Nissan Terrano II Hakkında Herşey

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan strom Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,526
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 746,214
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım.Bir hafta önce Terrano 2 2,7 dizel otomatik aldım ve sormak istediğim bir sorum var yardımcı olursanız sevinirim.Gösterge panelinde Vites park a geldiğinde ATP yazısı çıkıyor.Diğer alanlarda ileri boş ve geride bu uyarı kayboluyor nedenini bilen var mı acaba.

İnternette yazanlar: Vitesi park pozisyonua aldığınızda, arazi vitesinin de 2h, 4h ya da 4l konumundan birinde olduğundan emin olun, n yani boşta olmasın. Yoksa otomatik şanzıman park konumuna girmiş sayılmaz diyor.
Yine de uyarı çıkıyorsa, arazi şanzıman vites kolu ile ilgili bir sorun olabilir diyor.
 

Etiketler
İnternette yazanlar: Vitesi park pozisyonua aldığınızda, arazi vitesinin de 2h, 4h ya da 4l konumundan birinde olduğundan emin olun, n yani boşta olmasın. Yoksa otomatik şanzıman park konumuna girmiş sayılmaz diyor.
Yine de uyarı çıkıyorsa, arazi şanzıman vites kolu ile ilgili bir sorun olabilir diyor.
 


Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım.Bir hafta önce Terrano 2 2,7 dizel otomatik aldım ve sormak istediğim bir sorum var yardımcı olursanız sevinirim.Gösterge panelinde Vites park a geldiğinde ATP yazısı çıkıyor.Diğer alanlarda ileri boş ve geride bu uyarı kayboluyor nedenini bilen var mı acaba.

Merhaba...

ATP nin açılımı : Automatic Transmission Park

Araç park pozisyonunda olduğunu söyliyor. Bu halde çalıştırıp hareket etmeyin diyor.

Bu durumda çalışırsa problem çıkar. Diğer durumlarda herhangi bir yazının çıkmaması normal.

Araç vites sisteminde ve göstergedebir problem yok.

Benim anladığım bu. Nissan servislerden birine telefon edip tam ve doğru bilgiyi alabilirsiniz.
 




Merhaba...
ATP nin açılımı : Automatic Transmission Park
Araç park pozisyonunda olduğunu söyliyor. Bu halde çalıştırıp hareket etmeyin diyor.

Burada düz vites kullanan biri olarak çalıştırırken N - Boşa alıp Frende basılı tutup kontak açıp çalıştırmak bana mantıklı gelmesine karşılık genel araştırmada araçların P park modunda çalıştırıldığı söyleniyor.

Aslında ATP ışığı bize aracı güvenli bir şekilde park etiniz mesajı veriyor.
ATP yazısını görmeden aracı terk etmemek gerekiyor ifadesi daha doğru gibi.

Servis neler söyledi?

...............

Otomatik vitesli araçlar P park modunda çalıştırıp frene basıp D moduna alıp hareket ayak frenden çekilip hafıf gaz vererek hareket edildiği yazılıyor.

Dik yokuşlu yollarda aracımızı kaldırmak için, vitesimizi ‘D’ yerine, 1 ya da 2. vites konumunda kullanılması öneriliyor.

Otomatik vites kullanan arkadaşlara veya bilenlere birkaç soru...

Soru 1. Otomatik vitesli araçı düz yolda çalıştırmadan önce P park modunu N boşta moduna alıp çalıştırmak doğru olur mu ?

Soru 2. Yokuşta çalıştırırken araç el frenindeyken, ayak frenine basıp N boşa alıp çalıştırıp D 1 e getirip el frenini indirip frenden çekip gaza basarak hareket etmek doğru olur mu ?

Soru 3. Düzde ve yokuşta P park modunda mı çalıştırıyorsunuz ?

Soru 4. Aşağıdaki ifade doğru mudur ?
"her seferinde arabayı durdururken ‘P’ konumunda vitese yük binmesine engellemek, böylece şanzımanınız rahatlar ve her defasında yük binmesinden dolayı zamanla oluşması muhtemel hasarların önüne geçmek."


........................................................................

Otomatik vites nasıl kullanılır için kısa bir araştırma ve eklemeler...
Bu yazılar öneri ve düzeltmelere açıktır...

1- Trafik lambalarında ve şehir içinde ki yoğun trafikte uzun bekleme sürelerinden dolayı, mutlaka vitesinizi ‘N’ boş moduna alınması öneriliyor. Bazılarıda frende D de kalmanın sakıncası olmadığını söyler. Start stop sistemde N moduna almaya gerek kalmadığını söyleyenlerde var.

2- Hareket halindeyken ve yokuş inişlerde vitesi ‘N’ boş vites konumuna almayın. Sadece otomatik vitesli araçlar için değil düz vitesli araçlar içinde geçerli öneridir. Yokuş aşağı parak ederken araç P park konumuna getirilip el freni çekili olarak park edilmeli. Tekerlere olası kayma durumuna göre pozisyon verilmelidir.

Düz vitesli araçlara yakıt tasarufu olsun diye yapılan yokuşlarda vitesi boşa alma ve tekrar vitese geçirme bu yöntem tekerlere gücü aktaran difransiyel kutusundaki aks ve istavroz dişlilerinin sıyrılması ve kırılmasına neden olur. Otomatik vites sistemine ciddi hasarlar verir.

Gelişmiş araçlarda/ elektronik beyinli/ yokuş aşağı inerken motor yakıt sarfiyatını en aza indiriyor. Kısaca riske girip boşta gitmeye gerek yok.

Arada bir boşa alıp tekrar vitese takmanın oluşturduğu problemin nedeni :

Araç boşta 650 devirde çalışır . 80 -90 km hızdaki bir araç 2000- 3000 devirde gider. 650 devirde çalışan motor ile 3000 devirde giden tekerler ve dönen dişlilerin ve bir anda bağlantısını kurmak motor gücünü tekerlere aktaran mekanik sistemlerin aniden aşırı yükle karşı karşıya kalmasına neden olur.

Bu durumda, doğru eşleştirme yapılmaz ise aktarma dişlileri genelde parçalanırlar ve çalışan ve gidemeyen bir araçla hareketsiz ortada kalırsınız (4x4 değilse).

Düz yolda problem olmayabilir ama araç geçişlerinde , virajlarda , dik yokuşlarda boşta gitmek ciddi sorunlar çıkarır.

Yapmak zorunda kaldığımız durumlarda ( Yakıtınız çok az kalmışsa ve inişi çok dik olmayan yerlerde,düz yolda gidiyorsanız benzin istasyonuna kadar ara sıra boşa alarak yakıtı en az kullanmak mümkün. Tabiki bu konuda deneyimli olanlar için...)

Araca zarar vermeden nasıl yapılır? sorusuna öneri yanıt ;

Tarifik kanunlarına göre boşta araç kullanmak yasaktır.

1. Riski yüksek çözüm. Kesinlikle yapılmaması gerekir. Özellikle dik inişlerde aracı boşta kullanmak büyük tehlike oluşturur.
Araç hızla giderken frende ve el freninde problem olursa yeterince yavaşlatıp vitese geçirilmeyebilir. Araç kontrol dışı sürekli hızlanır . Virajlarda hız ciddi sorun demektir.

Sadece hafif inişli ve düz yollarda fren sistemi sağlam ise mecbur kalındığında 4 lü flaşörler açık olarak.Düşük hızlarda denenebilir .

Boşa almadan önce devir sayısına bakın ( düz vitesli araçta 4. viteste olsun ) , örn. 80 km hız ile giderken devir göstergesi 2500 gösteriyorsa aracı boşa aldığınızda devir 650- 750 ye inecektir. Bir süre boşta gittiniz tekrar vitese almak için hızınızı 80 km ye getirip vitesi de 4 e takıp gaz pedalına 2500 devire çıkıncaya kadar basın ve debreyajı yavaşça bırakın. Genel olarak hangi hızlarda araç kaç devir yapıyor olduğunu bilmek gerekir. Aracın devir sayısı ile motor devir sayısını tam olarak tutturmanız gerekir.

Aksi halde istemediğiniz bir yerde kalırsınız. Yakıttan tasaruf edeyim derken bir yıllık yakıt parasını parça ve tamircilere, taşıyıcılara vermek durumunda kalırsınız. Girdiğiniz tahlike daha da büyük olur.

Ben bu işte ustayım diyenleri çoğu dişlilerini kırdırmış yollarda kalmış ve bu alışkanlığı çoktan bırakmıştır.

Ara sıra boşta gidip arada bir vitese takma sonucunda genelde difransiyel kutusundaki aks ve istavroz dişlileri parçalanıyor, aks mili kırılıyor. Otomatik vitesli sistemlerde kırılan dişliler ile birlikte otomatik vites sistemi bozuluyormuş.

2. Riski az çözüm;
Aracı boşa aldınız araç duruncaya kadar kontrollü bir hızda gidin.Emniyet şeridinde. Durunca vitese takıp hareket edin. Bunu tekrarlayarak gidebildiğiniz yere kadar gidin.

3. Sıfır risk : Bir yakıt deposunu araçta sürekli dolu bulundurmak.

.......................................................................................................................................................

Otomatik vitesli araçlarda ‘N’ modu , aracın boşta olduğu durumdur. Araç çekilirken veya hareketsiz çalışır durumda iken N boşta konumuna getirilir.

4- Dik yokuşlu yollarda aracımız kaldırmak için, vitesimizi ‘D’ yerine, düşük hız modu slow, D1 ağır mod normal düz vitesli araçlara göre 1 ya da 2. vites konumunda kullanmalıyız.

5-Hareket eden aracı durdurup sonra otomatik vites geçişleri yapılmalı. R- geri gidiş, P-park etme ve N-boşta modları durduktan sonra kullanılmalı.

6- Aracı durdurmak istiyorsak yapacağımız işlem sırası önerisi:
  1. Aracı fren yaparak durdurmak ve ayak frendeyken el frenini çekmek.
  2. Daha sonra, ayağınızı frenden çekmeden, vitesinizi ‘N’ boşta konumuna almak.
  3. P park moduna alıp kontağı kapatmak. ( Soru 5 : N boşta motoru durdurup sonra P parak moduna geçmek de olur mu?)
  4. ( Düz vitesli araçlarda durma için araç yavaşlayınca frene basıp, boşa alıp ve el freni çekeriz. Motoru kapattıktan sonra vitese takarız. )
 
Son düzenleme:


Arkadaşlar tekrar merhaba ATP Uyarısı benim araştırmama göre araç park halinde olmadığı anlamına geliyormuş normal bir olay değilmiş araç kendini park
Halinde algılamıyormuş sorunu da tesadüfi şekilde bu gün çözdük bu olayı sizinle paylaşmak istiyorum.Aracımda arazi vitesini 4x4 moduna aldığımda göstergede lambası yanmıuordu şamzımana giren bir sensörde problem olabileceğini düşündük ve gerçekten de problem ordaymış elektrikçim o müşürü tamir
Etti lehimleri düzeltti ve arazı lambası yandı bu sırada ATP yazısı da kayboldu şimdi o problem kalmadı müşürdeki temas problemi çözülünce iki sorun da halledildi.
 

Merhaba
Fren sensör lambası ABS arada bir yanıp sönüyordu.Daha sonra hiç sönmemeye başladı. Bilgisayar sensör arıza uyarısı vermişti. Yeni sensör alırım diye birşey yaptırmamıştım.
Geçen gün bir arkadaşım WD 40 ile motorun içini temizleyebilirsin dedi motor blokuna sıkarkan kabloların bağlantı soketlerine de sıkmıştım. Bir gün sonra aracı çalıştırdığımda ABS uyarı ışığının söndüğünü farkettim.
Arada bir problemlerin bu kadar kolay çözümlenmesi iyi geliyor.
Bu sensörün bulunduğu yerin fotoğrafını buraya koyabilirseniz faydalı olur. Birleşik 2 amaçlı bir sensör mü sorusuna cevap da olabilir.
 

Arkadaşlar ben hararet sorunu için şunu söyleyebilirim. Bu kış baya yokuş ve yayla çıktım. Önceki gibi hararet sorunu yaşamadım. Çünkü gaza bastım hızlı çıktım, bağırttım. Kibar kullanıma gelmiyormuşuz anlaşıldı.
 




Selamün aleyküm 2005 terrano 2 3.0 tdi almaya niyetlendim. Artıları eksileri nelerdir?

Selam,

Bu konuda 93 sayfa yazı yazılmış. Sorduğunuz sorular ve daha fazlası pek çok kez zaten cevaplanmış.
Önceki sayfaları okursanız sorduğunz ve sormadığınız pek çok konuda Terrano hakkında gayet güzel bilgiler bulabilirsiniz.

Şimdiden hayırlı olsun diyelim...
 


Selam.. 2001 model terrano2 tdi ile ben de aranıza katıldım.. Gayet güzel, yüksek ve sağlam bir arazi arabası..yalnız bir eksiği var(benim gözümde, affınıza sığınarak).. 125 beygir az geliyor bu kasaya.. Çip taktiran varmı /mümkünmü.. Bendeki modelde obd girişi 14 pin... Tșk
 

Selam arkadaşlar 1999 2.4 Terrano ile aranıza katıldım. Sunroof su sızdırma problemim var.Sunroof hiçbir şekilde çalışmıyor. Sunroof camını sökmek için cama bağlı olan fitili ve sunroof çerçevesinde bulunan fitilleri Sökmem mi gerek?
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst