Merhaba Göktuğ bey direksiyon yağı ısınır hemde köpürür genelde eski model araçlarda yağ kutusu pompanın üzerindedir ,yeni model araçların çoğunda kutu ğompadan 30-40 cm uzakta bağlıdır ayrıca bazı araçlarda dönüş borusu radyatörün önünden geçer soğutma tipli boru bulunur uzak doğu araçlarında gidiş,dönüş boruları radyatörün alt kısmında vantilatörden hava alacak şekilde bağlıdır direksiyon yağının soğuması direksiyon kutusu içerisindeki oring vb. parçaların ömrünü uzattığı gibi fazla ısınmayan yağın buharlaşmasını önler direksiyon daha rahat çalışır fazla ses yapmaz siz inşaat işiyle uğraşıyorsunuz diye biliyorum eski beton mikserlerinde mikserin hidrolik yağ soğutma diye birşey yoktu stetterler ilk yağ radyatörü ve soğutma fanı koydu şimdi ise bütün mikser üreticilerinin aynı uygulamayı yaptıklarını görürsünüz iş makinalarınında hidrolik soğutma radyatörleri niye var eski traktör yapımı kazıcı yükleyici kepçelerin soğutmaları vardır radyatörün ön kısmında dışı ince dilimli saç borudan fazla ısınmayan hidrolik daha fazla verimlidir selamlar
teşekkürler.. köpürme işi pompa ve hazne aynı yerdeyse fazla olmuyor diye biliyorum. Bizim cj lerde aynı yerde köpürdüğünü görmedim. Soğutma konusunda yalnızca U dönen bir boru iş görecek o zaman..
yedek parça satanlar için direksiyon yağının ısınması problem yaratmaz kullanıcı için yaratır bende 42 yıllık dizel araç sahibi ve kullanıcısıyım yeni nesil araçların çoğunda direksiyon yağ kutusu pompadan uzaklaştırılmıştır yok değilse gidiş dönüş boruları vantilatörden soğuyacak şekilde monte edilir izah ettiğim şeklin zararı olmaz faydası olur direksiyon tamir takımı tamir ücreti yekün tutuyor ben arabama yaptırdım yapan ustayı sen tanırsın kolay gelsin Kürşad selamlar
Sedat bey görüşünüze saygım sonsuz ancak benim 2000 - 2008 yılları arasında bizzat kamyon ve tır servisim vardı kapattım ve kendi defenderimede BMW kutu BMC nissan pompa uyguladım ki sivasta benim kadar aracı zorlayan olmaz buna rağmen ısı ile ilgili bir sorun yaşamadım ancak tedbirde fayda vardır ben illa olmaz demiyorum sadece çok önemli bir detay olmadığını savunuyorum pompa kutu arası hid.direksiyon boruların genelde iki uçları kauçuk hortum ve arası çelik borudan imal edilmiştir ki bunun başlıca sebebi metal bölümden geçiş esnasında azda olsa soğutmaktır ve genelde pompalar motorun sağ tarafındadır ve hortumlar sağdan aşağı iner ve radyatörün altından sola geçer ve kutuya bağlanır ve bu sayedede soğutma sağlanır
Sivasta bir arkadaşımızın toyotasınada ben soğutucu olarak tm30 bmc minibüsün aliminyum yağ radyatörünü bağladım sebebi orjinal hortum bulamayınca ve hortumların her ikisinide kauçuk hortumdan yaptırınca böyle bir çözüm buldum saygılar
kürşat bey tek solukta baştan sona okudum kaç saatimi aldı farkında bile değilim,maşallah peygamber sabrı varmış sizde,anlıyorum ki ciddi maliyetlere sebep oldu,ben aracın o halini gördüğümde yakar geçer karşısına izlerdim.müthiş bi sabrınız ve azminiz varmış,tabi bunların temelinde de sevginiz..
bir doğacı,bir karavancı,bir kampçı,bir avcı olarak takipteyip.tebrikler.
kürşat bey tek solukta baştan sona okudum kaç saatimi aldı farkında bile değilim,maşallah peygamber sabrı varmış sizde,anlıyorum ki ciddi maliyetlere sebep oldu,ben aracın o halini gördüğümde yakar geçer karşısına izlerdim.müthiş bi sabrınız ve azminiz varmış,tabi bunların temelinde de sevginiz..
bir doğacı,bir karavancı,bir kampçı,bir avcı olarak takipteyip.tebrikler.
Size yarın öbürgün arabanın boyasının bitmiş halini göstermeyi umuyordum ama yine 6 aydır olduğu gibi tam bitti derken iş çıktı
aracın kupası hazır şaseden sökülmüşken iyice astar, koruma ve pütür atıyorduk, birde tersini çevirip zemindede heryere girelim istedik. Üstten , arkadan ve içten sorun olmadığını düşündüğümüz arada bir noktada kalan eski ziftli kısmı kazıdığımızda ornında çürük olduğunu içine apartman kapıları montajında kullanılan köpük sıkıldığını ve üstüne zift atıldığını gördük. Ve neyse her zaman olduğu gibi o kısmı komple kestik ve aynı parçayı yaptırıyoruz, arabada tek bakmadığımız ve aklımda kalan kısım o aralıkdı orasıda değişmiş oldu
artık arabada herhangi bir köpük yada macun dolgusu, zift ve çürük kalmadığına %100 eminim. sadece işimiz 3-4 gün uzadı. Sağlık olsun.