yugun
YÜCEL GÜNDÜZ
Aracınızın katar ağırlığındaki değeri aşarsanız belaya davetiye çıkarmış olursunuz.
hocam günümüz elektriklilleri başta ekseri 400v mimarili olmaları sebebiyle olmak üzere birçok nedenden araç çekemez buna kesinlikle katılıyorum üstte yazmayı unutmuşum kusura bakmayın. elektrikli motorlar torku lineer bile değil doğrusal olarak verdiklerinden aslında yük taşımaya çok uygunlar. uygun olmayan enerji depolama birimleri yani bataryalar ve bataryaların şarj hızları. zira çok büyük kuruyük gemileri ve yük trenlerinin elektrikli motorlara da sahip olduklarını duyduğumda bende çok şaşırmıştım.Bilgilendirici paylaşım için teşekkür ederim. Bende araştıran öğrenen birisiyim aklımda hatta mercedesin elektrikli bir modeli bile var ama dediğim gibi elektrikli hiç bir araç şuan itibariyle karavan çekmek için uygun değil. Nissanı özel araştırmıştım jenaratör kullandığını biliyorum hatta o teknoloji 20 sene önce çıkmış ticari kazanç için firmalarca engellenmişti ve daha da geriye gidersek ne teknolojiler var ama ticari kazanç için petrol bitene kadar petrole dayalı araçlar satsın diye onu pazarlıyorlar. Bakım maliyeti felan süper kazandırıyor çünkü. porsche taycan mesela bataryada en kötü araçlardan birisi. Tek kişi giderken bile vaad ettiği değerleri sunduramıyor ve ekranı devamlı farklı menzillerle kafa karışıklığına gidiyor. Tak karavanı yolda bıraktırır. Çin malına gelirsek çin mallarıda içlerinde ayrılmakta. Çinde dünyanın en iyi bataryasıda var en kötüsüde ve araçlar genellikle ne kullandığına pek değinmiyor. Araştırıp öğrenmekte biraz zor açıkçası. Chery firmasına gelirsek o firma hiç ilgimi çekmediği için araştırmadım. Ben genel bir ifadeyle elektrikli otomobillerin karavan için uygun olmadığına değindim sadece.
hocam aslında benim problemim aracın teknik verileriyle değil üreticinin verileriyle de değil çünkü üreticiler üretimde ergonomi söz konusu olduğunda marka değeri itibar vs dinlemiyorlar ülkemizde ki haklı yönleri de var ülkemizdeki yasal sınırlar ve ekonomik şartlar onları yasal boşlukları kullanmaya itiyor e sağolsun tüketici kanunumuz da buna çanak tutuyor neyse çok dallanıp budaklandırdım yine hülasa: ben çift kavrama şanzımanlara güvenemiyorum ve yeni nesilleriyle ilgili data toplamaya çalışıyorumChery tiggo 8 pro boş ağırlık olarak 1565 kg ağırlığa sahip. Düz yolda karavanı it gider. Tonlarca ağırlıktaki aracı it gider. Bisiklet bile çeker ama yokuş ve eğim oldu mu yolda kalınır. Bu konuda tork gücü üzerine bir kaç gönderi öncesinde harika bir yazım var. Okumanızı öneririm. Aracın çekeceği maksimum rakam %90 güvenli kabul edilen %70'i karavanın geçmemesidir. Bu durumda %90'ı 1408.5 kg %70'i 1095.5 kg aralığına denk gelir. Kısaca sizin düz hesap frenli 1 tonu aşmayacak karavanlara yönelmeniz gerekmektedir çünkü araç ne olursa olsun ağırlık dengesi ve fizik kuralları sebebiyle sorun yaşarsınız. Örnek veriyorum mercedes g serisi araç 2.5 ton kataloğunda 7 ton çeker yazıyor amerikada avrupada 3.5 ton yazıyor ama gerçekte çekemez. Onlar düm düz yol verileri ve testler kapı boşlukları vs bantlanarak en iyi sonuçlar çıksın diye özel şekillerde yapılmakta.
bir önceki gönderimde de belirttiğim konuda beni haklı çıkarırcasına görüldüğü gibi yine ülkemizde at koşturan bir distribütör/firma paylaşımınız için çok çok teşekkür ederimSelamlar,
Öncelikle aramıza hoş geldiniz.
İlk sorunuz, Tiggo 8 pro ile ilgili bir kaç şey yazabilirim.
Bildiğiniz üzere bu araç geçen sene mart ayında Türkiye pazarına girdi.
Şu an bu araçla Türkiye'de karavan çeken birinin olduğunu sanmıyorum çünkü piyasada çeki demiri bile yok.
Bununla ilgili biraz araştırma yapınca şu yazılanlar ile karşılaştım.
Chery çeki demiri takılmasını önermiyormuş.
Gerçekten ilginç bir durum
chery tam oalrak araştırmamakla birlikte bir distribütör ile türkiye pazarına girmedi, bu sefer kendisi dikey yapılaşma ile operasyonu bizzat yönetiyor diye duydum bu iyi bişey gibi görünüyor ancak bu olayda dahil olmak üzere satış sonrasında biraz hantal kaldıkları gözleniyor ama firma çok iyi işler çıkardı tüm dünyada hakkını yememek lazım. ben yukarıda yine belirtmiştim yurtdışı sitelerde teknik verileri katar ağırlığı olarak değil de frenli-frensiz çeki kapasiteleri 1500-750 olarak verilmiş ancak yurtdışı birkaç forum incelemeye çalıştım ve karavan çekene rastlayamadım o sebeple hep bilgisine sadece okuma yaparak danıştığım gezenbilir ailesine aktif olarak katıldım bu sefer kullanıcıların tecrübelerini beklemekteyimKısa bir araştırma daha yapınca meselenin ithalatçı kaynaklı olduğunu sanıyorum.
Araç ithalatçısı bu tarz işlerle uğraşmak istemiyor belli ki.
Çünkü Tiggo 8'in orjinal çeki demiri yurtdışı pazarında satılıyor.
Benim hayalimde mercedesin 3 veya 4 farklı modeli olduğu için mercedes bazında araştırmama devam ediyorum. Bu yüzden diğerleri kimmiş neymiş kim batarya üretiyormuş kim parça sağlıyormuş şahsen bunlarla hiç ilgilenmedim.hocam günümüz elektriklilleri başta ekseri 400v mimarili olmaları sebebiyle olmak üzere birçok nedenden araç çekemez buna kesinlikle katılıyorum üstte yazmayı unutmuşum kusura bakmayın. elektrikli motorlar torku lineer bile değil doğrusal olarak verdiklerinden aslında yük taşımaya çok uygunlar. uygun olmayan enerji depolama birimleri yani bataryalar ve bataryaların şarj hızları. zira çok büyük kuruyük gemileri ve yük trenlerinin elektrikli motorlara da sahip olduklarını duyduğumda bende çok şaşırmıştım.
hocam çinli byd farasis yine adını hatırlamadığım stellantisin tarihinin en büyük iş ortaklıklarından birini yaptığı leap motor un sahibi firma bunlar muazzam firmalar sadece byd yi biraz incelemenizi tavsiye ederim
hocam aslında benim problemim aracın teknik verileriyle değil üreticinin verileriyle de değil çünkü üreticiler üretimde ergonomi söz konusu olduğunda marka değeri itibar vs dinlemiyorlar ülkemizde ki haklı yönleri de var ülkemizdeki yasal sınırlar ve ekonomik şartlar onları yasal boşlukları kullanmaya itiyor e sağolsun tüketici kanunumuz da buna çanak tutuyor neyse çok dallanıp budaklandırdım yine hülasa: ben çift kavrama şanzımanlara güvenemiyorum ve yeni nesilleriyle ilgili data toplamaya çalışıyorum
O araç ile karavan çekilsin çekilmesin kullanıcı tecrübesi farklı şey sunar bilim fizik başka şey söyler. Aracın ağırlığı zaten 1500 kg bu araca araçla aynı ağırlıkta freni var diye güvenerek 1500 kg lık karavan takılmaz. %70'i geçersen %1 milyon türkiye gibi bir ülkede başın ağrır. Araca ağırlık eklenecek karavana eklenecek o bu derken ağırlıklar artacak. Hadi bilemedin max %90 o kadar hatta %70 ağırlığın bile altına inmek gerekirken okuduğunuz 1500 kg da diretirseniz sizi muhtemelen haberlerde izleriz. Bu bmw volvo da olsa geçerli tesla mercedes vs olsada geçerli kural kuraldır ve bilim fizik aynı şeyi söyler her daim.bir önceki gönderimde de belirttiğim konuda beni haklı çıkarırcasına görüldüğü gibi yine ülkemizde at koşturan bir distribütör/firma paylaşımınız için çok çok teşekkür ederim
chery tam oalrak araştırmamakla birlikte bir distribütör ile türkiye pazarına girmedi, bu sefer kendisi dikey yapılaşma ile operasyonu bizzat yönetiyor diye duydum bu iyi bişey gibi görünüyor ancak bu olayda dahil olmak üzere satış sonrasında biraz hantal kaldıkları gözleniyor ama firma çok iyi işler çıkardı tüm dünyada hakkını yememek lazım. ben yukarıda yine belirtmiştim yurtdışı sitelerde teknik verileri katar ağırlığı olarak değil de frenli-frensiz çeki kapasiteleri 1500-750 olarak verilmiş ancak yurtdışı birkaç forum incelemeye çalıştım ve karavan çekene rastlayamadım o sebeple hep bilgisine sadece okuma yaparak danıştığım gezenbilir ailesine aktif olarak katıldım bu sefer kullanıcıların tecrübelerini beklemekteyim
değerli üstadım bu dediklerinize türkiyede yaşamıyor olsaydım %100 katılırdım ancak biz normal şartlar altında değiliz bence bu fikrime siz de katılacaksınızdır eminim zira benim ilk gönderimde belirttiğim passat cc dsg tork hatası örneğinin başka ülkede yaşandığını sanmıyorum ayşansa bile böyle bir teknikmhatanın bedelini başka hiçbir ülke vatandaşına bu kadar umarsızca ödetmezdi ki bı sadece bir ürün ve kategori ile ilgili örnek her sektörde canımızı yakmaları işten bile değil.Konu uzay mekiği fırlatma prosedürüne dönüştürülmeye çalışılıyor adeta.
Karavan, Römork, Dorse fark etmez, motorlu motorsuz tüm araçların bir “istiab” sınırı vardır.
Otomatik / manuel, tüm araçların mekanik düzeneği “hizmet amacına” uygun imal edilir.
Şehir yaşamı kullanım amaçlı araç ve donanımdan off-road koşullarında hizmet alınmaya çalışılmamalıdır.
Her aracın “katar ağırlığı” ruhsatta yer alır.
Bunlar “normal hava ve yol koşullarına” göre belirlenmiş limitlerdir.
Off-Road araçların istiab referans aralıkları hizmet koşuluna göre değişkendir.
750 Kg altı tanımlı karavanın tam yüklü ağırlığı kantara çekildiğinde ortaya çıkar.
10 ton istiabı olan yeni nesil kamyona 20 ton vuruyorum bana mısın demiyor kafasıyla hareket edip yolda kalan şaşkın şoför davranışı karavancılar arasında da oldukça yaygın.
Mühendislik gerektiren projelerde tolerans payı “mucize beklentisine cevap verecek limit” üzerine kurgulanmaz. Dolayısıyla mucizelere cevap verecek araç gereç arayışından vazgeçilmelidir.
Mont seçerken dağda karda kışta, denizde yağmurda rüzgârda, outdoor aktivitelerde işini görecek “tek mont” satın alınarak ihtiyaç karşılanmaya çalışılır. Mont alır gibi araç gereç satın alınmaz.
Önce ihtiyaç belirlenir edinim de buna göre gerçekleştirilir.
Rengini tutturduk sıra boyunda kafasıyla hareket edilmemesinde yarar vardır.
Ustanın/allamenin/satıcının ne dediğine değil teknik şartnamede ne yazıyor ona bakın ona göre karar verin tabii biraz gözlem yapmanın da yararı vardır.
yeni nesil dsg lerle ilgili dedikleriniz data hanemde yerini aldı teşekkürler....Sıra geldi hibrite ki en sevdiğim modeldir korkmaya gerek yoktur. Zaten içten yanmalı nediri herkes biliyor. Şanzımana gelirsek yıllarca off road yapanlara manuel vites deyip duranlar son 10 yıldır otomatik vites kullananlarla felan dalga geçiyordu ama bakınca otomatik daha başarılı daha az sorunluydu. Hiç kimse otomatikteki gibi doğru vitesi %100 başarımda kullanamıyor. Şuanda manuel üreten firma kalmadı gibi bir şey. Çift kavramaya gelirsek ben golf ile karavan çekende gördüm sorun yoktu. Yada çift kavrama kullanan komşularım var arabalarını değiştirdiler yine çirt kavrama aldılar. Her üründe ilk seriler sorunludur ve doğru kullanım gerektirir. Ben son zamanlarda hiç sorun yaşayanı duymadım ki bir ara bilinçsizken öğrenme aşamasındayken skodaya yönelmiştim oda çift kavrama onda bile sorun yaşayan görmedim. Max ısındı uyarısı alıp kenara çekip soğutup yoluna devam eden gördüm o kadar onlarda içlerindeki sıvının değiştirilmesiyle aşılan sorunlarmış. Yine çift kavramara volswagen araçta hem yük hemde başka bir aracı arkada çeken gördüm sorun yoktu. Tabi araştırın ama benden de bu konuda tüm bilgiler bu kadar. Hadi iyi geceler. Bende artık bi araştırayım mercedesinki nasılmış acaba
açıkçası araçla ilgili soru işaretlerim ortadan kalkıpta modele karar vermeden karavan modeli vs telaffuz etmemeye çalıştım ama bu araç ağırlığının %70 ini geçmeme olayına kesinlikle katılıyorum ayrıca teknik verilerin sınırını (katar ağırlığı, frenli-frensiz çeki ağırlığı) zorlamak şöyle dursun ben şanzımanın araç ağırlığıyla zorlanıp zorlanmamadığını gözlemlemeye çalışıyorum ki bu başlığın 30 sayfasını ilk mesajımı yazmadan hatmettim. onlar benim için sonraki safhaO araç ile karavan çekilsin çekilmesin kullanıcı tecrübesi farklı şey sunar bilim fizik başka şey söyler. Aracın ağırlığı zaten 1500 kg bu araca araçla aynı ağırlıkta freni var diye güvenerek 1500 kg lık karavan takılmaz. %70'i geçersen %1 milyon türkiye gibi bir ülkede başın ağrır. Araca ağırlık eklenecek karavana eklenecek o bu derken ağırlıklar artacak. Hadi bilemedin max %90 o kadar hatta %70 ağırlığın bile altına inmek gerekirken okuduğunuz 1500 kg da diretirseniz sizi muhtemelen haberlerde izleriz. Bu bmw volvo da olsa geçerli tesla mercedes vs olsada geçerli kural kuraldır ve bilim fizik aynı şeyi söyler her daim.
abi aynen hele hele asıl yolda bırakan güç aktarma organları oluyor yoksa kaç kişi soğutma sistemi sorunlu olmayan, bitik olmayan, bakımları düzenli yapılan bir arabanın motorunun üst kapak yaktığına yatak sardırdığına vs şahit olmuştur ki1.6 Atmosferik araçlarla geçtiğimiz 90'lı yıllarda çok karavan çekilirdi. (O zaman yeni araçlar olan) Kartal ve Şahinle karavan çeken çok sayıda karavancıyı zamanın etkinlik videolarında görmek mümkün. Lada'dan önce Flash 1.7 ile de senelerce karavan çektim. Çok sağlam bir araçtır. Falanca araç götürmez yolda kalır demek çok doğru bir yaklaşım değil. Şartlar öyle gelişir ki, her araç da yolda kalır.
yeni nesil dsg lerle ilgili dedikleriniz data hanemde yerini aldı teşekkürler....
bu arada mercedes ve togg un batarya tedarikçisi farasis bi alt bilgi geçeyim dedim.
hybridler zaten karmaşık olan içten yanmalının sistemine birde elektriği karıştırarak bir kalem daha işleri sarpa sardırmak olarak görüyorum ancak plug in olanlarında biraz mantıklı seçenekler var hem şehir içinde ev elektriğiyle ucuz 50-80 km menzil veriyor elektrikli olarak hemde uzun yolda içten yanmalı kolaylığı...
manuel vites her zaman sade ve sorunsuzdur ancak vites seçeneklerini belli bilişim sistemlerine benzetmek gerekirse:
manuel vites-linux
çift kavrama-mac os
diğerleri-windows versiyonları
açıkçası araçla ilgili soru işaretlerim ortadan kalkıpta modele karar vermeden karavan modeli vs telaffuz etmemeye çalıştım ama bu araç ağırlığının %70 ini geçmeme olayına kesinlikle katılıyorum ayrıca teknik verilerin sınırını (katar ağırlığı, frenli-frensiz çeki ağırlığı) zorlamak şöyle dursun ben şanzımanın araç ağırlığıyla zorlanıp zorlanmamadığını gözlemlemeye çalışıyorum ki bu başlığın 30 sayfasını ilk mesajımı yazmadan hatmettim. onlar benim için sonraki safha
Hocam her ne kadar Türkiye'de n1 kamyonet sınıfında geçsede yılda bir tüvü göze alırsanız Peugeot Rifter aradığınız araç gibi duruyor. Arka koltuk 3 sıra ,yüzeye sıfır katlanır, 8 ileri tork konvertörlü şanzıman yokuş iniş desteği vs gibi zengin donanımıyla gt paketi tavsiye ederim. Biraz reklam gibi oldu ama yazdıklarınıza istinaden önerdim. Bunun haricidinde yaklaşık son 5 yıldır stelantis grubu tork konvertörlü şanzımanlar kullanıyor baya da başarılılar. (Peugeot, citroen, opel)abi aynen hele hele asıl yolda bırakan güç aktarma organları oluyor yoksa kaç kişi soğutma sistemi sorunlu olmayan, bitik olmayan, bakımları düzenli yapılan bir arabanın motorunun üst kapak yaktığına yatak sardırdığına vs şahit olmuştur ki
Hocam her ne kadar Türkiye'de n1 kamyonet sınıfında geçsede yılda bir tüvü göze alırsanız Peugeot Rifter aradığınız araç gibi duruyor. Arka koltuk 3 sıra ,yüzeye sıfır katlanır, 8 ileri tork konvertörlü şanzıman yokuş iniş desteği vs gibi zengin donanımıyla gt paketi tavsiye ederim. Biraz reklam gibi oldu ama yazdıklarınıza istinaden önerdim. Bunun haricidinde yaklaşık son 5 yıldır stelantis grubu tork konvertörlü şanzımanlar kullanıyor baya da başarılılar. (Peugeot, citroen, opel)
SM-M346B2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Araç soran arkadaş offroad yapmayacak anladığım kadarıyla. Bahsettiğim araçlar gerek ağırlık, gerek tork değerleri, gerekse şanzıman tipleriyle( manuel kulakçıklarda dahil) dikkate seğer araçlar. Hatta sizin pek beğenmediğiniz sistemi ( aracın içinde uyumak) 2 çocuk sahibi olmamdan mütevellit gerçekleştiremiyorum. Yoksa hanımla ikimiz olsak sıfır yatan koltukları ve geniş bagaj hacmiyle tüm memleketi gezerdim. Bir de bu araçlar için çekmece gibi ağırlıklar pek önemli değil hocam nihayetinde hafif ticari, yapılış amaçlarının bir kısmı da yük çekmek.
SM-M346B2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Arkadaşım o işin sınırı yok. Amerikan malı askeri araçlara kadar gider. Ben bir alternatif olarak önerdim. Yanlış da yönlendirmedim. "Sen" aynı paralara daha iyisini biliyorsan önerirsin. Tüm akdeniz, karadeniz ve egeyi çadırla gezmiş birisi olarak araçta hiç yatmadım bunu da sen uyduruk bir yöntem dediğin için söyledim. ( Bu arada bu tip araçlar Avrupada da gayet güzel kullanılıyor) Tekrar söylüyorum şanzımanı, genişliği,donanımı ile bir alternatif. Haa bende 20 milyon tl var diyene dediğim gibi sınır yok. Haydi selametle.Ben off road yapacak demedim. Doğayı seven adam doğa ile iç içe olacaksa asfalt yoldan çıkar. Bu yüzden 4x4 araç gerekir. Örneğin karadenizde asfaltı olmayan yaylalarımız var. Yaylaya çıkmak istese aaa asfalt yok kalsın mı diyecek veya kar yağdı yerler kar buz bugün araba kalsın mı diyecek. Tamam şehri tuzlarlar kürerler boluda karavanla ormanlık alanda olsa nasıl geri gelecek. Insanları şuan ticari araçla maalesef ki yanlış yönlendiriyorsun. Araç üstü çadır ile konforlu yatmak yada yer çadırında yatmak dururken veya bu açılan post karavan iken hepsini bırakıp koltuğu yatırdım arabada yattım konuları mantıklı şeyler değil. Dileyen dilediğini yapmakta özgür. Ben fikrimi belirttim. Konu kapanmıştır hadi iyi günler.
hocam işte budur hakkaten hiç aklıma gelmezdi bu araçlarda tork konvertörlü otomatik şanzıman olacağı hele bide yaygınlar bayağı uzak kalmışız gündemdenHocam her ne kadar Türkiye'de n1 kamyonet sınıfında geçsede yılda bir tüvü göze alırsanız Peugeot Rifter aradığınız araç gibi duruyor. Arka koltuk 3 sıra ,yüzeye sıfır katlanır, 8 ileri tork konvertörlü şanzıman yokuş iniş desteği vs gibi zengin donanımıyla gt paketi tavsiye ederim. Biraz reklam gibi oldu ama yazdıklarınıza istinaden önerdim. Bunun haricidinde yaklaşık son 5 yıldır stelantis grubu tork konvertörlü şanzımanlar kullanıyor baya da başarılılar. (Peugeot, citroen, opel)