doğayı seven adam doğa ile iç içe olacaksa asfalt yoldan çıkar. Bu yüzden 4x4 araç gerekir. Örneğin karadenizde asfaltı olmayan yaylalarımız var. Yaylaya çıkmak istese aaa asfalt yok kalsın mı diyecek veya kar yağdı yerler kar buz bugün araba kalsın mı diyecek. Tamam şehri tuzlarlar kürerler boluda karavanla ormanlık alanda olsa nasıl geri gelecek. Insanları şuan ticari araçla maalesef ki yanlış yönlendiriyorsun. Araç üstü çadır ile konforlu yatmak yada yer çadırında yatmak dururken veya bu açılan post karavan iken hepsini bırakıp koltuğu yatırdım arabada yattım konuları mantıklı şeyler değil. Dileyen dilediğini yapmakta özgür. Ben fikrimi belirttim. Konu kapanmıştır hadi iyi günler.
Arkadaşım o işin sınırı yok. Amerikan malı askeri araçlara kadar gider. Ben bir alternatif olarak önerdim. Yanlış da yönlendirmedim. "Sen" aynı paralara daha iyisini biliyorsan önerirsin. Tüm akdeniz, karadeniz ve egeyi çadırla gezmiş birisi olarak araçta hiç yatmadım bunu da sen uyduruk bir yöntem dediğin için söyledim. ( Bu arada bu tip araçlar Avrupada da gayet güzel kullanılıyor) Tekrar söylüyorum şanzımanı, genişliği,donanımı ile bir alternatif. Haa bende 20 milyon tl var diyene dediğim gibi sınır yok. Haydi selametle.

SM-M346B2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Hocam her ne kadar Türkiye'de n1 kamyonet sınıfında geçsede yılda bir tüvü göze alırsanız Peugeot Rifter aradığınız araç gibi duruyor. Arka koltuk 3 sıra ,yüzeye sıfır katlanır, 8 ileri tork konvertörlü şanzıman yokuş iniş desteği vs gibi zengin donanımıyla gt paketi tavsiye ederim. Biraz reklam gibi oldu ama yazdıklarınıza istinaden önerdim. Bunun haricidinde yaklaşık son 5 yıldır stelantis grubu tork konvertörlü şanzımanlar kullanıyor baya da başarılılar. (Peugeot, citroen, opel)
hocam işte budur 🙏 hakkaten hiç aklıma gelmezdi bu araçlarda tork konvertörlü otomatik şanzıman olacağı hele bide yaygınlar bayağı uzak kalmışız gündemden 😁

stellantis grubu araçlarda sadece eat8 adlı şanzıman tork konvertörlü galiba diğer türler değil. peki ben biraz baktım da otomatik şanzıman türlerini takip edebileceğimiz pek bir yer bulamadım çok okuma yapmak gerek forumlardan falan güncel araçlar için bunu takip edebileceğimiz bi yer varmıdır tavsiye edebileceğiniz??
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,735
Mesajlar
1,522,930
Kayıtlı Üye Sayımız
166,556
Kaydolan Son Üyemiz
Mehmet_Ali

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst