....................................
Kısa bir araştırma ;
1. Terrano 2005 lerde EGR / egzostan yanmamış gazı yeniden yakmak için geri dönderen sistem var.
EGR sistem arızasında ortaya çıkan problemler :
Rölantide Bozulmalar
Sarsıntılı Çalışma
Yakıt Sarfiyatında Belirgin Artış
Performans Kaybı Çekiş Düşüklüğü
Tekleme Gaz Yememe
Gaz Tepkilerinde Zayıflama
Çalışmada Zorlanmalar
Duman Atma Sorunları...
Genellikle yaşanan sorunların yarıdan fazlası kirlenmeye bağlı sorunlardan kaynaklanırmış. Parça sürekli egzoz gazına maruz kalan bir parça olması
nedeni ile belirli dönemlerde temizlenmesi gerekirmiş.
aşağıdaki web sitesi temizlik ile ilgili bilgiler veriyor
Turbo EGR Valfi Arızası Nasıl Anlaşılır, Arıza Belirtileri Nelerdir | OtoArızası.com Forum Blog
Yurt dışında, yurt içinde EGR sistemini devre dışına bırakan çok kullanıcı var. Böylece yukarıdaki tüm problemlerden kurtulmuş oluyorlar.
egr li araç zaten fakir karışımla çalıştığı için motor performansınız düşük çalışırsınız. iptal edildiğinde zengin karışımla performans paralel olarak artacağı için yakıt miktarınızda yok denilecek kadar az değişim belki olur belki olmaz. egr valf olayının yapılma sebebi tamamen ülkelerin emisyon değerlerini tutturabilmek içindir, araç üreticilerinin istemsiz olarak yapmak zorunda kaldıkları birşeydir, çünkü aracın performansını oldukça etkileyen bir mevzudur.
Aşağıdaki web sayfasında bu konuda konuşmalar fikirler var.
EGR Valfi İptali
.....................
Kaporta üzerindeki türbin dediğin ....aşağıdaki ise
Motor kapağı/kaputun üzerindeki delik intercooler radyatör hava giriş kısmı buradan duman çıkıyorsa motor bloku üzerindeki egzos çıkış bağlantılarında veya egzos borusunda kaçak var...
............................
Baskı balata aşınmışsa ustaları yaptığı 1. test : ayak debreyajda basılı iken 3. vitese takıp sağ ayakla frene basılı tutarken sol ayağı debreyajdan yavaşça çekmek. Sonuçta baskı balata sağlamsa motor durur. Aşınmışsa motor çalışmaya devam eder. 2. test. Araç yokuşta ne kadar gaz verilsede hızlanmaz. Debreyaj en dipte vitese geçer.Bu tam aşınma testi olmaz ayarsızlıkta olabilir.
........
Turbo yağ keçesi aşınmış ise motora hava ile birlikte yağ gider.Motor sürekli yağ yakmaya başlar. Sürekli Yağ eksilmesinden belli olur. Gaza aşırı basılınca egzostan kara duman atar.
-----
Çekişten düşme nedenlerinden birkaçı :
1. Hava filtresi tıkalı olabilir.
2. Hava filtresinden turboya giden borularda delik veya bağlantılarda gevşeklik olabilir.
3. Turbodan çıkan ve intercooler e giden boruda delik veya bağlantıları gevşek olabilir.
4. İntercooler den çıkıp motora giden borularda çatlak veya bağlantıları gevşek olabilir.
5.Hava filtresi çıkış hortomu üzerindeki maf sensörü kirli veya bozuk olabilir.
6.Mazot püskürtme enjektör delikleri tıkalı veya bozulmuş.
7.İntercooler radyatörü içten tıkalı, petekleri ezik, boruları delik ise turbonun bastığı hava motora gidemeden buralarda zayıflarsa motor güç kaybeder.
.....
Turbo devreye girmiyorsa araç çekişten düşer. Turbo egzos gazı ile çalışır. Ekzos gazı turbonun pervanelerini dönderemiyorsa turbo çalışmaz. Motora hava girişi çok azalır araç güçten düşer. Yokuşta bayılır.Gaza nekar basılsada tırmanamaz.
Yukarıdakiler tek tek incelenip arızalar onarıldığında sonuça bakmak gerekir.
Piston segmanları aşınmış da olabilir. Siboplar ayarsız olursada güç kayıbı yaşanır.
Benden bu kadar...