Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 532,307

Etiketler
Ynt: Neden Dacia Duster?

Güzel bir resim ile renk katalım foruma

179850_177992688905576_116935338344645_344439_8045959_n.jpg
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

ümit abi bu araç renault'nun hangi modeli? ilk defa gördüm. :eek:

CAN : buldum renault wind :smiley: güzel paylaşım olmuş yeni bir model öğrendiğime sevindim.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Selamlar,

Sayın quickcan,
Yukarıda konusu geçen transporter 2.0 TDI caravelle için internet ortamında yayın yapan "e-otodergi_subat_sayı32.pdf" 'de 67-70 nci sayfalarda test ve değerlendirmeleri bulabilirsiniz. (büyük bir ihtimalle haberdarsınızdır zaten :smiley: )

Sizin oktavia nızın yakıt ortalamasının ne olduğu ve bunu nasıl tesbit ettiğiniz ile ilgili yorum yapma şansım yok. Ama şunu çok iyi biliyorum; 1521 kg olan VW caddy 105 hp arabam ile üç yıl boyunca 7 - 7,5 lt/100 km ortalama altına hiç inemedim. (katalog değeri 5.5 lt/100km yazıyordu) Eğer yanlış hatırlamıyorsam; 105 hp caddy ile 130 hp caravelle'da kullanılan motor birkaç küçük ayrıntı dışında hemen hemen o dönemde aynı idi. Bu motorlardan, işletim yazılımı farkından dolayı güç artışı, şanzıman farkından dolayıda tork farklılığı oluşmaktaydı. Hatta yazılım atılarak caddy ler daha sonradan 130 hp ye çıkartılıyordu. Şimdiki 1,6 motor ve 2.0 motorlar hakkında bir inceleme şansım olmadığından herhangi bir bilgiye sahip değilim.

Transporter forumlarını taakip ederseniz yaşanmışlıklardan çıkan değerlendirmelerle daha gerçekci bir yakıt sarfiyat fikri oluşur şüphesiz.

Sonuc olarak beklentinizi karşılayacak araca siz karar veriyorsunuz ve bizler nacizane varolduğu kadar ile bilgi paylaşımında bulunmaya çalışıyoruz. Sizinde bildiğiniz gibi hangi aracı alırsanız alın "yüksek hız/tork yüksek yakıt sarfiyatı " demektir. :smiley: Umarım sizin için en iyi olanı tercih edersiniz.

Selamlar-saygılar
Uğur YURTSEVEN



Selamlar-saygılar
Uğur YURTSEVEN
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

yrtugr' Alıntı:
Selamlar,

Sayın quickcan,
Yukarıda konusu geçen transporter 2.0 TDI caravelle için internet ortamında yayın yapan "e-otodergi_subat_sayı32.pdf" 'de 67-70 nci sayfalarda test ve değerlendirmeleri bulabilirsiniz. (büyük bir ihtimalle haberdarsınızdır zaten :smiley: )

Sizin oktavia nızın yakıt ortalamasının ne olduğu ve bunu nasıl tesbit ettiğiniz ile ilgili yorum yapma şansım yok. Ama şunu çok iyi biliyorum; 1521 kg olan VW caddy 105 hp arabam ile üç yıl boyunca 7 - 7,5 lt/100 km ortalama altına hiç inemedim. (katalog değeri 5.5 lt/100km yazıyordu) Eğer yanlış hatırlamıyorsam; 105 hp caddy ile 130 hp caravelle'da kullanılan motor birkaç küçük ayrıntı dışında hemen hemen o dönemde aynı idi. Bu motorlardan, işletim yazılımı farkından dolayı güç artışı, şanzıman farkından dolayıda tork farklılığı oluşmaktaydı. Hatta yazılım atılarak caddy ler daha sonradan 130 hp ye çıkartılıyordu. Şimdiki 1,6 motor ve 2.0 motorlar hakkında bir inceleme şansım olmadığından herhangi bir bilgiye sahip değilim.

Transporter forumlarını taakip ederseniz yaşanmışlıklardan çıkan değerlendirmelerle daha gerçekci bir yakıt sarfiyat fikri oluşur şüphesiz.

Sonuc olarak beklentinizi karşılayacak araca siz karar veriyorsunuz ve bizler nacizane varolduğu kadar ile bilgi paylaşımında bulunmaya çalışıyoruz. Sizinde bildiğiniz gibi hangi aracı alırsanız alın "yüksek hız/tork yüksek yakıt sarfiyatı " demektir. :smiley: Umarım sizin için en iyi olanı tercih edersiniz.

Selamlar-saygılar
Uğur YURTSEVEN



Selamlar-saygılar
Uğur YURTSEVEN

haklısınız ancak 1.9tdı 105 ile 2.0tdi 130hp motorlar birbirinden farklı motorlar sadece motor teknolojisi olarak aynı motorlardır. transporterda kullanılan ve caddy ile aynı motor diyebileceğimiz motorlar sadece 1.9tdı motorlardır. yanılmıyorsam birisi 86 diğeri 105hp bu motorlar..
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

DACIA 2010'da yüzde 125 büyüdü

12615796.jpg


Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Dacia'nın 2010 yılında binek pazarında yüzde 125'lik bir büyüme gerçekleştirerek pazar payını yüzde 2,5 seviyesine yükselttiği ve en çok satış yapan ilk 10 marka içinde olduğunu bildirdi.

Aybar, “Duster Dene Duster Kazan” kampanyası talihlisine aracını teslim etmek ve Dacia satışlarına ilişkin genel bir değerlendirme yapmak amacıyla Avantgarde Otel'de düzenlediği basın toplantısında, ocak ayında toplam otomobil pazarında 30 bini binekte, 15 bini de ticari araçta olmak üzere 45 bin adet satış yapıldığını belirtti.

Geçen yıl ile bu yılın ocak ayları karşılaştırıldığında, bu rakamların oldukça iyi olduğunu ve 2011 yılında da tahminlerini korumaları gerektiğini gösterdiğini ifade eden Aybar, Renault Mais olarak 2010 yılında kendilerini sevindiren en önemli gelişmenin Dacia markası olduğunu söyledi.Aybar, “Dacia 2010 yılında binek pazarında yüzde 125'lik bir büyüme gerçekleştirerek pazar payını yüzde 2,5 seviyesine yükseltti. Dacia, 2009 yılında 9 bin 791 olan satış adedini 2010 yılında 19 bin 168 adede yükselterek toplam pazarda yüzde 96 oranında önemli bir büyüme kaydetti ve en çok satış yapan ilk 10 marka arasında yer aldı. Bunlar bizler için son derece önemli...” dedi.

Dacia'nın böyle kısa sürede bu başarıya nasıl geldiğine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Aybar, Dacia satışlarının 2004 yılında Renault grubu içinde başladığını ve o tarihten beri markada önemli bir çıkışın devam ettiğini vurguladı.Bu başarının altında yatan nedenlerden birinin Renault grubunun Dacia markasını satın aldıktan sonra yaptığı yatırımlar olduğunu ifade eden Aybar, şu bilgileri verdi:

“Bu yatırımın Renault standartları doğrultusunda yeni ürünler üretecek hale getirilmesi son derece önemli bir adımdı. Daha sonra dünyanın çeşitli yerlerinde Dacia, Renault standartlarında üretilebilir hale gelecek yatırımlara sahne oldu. Rusya, İran, Fas ve Hindistan'daki yatırımlar biliniyor. İkinci neden ise Renault kalitesiyle böylesine güçlü, sağlam ama çok kolay ulaşılabilecek fiyatlarla otomobil yapıp bunları satışa sunmak. Bu da Dacia'nın bugünkü başarısının altında yatan önemli stratejik neden. Ayrıca önemli bir ürün çeşitliliği başladı.Logan ile başlayan yolculuk, arkasından Logan MCV, Sedan, Sandero ve Duster ile şu andaki ivmeli konumunu elde etti. Diğer bir sebep ise Dacia'nın fabrika çıkışlı LPG'li araçlar da piyasaya sürmüş olması. Bu geçen yıl kendisini göstermeye başladı ama asıl ivmeyi bu yıl bu araçlarda göreceğiz.”

KEŞKE DAHA ÇOK DUSTER GETİREBİLSEK...”

Aybar,”ezber bozan” olarak adlandırdıkları Duster'in çok büyük bir prestij sağladığını ve Duster'in fiyatlarını 29 bin 990 liradan başlattıklarını, oldukça donanımlı
4X4 dizel bir aracın ise 44 bin liralık bir fiyata alınır hale geldiğine işaret etti.

Duster'ın özellikle Türkiye'de ilk günden itibaren büyük ilgi gördüğünü ve ne kadar üretirlerse o oranda satar hale geldiklerini belirterek, “Keşke daha çok getirebilsek ve daha çok müşterilerimizin talebini karşılayabilsek. Geçen yılın rakamları 3 binin biraz altında. Geçen yılki satış hacmiyle hedefini kolaylıkla başarmış bir araç oldu. Bu yıl da Duster'in vereceği ivmeyle, LPG'li araçların sağlayacağı motivasyonla bizler geçen yıl yüzde 2,5'luk toplam pazar payını biraz daha yukarı çıkarmayı hedefliyoruz. Geçen yıl toplam 19 bin 168 adet Dacia sattık. Bunu çok çok daha yukarı çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
Aybar, Duster'in Autobest 2011 ödülünü kazandığını anımsatarak, Dacia'nın bir diğer başarısının da satış sonrası müşteri memnuniyetinde ikinci sırada yer alması olduğunu kaydetti.

-“DUSTER DENE DUSTER KAZAN” KAMPANYASI-

İbrahim Aybar, Duster Türkiye'ye geldiğinde geniş kitlelerce alınabilir hale getirmek için yoğun bir tanıtım faaliyet yaptıklarını ve bu kapsamda da 20 Eylül ile 20 Aralık 2010 tarihleri arasında deneme süreci başlattıklarını hatırlattı. Aybar, bu tarihler içinde showroomlarda Duster araçları deneyen müşteriler arasından bir talihliye de Duster hediye etmek istediklerini anlattı.
Çekilişe katılan 18 bin 101 müşteri arasından, 24 Aralık 2010 tarihinde Kadıköy 22. Noterliği huzurunda gerçekleştirilen çekilişle Denizli'den kampanyaya katılan İbrahim Doğmuş'un Duster marka araç kazandığını bildiren Aybar, talihliye aracının anahtarını sundu.
Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Aybar, Dacia'da otomatik şanzıman konusunun gündemlerinde olmadığını, Duster'de sadelik, ucuzluk, sağlamlık ve kolay ulaşılabilirliği hedef aldıklarını söyledi.

Aybar, otomobil sahiplenme oranının Türkiye'de çok düşük olduğunu, talep ve makroekonomik istikrar devam ettiği sürece satışların devam edeceğini söyledi. Kamu ve özel sektörden filo talebi geldiğini de belirten Aybar, ancak önceliklerinin perakende müşterisini doyurmak olduğunu vurguladı.
Aybar, torba yasada elektrikli araçlara konulan vergi oranlarına ilişkin bir soruya da, yasal iradenin öyle oluştuğunu, Türkiye'deki mevcut ÖTV yasasında elektrik motorlu araçların tanımı bulunmadığını, yeni yasa ile bu tanımın gelmesinin önemli olduğunu söyledi.

Aybar, Bakanlar Kurulu'na ÖTV'yi sıfıra kadar indirme yetkisi verildiğini dile getirerek, bu yetkiye bakacaklarını, elektrikli araçların çevreci olması ve sıfır emisyona sahip bulunmasının Bakanlar Kurulu tarafından dikkate alınacağını kaydetti.
Müşterilerin yüksek versiyonlu araçlara daha çok meylettiklerini ve talebin üst versiyona doğru gittiğini anlatan Aybar, yüzde 70'in üzerinde tercihlerin bu yönde olduğunu bildirdi.

Aybar, avrodaki yükselişe bağlı olarak araç fiyatlarına zam gelip gelmeyeceği yönündeki bir soruya da, fiyat zamlarının belli ölçüde yapılacağını, geçen yıl avronun değer kaybı ve markaların da koyduğu sübvansiyon oranlarının fiyat ve kampanyalarda cazibe getirdiğini ifade etti.

kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/16960487.asp
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Duster'ın önlenemez yükselişini çekemeyenlerin yeni dalga konusu ama çok güldüm ya :D
"Bi araba görürsün çok beğenirsin çok çalışırsın arabayı alırsın ilgi çekersin çok geçmeden hevesin kaçar.
Bi araba görürsün çok beğenirsin gece rüyanda görürsün kredi çekersin arabayı alırsın ilgi çekersin çok geçmeden hevesin kaçar.
Sonra bigün dastırı görürsün çok beğenirsin hemen ulaşırsın ilgi çekemezsin satmaya çalışırsın satamazsın nüfusuna alırsın son sahibi olursun" ;D ;D

Reklamın orjinali şöyle arkadaşlar:

Önce bir reklam görürsün,
Arabayı hayal edersin,
Ailene dil dökersin,
Zar zor ikna edersin,
İlgi çekersin,
HEVESİN KAÇAR!
Bir reklam görürsün,
Arabayı hayal edersin,
Parayı ayarlarsın,
Arabayı alırsın,
İlgi çekersin,
Çok geçmeden HEVESİN KAÇAR!
Bir reklam görürsün,
Arabayı hayal edersin,
Çok çalışırsın,
Arabayı alırsın,
İlgi çekersin,
Koşturduğuna değmeden
HEVESİN KAÇAR!
Sonra bir Dacia görürsün,
Çok beğenirsin,
Kolay ulaşırsın,
Zor vazgeçersin!!!


Aslında Dacia firması bu reklam cümleleriyle çoğu insanımızın durumunu çok güzel bir şekilde özetlemiş. Gerçekten de çok nankörüz, gözümüz doymuyor, bu da insanoğlunun en büyük sıkıntılarından biri olsa gerek. Aslında çok şey yazılır bu cümleler hakkında ama neyse... ;)
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Ümit, Garaj başlığındaki sözde Duster testi diye adamın tekinin dalga geçtiği konu varya, oraya birisi yazmış Dacia Türkiye kapanıp Haziran Temmuz gibi Renault firması adı altında üretime geçecekmiş. Böyle birşey duydun mu yoksa adamı dalga geçmiş? Bir bilgin var mı?
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Karadeniz Otoyolu' Alıntı:
Ümit, Garaj başlığındaki sözde Duster testi diye adamın tekinin dalga geçtiği konu varya, oraya birisi yazmış Dacia Türkiye kapanıp Haziran Temmuz gibi Renault firması adı altında üretime geçecekmiş. Böyle birşey duydun mu yoksa adamı dalga geçmiş? Bir bilgin var mı?

Şimdi sen söyledin de haberim oldu valla böyle bir başlıktan. Neyse bir bakayım şu başlığa. Ama Renault firması altında üretime geçilecek diye birşey duymadım.

bahsedilen başlık bu arkadaşlar http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=68820.0
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

TUNCAY TUNCER ne bu şimdi ard arda üç mesaj?

Ne bir yazı yazmışsın, nede bir resim göndermişsin?
Mesaj sayını mı artırmaya çalışıyorsun?

Forumu KİRLETMEKTEN başka bir şey değil, yapmayın böyle şeyler..
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

Neden Duster sorusuna bir neden daha işte, Duster 4x4 1.5 Dci Motor Euro V emisyon değerli ve düşük hacimli olduğu için MTV indirimi gelebilir. 15 yaş üzeri araçlara ise kademeli MTV artışıyla zaman içerisinde bu araçların trafikten çekilmesi amaçlanıyor.

Kaynak: http://finans.samanyoluhaber.com/h_508771_eski-araclara-vergi-artirimi-gundemde.html
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Dacia Duster'ın Renault markası altında satılıp satılmayacağını öğrenmek için dün akşam Dacia Merkez'e bir mail attım, bana gelen email'i aynen aktarıyorum. Hızlı cevaplarından ötürü de buradan kendilerini tebrik ediyorum

"Dacia ve Renault aynı grup içinde faaliyet gösteren iki ayrı markadır. Dacia
araçların tasarımı ve imalatında Renault teknolojisinden yararlanmaktadır.
Bu nedenle bazı ortak parçalar değişik araçlar üzerinde kullanılmakla
birlikte Renault ve Dacia iki farklı markadır ve kendilerine özgü modelleri
mevcuttur. Mesajınızda belirttiğiniz husus ile ilgili herhangi bir bilgi
tarafımıza verilmemiştir.

Dacia markasına göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür eder, her zaman
yakınınızda olduğumuzu bilmenizi isteriz.

Saygılarımızla,
MAİS A.Ş.
Müşteri Hizmetleri"
 


Ynt: Neden Dacia Duster?

Aslında dünyada bazı ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de Renault logosu ile satılmış olsaydı daha iyi olurdu. En azından bu kadar dil dökmezdik, veya çamur atılmazdı belki. Ama bu fiyatlarda olurmuydu tartışılır. Daha yüksek fiyatla satılacağı kesin
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

merhaba duster kullanıcıları ve sayın 1.5dCı 110hp kullananlar; bu araçta 100km ve 120km hızla giderken devir saatiniz kaçı gösteriyor?

Saygılarımla CAN...
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

quickcan' Alıntı:
merhaba duster kullanıcıları ve sayın 1.5dCı 110hp kullananlar; bu araçta 100km ve 120km hızla giderken devir saatiniz kaçı gösteriyor?

Saygılarımla CAN...

1.5 dCi 110hp'lik Duster 6.viteste iken 2000devirde 90km'de oluyor. 100km'de iken ise tam şu anda hatırlamamakla birlikte tahmini olarak 2250devirde oluyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,965
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst