Nissan Terrano II Hakkında Herşey

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan strom Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,526
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 746,227
Kısa bir not daha; geçenlerde logomun yedek lastik kılıfı üzerinde güzel duracağını düşünerek önce kılıf yüzünü temizleyip ardından mat siyah spreyle puma figürü ve 4wd yazısını kapadım. Ardından da reklamcıda plotter marifetiyle istediğim ölçüde kestirdiğim logomu yapıştırdım. Şu an için sağlıklı duruyor (üst kısımdaki ufak bir eksiklik hariç, folyonun kenarına denk gelmiş sanırım) zamanla kalkacak gibi olursa maskeleme bandı ile çevresini dönüp sonra iç kısmı sökerek şablon oluşturup bu kez beyaz spreyle logoyu tamamen kalıcı hale getireceğim.
Bagaj kapağındaki eskimiş Terrano II yazısıyla ilgili de güzel bir fikrim var bu arada, yaparsam onu da paylaşırım

32530677_10155849452501234_3401224720991911936_n.jpg
20180401_181010.jpg
Buda benim ki tavana sepet ve tepe lambaları için tavan çıtası tarzı ayaklar lazım sizinkinde orjinalinde varmıydı yoksa sonradan mı takıldı
 

Etiketler
Cümleten selamünaleyküm

Uzun süren (yaklaşık 3 ay) araştırmalarım ve nihayetinde de bütçemi ayarlamam sonucu ben de Terrano kervanına katılmış bulunuyorum. Öncelikle başta terrano hakkında olmak üzere, gönlüme hoş gelen hemen her araçlar ilgili detaylı, seviyeli ve derin bilgilerini paylaşan ağabeylere, arkadaşlar sonsuz teşekkürler. Sayenizde gerek araç seçerken, gerekse alırken kontrol aşamalarında çok rahat ettim. İnterneti nimete çeviren ender platformlardan biridir forumlar ama sayenizde. Terrano ile ilgili başlıkları en başından sonuna kadar okudum neredeyse ve ilk aracım olmasına rağmen tanıyorum diyebilirim, sağolun, varolun.
Gelelim bizim araca; efendim uzun araştırmalar sonucu Adana'da bir araç bulmuştum fakat kayıtlarda ilandakinden farklı bilgiler çıkınca oralara kadar gidip boş dönmekten vazgeçtim ve yaşadığım ilde (kayseri) satılık olan 1998 model 2.7 Düz Dizel, 5 kapı olanı geçtiğimiz hafta aldım. Aracım 234 bin km'de ve önceki sahibinin söylediğine göre tüm bakımları eksiksiz yapılmış. Sözüne de güveniyorum çünkü satış öncesi söylediğinden ne eksik ne fazla hiç bir şey çıkmadı eksper testlerinde. (motor %77,50 bu arada) Aracın hiç hasar kaydı ve değişeninin bulunmaması da benim için tercih sebebi oldu. Yaşı gereği farklı yerlerinde lokal boyalar var fakat ben boya takıntısı olan biri değilim; sonuçta kaportada seyahat etmiyoruz ve görünüm olarak düzgünse benim için problem teşkil etmez. İşim gereği (hayatta kalma uzmanıyım) off-road değil ama ufaktan araziye girip çıkıyoruz, genellikle stabilize veya çarşak, otomobil ve van'ların da ulaşabildiği yerlerde etkinlikler ve eğitimler yapıyoruz ama bazen de bazı bölgelere ulaşabilmek, ulaşmaya çalışırken de "acaba lastik yarılır mı? çamura saplanır mıyız?" gibi korkular yaşamadan gidebilmek gerçekten büyük lüks ve keyif. Diğer yerlere zaten ayaklarımız taşıyor :smiley:
Evet terrano şehir içinde biraz yakıyor ama ezelden beri dizel kullanan birisi olarak ben uzun yolda çok üzeceğini zannetmiyorum. Bunu araç yüksek viteste 2 bin devir ve civarında stabil seyrederken de hissettiriyor zaten; tatlı ve sessiz bir çalışma düzenine geçiyor motor.

Sorum ise şöyle; gerek kısa gerekse uzun huzmeli farlarım yeterince aydınlatmıyor. Akşamüstü ve akşam hususi olarak far yakıp trafikteki diğer araçların aydınlatmasına ve bendekine bakıyorum. Karanlıkta dahi şehir içinde önümdeki yolda farımı zor seçiyorum. Ampülleri orjinaliyle değiştirsem canlılık olur mu? Veya direkt xenon ampül taksak, mevcut far camında verim alabilir miyiz? Geceleri seyahat etmeyi seven birisi olarak, araç bu halde muayeneden geçmiş de olsa benim için far mühim mesele, göremediğim şeyden korkarım :smiley: Zaten yakın zamanda ekstra aydınlatmalar (ön arka ve yan) takacağım ancak şehir içinde durduk yere sis yakan tiplere gıcık olan birisi olarak önümü rahat görebilmek için ekstra far yakmak istemem. Bir de acaba bu modeldeki yuvarlark farları, yine yuvarlak ve aynı çapta, düze şeffaf tarzda başka farla değiştirebilir miyiz?

Yardımlarınız ve önceki yıllara dayanan süper yorumlarınız için tekrar teşekürler...
 

Cümleten selamünaleyküm

Uzun süren (yaklaşık 3 ay) araştırmalarım ve nihayetinde de bütçemi ayarlamam sonucu ben de Terrano kervanına katılmış bulunuyorum. Öncelikle başta terrano hakkında olmak üzere, gönlüme hoş gelen hemen her araçlar ilgili detaylı, seviyeli ve derin bilgilerini paylaşan ağabeylere, arkadaşlar sonsuz teşekkürler. Sayenizde gerek araç seçerken, gerekse alırken kontrol aşamalarında çok rahat ettim. İnterneti nimete çeviren ender platformlardan biridir forumlar ama sayenizde. Terrano ile ilgili başlıkları en başından sonuna kadar okudum neredeyse ve ilk aracım olmasına rağmen tanıyorum diyebilirim, sağolun, varolun.
Gelelim bizim araca; efendim uzun araştırmalar sonucu Adana'da bir araç bulmuştum fakat kayıtlarda ilandakinden farklı bilgiler çıkınca oralara kadar gidip boş dönmekten vazgeçtim ve yaşadığım ilde (kayseri) satılık olan 1998 model 2.7 Düz Dizel, 5 kapı olanı geçtiğimiz hafta aldım. Aracım 234 bin km'de ve önceki sahibinin söylediğine göre tüm bakımları eksiksiz yapılmış. Sözüne de güveniyorum çünkü satış öncesi söylediğinden ne eksik ne fazla hiç bir şey çıkmadı eksper testlerinde. (motor %77,50 bu arada) Aracın hiç hasar kaydı ve değişeninin bulunmaması da benim için tercih sebebi oldu. Yaşı gereği farklı yerlerinde lokal boyalar var fakat ben boya takıntısı olan biri değilim; sonuçta kaportada seyahat etmiyoruz ve görünüm olarak düzgünse benim için problem teşkil etmez. İşim gereği (hayatta kalma uzmanıyım) off-road değil ama ufaktan araziye girip çıkıyoruz, genellikle stabilize veya çarşak, otomobil ve van'ların da ulaşabildiği yerlerde etkinlikler ve eğitimler yapıyoruz ama bazen de bazı bölgelere ulaşabilmek, ulaşmaya çalışırken de "acaba lastik yarılır mı? çamura saplanır mıyız?" gibi korkular yaşamadan gidebilmek gerçekten büyük lüks ve keyif. Diğer yerlere zaten ayaklarımız taşıyor :smiley:
Evet terrano şehir içinde biraz yakıyor ama ezelden beri dizel kullanan birisi olarak ben uzun yolda çok üzeceğini zannetmiyorum. Bunu araç yüksek viteste 2 bin devir ve civarında stabil seyrederken de hissettiriyor zaten; tatlı ve sessiz bir çalışma düzenine geçiyor motor.

Sorum ise şöyle; gerek kısa gerekse uzun huzmeli farlarım yeterince aydınlatmıyor. Akşamüstü ve akşam hususi olarak far yakıp trafikteki diğer araçların aydınlatmasına ve bendekine bakıyorum. Karanlıkta dahi şehir içinde önümdeki yolda farımı zor seçiyorum. Ampülleri orjinaliyle değiştirsem canlılık olur mu? Veya direkt xenon ampül taksak, mevcut far camında verim alabilir miyiz? Geceleri seyahat etmeyi seven birisi olarak, araç bu halde muayeneden geçmiş de olsa benim için far mühim mesele, göremediğim şeyden korkarım :smiley: Zaten yakın zamanda ekstra aydınlatmalar (ön arka ve yan) takacağım ancak şehir içinde durduk yere sis yakan tiplere gıcık olan birisi olarak önümü rahat görebilmek için ekstra far yakmak istemem. Bir de acaba bu modeldeki yuvarlark farları, yine yuvarlak ve aynı çapta, düze şeffaf tarzda başka farla değiştirebilir miyiz?

Yardımlarınız ve önceki yıllara dayanan süper yorumlarınız için tekrar teşekürler...
merhaba, terranonuzu güle güle kullanın :smiley: ampüllerinizi orjinalleri ile değişim yapsanız bence yeterli olur ben orjinal haliyle kullanıyorum memnunum. far içindeki metalik kısımları temizletebilirsiniz onunda etkisi olur aydınlatmaya.. farlarınızı değiştirmeyi düşünüyorsanız eski model toyota corolla farları uyum gösteriyormuş az bi işlem yaparak belki istediğiniz gibi bir far bulabilirsiniz.. tekrardan hayırlı olsun güle güle kullanın
 

Üstadım verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. En çokta fiyat konusu cazip geliyor yani terrano fiyatlarına artık lada niva alınabiliyor ancak. Yani önceleri vitara bakıyordum görüntü olarak çok beğeniyordum ama fiyat olarak terrano dan pahalı o paralara ortalama terrano almak daha mantıklı geliyor. Hem daha büyük daha yüksek donanımlı ve yakıt vs. gideleri bakımından da arada dağlar kadar fark olacağını sanmıyorum. İnşallah aracı alarak aranıza katılırım tez zamanda. Kalın sağlıcakla.
merhabalar, 2.7 otomatik kullanıyorum şehir içi yakıt tüketimi otomatiklerde 60-70 kuruş gibi değerlerde bilginiz olsun. kendi kitapçığındaki bilgilerde yazan şehir içi yakıt tüketimi 100 km'de 11.9 litre. dizelin litresi 5.75 zaten hesaplasak kmde 68 kuruşa geliyor. artan yakıt fiyatlarıyla bu rakam değişiyor malesef ama 2.7 bi motor için normal değerler bence. araç seçimi konusunda eğer otomatik alacaksanız şanzımanıyla ilgili dikkat etmeniz alacağınız aracı test ederken vites geçişlerini iyi gözlemleyin vuruntu olup olmadığına dikkat edin.
 

Ekli dosyayı görüntüle 501908 Buda benim ki tavana sepet ve tepe lambaları için tavan çıtası tarzı ayaklar lazım sizinkinde orjinalinde varmıydı yoksa sonradan mı takıldı

hocam hiç bilmiyorum ben bu halde aldım; sepet için bir uygulamada bu ayakların bağlandığı noktalara bağlama gördüm ama sağlamlık nasıl olur bilemedim. bir diğer başlıkta da bir büyüğümüz çok güzel ayaklar yapıp bağlamış kapı aralığından ve yağmur suyu vs sızması sıfır diyor. kendisine ulaşma gayretindeyim ben de :smiley:
 



hocam hiç bilmiyorum ben bu halde aldım; sepet için bir uygulamada bu ayakların bağlandığı noktalara bağlama gördüm ama sağlamlık nasıl olur bilemedim. bir diğer başlıkta da bir büyüğümüz çok güzel ayaklar yapıp bağlamış kapı aralığından ve yağmur suyu vs sızması sıfır diyor. kendisine ulaşma gayretindeyim ben de :smiley:

tamam çok teşekkür ederim
 


Herkese "tekrar" merhaba.

Senelerdir uzakta olduğumdan mecburen "tekrar" dedim.

Forumda yanlış yerde yazıyor olabilirim ama bu başlığın geneli kapsadığını düşündüğüm için şansımı deneyeyim dedim.

Kısaca 1998 Terrano II 2.7tdi için tercihan Anadolu yakasında iyi ötesi bir usta ve/veya servis önerisi olan varsa çok makbule geçecektir.

Bu arada senelerdir bahsi geçen aracı kullandığımızdan ve meraklı olduğumdan dolayı yardımcı olabileceğim her türlü konuya da açığım.

Meraklısına not: "bu kadar zamandır hala inanacağın bir usta ve/veya servis bulamadın mı?" haklı sorusuna maalesef işim ve buna bağlı vakitsizlik nedeniyle cevabını verebilirim.

Saygılar,
 

iyi günler tavan barları maalesef bende de yok araştırmalarım sonucu benim aracım 99 model 2,7 tavan sacları ince ve içeriden ayak konmamış ustamın söylemi iç tavan döşeme sökülecek içeriden destek konup dışarıdan kılavuzla delik açılacak iyice yağmur izolasyonu olacak vs ,vs, anlatınca zaten astarı geçeceğini anladım ve vazgeçtim böyle kullanıyorum ama lamba bağlanmıyor sepet pek ihtiyaç duymuyorum içi çok geniş birde yapıştırma olarak kullananlar var ona da yük ve sepet takılamıyor anladığım kadarı ile bazı üretimlerde var bazılarında yok kısmet bana da boş olanı denk geldi.Ben geçen yıl aldım benim de çalıştırmam da problem yok ama ilk çalışmada duman atıyor kara bazen de beyaz eğer ısınmadan aracı D ye aldın mı stop ediyor direksiyonu sağa sola çevirince de stop ediyor ısındıktan sonra D veya R ye geçiyor aklına esince stop ediyor çalışırken bazen öksürüyor ustalar pompa bakımı dediler bekliyorum haftaya gideceğim bakalım ne çıkacak
 

Bartın'dan aranıza katılıyorum. Önce her sayfayı defalarca okudum. Sonrada fiyatı bütceme uygun Terrano yu kafama koydum. Bildiğimiz sitedeki en ucuz Nissan Terrano 2 ye ( 2.7TDI SE 1998 model manuel vites dizel ) Mart ayında sahip oldum. Hem araca yapılanları hemde tecrübelerimi yazmak istiyorum. Böylece karşılıklı bilgi ve tecrübe alışverişi olur.
40krş/km. ile Çorludan Bartına geldim. Farlar elektrik tasarrufu yaptığından zaten hızlanamadım haliyle. Yani tam şehirler arası şartlar. 90-100 km/h.
İlk önce lastikleri değiştirdim. Petlas explero-pt421 AT MS. Daha sonra mazot pompası hasarlıymış, onu yaptırayım derken bi baktık radyatör çatladı patladı motor üst kapak çatlakmış, soktuk tamire, mazot pompası, turbo, motor gömlekleri, pistonlar , kızdırma ya tamir oldu ya da yenilendi. Şimdi motor içerden sessiz ama dışardan aslan gibi kükrüyor. Hasta oldum aracın sesine.
Lastikler gördüğüm kadar çamurda iyi fakat tozlu toprak zeminde yokuşta zayıf. Haliyle asfaltta yol tutuş zayıf. Zaten lastik seçiminde bunları göze aldım. Sonuçta çamur lastiği. Tabanlar geniş olduğundan tozlu toprakta zemini bulamadı patinaj yaptı, hararet yükseldi, rölantide bekledim hararet düştü 4H de yola devam. Ne yapmak gerekiyormuş , yokuşun başında 4H ye almak. Nissan önleri 26psi dediğinden ne aşağı ne yukarı 26psi de tutuyorum. Arkalar 32psi yine Nissan tavsiyesi.
Aldığımdada vardı hala var, içerde yağ kokusu. Motorcum ayar yapılması gerektiğini söyledi. Kızılcahamamdan aldığım çam kolonyasını peteklere dökmekte yeterli gelmiyor. :smiley:
Farlar malum mum gibi. yenisi 850tl teki. Ocağa incir ağacı diker. Uygun çapta bişeyler takacaz artık. Heralde golf1 uyuyormuş. Forumda öyle yazıyor. İnternette teki 40tl yede var, 200tl hellada.
 



. Daha sonra mazot pompası hasarlıymış, onu yaptırayım derken bi baktık radyatör çatladı patladı motor üst kapak çatlakmış, soktuk tamire, mazot pompası, turbo, motor gömlekleri, pistonlar , kızdırma ya tamir oldu ya da yenilendi. .
Necmettin bey merhaba,

Yukarıda bahsetmiş olduğunuz tamirat kaç tl ye mâl oldu size
 



Merhaba arkadaşlar gezenbilir sitesini yıllardır takip ederim. Arazi araacı merakım freelander 2.0 td4 ile tanışınça başladı ancak satmak zorunda kaldım. ve 3 4 yıl bi süre sürüngen araç kullanmak durumunda kaldım. Ancak şuanda 2.4 benzin lpg terranolara kafayı takmış durumdayım bu aralar temiz denk gelirse alacağım. Kısaca nelerine öncelikle detaylı inceliyeyim 1 tane tek kapılı buldum yaklaşık 200 bin km de tavsiyeleriniz varsa değerlendiririm.
 

herkese selamlar 1999 model nissan terrano 2 2.7 td se almak üzereyim, herşeyde anlaştık, izmir aliağada yaşıyorum, bilgi alışverişi için harika bir yer, herkese selmalar tekrar :D
 



Herkese merhaba, ben de 3 kisilik ailemize son 1.5 senedir epey sardigimiz kamp maceralarimiz icin bir 4x4 arayisi icerisindeyim. Son 2 aylik arayisim Defender ile basladi, oradan eski kasa (87-90 aralari) Land Cruiser, Pajero veya Patrol'e dondu. Yalniz hem forumlardan, hem de sanayilerde ustalarin yonlendirmeleri ile cok masraf cikartabilecekleri ve ailecek yollarda kalabilecegim endisesi ile o kadar eski araclara yonelmekten vazgectim. Sonrasinda ise Grand Cheerokee ve Discovery'leri sorunlarindan, fazla yakislarindan ve fazla tamircide dolasmalarindan (ustalarin soyledigi) dolayi eledim. Geriye Grand Vitara kaldi, onun da arazi vitesli olanlari sadece benzinli oldugundan, lpg dusunmedigimden ve ufak bagajli olmasindan eledim ve yuzumuzu pick up'lara cevirdim. Arastirmamda en saglam pick up'larin Toyota Hilux ve Mitsubishi L200 oldugunu ogrendim. Sehir icinde de kullanacagimdan otomatik vitesin elzem olmasindan kaynakli ve Toyota'da otomatiklerin 3.0 lt. ve nispeten yeni modeller olmasindan dolayi vergilerinin cok yuksek cikmasindan onu da eleyip Mitsubishi L200 otomatik de karar kildim. Taa ki bir ustanin neden Terrano bakmiyorsun demesine kadar. Sanki bu arac o kadar arastirmanin icerisinde saklanmis benden kaciyormus... Aradigim her sey var. Gercek bir 4x4 vitesi, saglam ve bakimlari iyi yapildigi surece yolda pek birakmayan arac, buyuk bagaj ve ic hacim, orta seviyenin az uzerinde yakis, otomatik vites ve dusuk vergi oranlari.

Simdi ben nasipse 2019 Mart ayi gibi (ekonomik gidisati izlemeye karar verdim, eldeki para limitli) alirsam 2003-2005 arasi (galiba daha yenisi de yok) 3.0 di otomatik, fazla yipranmamis bir Terrano alacagim. Veya daha yeni ve az km. (2008-2011) olacagi icin hala Mitsubishi L200'u de elemis degilim. Sadece arkasinin ziplatma probleminden cekiniyorum. Ama kamp malzemeleri ile dolduracagimdan ve kapali kasa yapacagimdan o problem ortadan kalkar diye dusunuyorum. 2 arac arasindaki tavsiyelerinize acigim.

Neyse, Terrano'yu bulunca girdim foruma. Tum makaleleri okuyup, en sona bu 91 sayfalik olani biraktim. Ve dun gece en nihayetinde bunu da bitirdim. Tum bunlari okurken de insanlarin yasadiklari sorunlari, tedavi yontemlerini, parcalar ile alakali tavsiyeleri, servisleri vs. vs. not aldim. Bu notlari da sizlerle paylasmayi uygun gordum. Asagiya almis oldugum notlari kopyaliyorum. Olur da buraya kadar gelmis olan Terrano severler olursa bu asagidakiler Terrano hakkinda bu forumda gorusulmus olan hemen hemen tum konularin ozetidir. Herkese sevgiler, umarim isler duzgun giderde 2019 yilinda ben de bir Terrano'lu olarak araniza katilirim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst