fsirin
Karavan Yönetim
Danimarka İsveç arasındaki Oresund köprüsü estetik bir köprü. Ben geçmedim ama 6m'ye kadar araçlar yaklaşık 45€, 6m üzeri olanlar 90€ 'ya geçiliyormuş.
Øresundsbron
Øresundsbron
Bu yıl 6 mt.ye kadar 56 euro.6_9 mt 112 euro. Storebelt ve Oresund köprüleri 6 mt. ye kadar toplam 90 euro görülüyor.Danimarka İsveç arasındaki Oresund köprüsü estetik bir köprü. Ben geçmedim ama 6m'ye kadar araçlar yaklaşık 45€, 6m üzeri olanlar 90€ 'ya geçiliyormuş.
Øresundsbron
Bu yıl 6 mt.ye kadar 56 euro.6_9 mt 112 euro. Storebelt ve Oresund köprüleri 6 mt. ye kadar toplam 90 euro görülüyor.
Minübüs türü ise 5 mt de olsa 2 gruba giriyor , web ten anladığım kadarıyle , yani 5 mt lik karavan sahibi iseniz , 2 gruba yani 112 euroluk tarifeye giriyorsunuz , bu durumda karavanlara feribot tavsiye ediliyor . Sizin transporter 1 gruba giriyor olabilir diye yorumluyorum , bilmem yanlış mı yorumluyorum ? Ancak bedeli ne olursa olsun , köprüyü görmek arzusundaysanız problem değil .Bu yıl 6 mt.ye kadar 56 euro.6_9 mt 112 euro. Storebelt ve Oresund köprüleri 6 mt. ye kadar toplam 90 euro görülüyor.
Rakamları Türkiye fiyatları ile değerlendirmemek lazım. O bölgelerde ekmek su dahil bize göre uçuk fiyatlarda . Gelir seviyesine göre orantılamalı..
Daha pahalıya çıkan Yavuz Sultan Selim köprüsünden 13,5 misli daha fazla geçiş parası alınması, tuhaf.
Daha da tuhafı nedense kimsenin ağzını bıçak açmaması ?
Bir zamanlar yakıt fiyatları söz konusu olduğunda, etrafı toz duman götürüyordu da....
Sayın Süleyman Bey, öncelikle aracım karavan değil. Dediğiniz gibi 1. gruba giriyor. Bu nedenle geçen sene olduğu gibi bu yılda fiyat ve zaman bakımından köprüyü kullanmayı düşünüyorum..Minübüs türü ise 5 mt de olsa 2 gruba giriyor , web ten anladığım kadarıyle , yani 5 mt lik karavan sahibi iseniz , 2 gruba yani 112 euroluk tarifeye giriyorsunuz , bu durumda karavanlara feribot tavsiye ediliyor . Sizin transporter 1 gruba giriyor olabilir diye yorumluyorum , bilmem yanlış mı yorumluyorum ? Ancak bedeli ne olursa olsun , köprüyü görmek arzusundaysanız problem değil .
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim. Araştıracağım.daha önce Orseund' dan geçmişseniz aynı yol yerine Danimarka Sjaelland'den Storebelt- Lillebelt-jutland' ı geçip Hirtshals'den feribotla Norveçe Geçebilirsiniz. Hem Odense ve Aarhus gibi Kopenhagdan sonra 2 büyük Danimarka şehrini görmüş olursunuz ve muhtemelen Oresund geçişinden hesaplı olur. Birde gittiğiniz tarihler Danimarka festival tarihlerine mutlaka denk gelir, illa ki bir yerlerde festivallere de takılırsınız.
Rakamları Türkiye fiyatları ile değerlendirmemek lazım. O bölgelerde ekmek su dahil bize göre uçuk fiyatlarda . Gelir seviyesine göre orantılamalı.
Teşekkür ederim. Araştırdım. Beraber gideceğim arkadaşlarıma da uyarsa feribot kullanma tercihim ağır basacak.Size iyi yolculuklar.
Bizimde yol hazırlığı başladı. Temmuz ortalarında yola çıkmayı planlıyoruz. 2011 yılındaki gezimizde Danimarka’nın kuzeyi ve Norveç’in güneyi çok hoşumuza gittiği için Hirtshals-Kristiansand feribotunu kullanacağız. Dün akşam feribot fiyatlarına baktım. Fiyatlar 136 € ile başlıyor ve gününe göre çok yükseliyor. (Karavan 6 metreye kadar uzun, 2,95 metreye kadar yüksek, iki kişi).
Ben Fyorline feribotundan yer ayırtacağım. Aşağıdaki linkte „Presikalender-Fiyat takvimi“ üzerinden araştırırsanız günlere göre fiyatları görmek mümkün.
Fjord Line
Fyordclub üyesi olunca indirim var.
Çok teşekkür ederim..
Benimkisi polemiğe yol açmamayı ümit ederek, yalın ve temel geçerli bir amortisman hesabı ile, sadece herşeyi politize etme iştahının anlamsızlığına gönderme yapmaktı...
Üstelik İskandinavya'da dediğiniz gibi ücretler oldukça yüksek ve herşey çok pahalı ama bildiğim üzere 13 misli olmadığına, siz de hak verirsiniz sanırım ?
Herneyse izninizle konudan biraz ayrıldık ama her muhabbete olduğu gibi tad, biraz da bunlarda oluyor.
Muhakkak sizin tecrübelerinizle de örtüşüyordur ama belki kulak misafiri olan bazı katılımcıların da ilgisini çekebilir, biz mesela yemek kültürleri farklı olan ülke seyahatlerimizde olabildiği kadar oraların alışkanlıklarına uymaya çalışıyoruz. İskandinavya için Türkiye'de de olan Wasa ekmeği veya somon balığı aklıma geliyor. Kurutulunca tadı orantısız kaçan somon balığı dilimleri için kalınlığına da bağlı olarak, oda sıcaklığındaki malzemeyi, iki tarafı üzerlerine sürülmüş sadece birkaç damla yağla, yüzlerini kahve ateşinden bile daha az açık ocakta 1/3 lerini geçirmeyecek şekilde 2-3 dakika kadar karavanın içinde bile koku vermeden pişirerek, sulu dolayısıyla enfes sonuçlara ulaşmak mümkün. Francala, roka salatası ve beyaz şarapsız zulüm ama yine de olsun.
Mayasız lavaş ekmeği, ezine beyaz peyniri, zeytin bitmeye yüz tutunca, yanımızdaki kuru yemişler, reçel ve bulabildiğimiz meyvalarla müsli moduna geçiyoruz. Ya da rasyonu idareli kullanmak açısından arada bir de olabilir. Özellikle ekmeğin bize göre tatsız, pahalı hatta bulunamadığı ülkelerde katık fonksiyonunu en uygun makarna, pirinç ve bulgur yapıyor. Makarnanın haşlama suyunun ise gri su deposu sakini bakterilere bayram yaptırdığı unutulmamalı.. Herzaman çeşitli ve kusursuz pişen bulgur ise favorimiz.
Galiba yazdıklarım biraz malumun ilamı oldu.
Tekrar herneyse diyelim..
Heriki bakımdan da iyi havalar, dolayısıyla zevkli yolculuklar dileklerimle, yolunuz açık olsun...